MuscleMeat

Michiel's log - Clenching The Fists

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Een hoge intensiteit is het enige wat je kracht nog een beetje kan redden in de cut.

Een hoge intensiteit bij KT zal ik zeker blijven aanhouden maar te zwaar gaan op cardio zal eerder nadelig zijn voor de KT?

De spierpijn in benen, glutes is wel zo goed als verdwenen, lang leve cardio ;)
 
Dat zeg ik niet, het is gewoon een richtlijn om te volgen. Te hoge intensiteit werkt mss contraproductief?

Je moet altijd in gedachten houden op welke verbranding je wilt werken;

De splitsing van vetzuren met behulp van zuurstof geschiet bij een matige inspanning die langdurig volgehouden kan worden. Hoe langer de inspanning (>30 min) , hoe meer je over gaat op de splitsing van vetzuren als energiebron.

Bij een hoge intensiteit van de inspanning ga je over op een andere energieleverantie; namelijk de splitsing van glycogeen met/of zelfs zonder behulp van zuurstof. Doordat de intensiteit hoger is kan de inspanning minder lang volgehouden worden, hetgeen ook nadelig is voor vetverbranding.

Dus in die zin heb je gelijk, een hoge inspanning kan minder efficiënt zijn met oogpunt op vetverbranding.

Het is niet zo zwart/wit als ik hier neerzet, maar jezelf helemaal het licht uit je ogen rennen op de loopbband is niet nodig inderdaad. Lage intensiteit, langdurige inspanning does the trick.
 
Bedankt voor de uitleg Loo! ;)

Dinsdag 13 januari 2009
dag 2, week 1


Parallel squat (narrow stance):
10 x 60
10 x 80
10 x 100
6 x 120
12 x 100 (laatste 2 iets boven par)

Deadlift:
8 x 60
3 x 100
2 x 130
3 x 2 x 160

Leg extension:
12 x 40
10 x 60
8 x 80
8 x 70
12 x 50 (+vasthouden bovenaan)

One leg curl:
12 x 20
12 x 30
8 x 35
12 x 25

Cardio fietsen:
20 minuten @ 160 bpm (niveau 6)
+ 2 min cooldown

Opmerkingen:
1) Deadlift nu onmiddelijk na squat gedaan, normaal doe ik na squat eerst leg extensions maar omdat ik nu in de cut zit wil ik eerst de zwaarste oefeningen afronden.

2) Toch weer cardio gedaan, na zo'n beentraining wel een stuk zwaarder en daarom met een lichtere weerstand (niveau 6 ipv 7) gefietst maar wel weer rond de 160 bpm, niet naar lucht hoeven happen. Is het overdreven om in de 1ste week al 5x 20min cardio te doen op 80% van max. hartslag? :o
 
Laatst bewerkt:
Overmorgen komen trouwens de eerste foto's. :)
 
Nette training! Warom verkies je trouwens de DL Bij de benen te doen ipv bij de rugdag?
 
zozo, ik ben eens benieuwd ;)
 
Nette training! Warom verkies je trouwens de DL Bij de benen te doen ipv bij de rugdag?

Deadlift spreekt voornamelijk onderrug, glutes en hamstrings aan. Dus dat gaat goed samen met een benentraining.

Ook omdat ik 2x per week benen train, als ik deadlift bij rug doe zal mijn onderrug nog niet hersteld zijn als ik moet squatten, daarom op dezelfde dag. ;)

Als je 1x benen per week doet kan je deadlift wel bij rug doen zolang je je benentraining ver genoeg van je rugtraining plaatst. Maar dat is mijn mening.
 
Nu je toch aan het cutten bent, kan je best ineens laag genoeg gaan. Dat wil zeggen: onder de 10%. Je gaat je echt veel beter voelen in je vel en als je daarna clean bulkt ga je gewoon door het jaar ook een veel betere fysiek hebben.

Edit: over je cardio-vraag: ik zou inderdaad niet ineens 5x per week cardio beginnen doen. Eerste week of twee weken 3x en dan kan je nog verhogen.
 
Nu je toch aan het cutten bent, kan je best ineens laag genoeg gaan. Dat wil zeggen: onder de 10%. Je gaat je echt veel beter voelen in je vel en als je daarna clean bulkt ga je gewoon door het jaar ook een veel betere fysiek hebben.

Edit: over je cardio-vraag: ik zou inderdaad niet ineens 5x per week cardio beginnen doen. Eerste week of twee weken 3x en dan kan je nog verhogen.

Onder de 10% voor een endo als mij is echt diep gaan denk ik! :o Ik ben waarschijnlijk sinds mijn 15 jaar niet meer onder de 12% gegaan. Ik zal zien hoe het loopt hé, als ik vind dat ik teveel massa moet inleveren, dan doe ik het uiteraard niet. Het hangt ook allemaal af van hoe ik me voel (honger, slapjes, zwak).

Ik zal dan deze week nog 1x 20min cardio doen, dan heb ik 1u cardio totaal gedaan deze week. ;)

Thx voor je reply
 
Onder de 10% voor een endo als mij is echt diep gaan denk ik! :o Ik ben waarschijnlijk sinds mijn 15 jaar niet meer onder de 12% gegaan. Ik zal zien hoe het loopt hé, als ik vind dat ik teveel massa moet inleveren, dan doe ik het uiteraard niet. Het hangt ook allemaal af van hoe ik me voel (honger, slapjes, zwak).

Ik zal dan deze week nog 1x 20min cardio doen, dan heb ik 1u cardio totaal gedaan deze week. ;)

Thx voor je reply

Hehe, die massa die je zogezegd verliest, heb je er zo weer aan eens je terug aan het bulken bent. En dat je al zolang niet meer onder de 12% bent gegaan, vind ik juist een argument om wel onder die 10% te gaan! Heb hier al verschillende theorieën gelezen over set point en daar geloof ik eigenlijk toch wel in. Je moet het maar eens opzoeken.
 
Woensdag 14 januari 2009
dag 3, week 1


Incline db press:
10 x 20 opw
8 x 26
8 x 30
3 x 34 pff
4 x 32 pff
6 x 30

Bench press:
10 x 60
6 x 70
1 x 80 te zwaar
5 x 70
6 x 60 (slow reps)

Chest press:
8 x 100 PR ???
5 x 90 leeg
8 x 80
8 x 70
5 x 50 (dropset)

Flat db fly:
10 x 10
6 x 12 (zonder rust)
8 x 10 (zonder rust)

Wide grip barbell curls:
12 x 20
10 x 30
5 x 40 PR
8 x 35 PR
8 x 30
15 sec rust
4 x 30
alles lekker strikt, heel tevreden

Seated hammer curls:
12 x 10
8 x 14
7 x 16 PR
7 x 14

Opmerkingen:
Matige presses. De pr's op curls moet je relativeren omdat ik deze oefeningen nog niet zo lang doe. Maar die pr op chest press had ik niet verwacht ??? Morgen is het al een refeed dag maar naar mijn gevoel heb ik er nog geen nood aan, nog geen extreme honger gehad bijvoorbeeld maar ik ga die refeed toch doen om mijn metabolisme te boosten.
 
Laatst bewerkt:
netjes kerel !
 
Donderdag 15 januari 2009
dag 4, week 1


Wide grip pull down:
12 x 30
12 x 40
10 x 50
10 x 60
8 x 70
8 x 60

Seated cable row (v-bar):
12 x 40
12 x 50
2 x 10 x 60
6 x 70
10 x 60
12 x 50 (traag)

Reverse grip pull down:
12 x 40
12 x 50
8 x 60
6 x 70
6 x 60
10 x 50

Wide hammer grip cable row:
10 x 50
8 x 60
11 x 50
12 x 40

CGBP:
12 x 20
12 x 40
8 x 60
3 x 80 PR
10 x 60

Push down (weinig rust tussen sets):
10 x 30
8 x 30
8 x 30

Cardio fietsen:
20 minuten @ 160bpm (niveau 9 vd 25)
+ 2 min cooldown

Opmerkingen:
Deze ochtend woog ik op nuchtere maag 87.1kg maar gelukkig vandaag een refeed gedaan. 100gr havermout ipv 50gr, 1 banaan erbij, 2x 60gr rijst ipv 2x30gr.

De foto's (na KT genomen, voor de cardio):

Door de foto's krijg ik nog meer zin om lean te worden, de V-vorm komt bijvoorbeeld niet goed tot zijn recht door het vet aan de heupen. :D

289e72g.jpg


52e3w2.jpg


35d0vv9.jpg


9u6snk.jpg
 
Toch netjes gebulkt, mijn complimenten ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Succes met de cut verder.
 
Toch netjes gebulkt, mijn complimenten ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Succes met de cut verder.

Thx kane! Wel spijtig dat door de flits wat detail verloren gaat, mijn erectors lijken onbestaande op die rugfoto :D


En hier nog een foto van vroeger, toen ik nog geen voedings- en trainingsschema had. Ergens in januari 2007 (ik begon met trainen sept 2006) Dus deze foto is net 2 jaar geleden :eek:

rlmi6x.jpg
 
Idd Michiel, je staat er beter op dan ik dacht :thumbs:
 
Ik denk inderdaad dat je BF rond de 18% ligt. Je hebt in ieder geval (van nature?) een erg breed middel.
 
Idd Michiel, je staat er beter op dan ik dacht :thumbs:

Thx Johan, ik heb niet stilgezeten de afgelopen maanden ;)

Ik denk inderdaad dat je BF rond de 18% ligt. Je hebt in ieder geval (van nature?) een erg breed middel.

Als de zwembandjes ervan zijn zal het mss terug wat op dit lijken maar dan met een pak meer spiermassa (hopelijk):

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven