XXL Nutrition

|MiGuEl|: The comeback

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Niet mee eens imo. Waarom zou je 10 jaar moeten wachten? Je kan toch evengoed al van in het begin trainen op dikte en wijdte? En je basismassa is er toch zeker al voordat je 10 jaar hebt getrained lijkt me.

Ik snap je redenering wel hoor , daar niet van. Eerst algehele mass en dan kijken naar je zwakke punten maar langs de andere kant , als je van in het begin kijkt naar je zwakke punten en die extra hard aanpakt dan hoef je je later veel minder zorgen te maken.

wel om het eens in andere woorden uit te drukken,

ik ben van mening dat bij een beginner (trainingstijd : 2-4jaar)
je lichaam niet zo specifiek kan beinvloeden,

stel je doet een lat pulldown voor wijdte rug, dan zal je (mits goed uitgevoerd en voldoende intensiteit) bij een beginner zowel rugdikte en rugwijdte krijgen
zelfde met een dumbbell row, je zal er ook wijdte mee pakken omdat je die basismassa moet mee krijgen.

dus met die gedachte sluit ik me aan op wat ik eerder zei

• Topic Starter Topic Starter
Volgens exrx rear delt... kan dus wel

Ik doe ze echter bij schoudertraining.
Ik ga het eerst proberen bij mijn rug, zien hoe me dat bevalt.

stel je doet een lat pulldown voor wijdte rug, dan zal je (mits goed uitgevoerd en voldoende intensiteit) bij een beginner zowel rugdikte en rugwijdte krijgen
zelfde met een dumbbell row, je zal er ook wijdte mee pakken omdat je die basismassa moet mee krijgen.

Dus welke oefening zou je bij mijn rug-training nog weg gooien of zou je zeggen dat ik het eerst gewoon moet uit proberen en zien of het voldoende is, teveel is of te weinig?

Ik ga het eerst proberen bij mijn rug, zien hoe me dat bevalt.

Dus welke oefening zou je bij mijn rug-training nog weg gooien of zou je zeggen dat ik het eerst gewoon moet uit proberen en zien of het voldoende is, teveel is of te weinig?

ik zou de rear raises er uit laten,
maar doe wat je wil, en zie waar je uitkomt

ik zou de rear raises er uit laten,
maar doe wat je wil, en zie waar je uitkomt
Ik begrijp je, het is teveel voor de achterkant schouders, neen?

Ik zie het wel even aan, ook ga ik heel misschien op een rustdag 1 à 2 achterliggende spiergroepen trainen, maar zorg er steeds voor dat ik minimaal 48 uur rust heb en dat er geen overlap onstaat.

Ik begrijp je, het is teveel voor de achterkant schouders, neen?

Ik zie het wel even aan, ook ga ik heel misschien op een rustdag 1 à 2 achterliggende spiergroepen trainen, maar zorg er steeds voor dat ik minimaal 48 uur rust heb en dat er geen overlap onstaat.

wel je traint achterkant schouder al met veel rug oefeningen,
net zoals je biceps gebruikt bij rug,

dus je als je ze bij schouders meeneemt, en een beetje bij rug,
train je ze ongeveer 2 maal, dus ik zie het nut er niet van in om het nog eens appart te isoleren bij rug ;)

Imo zou je hier bronnen voor moeten kunnen geven bro. Volgens mij is dat nergens bewezen. Als beginner pak je wel rapper spiermassa maar volgens mij pak je ze echt op dezelfde manier als een gevorderde.

Stel dat een beginner alleen maar shoulder press doet voor schouders. En dit 2 jaar een 1 stuk, veel kans dat dan zijn zijkant schouder en achterkunt schouder een stuk achterlopen en dat hij vooral met een grote voorste schouderkop zit.

Maar als je bewijs hebt dat anders vertelt, prove me wrong :P, niet dat ik nu irritant wil doen ofso maar ik ben gewoon anders van mening.

---------- Toegevoegd om 17:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:59 ----------

train je ze ongeveer 2 maal, dus ik zie het nut er niet van in om het nog eens appart te isoleren bij rug ;)

Achterkant schouder is imo een erg moeilijke spiergroep. Moeilijk in te delen en ook moeilijk te trainen. Ik trainde ze vroeger niet veel en kreeg dan ook commentaar bij mijn rugpic dat ik meer aandacht moet besteden aan achterkant schouders. En nu ik ze regelmatig aanpak zijn ze een stuk meer in verhouding.

Hangt ook af als je traint als BB'er of powerlifter. Als BB'er zijnde moet je imo wel aandacht besteden aan achterlopende spiergroepen , beginner zijnde of niet. Maargoed ik stop met zagen want onze meningen botsen duidelijk :P.

Meeste wat ik wilde zeggen is al wel gezegd maar imo zou ik voor een frequentere vorm van training gaan. Split training is niet fout maar er zijn naar mijn mening zeker andere mogelijkheden die beter bij jou mate van ervaring passen.

Je moet als het ware je training leren periodiseren. Van globaal naar specifiek gelet op intensiteit, volume en frequentie! De split zijn bedacht door bodybuilders die buiten hard trainen ook andere prestatie bevorderende middelen nemen die dit mogelijk maakt.

Zit een stuk waarheid in. Anderzijds zou je ook kunnen zeggen dat als ik de achterkant schouders bij schouder-training train, ik niet optimaal zou kunnen trainen bij rug, maar dat is verwaarloosbaar.

Ik ga het gewoon uit proberen, eerst ga ik achterkant schouders bij rug plakken, zien hoe dat loopt en daarna misschien bij schouders.
Imo zou je hier bronnen voor moeten kunnen geven bro. Volgens mij is dat nergens bewezen. Als beginner pak je wel rapper spiermassa maar volgens mij pak je ze echt op dezelfde manier als een gevorderde.

Stel dat een beginner alleen maar shoulder press doet voor schouders. En dit 2 jaar een 1 stuk, veel kans dat dan zijn zijkant schouder en achterkunt schouder een stuk achterlopen en dat hij vooral met een grote voorste schouderkop zit.

Maar als je bewijs hebt dat anders vertelt, prove me wrong :P, niet dat ik nu irritant wil doen ofso maar ik ben gewoon anders van mening.

Achterkant schouder is imo een erg moeilijke spiergroep. Moeilijk in te delen en ook moeilijk te trainen. Ik trainde ze vroeger niet veel en kreeg dan ook commentaar bij mijn rugpic dat ik meer aandacht moet besteden aan achterkant schouders. En nu ik ze regelmatig aanpak zijn ze een stuk meer in verhouding.

Hangt ook af als je traint als BB'er of powerlifter. Als BB'er zijnde moet je imo wel aandacht besteden aan achterlopende spiergroepen , beginner zijnde of niet. Maargoed ik stop met zagen want onze meningen botsen duidelijk :P.
Ik vind dat je grotendeels ook wel gelijk hebt.

Meeste wat ik wilde zeggen is al wel gezegd maar imo zou ik voor een frequentere vorm van training gaan. Split training is niet fout maar er zijn naar mijn mening zeker andere mogelijkheden die beter bij jou mate van ervaring passen.

Je moet als het ware je training leren periodiseren. Van globaal naar specifiek gelet op intensiteit, volume en frequentie! De split zijn bedacht door bodybuilders die buiten hard trainen ook andere prestatie bevorderende middelen nemen die dit mogelijk maakt.
Hmm... met deze cyclus gun ik mijn gewrichten en lichaam toch wel wat rust in de 3 x 20 periode.

Of doelde je op iets anders?

4 weken 3 x 10
1 week 3 x 20
4 weken 4 x 8
1 week 3 x 20
4 weken 3 x 5 (voor de compounds, de isolatieoef: 2 x 12)
4 weken 5 x 3 (voor de compounds, de isolatieoef: 2 x 12)
1 week 3 x 20
2 weken ramping sets van 5 met 5% 1RM
1 week ramping sets van 3 met 5% 1RM
1 week ramping sets van 2 met 10 en 5% 1RM
1 week supersets

Bij korte bewegingen (curls, extensies, raises e.d.)

2 sec ecc. en 1 sec. conc.

middellange bewegingen (bench press, OH press, rows)

2-3 sec. ecc. en 1 a 1,5 sec conc.

lange bewegingen (squats, deadlifts, pullups)

3-4 sec. ecc. en 1,5 a 2 sec. conc.

Even een oproep aan de deskundigen hier:

Kan je trainen nadat je nuchter je bloed hebt laten trekken?

Dan heb ik het in mijn geval over benen trainen.

Ik ben geen expert, maar ik zou het niet doen, niet voordat je een aantal goede maaltijden hebt genomen, want:
-Je hebt nog niets gegeten --> waarschijnlijk minder energie (best belangrijk bij benen)
-Doordat je wat minder bloed hebt, minder ijzer, suiker(?) en blabla in je.

Ik denk dat de kans dat je heel duizelig wordt en/of tegen de vlakte aan gaat wel groter is dan normaal ja...

Ligt er natuurlijk aan hoeveel. Als je bloeddonor bent, en je geeft een halve liter zou ik inderdaad maar flink biefstuk en vlees gaan eten als ik thuis was. Verder zou ik sowieso eerst wat eten naar binnen gooien, trainen op een nuchtere maag kan 1. nooit productief zijn en 2. heb je inderdaad minder energie en vrije aminos door je bloed, dus kataboler.

Doelde meer op de keuze van trainingsschema. Het deel wat je daar post is zo gek nog niet met een juist schema.

Btw na het bloedafnemen kan je wel trainen al zou ik er wel wat uurtjes tussen laten en zeker wat eten. Als je tijdens de training niet lekker voelt of wat licht in het hoofd stoppen en andere keer afmaken.

Ik ben geen expert, maar ik zou het niet doen, niet voordat je een aantal goede maaltijden hebt genomen, want:
-Je hebt nog niets gegeten --> waarschijnlijk minder energie (best belangrijk bij benen)
-Doordat je wat minder bloed hebt, minder ijzer, suiker(?) en blabla in je.

Ik denk dat de kans dat je heel duizelig wordt en/of tegen de vlakte aan gaat wel groter is dan normaal ja...

Ligt er natuurlijk aan hoeveel. Als je bloeddonor bent, en je geeft een halve liter zou ik inderdaad maar flink biefstuk en vlees gaan eten als ik thuis was. Verder zou ik sowieso eerst wat eten naar binnen gooien, trainen op een nuchtere maag kan 1. nooit productief zijn en 2. heb je inderdaad minder energie en vrije aminos door je bloed, dus kataboler.

Doelde meer op de keuze van trainingsschema. Het deel wat je daar post is zo gek nog niet met een juist schema.

Btw na het bloedafnemen kan je wel trainen al zou ik er wel wat uurtjes tussen laten en zeker wat eten. Als je tijdens de training niet lekker voelt of wat licht in het hoofd stoppen en andere keer afmaken.
Ok, misschien beter wat later op de dag trainen dan. Ik ging natuurlijk na het bloedonderzoek een stevige maaltijd eten. :)

philosopher, ik denk dat deze cyclus behoorlijk goed kan werken, het trainingsschema is ook niet zo heel zwaar vind ik.

Nog even afwachten en dan naar het ziekenhuis, ik ga wel even vragen hoeveel bloed ze precies gaan afnemen. Als het maar 1 buisje is dan ga ik wel gaan trainen na een goede maaltijd.

Ik heb net vernomen dat ze waarschijnlijk zelfs minder dan 100ml bloed gaan afnemen, dus kan het helemaal geen kwaad?

Laatst bewerkt:
Gewoon gaan na een stevige maaltijd, maar wel je lijf in de gaten houden hoe het reageert. 100 ml is niet zo heel veel ;)
Vooral niet doorgaan bij duizeligheid of dergelijke.

Je hebt het in ieder geval geprobeerd.
Ach, volgende keer een knaltraining om het te compenseren!

Training donderdag 1 juli 2010.

QUADRICEPS - HAMSTRINGS - KUITEN

Squat

6 x 75kg
6 x 75kg
6 x 75kg
5 x 75kg

Comm: Die bloedafname eist zijn tol.

45° leg press

4 sets - 160kg

Seated leg extensions

10 x 50kg
8 x 55kg
7 x 55kg
6 x 55kg

Lever lying curls

8 x 55kg
4 x 55kg
5 x 50kg
5 x 50kg
4 x 50kg

Comm: Err... wtf...

Standing calf raises (smith)

4 sets - 110kg

Seated calf raises

4 sets - 60kg

Commentaar: Zwak, zwak en nog eens zwak! Ik was gewoon helemaal niet in de stemming. Ik had beter vandaag gerust en morgen gaan trainen... Ook al namen ze maar 4 pulletjes bloed, het eist zeker zijn tol!
Voor het eerst had ik het ook enorm warm, misschien omdat ik deze keer met een normale t-shirt trainde.
Op de weg terug naar huis was ik zo goed als bijna van mijn fiets gevallen. :roflol:

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:15 ----------

Je hebt het in ieder geval geprobeerd.
Ach, volgende keer een knaltraining om het te compenseren!
Daar kan je op rekenen! :fire:

IK vind het geen vreselijk slechte training... even goed de rest van je bloed rondgepompt... ;)

ga je morgen trainen?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven