XXL Nutrition

|MiGuEl|: The comeback

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Lijkt me niet dat je je daar nu al druk over moet gaan maken. Zou eerder gewoon lekker sterk proberen te worden..

Exactly my thoughts. Hoewel je met een split ook zeker sterker kunt worden en massa kunt pakken!

Dat zeker, maar wanneer jij drie oefeningen voor bijv. borst hebt gedaan dan gaat nog een extra oefening je niet veel brengen qua kracht, al is het alleen al door die ellendige pomp.

Hoelang train je al kerel? Zou toch nog een beetje wachten met split. Als je 3x per week traint is FB echt het beste. Heb het erg lang zo gedaan. Tot ik echt stagneerde en ben dan pas overgegaan naar een split.

Inderdaad, Misschien moet ik over gaan op een 3-daagse FB-split. De methode die Verb van het forum hanteerd vindt ik bijzonder goed met een paar kleine persoonlijke aanpassingen natuurlijk.

Ik twijfel... ik denk dat ik deze vakantie, nu dat ik redelijk veel tijd heb eerst een 4-daagse split zou kunnen volgen en als het school is een 3-daagse FB-split.

Vooral de cyclus van Verb spreekt me aan, er is continu variatie:

Set-repcyclus:

4 weken 3 x 10
1 week 3 x 20
4 weken 4 x 8
1 week 3 x 20
4 weken 3 x 5 (voor de compounds, de isolatieoef: 2 x 12)
4 weken 5 x 3 (voor de compounds, de isolatieoef: 2 x 12)
1 week 3 x 20

Techniek houden zo, je lijkt goed de spanning te behouden gans de lift, goeie bounce onderin om terug naar boven te komen en mooi blijven duwen, perfect. Je blijft ook goed rechtop, zodat het geen goodmorning squat wordt.

Is nog niets verbeterd tov vorige keer. Chest up & pumped, shoulders forward & pumped. En dit al vanaf het uitpakken.
Bedankt andy, hoe kan ik mijn OH nog verbeteren? Weet niet echt wat je bedoelt.

Hoelang train je al kerel? Zou toch nog een beetje wachten met split. Als je 3x per week traint is FB echt het beste. Heb het erg lang zo gedaan. Tot ik echt stagneerde en ben dan pas overgegaan naar een split.

fb is idd een goed trainingsprogramma - maar waarom je pas met een split begon nadat je stagneerde begrijp ik niet zo - je kunt ook in een fb eindeloos varieren dus eigenlijk staat dat er los van , correct me if i am wrong :)

fb is idd een goed trainingsprogramma - maar waarom je pas met een split begon nadat je stagneerde begrijp ik niet zo - je kunt ook in een fb eindeloos varieren dus eigenlijk staat dat er los van , correct me if i am wrong :)

Nee je hebt wel gelijk hoor. Ik ben zeker een voorstander van een fullbody maar na een tijd had ik dan eigeniljk mijn basis. En ik had tijd , kon tot 5-6x per week gaan trainen. Dus dan vond ik het wel tijd voor een split.

Bij een split kan je harder gaan zeg maar. Je doet een stuk meer oefeningen voor bepaalde spiergroepen.

Voor mij heeft het geholpen maar ieder lichaam is anders natuurlijk , ik ging erg goed op FB ook. Maar voor zaken zoals isolatie vind ik een split toch beter.

Nee je hebt wel gelijk hoor. Ik ben zeker een voorstander van een fullbody maar na een tijd had ik dan eigeniljk mijn basis. En ik had tijd , kon tot 5-6x per week gaan trainen. Dus dan vond ik het wel tijd voor een split.

Bij een split kan je harder gaan zeg maar. Je doet een stuk meer oefeningen voor bepaalde spiergroepen.

Voor mij heeft het geholpen maar ieder lichaam is anders natuurlijk , ik ging erg goed op FB ook. Maar voor zaken zoals isolatie vind ik een split toch beter.

je hebt mensen die zweren bij FB (zoals ik) :D

Charles Poliquin zei:
2. Splits Still Beat Full Body Routines
I’m the first one to want to improve on any training system, but I do not know anyone
successful in the strength coaching business who uses full body routines exclusively. In
bodybuilding, I don’t think Ronnie Coleman trains whole body three days a week. I’ve
never known a successful bodybuilder, even the low set guys like Dorian Yates, to do
whole body training. Every single Olympian I’ve trained used split routines. I’ve been in
this profession for 26 years and no one has ever convinced me, by their results, that
full body routines are the only way to go.

Tsja ... hangt er maar vanaf wat je doelen zijn :p

Mariusz Pudzianowski bv daarentegen bewijst dan wel weer het tegendeel :p

Tsja ... hangt er maar vanaf wat je doelen zijn :p

Mariusz Pudzianowski bv daarentegen bewijst dan wel weer het tegendeel :p

Bah... wat is dat toch moeilijk om een keuze te maken!

Maar ik ga deze vakantie een 4-daagse split volgen en als het school is, dan kan ik overwegen om een FB-schema te volgen. Er gaat allesinds veel variatie in zitten zoals verwisselen in reps en oefeningen bijvoorbeeld.

Vandaag met glans mijn rapport kunnen afhalen.

Ik heb het hoogste percentage van de klas, 83%. :o
K'heb er dan ook hard voor gewerkt...

Voeding vandaag (low carb):

06.30u : 400ml magere melk + 70gr havermout + 160gr tonijn + 100gr surimi
12.00u : appel + 120gr broccoli + 120gr spinazie + 70 gr quinoa (onbereid) + 230gr gemarineerd rundsvlees
15.00u : 110gr roze zalmfilet + 200gr bloemkool
18.00u : 3 volledige eieren + 1 ei zonder eidooier + 200gr bloemkool +20gr pompoenpitten en amandelschilfers
21.00u : 240gr gemarineerd rundsvlees + 20gr pompoenpitten

Laatst bewerkt:
je hebt mensen die zweren bij FB (zoals ik) :D

En terecht, ik ging er lange tijd ook erg goed op. Maar ik vond het dan wel eens tijd voor verandering. De kans zit erin dat als ik volgend jaar maar 3x pw meer train ook weer overschakel naar FB :).

---------- Toegevoegd om 12:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:56 ----------

de eerste paar jaar maak je sowieso de gains van je leven ... daarna, dan wordt het pas moeilijk ;)

Haha , niet b**chen Rob :D. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk :o.

Hier een nieuw ontwerp.

Ik ga het uitproberen, het is precies of ik hiermee veel tijd verspil, maar dat is het niet.

Ik kom steeds dichter bij mijn optimale schema.

Maandag: BORST + BICEPS

BORST
- Barbell bench press
- Variant incline bench press
- Variant flyes
BICEPS
- Variant barbell curls
- Variant hammer curls

Dinsdag: QUADRICEPS + HAMSTRINGS + KUITEN

QUADRICEPS
- Squat
- 45° leg press
- Seated leg extensions/variant van lunges
HAMSTRINGS
- Variant van leg curls
- Weighted 45° hyperextension
KUITEN
- Standing calf raises (smith)
- Seated calf raises

Donderdag: SCHOUDERS + TRICEPS + BUIK

SCHOUDERS
- Overhead press
- Variant van shoulder presses
- Variant van dumbbell lateral raises
- Variant van upright row
TRICEPS
- Barbell close grip bench press
- Tricep dips/variant van tricep extensions
- Variant van tricep pushdowns
Zaterdag: RUG + BUIK

RUG
- Deadlift
- Variant van barbell rows
- Pull-ups/Chin-ups
- Variant van cable pulldowns
- Variant van t-bar rows
- Variant van rear lateral raises
- Variant van shrugs

Deze cyclus is gebasseerd op Verb zijn schema, Ove's en Harpep's informatie.

4 weken 3 x 10
1 week 3 x 20
4 weken 4 x 8
1 week 3 x 20
4 weken 3 x 5 (voor de compounds, de isolatieoef: 2 x 12)
4 weken 5 x 3 (voor de compounds, de isolatieoef: 2 x 12)
1 week 3 x 20
2 weken ramping sets van 5 met 5% 1RM
1 week ramping sets van 3 met 5% 1RM
1 week ramping sets van 2 met 10 en 5% 1RM
1 week supersets

Bij korte bewegingen (curls, extensies, raises e.d.)

2 sec ecc. en 1 sec. conc.

middellange bewegingen (bench press, OH press, rows)

2-3 sec. ecc. en 1 a 1,5 sec conc.

lange bewegingen (squats, deadlifts, pullups)

3-4 sec. ecc. en 1,5 a 2 sec. conc.

Laatst bewerkt:
wel heel veel rug imo

edit:
maar ja, in dit stadium maakt een schema eigenlijk nog niet uit.
gewoon hard trainen dat is genoeg

Laatst bewerkt:
Inderdaad, dat dacht ik ook al.

1 oefenining voor algemene massa
2 oefeningen voor rugdikte
2 oefeningen voor rugwijdte

En dan nog 2 oefeningen voor een andere spiergroep.

Valt toch nog een beetje mee?

volgens mij is het nutteloos om op dit niveau je rug training te gaan indelen in allemaal subcategorieen. stel je hebt 10jaar training achter de rug, de basis massa is er, dan pas zou je wel eens kunnen kijken waarop je moet focussen.

maar op dit niveau is het gewoon, zoals hierboven gezegd, hard trainen op grote compounds en de rugdikte en wijdte zal wel vanzelf komen.

en over je schema zou ik ook nog 1 oefening meer voor schouders, en 1 minder voor triceps

volgens mij is het nutteloos om op dit niveau je rug training te gaan indelen in allemaal subcategorieen. stel je hebt 10jaar training achter de rug, de basis massa is er, dan pas zou je wel eens kunnen kijken waarop je moet focussen.

maar op dit niveau is het gewoon, zoals hierboven gezegd, hard trainen op grote compounds en de rugdikte en wijdte zal wel vanzelf komen.

en over je schema zou ik ook nog 1 oefening meer voor schouders, en 1 minder voor triceps
Bedankt voor de hulp makker!

Welke oefening(en) zou je bij de rug weg doen, schouders toevoegen en triceps weg doen?

Heb een kleine aanpassing gedaan.

ik zie daar rear lateral raise staan bij rug, moet dat niet bij schouders ?
zoniet kan je die gerust weg laten.

triceps weet ik niet direct, misschien dat 3 oefeningen voor jou goed is. dus laat het maar even zo. misschien dat je helemaal leeg gaat zijn na 2 oefeningen triceps, dan kan je er 1 weglaten. maar als je voelt dat een derde oefeningen nodig is, go for it zou ik zeggen.

daarbij kan je wel onze adviezen in je op nemen, maar niets gaat nog altijd boven personlijke ervaring. dus ik zou zeggen, probeer het schema, pas de dingen aan waarbij je niet goed bij voelt.

succes

ik zie daar rear lateral raise staan bij rug, moet dat niet bij schouders ?
zoniet kan je die gerust weg laten.

triceps weet ik niet direct, misschien dat 3 oefeningen voor jou goed is. dus laat het maar even zo. misschien dat je helemaal leeg gaat zijn na 2 oefeningen triceps, dan kan je er 1 weglaten. maar als je voelt dat een derde oefeningen nodig is, go for it zou ik zeggen.

daarbij kan je wel onze adviezen in je op nemen, maar niets gaat nog altijd boven personlijke ervaring. dus ik zou zeggen, probeer het schema, pas de dingen aan waarbij je niet goed bij voelt.

succes

Bedankt!

Je hebt gelijk over het trainen met gevoel!

Rear lateral raises kunnen toch ook bij rug, aangezien je ze al wat aanpakt met rug oefeningen (BOR, T-bar row,...)?

Volgens exrx rear delt... kan dus wel

Ik doe ze echter bij schoudertraining.

Niet mee eens imo. Waarom zou je 10 jaar moeten wachten? Je kan toch evengoed al van in het begin trainen op dikte en wijdte? En je basismassa is er toch zeker al voordat je 10 jaar hebt getrained lijkt me.

Ik snap je redenering wel hoor , daar niet van. Eerst algehele mass en dan kijken naar je zwakke punten maar langs de andere kant , als je van in het begin kijkt naar je zwakke punten en die extra hard aanpakt dan hoef je je later veel minder zorgen te maken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven