XXL Nutrition

|MiGuEl|: The comeback

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
1. probeer eerst in volledige extensie te komen (maak je lang door op je tenen te gaan staan en te shruggen).
2. Je curlt de bar nu wat je wil is dat de bar in een vrijwel rechte lijn naar boven schiet en op het dode moment duik je er dan onder.

Imo start met een hang clean en niet vanuit een rack. Gaat die goed probeer dan een power clean vanaf de grond en uiteindelijk een full clean. Je bent goed op weg! practice makes perfect.

• Topic Starter Topic Starter
1. probeer eerst in volledige extensie te komen (maak je lang door op je tenen te gaan staan en te shruggen).
2. Je curlt de bar nu wat je wil is dat de bar in een vrijwel rechte lijn naar boven schiet en op het dode moment duik je er dan onder.

Imo start met een hang clean en niet vanuit een rack. Gaat die goed probeer dan een power clean vanaf de grond en uiteindelijk een full clean. Je bent goed op weg! practice makes perfect.

Ok, ik zal het uitproberen, maar met gewicht of gewoon een lege bar?

Het grootste probleem bij mij is denkik de flexibiliteit, ik kan bv. ook niet front squatten zonder gekruiste armen.

Ok, ik zal het uitproberen, maar met gewicht of gewoon een lege bar?

Het grootste probleem bij mij is denkik de flexibiliteit, ik kan bv. ook niet front squatten zonder gekruiste armen.

vind het persoonlijk altijd fijn om met gewichten te oefenen zodat je de compensaties in de beweging er gelijk uit kunt halen. Zeker met de power clean kun je dat goed doen.
Flexibiliteit lijkt me sterk maar niet onmogelijk. Leg de bar de volgende keer zo hoog mogelijk op je borst zonder dat het je adem teveel wegneemt. De bar heb je in clean greep vast. Duw nu je ellebogen naar voren zodat de bar blijft waar die ligt. Ik denk als je dat doet, dat je al een eind bent.

vind het persoonlijk altijd fijn om met gewichten te oefenen zodat je de compensaties in de beweging er gelijk uit kunt halen. Zeker met de power clean kun je dat goed doen.
Flexibiliteit lijkt me sterk maar niet onmogelijk. Leg de bar de volgende keer zo hoog mogelijk op je borst zonder dat het je adem teveel wegneemt. De bar heb je in clean greep vast. Duw nu je ellebogen naar voren zodat de bar blijft waar die ligt. Ik denk als je dat doet, dat je al een eind bent.
Inderdaad, dus wat me te doen staat:

1. Beginnen met de hang clean
2. Power clean
3. Volledig clean

Maar nog 1 ding; ik krijg die bar echt niet op mijn voorste schouders of borst, het lukt me gewoonweg niet? :o

Ik ga het allesinds morgen nog een keer proberen om de bar op mijn borst te leggen en de ellebogen naar voren te duwen. Is het mogelijk dat ik dan mijn onderrug ongelelijk ga archen om die bar op mijn borst te krijgen?

Bedankt voor de hulp trouwens, dit is iets waar ik al een tijdje mee sukkel!

Inderdaad, dus wat me te doen staat:

1. Beginnen met de hang clean
2. Power clean
3. Volledig clean

Maar nog 1 ding; ik krijg die bar echt niet op mijn voorste schouders of borst, het lukt me gewoonweg niet? :o

Ik ga het allesinds morgen nog een keer proberen om de bar op mijn borst te leggen en de ellebogen naar voren te duwen. Is het mogelijk dat ik dan mijn onderrug ongelelijk ga archen om die bar op mijn borst te krijgen?

Bedankt voor de hulp trouwens, dit is iets waar ik al een tijdje mee sukkel!

Je zou het zelfs nog in meer stappen op kunnen delen. Denk vooral dat het belangrijk is dat je eerst volledige extensie gaat maken en stopt met de bar curlen maar dat gaat hand in hand met elkaar.

Ik zou het vreemd vinden als je de bar niet gewoon op je borst kunt leggen. Dat zou een bewegingsbeperking betekenen. Dat je met de front squat hier last mee hebt kan goed maar dan hebben we het meer over of techniek of flexibiliteit van de onderste extremiteiten/romp waardoor je niet goed opwaarts kunt blijven zitten. Zou het eigenlijk eens moeten zien om een goede uitspraak te doen.

Je zou het zelfs nog in meer stappen op kunnen delen. Denk vooral dat het belangrijk is dat je eerst volledige extensie gaat maken en stopt met de bar curlen maar dat gaat hand in hand met elkaar.

Ik zou het vreemd vinden als je de bar niet gewoon op je borst kunt leggen. Dat zou een bewegingsbeperking betekenen. Dat je met de front squat hier last mee hebt kan goed maar dan hebben we het meer over of techniek of flexibiliteit van de onderste extremiteiten/romp waardoor je niet goed opwaarts kunt blijven zitten. Zou het eigenlijk eens moeten zien om een goede uitspraak te doen.

Hmm, misschien schiet ik komende zondag nog een paar techniek filmpjes, dan kan je mijn techniek eens beoordelen.

Let wel, ik heb de front squat of power clean nog nooit echt gedaan dus het zal er misschien niet echt degelijk uitzien! :P

Hmm, misschien schiet ik komende zondag nog een paar techniek filmpjes, dan kan je mijn techniek eens beoordelen.

Let wel, ik heb de front squat of power clean nog nooit echt gedaan dus het zal er misschien niet echt degelijk uitzien! :P

Goed idee! Alle begin is moeilijk maar al doende leert men, en hoe meer je oefend hoe beter je in iets word. Ik ga je in ieder geval volgen!

En nu ben ik er weg van Nederland - Kameroen staat op het programma:D

Training 25 juni 2010.

PUSH

Barbell overhead press

5 x 20kg
5 x 25kg
5 x 27,5kg
6 x 30kg - dacht dat dit mijn werksetje al was.
5 x 32,5kg
4 x 32,5kg
4 x 32,5kg
5 x 32,5kg
5 x 32,5kg

Dumbbell lateral raises

3 sets - 7kg

EZ-barbell upright row

2 sets - 23kg

Dumbbell bench press

2 sets - 15kg
2 sets - 16kg

Dumbbell incline flyes

4 sets - 11kg

Tricep dips

4 sets - lichaamsgewicht -5kg

EZ-barbell tricep extensions

4 sets - 18kg

Cable pushdowns (variërend)

2 sets

Commentaar: Schouders, borst en triceps waren goed vol, triceps waren op het einde geroosterd. :D De mentaliteit zat er goed in, er is iemand die echt zo belachelijk doet dat hij me boos maakt en ervoor zorgt dat ik harder train. :P

Morgen nog een laatste pull-training. Jammer dat Rah Rah Man er niet was vandaag, waar zit hij toch? :p

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:16 ----------

Ik heb trouwens eindelijk een paar doelen (1ste pagina) gevonden die ik wil bereiken. Het is niet veel maar dat geeft me toch iets om naar te streven.

Laatst bewerkt:
Nette training weer:cool:

Ik wil nog even een toevoeging doen aan mijn vorige opmerking van je filmpjes.
Bij de overhead press vermoed ik dat je iets te veel naar achter leunt en zo kom je meer en meer tot een (steile) incline bench press. Probeer gewoon goed rechtop te staan, maar niet te veel achterover te leunen.
De beweging van de barbell is wel netjes. Komt mooi in 1 lijn met de achterkant van je schedel:D

Hoe maak je die filmpjes eigenlijk? Ik veronderstel dat je je camera gewoon op een bankje fzo zet of niet? En is er zo weinig volk daar dat je dit telkens kan doen?

Laatst bewerkt:
Nette training weer:cool:

Ik wil nog even een toevoeging doen aan mijn vorige opmerking van je filmpjes.
Bij de overhead press vermoed ik dat je iets te veel naar achter leunt en zo kom je meer en meer tot een (steile) incline bench press. Probeer gewoon goed rechtop te staan, maar niet te veel achterover te leunen.
De beweging van de barbell is wel netjes. Komt mooi in 1 lijn met de achterkant van je schedel:D

Hoe maak je die filmpjes eigenlijk? Ik veronderstel dat je je camera gewoon op een bankje fzo zet of niet? En is er zo weinig volk daar dat je dit telkens kan doen?

Je hebt gelijk, vandaag heb ik het waarschijnlijk weer gedaan...

VRAAG AAN DE KENNERS: Is de positie van mijn armen nu goed bij de OH?
Volgens mij moet ik mijn ellebogen nog meer naar voren doen, ik zal er alweer proberen op te letten...
Het is erg moeilijk als je niemand rondom je hebt die er iets van weet!

Jep, filmpjes zijn met een camera, dat zet ik dan op een bankje, de grond, om het even wat. Meestal is er op het uur dat ik ga niet "zoveel" volk, maar de meesten weten dat ik er serieus mee bezig ben en als ze iets zouden zeggen dan kan dat mij eigenlijk niets schelen.

Het is beter dat ik mijn uitvoering laat controleren dan dat ik mijn lichaam verkloot zoals velen doen.

http://www.youtube.com/watch?v=dgQL5QiDxT4&feature=youtube_gdata

Heb je die Overhead Press op schouderhoogte vast?
Ik kan trouwens beter drukken als ik de buitenkant van mijn handpalmen gebruik, maar hou mijn armen wel dicht bij mij.

Heb je die Overhead Press op schouderhoogte vast?
Ik kan trouwens beter drukken als ik de buitenkant van mijn handpalmen gebruik, maar hou mijn armen wel dicht bij mij.
Hoe bedoel je op schouderhoogte? De beginpositie? Ik denk van wel, toch?

Buitenkant handpalmen?

Is het ook niet zo, hoe wijder je de barbell neemt hoe meer je de nadruk legt op het massa bouwen van de schouders?

Wat betreft de cleans, alles wat philosopher zegt. Blijf je bedenken dat de snelheid voornamelijk uit de heupen moet komen en niet uit de armen zoals jij nu doet. Je armen zouden zich moeten gedragen als touwen, waardoor de bar zo ongeveer recht omhoog vliegt voor je lichaam langs.

Beginnen met de hang clean zorgt er IMO het snelst voor dat je die 'tripple extension' erin krijgt. Succes ;)

Mooie doelen man.
met jou mentaliteit moet dat wel haalbaar zijn

Wat betreft de cleans, alles wat philosopher zegt. Blijf je bedenken dat de snelheid voornamelijk uit de heupen moet komen en niet uit de armen zoals jij nu doet. Je armen zouden zich moeten gedragen als touwen, waardoor de bar zo ongeveer recht omhoog vliegt voor je lichaam langs.

Beginnen met de hang clean zorgt er IMO het snelst voor dat je die 'tripple extension' erin krijgt. Succes ;)
Bedankt voor de uitleg, deze zondag ga ik misschien heel even naar de gym om de techniek te leren. Al is het een rustdag... :p
Mooie doelen man.
met jou mentaliteit moet dat wel haalbaar zijn
Bedankt, ik ga ervoor gaan, alles geven en niet opgeven!

mooie doelen! ik ook zoiets hoop ik :D
vooral met kniebuigen wil ik dat ook

Hoe bedoel je op schouderhoogte? De beginpositie? Ik denk van wel, toch?

Buitenkant handpalmen?

Is het ook niet zo, hoe wijder je de barbell neemt hoe meer je de nadruk legt op het massa bouwen van de schouders?

Ik bedoel het deel onder je pink.

Geen idee of dit de schouders meer aanspreekt; zal iemand met meer kennis moeten op reageren.

1 tip voor oh: span je reet dan verplaats je alle stress naar je schouders(waar t hoort) en gaat een hoop stress van (onder)rug af

heb ook t idee dat je niet helemaal tot het uiterste gaat, m.a.w je kan meer tillen! ;)

1 tip voor oh: span je reet dan verplaats je alle stress naar je schouders(waar t hoort) en gaat een hoop stress van (onder)rug af

heb ook t idee dat je niet helemaal tot het uiterste gaat, m.a.w je kan meer tillen! ;)
Hmm, ik probeer toch wel alles te geven hoor, misschien zou ik nog kunnen proberen er een laatste rep uit te persen, maar dat geeft waarschijnlijk een te hoge belasting op mijn CNS.

Bah! Net eens kwark bij mijn havermout en melk gedaan, wat vies is dat zeg, dat suikersmaakje van die kwark! :kots:

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven