MuscleMeat

|MiGuEl|: The comeback

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Beatje van de eerste film is wel top om op te knallen vind ik. Gisteren was dat net bij mijn PR setjes van DL; ging ik daar bruut man:D

Even wat opmerkingen bij je filmpjes:
- Volgens mij pak je bij alle 3 de oefeningen teveel gewicht.
- Je moet werken aan je negatives; die doe je veel te snel.
- houding van BOR is erg goed, maar bij het naar boven gaan cheat je wat. (cheaten doe je enkel als je geen positieve beweging meer kan uitvoeren, zo kan je nog enkel de negatives dan deftig doen aangezien deze 40% meer gewicht aankunnen)
- lat pully is niet slecht; maar niet TE veel naar achter leunen. Het is vooral je borst die omhoog gericht moet zijn. Ik weet niet of je ook je rug goed 'squeezed'?
- die laterals kan je idd beter op een bankje doen. Hier ga je echt VEEL te snel. Ik weet het, het is moeilijk, maar je zal met die mini-gewichtjes moeten beginnen :)

Erg goed dat je filmpjes maakt eigenlijk; ik denk ook dat ik dat eens ga doen.
Probeer er op te letten dat je uit ELKE rep het maximum probeert te halen.

Imo is cheaten echt niet zo erg , zijn rug is recht dus hij doet er geen schade mee.

Ik vind vooral je uitvoering van BOR goed, dat kleine sprongetje is echt niet zo erg. Pak mss wat extra gewicht , voeg er wat explosiviteit aan toe , zolang je rug maar recht is. Meer gewicht = meer massa.

Lat pully is ook aardig, wissel misschien eens af met een behind the neck pully.

Je rear laterals zijn wel niet goed bro... Zou die nog eens opnieuw opzoeken , je armen zijn te gehoekt, je moet ze meer strekken, is een stuk lastiger maar veel effectiever.

Maar anyway , je attitude is goed , je trainingen zitten erg goed in elkaar als je nu nog eens goed eet erbij ben je een beeste op je 18de :D.

Je doet oefeningen wel erg strict , ik ben meer voorstander van, goede houding ed maar ik gooi er zowieso altijd wel wat explosiviteit in :').

lekker die reppies op de deadlift

Echt netjes bezig :thumbs:, lekkere push&pull trainingen weer en leuk dat je die filmpjes post! Ziet er keurig uit hoe je het uitvoert en wat cheaten hier en daar is niet erg.
Waar train je trouwens? Ziet er nice uit :cool:...

• Topic Starter Topic Starter
lekker die reppies op de deadlift

& i can tell you: zijn vorm was tot het laatste reppie perfect.

en zo hoort het ook - technisch goed blijven trekken heb je straks alleen maar profijt van als je zwaarder gaat :thumbs:
Haha, bedankt mannen, uitvoering bij de compounds is belangrijk voor me, wil zeker geen blessures oplopen, heb al 6 maanden zonder KT moeten leven na mijn operatie, nooit meer! :D

Ik zou eerder gaan chinnen.. bovendien is BTN pulldown vrij blessuregevoelig.
Idd, ik ga chins en pull-ups doen in mijn volgend schema.
Echt netjes bezig :thumbs:, lekkere push&pull trainingen weer en leuk dat je die filmpjes post! Ziet er keurig uit hoe je het uitvoert en wat cheaten hier en daar is niet erg.
Waar train je trouwens? Ziet er nice uit :cool:...
Bedankt meid ik weet nog steeds niet hoe je heet! Ik train in De Pinte in Oost-Vlaanderen, de gym heet Oxygen. :P

Vandaag benen trainen, dat wordt zweten en zwoegen! :D
Ik train nu al bijna een week mijn traps niet meer en ik zie nu al verbetering... zo te zien overtrainde ik mijn traps dus altijd (had ook altijd pijn) en was er meer spierafbraak dan spieropbouw!

Ik ben ook bezig met dit door te nemen: http://www.bodybuilding.com/fun/par32.htm

Laatst bewerkt:
Haha, bedankt mannen, uitvoering bij de compounds is belangrijk voor me, wil zeker geen blessures oplopen, heb al 6 maanden zonder KT moeten leven na mijn operatie, nooit meer! :D

Ik zou zeker goed opwarmen voor de compounds. Met wat licht gewicht beginnen en telkens 10kg erbij fzo en minder reps doen, tot je op 80% fzo van je gewicht zit dat je vandaag wilt heffen en daarmee nog 2 reps doen fzo.
Ik doe het altijd en heb zo nooit pijn, maar ga wel vooruit :)

Training woensdag 23 juni 2010.

BENEN

Squat

5 x 50kg
5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 75kg
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg

45° leg press

8 x 155kg
8 x 155kg
8 x 155kg
8 x 155kg

Seated leg extensions

3 sets - 50kg

Barbell lunges

4 sets - 52,5kg

Lever lying curl

6 x 60kg - pin 5kg te zwaar gestoken. :p
7 x 55kg
6 x 55kg
7 x 55kg

Seated calf raises

4 sets - 65kg

Standing calf raises (smith)

1 set - 110kg
2 sets - 115kg

Weighted plank holds

4 sets - lichaamsgewicht +25kg

Commentaar: Ik ben op. Enorm goede training! Het was lekker rustig ook. Ik ben ook nog zo vriendelijk geweest om een belt, die achter een machine lag, af te geven bij de verloren voorwerpen i.p.v. hem te houden. :)
Er komen zometeen een heleboel filmpjes!

Laatst bewerkt:
Dikke training kerel, mooi. ;)

Ik vind alles er goed uitzien! Nooit problemen met je evenwicht bij die lunges :p?
En misschien bij kuitoefeningen beneden even stoppen, en dan pas opnieuw naar boven, niet bouncen dus...

Ik vind alles er goed uitzien! Nooit problemen met je evenwicht bij die lunges :p?
En misschien bij kuitoefeningen beneden even stoppen, en dan pas opnieuw naar boven, niet bouncen dus...
Jawel lunges zijn moordend! :P Volgende keer nog stabieler en beter uitvoeren.

Hmm, zal ik doen bij kuiten.

+1 voor kuitoef.; hiermee pak je ze echt hard aan. Kuiten zijn namelijk veel gewoon.

Ik doe zelf nog geen lunges, maar leek erop alsof het gewicht iets teveel naar voor kwam?

Squats waren goed, zeker in het begin. Misschien nog iets beter op letten om meer tegelijk kont en borst naar boven te heffen en niet eerst kont.

Nette training anders, je zal het zeker goed voelen ;)

+1 voor kuitoef.; hiermee pak je ze echt hard aan. Kuiten zijn namelijk veel gewoon.

Ik doe zelf nog geen lunges, maar leek erop alsof het gewicht iets teveel naar voor kwam?

Squats waren goed, zeker in het begin. Misschien nog iets beter op letten om meer tegelijk kont en borst naar boven te heffen en niet eerst kont.

Nette training anders, je zal het zeker goed voelen ;)
Ok, bedankt

Opmerking over lunges klopt, maar het is moeilijk om de balans te houden! :o

Over dat squatten heb je gelijk, ik ga denkik beginnen met de excentrische beweging dubbel zo lang te doen als de concentrische en dan wanneer ik net parallel breek, zo explosief mogelijk naar boven. Volgende keer eens proberen.

Vandaag misschien nog naar de gym als Rah Rah Man ook gaat, ik wil de techniek van de power clean kunnen en ga dit even uittesten: http://www.tmuscle.com/free_online_article_issue/issue_632#what-force-factor-are-you-missing

Ik kan die bar gewoon nooit op mijn schouders leggen, ik sta daar dan gewoon alsof ik ga overhead pressen...

blijven oefenen:D

EDIT: heb even je filmpjes van bench, overhead press enzo gekeken.
Je doet het best wel goed maar ik vind dat je grote probleem bij het veschil in opwaartse en neerwaartse beweging zit.
Concentreer je goed tijdens elke rep en ga trager naar beneden. Eens je beneden bent, dan moet je echt vlam naar boven gaan.
Bij jouw zijn beide bewegingen ongeveer hetzelfde.

Bij je overhead press zou ik nog iets lager gaan voor een volledige ROM.
Bij je bench mss iets beter nog focussen op je houding (onderrug, schouderbladen, benen)

Laatst bewerkt:
blijven oefenen:D

EDIT: heb even je filmpjes van bench, overhead press enzo gekeken.
Je doet het best wel goed maar ik vind dat je grote probleem bij het veschil in opwaartse en neerwaartse beweging zit.
Concentreer je goed tijdens elke rep en ga trager naar beneden. Eens je beneden bent, dan moet je echt vlam naar boven gaan.
Bij jouw zijn beide bewegingen ongeveer hetzelfde.

Bij je overhead press zou ik nog iets lager gaan voor een volledige ROM.
Bij je bench mss iets beter nog focussen op je houding (onderrug, schouderbladen, benen)
Inderdaad, ik ga mijn volgende trainingen lager in gewicht gaan en de excentrische beweging (neergaan) langer laten duren dat de concentrische, de concentrische zo explosief mogelijk.

Dit is wat ik ga doen:

*The One Movement Every Guy Should Do: Intra-Set Contrasts.

This movement allows you to learn to use the SSC while still focusing on muscular contractions.
To do it, pick an exercise that uses the SSC, like a dumbbell bench press. Grab some dumbbells you can press for six reps. When you begin your set, do one rep with a fast turn-around (using the SSC) and follow that with a rep where you pause for two seconds at the bottom before exploding up (eliminating the SSC). Keep alternating until you hit six reps.
Here's how it should look:

Rep 1 – Fast turnaround
Rep 2 – Pause for two seconds in the bottom stretched position
Rep 3 – Fast turnaround
Rep 4 – Pause for two seconds in the bottom stretched position
Rep 5 – Fast turnaround
Rep 6 – Pause for two seconds in the bottom stretched position

Zo... even naar de gym geweest, net Rah Rah Man gemist natuurlijk! :p

De techniek van de power clean lukt me dus helemaal niet, alles lukt behalve de bar op mijn schouders leggen...

Misschien moet ik het zoals dit doen? Anders laat ik de clean gewoon vallen.

http://www.youtube.com/watch?v=oBOyQEQCKAk&feature=youtube_gdata

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven