XXL Nutrition

Marijn's ''It's no rocket science'' log

• Topic Starter Topic Starter
Gister beentraining gehad, ging op zich wel lekker op de pijn in mijn knie na. Ik doe sinds een paar weken een soort hacksquat maar dan met een bal in mijn rug (tegen de muur). Steeds na die oefening krijg ik pijn in mijn knie dus die schrap ik, jammer want je voelt em wel kei hard in je quads.
Ik zet em even onder de naam Bal squat.

Beentraining 13/11 12:15:
Bal Squat: 90kg/8x 100/6x 110/6x 110/4x
Squat (smith) 100/8x 120/8x 140/4 of 5x ? was de tel kwijt :P
lying leg curl 50/12x 60/8x 65/6x
extentions 95/12x 100/10 105/8x 110/5x

Vandaag weer rugtraining!! Omdat je goed naar je lichaam moet luisteren merk je soms dat je ook wel iets meer kan doen. Zo train ik bijvoorbeeld elke spiergroep om de 6 dagen en niet 1x in de week. Die ene dag rust is er net 1 te veel voor mij. Dus alles schuift elke week een dag naar voren. Dus als ik op maandag Borst train dan doe ik die op zondag weer. 2 dagen trainen 1 dag rust, of het nou weekend is of niet.

Gister beentraining gehad, ging op zich wel lekker op de pijn in mijn knie na. Ik doe sinds een paar weken een soort hacksquat maar dan met een bal in mijn rug (tegen de muur). Steeds na die oefening krijg ik pijn in mijn knie dus die schrap ik, jammer want je voelt em wel kei hard in je quads.
Ik zet em even onder de naam Bal squat.

ja he, ik snap dat ook niet echt, ik merk hem altijd in mijn rechterknie/miniscus terwijl hij wel echt zorg voor massieve spiergroei. misschien gaan we te diep met deze oefening marijn of staan onze voeten te ver van onze rug af? Dat is persoonlijk wat ik denk, er gaat te veel druk komen op je knie. Het is wel jammer want de oefening is geweldig, alleen de spierpijn is gruwelijk , zo ook de pijn in je knie

ja he, ik snap dat ook niet echt, ik merk hem altijd in mijn rechterknie/miniscus terwijl hij wel echt zorg voor massieve spiergroei. misschien gaan we te diep met deze oefening marijn of staan onze voeten te ver van onze rug af? Dat is persoonlijk wat ik denk, er gaat te veel druk komen op je knie. Het is wel jammer want de oefening is geweldig, alleen de spierpijn is gruwelijk , zo ook de pijn in je knie

Als ik mijn voeten dichterbij zet dan krijg ik alleen maar meer pijn, wat ook logisch is.
Maargoed dan gaan de lunges er maar weer bij.

Training van gister (edit)

chins met extra gewicht 7,5kg/9x 8,5/7x 10/8x 11,25/6x
pull ups 1,25/9x 2,5/6x 3,75/6x
ez cable row 70/8x 70/8x 70/6x
seated rear lateral raise 10/10x 12/8x 12/7x
barbell shrugs 100/10x 110/9x 120/7x 120/6x

Training van vandaag:

Borst 11:00u
BP 85kg/8x 90/7x 100/5x 100/2x +1 forced rep
Incl Dumb. press 36/11x 40/9x 40/7x 40/5x
Dumbbell fly 20/11x 22/8x 22/5x
Incl. BP (langzaam tempo) 60/11x 65/9x

Niet echt tevreden.... was te vroeg ;)

Laatst bewerkt:
chinnen met 11kilo, so what.. kan ook zeggen, leg maar 45 kilo meer op de squat :D
zorg maar dat je en consistent blijft trainen en vooruitgang blijft boeken, ik houd je wel in de gaten op de sportschool ;)

Hee stoere jongen! Wat een prestatie die squat in een smith! Wat ben jij een bikkel. Wou dat ik net zo hard kon squaten als jij.

zeer goeie bp!

Bedankt nicolas24, kan geen karma geven want de pc is ****ed up

Goede BP en SQ. Je gaat lekker Marijn; ga je wedstrijden doen of doe je die al???:D

Hee stoere jongen! Wat een prestatie die squat in een smith! Wat ben jij een bikkel. Wou dat ik net zo hard kon squaten als jij.

haha, nog zo eentje die de smith komt afzeiken... oh als ik elke keer een en euro kreeg als ik dat hoorde ( wij kunnen bij ons niet los squatten)
en btw, het was meer als in plagen gezien ik marijn ken gast en ga nu maar weer fijn bij mama aan de tietjes hangen zodat je wat proteine binnenkrijgt en aandacht want je luier zit iets te straks als je het mij vraagt

Goede BP en SQ. Je gaat lekker Marijn; ga je wedstrijden doen of doe je die al???:D

Daar is wel mijn doel ja, maar eerst nog wat extra massa winnen (vooral op mijn benen). Ik loop de hele dag dus de cal. moet ik erin pompen maar dat wil nog niet goed lukken zoals ik het wil.
Als ik zo blijf gaan dan sta ik er zeker over 2 jaar, anders volgend jaar al.

Armtraining van gister: 12:15
EZ barbell curls: 40kg/10x 40/8x 42,5/6x 42,5/5x
dumbbell curls op incline bankje 16kg/10x 16/9x 16/7x

Skull crushers 42,5/12x 45/8x 45/6x
scott curl free weight machine 30/13x 35/8x 40/6x

ez cable pushdown 37,5/12x 40/9x 41,25/6x
overhead db press 34/10x 34/8x 34/6x

geen goed gevoel bij deze training, kan mijn concentratie er niet bijhouden.

Daar is wel mijn doel ja, maar eerst nog wat extra massa winnen (vooral op mijn benen). Ik loop de hele dag dus de cal. moet ik erin pompen maar dat wil nog niet goed lukken zoals ik het wil.
Als ik zo blijf gaan dan sta ik er zeker over 2 jaar, anders volgend jaar al.

Top dat je wedstrijden wilt gaan doen: aan welk soort wedstrijden denk je? Bodybuilding/strong man/Highland Games/Powerliften?

Gaat lekker man en ja... eten momenteel ook niet echt mijn sterkste punt;):D

Top dat je wedstrijden wilt gaan doen: aan welk soort wedstrijden denk je? Bodybuilding/strong man/Highland Games/Powerliften?

Gaat lekker man en ja... eten momenteel ook niet echt mijn sterkste punt;):D

Bodybuilding, natural wedstrijden.

Aaaahhhh lekker een avondje vrij van werk en trainen. Even helemaal niks.
Morgen staat beentraining op het programma. Ik zal deze keer eens beginnen met squatten, kijken of mijn record eens verbroken kan worden.

Rugtraining van gisterochtend:

chins met extra gewicht 7,5kg/10x 8,5/8x 10/7x 11,25/4x
pull ups met extra gewicht 1,25/10x 2,5/7x 3,75/7x
ez cable row 70/9x 70/8x 70/6x
seated rear lateral raise 10/12x 12/8x 12/8x
barbell shrugs 100/11x 110/9x 120/8x

Mijn nieuwe aanwinst voor tijdens trainingen.

Zelf gemaakt :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Beter goed gejat dan.....precies!.
Leverbaar in alle kleuren, maten en spreuken. PM met maar

Mijn nieuwe aanwinst voor tijdens trainingen.

Zelf gemaakt :D

Beter goed gejat dan.....precies!.
Leverbaar in alle kleuren, maten en spreuken. PM met maar

eej waar blijft mijn t-shirt :):)

goeie training maat je maakt progressie en dat is groei :D

Terug
Naar boven