Fitness Seller

|MiGuEl|: The comeback

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
neem aan omdat je handen helemaal naar achter klapt... handen in het verlengde van je arm houden

neem aan omdat je handen helemaal naar achter klapt... handen in het verlengde van je arm houden

Idd, volgens mij ga je gewoon TE ver naar beneden. Probeer gewoon nog eens met de bar alleen en kijk hoe je voorarmen staan. Je zou toch moeten kunnen zien of ze in de juiste positie zijn of niet.
Voorarmen goed naar je toe drukken zonder je ellebogen mee te trekken.

Idd, volgens mij ga je gewoon TE ver naar beneden. Probeer gewoon nog eens met de bar alleen en kijk hoe je voorarmen staan. Je zou toch moeten kunnen zien of ze in de juiste positie zijn of niet.
Voorarmen goed naar je toe drukken zonder je ellebogen mee te trekken.
Ik snap jullie niet helemaal... je bedoelt dat ik mijn voorarmen naar m'n lichaam moet toe trekken? Wat is dit toch soms moeilijk zonder iemand die je het eens goed kan voor tonen! :p

Ik denk dat ze bedoelen dat je de polsen iets teveel naar achter klappen, dit kan druk op de polsen leveren wat niet erg prettig is.
Ik vind de techniek in het flmpje er verder goed uitzien, alleen zou ik zelf onderaan de beweging niet gaan pauzeren, als je gelijk opmhoog komt kun je nog mooi de veer meepakken en zo kun je extra kilo's aan.

Ik snap jullie niet helemaal... je bedoelt dat ik mijn voorarmen naar m'n lichaam moet toe trekken? Wat is dit toch soms moeilijk zonder iemand die je het eens goed kan voor tonen! :p

Probeer anders gewoon eens bij je thuis naast een open deur te staan en zorg ervoor dat je voorarmen er parallel mee lopen.

Probeer anders gewoon eens bij je thuis naast een open deur te staan en zorg ervoor dat je voorarmen er parallel mee lopen.

Belangrijkste is dat je handen nooit achterover hellen, maar rechtop blijven staan. In principe moet je met je handen open kunnen pressen (en nooit met je duim naar achter - als dat kan staan je handen niet genoeg omhoog).

Ik denk dat ze bedoelen dat je de polsen iets teveel naar achter klappen, dit kan druk op de polsen leveren wat niet erg prettig is.
Ik vind de techniek in het flmpje er verder goed uitzien, alleen zou ik zelf onderaan de beweging niet gaan pauzeren, als je gelijk opmhoog komt kun je nog mooi de veer meepakken en zo kun je extra kilo's aan.

IETS teveel, maar niet heel veel. Het lijkt altijd wel zo maar dat is niet, film jezelf maar eens.
En dat naar boven veren dat is heel belangrijk, focus daarop en je techniek zal denkik automatisch verbeteren. Dat doe je met je lats, probeer maar al eens te oefenen voor je pc zonder bar.

Nu je voorarmen in betere positie lijken te staan, lijkt het alsof je dit hebt bereikt door een beetje krommer te gaan staan, naar achter leunend. Dat moet je dus vermijden, en hoe kun je toch je armen goed krijgen zonder naar achter te moeten leunen: door je schouder niet naast je lichaam te houden maar naar voor houden. Het tegenovergestelde als bij een bench press dus, waar je je schouderbladen naar elkaar toetrekt om de schouders naar achter te houden. Overdrijf hier ook niet in door ook je bovenarm (humerus) en ellenbogen te ver naar voor te houden (ten opzichte van je lichaam), die mogen nog steeds weggaan van je lichaam (dus schuin 45°). Zoals bij een bench press tov cgbp.

We zijn er aan het komen :)

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:15 ----------

Nog eens even deze image gequote, om te laten zien dat hier je borst goed naar voor wordt geduwd, maar je schouders naast je lichaam staan. Die moeten dus ook naar voor komen. Je handen echter niet dichter gaan zetten waar je de bar vastpakt, dat zal wel goed zijn. CGBP grip is denkik ideaal (maar kan persoonlijk zijn).

onderarmen moet je altijd vertical houden (90 graden tot grond) en polsen niet naar achter maar ook vertical, let goed op: k denk dat met goeie techniek zal ie minder tillen, maar t geef niks omdat techniek is belangrijker

Training zaterdag 24 juli 2010.

RUG

Chin-ups

4 x lichaamsgewicht
3 x lichaamsgewicht
2 x lichaamsgewicht
3 x lichaamsgewicht -5kg
5 x lichaamsgewicht -10kg
3 x lichaamsgewicht -10kg

Comm: Alles was bezet, dus eerst maar chin-ups gedaan...

Deadlift

5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 80kg
3 x 90kg
3 x 95kg
3 x 100kg
4 x 105kg - aaaarghh! - filmpje.
1 x 110kg - klote grip! - filmpje.
6 x 90kg - repout, ****! :(

Comm: Ging niet echt lekker, lichaam heeft gewoon rust nodig.

Bent-over barbell row (handpalmen naar binnen)

5 x 50kg
6 x 55kg
5 x 55kg
5 x 55kg
5 x 55kg

Comm: Beetje teveel smijtwerk. :o

Dumbbell bent-over row

4 sets - 17kg

Comm: Zeker zo'n 10 maand geleden dat ik deze heb gedaan, was een beetje zoeken.

T-bar machine row (onderste greep)

6 x 27,5kg
6 x 27,5kg
6 x 27,5kg

T-bar machine row (bovenste greep)

6 x 27,5kg
6 x 27,5kg
6 x 27,5kg

Clean high pulls

8 x 47,5kg
10 x 47,5kg - filmpje

Comm: Voelde raar aan, waarschijnlijk is mijn techniek nog niet goed... het was ook de eerste keer dat ik ze deed.

Barbell shrugs

3 sets - 85kg

Commentaar: Pfff... heb deze keer geen honing tijdens de training gedronken en ik voel het verschil wel volgens mij. Ben niet echt tevreden over de training, hij duurde redelijk lang vooral door de deadlift. In het begin was het ongeloofelijk druk in de gym! :mad:

Damn... ik heb net goed gegeten, maar voel me echt kotsmisselijk, hopelijk betert het en moet ik niet overgeven! :p

---------- Toegevoegd om 14:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:46 ----------

Belangrijkste is dat je handen nooit achterover hellen, maar rechtop blijven staan. In principe moet je met je handen open kunnen pressen (en nooit met je duim naar achter - als dat kan staan je handen niet genoeg omhoog).
Ga ik later eens uitproberen, voel me nu echt misselijk. :o
IETS teveel, maar niet heel veel. Het lijkt altijd wel zo maar dat is niet, film jezelf maar eens.
En dat naar boven veren dat is heel belangrijk, focus daarop en je techniek zal denkik automatisch verbeteren. Dat doe je met je lats, probeer maar al eens te oefenen voor je pc zonder bar.

Nu je voorarmen in betere positie lijken te staan, lijkt het alsof je dit hebt bereikt door een beetje krommer te gaan staan, naar achter leunend. Dat moet je dus vermijden, en hoe kun je toch je armen goed krijgen zonder naar achter te moeten leunen: door je schouder niet naast je lichaam te houden maar naar voor houden. Het tegenovergestelde als bij een bench press dus, waar je je schouderbladen naar elkaar toetrekt om de schouders naar achter te houden. Overdrijf hier ook niet in door ook je bovenarm (humerus) en ellenbogen te ver naar voor te houden (ten opzichte van je lichaam), die mogen nog steeds weggaan van je lichaam (dus schuin 45°). Zoals bij een bench press tov cgbp.

We zijn er aan het komen :)

Nog eens even deze image gequote, om te laten zien dat hier je borst goed naar voor wordt geduwd, maar je schouders naast je lichaam staan. Die moeten dus ook naar voor komen. Je handen echter niet dichter gaan zetten waar je de bar vastpakt, dat zal wel goed zijn. CGBP grip is denkik ideaal (maar kan persoonlijk zijn).

Kijk! Hier heb ik echt iets aan! Bedankt! :)

Heb nu een beetje moeite om na te denken, want voel me niet goed, binnenkort eens goed doornemen en oefenen.

Laatst bewerkt:
je bent weer goed bezig :thumbs:

Bedankt beest!

Opmerkingen: Mijn grip zorgt voor mijn fails...

Bij de repout ben ik niet tot het uiterste gegaan, was helemaal op.

Bij de Clean High Pulls is mijn techniek nog helemaal niet juist volgens mij... heb er ook geen verstand van.

http://www.youtube.com/watch?v=_4j1gFFc83c&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=-3q6n1SSFFY&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=w-din2ms9P4&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=LvgmIUUBBtc&feature=channel

Laatst bewerkt:
Leuke filmpjes weer :).

Als je je rug traint en bv. die BOR doet, trek je dan goed met je rug of zit je gewoon vooral met je armen te trekken?
Want in het begin deed ik te veel met mijn armen, wat ik nu niet heb. Ik denk namelijk vooraf goed om telkens die schouderbladen naar elkaar toe te trekken. Het maakt ook een wereld van verschil de volgende dag, waar ik echt mooi heel mijn rug voel:D.

Sterke deadlift :) en pak je dan mixed grip of doe gewone grip?

Leuke filmpjes weer :).

Als je je rug traint en bv. die BOR doet, trek je dan goed met je rug of zit je gewoon vooral met je armen te trekken?
Want in het begin deed ik te veel met mijn armen, wat ik nu niet heb. Ik denk namelijk vooraf goed om telkens die schouderbladen naar elkaar toe te trekken. Het maakt ook een wereld van verschil de volgende dag, waar ik echt mooi heel mijn rug voel:D.
Hmm... zal ik eens filmen de volgende keer! Weet het namelijk nu niet goed, maar denk dat ik het allesinds verkeerd doe... :o
Sterke deadlift :) en pak je dan mixed grip of doe gewone grip?
Thnx, gewone grip. In het repout filmpje zie je dat ik in het begin mixed grip voor de eerste keer geprobeert heb, maar je ziet me al gauw mijn linkerarm weer omdraaien naar gewone grip.

Geen idee of ik zou moeten terug gaan in gewicht en mixed grip oefenen of gewoon met normale grip blijven doorgaan?

nice man
maar waarom niet gewoon mixed grip?

ik doe altijd pronated totdat dat niet meer lukt. en dan ga ik over op mixed.
het is echt niet zo dat je dan scheef groeit of zo.

nice man
maar waarom niet gewoon mixed grip?

ik doe altijd pronated totdat dat niet meer lukt. en dan ga ik over op mixed.
het is echt niet zo dat je dan scheef groeit of zo.
Thnx, scheef groeien is het probleem niet. Ik heb nog nooit met mixed grip gelift, dus weet niet echt goed hoe het precies moet en of ik het moet opbouwen of niet?

Is de kans op een biceps tear niet groter met mixed grip?

Ik doe altijd bij de zwaardere gewichten mixed zodat je daar niet zo op moet letten en de kans op een gescheurde biceps is wel wat groter volgens mij heb ik al vaker gehoord dat het daardoor kwam.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven