XXL Nutrition

|MiGuEl|: The comeback

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
zo goede training zware deadlift :thumbs:

Je kracht komt alweer snel terug! :D

heb je voeding bekeken en ik vind dat je te weinig carbs eet.. met name je ontbijt: 30gram havermout wtf dat is toch 3x niks man. Sochtends VEEL carbs. Zeker omdat je best wel ecto bent mogen er meer carbs in! maak van die 2 boterhammen 4 boterhammen per maaltijd en bij je ontbijt probeer toch zeker 75 gram havermout te eten
Greetz

• Topic Starter Topic Starter
zo goede training zware deadlift :thumbs:
Bedankt, jij gaat ook lekker! :)
Je kracht komt alweer snel terug! :D
Inderdaad, bedankt voor de steun.

heb je voeding bekeken en ik vind dat je te weinig carbs eet.. met name je ontbijt: 30gram havermout wtf dat is toch 3x niks man. Sochtends VEEL carbs. Zeker omdat je best wel ecto bent mogen er meer carbs in! maak van die 2 boterhammen 4 boterhammen per maaltijd en bij je ontbijt probeer toch zeker 75 gram havermout te eten
Greetz

Welkom!

Je hebt misschien wel gelijk, maar mijn voeding varieert echt dag per dag, mijn avondmaal is elke keer opnieuw verschillend. Soms eet ik ook nog wat fruit en noten tussendoor.

Naar mijn mening zijn carbs niet echt ZO belangrijk voor optimale spiergroei, we zijn namelijk geen duursporters en hebben er niet echt nood aan. Ik weet ook wel dat je "bouwers" nodig hebt om met de "bouwstenen" het huis te bouwen, maar toch twijfel ik hier nog aan.

Carbs zijn ondertussen al wat verhoogt! ;)

Training woensdag 19 mei 2010.

PUSH B

Barbell bench press

6 x 20kg
6 x 30kg
6 x 35kg
6 x 37,5kg
6 x 40kg
4 x 42,5kg

Barbell incline bench press

6 x 35kg
6 x 35kg
6 x 35kg
6 x 35kg

Dumbbell flyes

10 x 9kg
8 x 9kg
8 x 9kg
7 x 9kg

Seated dumbbell shoulder press

8 x 12kg
8 x 12kg
8 x 12kg
6 x 12kg

Tricep dips

6 x lichaamsgewicht -15kg

> Ik krijg bij deze oefening enorm veel last van mijn voorkant schouder... vroeger had ik dit totaal niet?! Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Skull crushers

8 x 18kg
8 x 18kg
4 x 18kg
4 x 18kg
5 x 18kg

Cable pushdowns

7 x 40kg
? x 35kg
? x 35kg
? x 40kg + dropset

Commentaar: Een goeie training, behalve het tricep dippen viell erg tegen...

Laatst bewerkt:
dips zijn nu eenmaal zwaar belastend voor schouders,
wel raar dat je nog pijn had na vele oefeningen (dus goed opgewarmd)

kan vele dingen zijn, pees lange kop biceps, verreking delts, ...
ik stel voor om dips even over te slaan volgende week, en dan zien vanuit 2 weken als het er nog altijd is ofzo.

probeer maar dips tussen banken :p

dips zijn nu eenmaal zwaar belastend voor schouders,
wel raar dat je nog pijn had na vele oefeningen (dus goed opgewarmd)

kan vele dingen zijn, pees lange kop biceps, verreking delts, ...
ik stel voor om dips even over te slaan volgende week, en dan zien vanuit 2 weken als het er nog altijd is ofzo.
Goede raad, ga ik zeker doen, bedankt! :)
probeer maar dips tussen banken :p
Hmm, dan liever wat extra skull crushers of pushdowns.

Hier nog wat filmpjes om mijn uitvoering te controleren.

http://www.youtube.com/watch?v=QngYdgt0GBM&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=B7khHlZm6Oc&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=uQ3iFmhcl7Y

skulls zien er goed uit vind ik. Vind beide bench videos dat je een beetje wiebelig/onstabiel lijkt.. wat vinden anderen hiervan?

bp k*t
inc bp niet gezien
skulls k*t

##edit##
incl bp k*t

Laatst bewerkt:
Bij het banken ga je met je polsen onder de bar vandaan op de onderste positie. Volgens mij doordat je op het onderste gedeelte ietsjes naar voren gaat met de barbell. Probeer hier iets aan te doen.
Ik weet niet of je flexibel genoeg bent maar probeer te archen om je schouders te ontstressen.

Incline geld hetzelfde als de bench, iets teveel naar voren waardoor je polsen onder de bar vandaan komen en je meer stress op je polsen legt. Probeer ook iets gecontroleerder te zakken.

Skullcrushers ga je teveel omhoog. Doe het onderste gedeelte en stop zodra je onderarmen net iets boven parallel aan de grond zijn, zo hou je spanning vast en stress je je elebogen niet.

Het lijkt ook alsof je geen spanning hebt terwijl je bencht (is lastig om te meesteren maar werk er naar toe). Misschien je benen iets meer naar je lichaam zetten en je hielen goed de grond in duwen. Goed in en uitademen en zorg voor veel zuurstof in je borstkas.

Laatst bewerkt:
skulls zien er goed uit vind ik. Vind beide bench videos dat je een beetje wiebelig/onstabiel lijkt.. wat vinden anderen hiervan?

gebeurt wel vaker als je een beginner bent of een lange tijd niet getrained hebt. gaat wel weg naarmate je weer wat massa/kracht opgebouwd hebt

nette training
maar inderdaad bench gaat wat onstabiel (als ik daar iets over mag zeggen dan als (mede)beginner:o)

bp k*t
inc bp niet gezien
skulls k*t

##edit##
incl bp k*t

:rolleyes:

--

Nette log Yoshuba, je hebt veel discipline en doorzetting voor je leeftijd. Goed om te zien dat je alles gelijk goed wil uitvoeren en veel raad vraagt, je komt er wel. ;)
Uitvoering is helemaal niet zo slecht op die filmpjes op een paar dingetjes na. Probeer wat meer spanning te houden bij bench (geen volledige lock out bovenaan bv), hoewel dat ook wel zal komen eens het gewicht terug omhoog gaat. Ik heb het ook als ik lange tijd niet bench, terwijl het juist een automatisme wordt eens je langere tijd goed bencht. Ben het eigenlijk verder met minotaures eens. :)

Laatst bewerkt:
Bij het banken ga je met je polsen onder de bar vandaan op de onderste positie. Volgens mij doordat je op het onderste gedeelte ietsjes naar voren gaat met de barbell. Probeer hier iets aan te doen.
Ik weet niet of je flexibel genoeg bent maar probeer te archen om je schouders te ontstressen.

Incline geld hetzelfde als de bench, iets teveel naar voren waardoor je polsen onder de bar vandaan komen en je meer stress op je polsen legt. Probeer ook iets gecontroleerder te zakken.

Skullcrushers ga je teveel omhoog. Doe het onderste gedeelte en stop zodra je onderarmen net iets boven parallel aan de grond zijn, zo hou je spanning vast en stress je je elebogen niet.

Het lijkt ook alsof je geen spanning hebt terwijl je bencht (is lastig om te meesteren maar werk er naar toe). Misschien je benen iets meer naar je lichaam zetten en je hielen goed de grond in duwen. Goed in en uitademen en zorg voor veel zuurstof in je borstkas.
Enorm bedankt Mino! Hier ga ik zeker wat mee doen! :thumbup:
:rolleyes:

--

Nette log Yoshuba, je hebt veel discipline en doorzetting voor je leeftijd. Goed om te zien dat je alles gelijk goed wil uitvoeren en veel raad vraagt, je komt er wel. ;)
Uitvoering is helemaal niet zo slecht op die filmpjes op een paar dingetjes na. Probeer wat meer spanning te houden bij bench (geen volledige lock out bovenaan bv), hoewel dat ook wel zal komen eens het gewicht terug omhoog gaat. Ik heb het ook als ik lange tijd niet bench, terwijl het juist een automatisme wordt eens je langere tijd goed bencht. Ben het eigenlijk verder met minotaures eens. :)
Thanks, motiveerd me weer!
nette training
maar inderdaad bench gaat wat onstabiel (als ik daar iets over mag zeggen dan als (mede)beginner:o)
Bedankt nick, natuurlijk mag je oordelen, alle hulp is welkom! :)

Hier nog wat informatie en kritiek waaraan ik me zeker ga houden:
Puntje van aandacht bij je bench: Zorg ervoor dat je onderarm gedurende de gehele beweging verticaal blijft = recht onder de stang. Ik zie namelijk dat je onderin geneigd bent wat controle te verliezen.
Kijk zelf maar en zie hoe de stang geneigd is richting navel te gaan en je moet corrigeren met o.a. je brachialis/biceps om de stang weer in lijn te krijgen.
Doe er NU wat aan, anders ga je daar last van krijgen als je echt zwaarder wilt gaan.
Misschien iets experimenteren met de stand van je pols? Je ellebogen iets meer naar buiten bewegen?

Nu wat leren voor de testen van morgen...

Ik vind de incline bench echt kl*te :p

Post nog eens je voedingsschema, het staat niet meer in je beginpost...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven