MuscleMeat

|MiGuEl|: The comeback

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
nette training hoor! en ging die 3x50kg niet of wat was er aan de hand?
Thnx, vorige training ook 3 x 50kg (zelfs 4x dacht ik), nu ging die 4x ook lukken maar er had iemand gespot zonder dat hij moest spotten...:fire:

Bedoeling was 5x, maar het kan niet altijd feest zijn! :)

Thnx, vorige training ook 3 x 50kg (zelfs 4x dacht ik), nu ging die 4x ook lukken maar er had iemand gespot zonder dat hij moest spotten...:fire:

oh okee, ja das k*t... maar dan weet je zeker dat ie de volgende keer makkelijk lukt ;)

Jammer van je bench man! Maar zoals je zegt, volgende keer beter :)

idd, 1 week is niet voldoende om een PR te krijgen.
toch goeie training hoor !

OMG dat haat ik zo hard, wanneer ik denk dat het lukt maar dan helpt mijn spotter te vroeg...

Training dinsdag 20 juli 2010.

BENEN

High box squat (kniehoogte)

4 x 50kg
4 x 60kg
4 x 70kg
4 x 80kg
4 x 85kg
4 x 90kg
4 x 95kg - filmpje.
4 x 100kg
4 x 105kg
3 x 110kg- filmpje.
3 x 110kg

Comm: Ik wist niet dat ik zo zwaar kon gaan, volgende keer ramp ik met meer gewicht.

Squat

5 x 60kg - gewicht vloog gewoon omhoog, precies al een veertje. :D
5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 85kg - begon al iets minder snel te gaan.
5 x 87,5kg - vorige keer 3 x 87,5kg gedaan!
5 x 90kg - woohoo! :)
AMRAP (6) x 70kg - As many reps as possibile.

Split squat (smith)

6 x 50kg
6 x 55kg - filmpje.
5 x 60kg - filmpje.

Comm: Kapot.

Glute ham raise

Heb ze geprobeerd door een bankje voor de losse smith te zetten en met een barbell die mijn voeten tegen hield... lukte niet echt.

Lever lying curls

6 x 55kg
6 x 55kg
6 x 55kg + dropset 3 x 45kg

Seated calf raises

9 x 65kg
9 x 65kg
9 x 65kg
10 x 65kg

Standing calf raises (smith)

9 x 115kg
7 x 115kg
6 x 115kg

Comm: Moeite om de barbell stabiel te houden.

Commentaar: Dit was volgens mij mijn hardste training ooit! Box squats blijf ik zeker behouden in de toekomst. Door de box squats als eerst te doen, ben je een veel zwaarder gewicht gewoon dan bij je normale squat, waardoor je veel explosiever kan trainen! :) Hopelijk kan ik morgen nog stappen...:o

Opmerkingen: Ik ben eigenlijk wel heel tevreden met deze workout.

Bij het box squatten moet ik nog iets explosiever zijn, ook wat meer spanning op mijn lichaam houden.

Bij het normaal squatten moet ik iets trager naar beneden gaan... ervoor zorgen dat de neergaande beweging 2x zolang is als de opgaande.

Het split squatten ging niet al te vlot, het is nog steeds even zoeken hoe het het best gaat voor mij.

http://www.youtube.com/watch?v=lgglHLhrW7M&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=FCSlspf18c8&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=zXZVPx5Ggdo&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=FuCkcpoYy3A&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=uSDy7lDOppk&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=MhYyn1lYItY&feature=youtube_gdata

Laatst bewerkt:
Echt sterk zeg! :thumbs:

Een paar hele mooie PRs + een keiharde training + goede techniek, voelt vast heerlijk :D

Netjes hoor, gaat prima hier!

Split squat ziet er beter uit dan de vorige keer, vind ik persoonlijk. Goede workout man !

Gvd harde training man! Die split squats zien er ook wel heavy uit. Moet een voldaan gevoel gegeven hebben :D.

Thanks, je dwarft me nog steeds op vele oefeningen hoor... :)
Een paar hele mooie PRs + een keiharde training + goede techniek, voelt vast heerlijk :D
Bedankt! Heel goed verwoord! :D
Netjes hoor, gaat prima hier!
:thumbup: Wendler gaat je ook wel goed, PR's komen wel.
Split squat ziet er beter uit dan de vorige keer, vind ik persoonlijk. Goede workout man !
Bedankt, het ging idd. beter als vorige keer, donderdag weer beuken!
Gvd harde training man! Die split squats zien er ook wel heavy uit. Moet een voldaan gevoel gegeven hebben :D.
Haha, ook bedankt!:D Split squats zijn goed, maar die box squats zijn echt een aanrader voor je normale squat! Binnenkort zouden we eens een meet moeten houden ofzo, al trainen we dan wel verschillend.

Sterk man! Techniek ziet er uit als uit het boekje. Bijna dan :)

Ziet er toch maar een scheve oefening uit vind ik:o.

Najah Yosh, je hebt zeker je best gedaan die training zie ik;).
Ik zou zeggen, probeer hem eens uit. Als je eenmaal de goede techniek gevonden hebt, waarbij jezelf geen last hebt is het echt een goede oefening. Unilateraal trainen kan voordelen hebben!
Sterk man! Techniek ziet er uit als uit het boekje. Bijna dan :)
Thanks, bij de zware sets is techniek idd. niet 100%. Ik moet proberen niet teveel naar voren te leunen en met mijn onderrug duwen bij de zwaarste sets.

Ik ben vandaag begonne met een 7 weken Start To Run-schema.
Net terug van het lopen en moet zeggen dat mijn conditie barslecht is.

Waarom ik mijn conditie wil opkrikken?

Op school moeten we voor LO regelmatig lopen... ik wil niet altijd bij de laatste horen en kapot zijn na het lopen, daarom.

week 1 - training 1 - 3' 2' 3' 2' 4' 3' 4' 3' 3' 2'
lopen - 17 minuten
wandelen - 12 minuten
totaal - 29 minuten

Laatst bewerkt:
Opmerking: Iets hoger beginnen, dan zijn mijn armen verticaal en kan ik meer drukken.
Alright, gaat de goede kant op nu. Op dit filmpje is HEEL duidelijk te zien wat er nog mis gaat (ik snap niet dat niemand commentaar geeft),
bij het uitpakken en bij de beginpositie kan je heel duidelijk zien dat je ellenbogen NIET onder de bar zitten én dat je armen niet verticaal zijn, maw je hebt spanningsverlies (door zwaartepunt probleem) en je kan niet optimaal beginnen drukken (pure fysica). Bij een zwaarder gewicht zou dit gewoon naar voor vallen. Als er iemand bij zou staan zou die gewoon even met zijn handen u ellenbogen wat kunnen tillen, en de positie zou herstellen. Goed bezig op deze manier blijven filmen en evt posten!

Kerel.. volgens mij ben jij de r*tard. Hij is serieus bezig met alles rond bodybuilding ( zijnde de wetenschappelijk/voedingskant) en jij gaat ff zeggen dat hij dat gewoon moet laten?

Hoe meer je ervan weet , hoe beter, end of story.

+1 wie de **** is die M power ?

--
Oja ergens las ik nog dat uw spotter de bar vastpakte bij bench, maar spreek dan gewoon af dat hij niets mag doen en dat ge de bar laat vallen op uw borst als ge failt. Je kan altijd 40kg vd 50kg pressen dus er ligt geen gewicht op uw borst, no problem. Dan kan de spotter pas beginnen helpen.

Laatst bewerkt:
Alright, gaat de goede kant op nu. Op dit filmpje is HEEL duidelijk te zien wat er nog mis gaat (ik snap niet dat niemand commentaar geeft),
bij het uitpakken en bij de beginpositie kan je heel duidelijk zien dat je ellenbogen NIET onder de bar zitten én dat je armen niet verticaal zijn, maw je hebt spanningsverlies (door zwaartepunt probleem) en je kan niet optimaal beginnen drukken (pure fysica). Bij een zwaarder gewicht zou dit gewoon naar voor vallen. Als er iemand bij zou staan zou die gewoon even met zijn handen u ellenbogen wat kunnen tillen, en de positie zou herstellen. Goed bezig op deze manier blijven filmen en evt posten!

Mede-Belg, jij mag me leren squatten:D. Kan het nog steeds niet en geen instructeur die me deftig helpt :sad:

Oja ergens las ik nog dat uw spotter de bar vastpakte bij bench, maar spreek dan gewoon af dat hij niets mag doen en dat ge de bar laat vallen op uw borst als ge failt. Je kan altijd 40kg vd 50kg pressen dus er ligt geen gewicht op uw borst, no problem. Dan kan de spotter pas beginnen helpen.
Bedankt voor de commentaar!

Je bedoelt dus dat iemand mijn ellebogen wat naar voren of verticaler zou moeten doen als ik de stang in de startpositie heb?
Morgen ga ik weer pressen dus ben wel benieuwd hoe ik mijn techniek kan optimaliseren!

Idd. had gezegt dat hij zijn vingers onder de bar moest houden als hij zag dat het niet meer zou gaan, en als ik ja zeg dan zou hij licht moeten spotten, maarja...:rolleyes:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven