MuscleMeat

|MiGuEl|: The comeback

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Zometeen UB 1 training, motivatie zit er dik in, ben goed geladen met voedsel, hopelijk wordt het wat!

Voeding vandaag (moderate carb):

06.30u : 130gr biefstuk + 300ml magere melk + 60gr havermout + kiwi
10.00u : 120gr biefstuk + 200ml magere melk + 30gr havermout + appel
11.30u - 12.45u : 40gr honing met water (training)
12.50u : 30gr whey isolaat + cacao + kaneel
13.15u : 110gr struisvogelsteak + 200gr spinazie + 130gr ebly ongekookt
18.00u : 220gr zalmfilet + 300gr broccoli
21.00u : 3 volledige eieren + 20gr gebroken lijnzaad

A lot of steak bro' ... wordt je daar niet 'traag' van ?

moet jij zelf boodschappen doen en t klaarmaken?

A lot of steak bro' ... wordt je daar niet 'traag' van ?
Idd. maar mijn voeding varieert van dag tot dag. Normaal zou het vis en kwark zijn maar er waren 2 versie biefstukken dusja...:o
moet jij zelf boodschappen doen en t klaarmaken?
Boodschappen niet, ik schijf alles wat ik nodig heb op een bord in de keuken en dan wordt dat meestal op tijd gehaalt.

Klaarmaken "moet" ik niet, maar ik doe het wel, is makkelijker ook.

Ik stoom al mijn eten en het is heel erg clean allemaal.

Wel leuk van je ouders dat ze het mooi gaan halen zeg, 3x steak + zalmfilet per dag is trouwens ook niet bepaald goedkoop. Zeker gezien je niveau vind ik dat een beetje te, je moet gewoon vreten wat je tegenkomt. Waarom geen volle melk bijvoorbeeld?

---------- Toegevoegd om 14:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:48 ----------

Bedankt meid ik weet nog steeds niet hoe je heet! Ik train in De Pinte in Oost-Vlaanderen, de gym heet Oxygen. :P

Brutale afzetters wel. Ben eens in de oxygen van waregem geweest, 12€ voor een beurt. :roflol: Gym is trouwens het typische fitnesstype, ik zit er ook totaal niet in mijn element. Had ook eens niet genoeg gewichten voor plate loaded leg press en zat amper aan 240kg. ???

Zie ik op de website nog staan : "BEN JE STUDENT? TRAIN DAN NU 2 MAAND VOOR 99€! " :roflol:

Laatst bewerkt:
Training dinsdag 29 juni 2010.

UB 1/week 1/dag 2

Barbell overhead press

5 x 20kg
5 x 25kg
5 x 27,5kg
5 x 30kg
5 x 32,5kg - begon snelheid te verliezen.
4 x 35kg - filmpje.

Seated dumbbell shoulder press

8 x 13kg
6 x 14kg
6 x 14kg

EZ-barbell upright rows

12 x 23kg
4 x 28kg - te zwaar.
8 x 23kg

Comm: Heb hier ook nog een schijf van 5kg op mijn teen laten vallen, doet geen deugd! :(

Pull-ups

0 x lichaamsgewicht - dikke fail!
6 x lichaamsgewicht -25kg
5 x lichaamsgewicht -25kg

Chin-ups

0 x lichaamsgewicht +2kg - alweer, een dikke fail! :mad:
2 x lichaamsgewicht -5kg
3 x lichaamsgewicht -10kg
4 x lichaamsgewicht -15kg
4 x lichaamsgewicht -15kg

Comm: Bar en bar slecht...

Cable pulldown variërend in greep

4 sets - 45kg

Seated dumbbell rear lateral raises

3 sets - 7kg

Dumbbell incline flyes

5 x 11kg
3 sets - 10kg

Barbell curls

5 sets - 16kg

Tricep dips

6 x lichaamsgewicht -5kg
4 x lichaamsgewicht -5kg
4 x lichaamsgewicht -5kg
5 x lichaamsgewicht -5kg

EZ-barbell tricep extensions

2 sets - 18kg

Comm: Kreeg pijn in mijn elleboog hier...:yell:

Commentaar: Jullie zien het waarschijnlijk... Deze training was rotslecht. Ik ga nog 2 trainingen doen van het UB/LB-schema en daarna ga ik beslissen of ik een normale 4-dagen splitschema of terug een push/pull/benen-schema ga volgen.
Ik heb nu tenminste bijgeleert dat dit soort schema me niet goed afgaat, weer een ervaring rijker.
Rah Rah Man was er ook, hij zal zijn benen wel voelen vandaag/morgen.

Straks wat gaan gamen bij een vriend op Red Dead Redemption, even ontspanning. :)

---------- Toegevoegd om 15:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:00 ----------

Wel leuk van je ouders dat ze het mooi gaan halen zeg, 3x steak + zalmfilet per dag is trouwens ook niet bepaald goedkoop. Zeker gezien je niveau vind ik dat een beetje te, je moet gewoon vreten wat je tegenkomt. Waarom geen volle melk bijvoorbeeld?

Brutale afzetters wel. Ben eens in de oxygen van waregem geweest, 12€ voor een beurt. :roflol: Gym is trouwens het typische fitnesstype, ik zit er ook totaal niet in mijn element. Had ook eens niet genoeg gewichten voor plate loaded leg press en zat amper aan 240kg. ???

Zie ik op de website nog staan : "BEN JE STUDENT? TRAIN DAN NU 2 MAAND VOOR 99€! " :roflol:
Ja idd, dat is waar, het is tegenwoordig allemaal veel te duur...
Maar ik heb niet zo'n snel metabolisme als anderen van mijn leeftijd, ben volgens mij meer het endo-type. Heb ook problemen met mijn stofwisseling doordat ik een dieet heb gevolgt (zie 1ste pagina).

Oxygen is wel duur ja, maar dit is de dichtste gym in de buurt, zo'n 15 minuten fietsen.

Filmpje van overhead press. Let niet op het laatste stuk, ik probeerde nog te push pressen maar ik faalde...:o

Ik ga trouwens binnenkort eens goed nadenken over hoe ik mijn 4-dagen splitschema zou gaan indelen. Basic of eerder anders verdeelt? Tips zijn welkom!

http://www.youtube.com/watch?v=vgTeZt3Ax4A&feature=youtube_gdata

ik heb altijd al goeie ervaring gehad met hetvolgende

ma : borst + triceps
di : benen
wo : rust
do : rug + biceps
vrij : schouders + traps

maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat jij er ook goeie ervaring zult mee hebben ;)

Filmpje van overhead press. Let niet op het laatste stuk, ik probeerde nog te push pressen maar ik faalde...:o

Ik ga trouwens binnenkort eens goed nadenken over hoe ik mijn 4-dagen splitschema zou gaan indelen. Basic of eerder anders verdeelt? Tips zijn welkom!

Hmm. Ik weet niet hoe het komt, maar je had hier echt nog een laatste normaal gezien kunnen uitpersen, zonder cheaten zelfs. Misschien moet je een betere pre-wo maaltijd nemen?
Het was alsof je het even moeilijker kreeg en opeens meteen falen. Had ik ook toen ik wat minder at, denk ik.

Een goed schema kiezen is niet gemakkelijk. Ik doe nu een 4 daagse die Porter House voorstelde. Je kan mee volgen in mijn log, ik ga vandaag dag 2 doen.

---------- Toegevoegd om 15:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:43 ----------

maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat jij er ook goeie ervaring zult mee hebben ;)

Ik vind vooral rug + biceps overkill voor die biceps :)

Laatst bewerkt:
Dan wissel je biceps en triceps om: borst+biceps; rug+triceps

Hm, dit is een goede. De gewone classic 4-dagen split, ik ga er nog over nadenken na deze week.
Hmm. Ik weet niet hoe het komt, maar je had hier echt nog een laatste normaal gezien kunnen uitpersen, zonder cheaten zelfs. Misschien moet je een betere pre-wo maaltijd nemen?
Het was alsof je het even moeilijker kreeg en opeens meteen falen. Had ik ook toen ik wat minder at, denk ik.

Een goed schema kiezen is niet gemakkelijk. Ik doe nu een 4 daagse die Porter House voorstelde. Je kan mee volgen in mijn log, ik ga vandaag dag 2 doen.

Ik vind vooral rug + biceps overkill over die biceps :)

Dan wissel je biceps en triceps om: borst+biceps; rug+triceps
Idd, borst + biceps en rug + triceps zou ook kunnen werken.

Mijn pre-wo maaltijd is allesinds veel verbetert tegenover de gewone whey met melk shake die ik altijd nam. Geen idee of er nog 1tje in de tank zat, ik probeer echt alles te geven tijdens mijn trainingen, volgende keer pak ik hem wel 5x! :)

Gewoon een split nemen inderdaad, yosh!

Al zie ik nu bij je training dat je eigenlijk veel oefeningen dubbelop doet.

Voorbeeld:
Overhead press - seated db press

Pullups - chins - pulldown

Het is misschien een beetje teveel van het goede?

En ik vind oxygen wel een goede gym, we hebben alles wat we nodig hebben :)

Gewoon een split nemen inderdaad, yosh!

Al zie ik nu bij je training dat je eigenlijk veel oefeningen dubbelop doet.

Voorbeeld:
Overhead press - seated db press

Pullups - chins - pulldown

Het is misschien een beetje teveel van het goede?

En ik vind oxygen wel een goede gym, we hebben alles wat we nodig hebben :)
Idd, ik doe teveel.

Dit is jouw indeling, bevalt me ook wel.

Maandag: Borst - Kuiten - Buik
Dinsdag: Quadriceps - Hamstrings - Biceps
Donderdag: Schouders - Kuiten - Buik
Vrijdag: Rug - Triceps

Maar aan de andere kant is dat schema van Porterhouse ook enorm goed...

Ik heb veel denkwerk te verrichten en dat komt goed uit, straks naar het UZ Gent voor een bloedonderzoek... beetje papier meedoen en een stylo.

Laatst bewerkt:
Waarom wil je split gaan trainen?

Volgens mij kan je je dan echt richten op die bepaalde spiergroep.
De combinatie van 1 grote spiergroep met 1 kleine vind ik ook optimaal.
Morgen ga ik me er even over buigen.

Lijkt me niet dat je je daar nu al druk over moet gaan maken. Zou eerder gewoon lekker sterk proberen te worden..

Exactly my thoughts. Hoewel je met een split ook zeker sterker kunt worden en massa kunt pakken!

Dat zeker, maar wanneer jij drie oefeningen voor bijv. borst hebt gedaan dan gaat nog een extra oefening je niet veel brengen qua kracht, al is het alleen al door die ellendige pomp.

Hoelang train je al kerel? Zou toch nog een beetje wachten met split. Als je 3x per week traint is FB echt het beste. Heb het erg lang zo gedaan. Tot ik echt stagneerde en ben dan pas overgegaan naar een split.

Techniek houden zo, je lijkt goed de spanning te behouden gans de lift, goeie bounce onderin om terug naar boven te komen en mooi blijven duwen, perfect. Je blijft ook goed rechtop, zodat het geen goodmorning squat wordt.

Is nog niets verbeterd tov vorige keer. Chest up & pumped, shoulders forward & pumped. En dit al vanaf het uitpakken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven