XXL Nutrition

|MiGuEl|: The comeback

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Nette training, wel minder kletsen;). Waarom laat je 1 dag rust tussen schouders/triceps en rug?
Je hebt gelijk, maar ik kan moeilijk de persoon midden in z'n verhaal stoppen. :o

Gewoon omdat ik dan nog een dag rust kan hebben veronderstel ik...

Kerel.. volgens mij ben jij de r*tard. Hij is serieus bezig met alles rond bodybuilding ( zijnde de wetenschappelijk/voedingskant) en jij gaat ff zeggen dat hij dat gewoon moet laten?

Hoe meer je ervan weet , hoe beter, end of story.

---------- Toegevoegd om 09:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:28 ----------

Lol mensen afkraken op hun fysiek omdat ze eerlijk zijn, terwijl jij niet eens je echte stats durft plaatsen, laat staan pics?

Filmpje van je 2x125 bench en 10x100?

Je hebt gelijk, maar ik kan moeilijk de persoon midden in z'n verhaal stoppen. :o

Gewoon omdat ik dan nog een dag rust kan hebben veronderstel ik...

Zijn je biceps dan hersteld voor maandag te kunnen knallen, want tijdens een rugtraining verzetten die toch ook wat werk?

Hmm... niet echt eigenlijk, maar je haalt daar wel iets belangrijks aan...

Misschien eens uittesten.

Ik zit best ook wel met een probleem.
Om mijn biceps genoeg rust te gunnen, laat ik dus 2 dagen tussen rug en borst/biceps training.
Dus dan is schouders/triceps de dag voor rug.
Nu wil ik zoals jij het doet mijn achterkant schouders trainen op rugdag anders lijkt dat me nogal in de weg te zitten tijdens de rugtraining als deze de dag ervoor gebeurd.
Ik wil ook genoeg aandacht besteden aan de zijkant schouders; maar als ik bv. upright rows doe (waar je dus meer gewicht kan pakken dan op lateral raises; dus meer groei normaal) dan kan ik die best niet de dag voor rug doen, aangezien deze toch ook goed de trapezius en biceps hitten.
Dus dan zet ik die zeg maar ook bij rug.

Normaal doe ik bij rug nog 4 sets buik. Helaas kan ik mijn buik hiermee niet genoeg aanpakken en als ik die zijkant en achterkant schouders naar rugdag plaats, dan is er geen tijd meer over.
Nu zou ik ze dus de dag ervoor kunnen trainen wanneer ik (voorkant) schouders/triceps doe. Maar dan vrees ik weer dat mijn deadlift hier onder gaat lijden.

:(

Zijn je biceps dan hersteld voor maandag te kunnen knallen, want tijdens een rugtraining verzetten die toch ook wat werk?

Ik zit best ook wel met een probleem.
Om mijn biceps genoeg rust te gunnen, laat ik dus 2 dagen tussen rug en borst/biceps training.
Dus dan is schouders/triceps de dag voor rug.
Nu wil ik zoals jij het doet mijn achterkant schouders trainen op rugdag anders lijkt dat me nogal in de weg te zitten tijdens de rugtraining als deze de dag ervoor gebeurd.
Ik wil ook genoeg aandacht besteden aan de zijkant schouders; maar als ik bv. upright rows doe (waar je dus meer gewicht kan pakken dan op lateral raises; dus meer groei normaal) dan kan ik die best niet de dag voor rug doen, aangezien deze toch ook goed de trapezius en biceps hitten.
Dus dan zet ik die zeg maar ook bij rug.

Normaal doe ik bij rug nog 4 sets buik. Helaas kan ik mijn buik hiermee niet genoeg aanpakken en als ik die zijkant en achterkant schouders naar rugdag plaats, dan is er geen tijd meer over.
Nu zou ik ze dus de dag ervoor kunnen trainen wanneer ik (voorkant) schouders/triceps doe. Maar dan vrees ik weer dat mijn deadlift hier onder gaat lijden.

:(
Hmm... ik ga toch die rug-dag op zaterdag houden, een dag rust voor de biceps is genoeg, heb er toch niet echt last van. Door zelf je programma te tweaken kom je wel op de goede oplossing!

Binnenkort ga ik bijna geen isolatieshit meer doen... hopelijk maak ik misschien wat meer gains! :)

Opmerking: Iets hoger beginnen, dan zijn mijn armen verticaal en kan ik meer drukken.

(filmpjes MP)

Ik denk dat je beter iets explosiever omhoog mag komen, het schijnt dat je dan beter de voor groei gevoelige spiervezels aanpakt + waarschijnlijk kun je dan ook meer gewicht pakken. En misschien bovenin bij het uitstrekken iets minder lang blijven hangen want daar gaat de spanning eraf. Voor de rest ziet het er erg netjes uit.

Jahoor markrot, ga eerst zelf maar is eten met je 68 kg. Ik vind het wel altijd frapant yoshuba z'n log, er wordt alleen op positieve dingen gereageerd door de TS.:roflol:

:roflol: ik ga binnenkort wel pics plaatsen zien we wie er het laatst lacht :)
Wij plaatsen hier opbouwende kritiek, ik zie niet in waarom dat met negatieve ondertoon zou moeten.

maar als ik bv. upright rows doe (waar je dus meer gewicht kan pakken dan op lateral raises; dus meer groei normaal)

onzin, je kan meer gewicht pakken bij upright rows omdat hefboom is korter dan bij lateral rise, wie zegt dan dat t meer groei oplevert?

onzin, je kan meer gewicht pakken bij upright rows omdat hefboom is korter dan bij lateral rise, wie zegt dan dat t meer groei oplevert?

meer load, meer groei :) or not?

Maar ik was ook nog wel van plan de lateral raises te doen hoor ;)

Training zaterdag 17 juli 2010.

RUG

Deadlift

5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 90kg
3 x 95kg
3 x 100kg
1 x 110kg - ****! Gewicht verkeerd ingeschat, dacht dat het 105 was... bedoeling was 5 x 105 te doen! - filmpje.
2 x 105kg - toch maar eens geprobeerd...:o
10 x 90kg - repout ter compensatie, voelde goed. - filmpje.

Pull-ups

0 x lichaamsgewicht - fail.
4 x lichaamsgewicht -20kg
7 x lichaamsgewicht -25kg
6 x lichaamsgewicht -25kg
6 x lichaamsgewicht -25kg

Bent-over barbell row (handpalmen naar me toe)

2 x 60kg - arrrghh! alweer verkeerd gewicht ingeschat!:roflol:
6 x 55kg
6 x 55kg
6 x 55kg
6 x 55kg

Cable pulldowns (handpalmen naar me toe, schouderbreedte)

6 x 55kg
5 x 55kg

Behind the neck cable pulldowns

5 x 45kg
7 x 40kg

T-bar machine rows

4 sets - 30kg (~5 herhalingen per set)

Face pulls

4 sets - 45kg (~12 herhalingen per set)

Barbell shrugs (in losse smith)

4 sets - 75kg

Commentaar: Goede training, Rah Rah Man was er ook weer. De kerel van eergisteren die maar blijft door rammelen was er ook en Rah Rah Man heeft dit nu ook eens ondervonden. :p
Bij de cable puldowns en t-bar machine rows ga ik de volgende keer toch wat hoger in herhalingen proberen te zitten. Ben een beetje ontevreden over de deadlift, maarja het is mijn eigen fout.

Laatst bewerkt:
Je hebt soms van die dagen..

10 x 90 kg is al een zeer mooi volume man! Kheb het gevoel dat er zelf nog meer in zat!

10x90 - netjes yos - mooie rechte rug ook
hoe voelde hij aan - als ik naar de uitvoering kijk\
dan pak je meer nog met je rug i.p.v rug+hams
dus er zit meer in - goed gedaan

Komt vanzelf goed! Je bent al op de goede weg. Keep up the good work! :thumb:

Je hebt soms van die dagen..
Idd. vond het wel grappig zo'n fail... :)
10 x 90 kg is al een zeer mooi volume man! Kheb het gevoel dat er zelf nog meer in zat!
Misschien nog 1 à 2 reps, ach ja, k'moest mezelf nog een beetje sparen voor de resterende oefeningen. :p
Komt vanzelf goed! Je bent al op de goede weg. Keep up the good
10x90 - netjes yos - mooie rechte rug ook
hoe voelde hij aan - als ik naar de uitvoering kijk\
dan pak je meer nog met je rug i.p.v rug+hams
dus er zit meer in - goed gedaan
Thnx, ik let erop dat techniek echt goed is... misschien nog iets dieper gaan met mijn kont dan!
work! :thumb:
Thnx, jij bent ook weer op niveau aan het komen hé! ;)

Ik wacht trouwens volg ongeduld op de periode dat ik terug met Rippetoe ga beginnen, gevolgt door Madcow's 5x5.

Laatst bewerkt:
Training maandag 19 juli 2010.

BORST - BICEPS

Bench press

5 x 20kg
5 x 25kg
5 x 30kg
5 x 35kg
5 x 40kg
5 x 45kg
3 x 47,5kg - bewust 3 herhalingen gedaan omdat ik toch die 50kg goed wou doen.
3 x 50kg - bah... zelfde als vorige keer...
2 x 50kg - ach ja... tweede poging ook mislukt! :p

Dumbbelll flyes

9 x 11kg
7 x 12kg
6 x 12kg

Incline bench press (in losse smith, 2de stand incline)

5 x 42,5kg
4 x 42,5kg
4 x 42,5kg + dropset 2 x 40kg

Decline dumbbell bench press

5 x 15kg
5 x 15kg
5 x 15kg

Barbell curl

3 sets - 19,5kg - zwak.

Dumbbell incline curl

13 x 7kg
7 x 8kg
5 x 8kg

EZ-barbell preacher curls

3 sets - 18kg

Commentaar: Goede training, maar kon beter! Het wordt tijd dat ik op vakantie ga, ik heb het nodig, zeker met mijn lage testosteron. Volgende week ga ik waarschijnlijk op 3 reps trainen. Biceps gingen weer niet goed...:(

nette training hoor! en ging die 3x50kg niet of wat was er aan de hand?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven