AndroidHealthClinic

|MiGuEl|: The comeback

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik vind de incline bench echt kl*te :p

Post nog eens je voedingsschema, het staat niet meer in je beginpost...
Inderdaad, ik moet er wat beter op letten... maar dat is moeilijk als niemand je begeleid! :P

Voedingsschema varieert soms wel eens, maar ik zorg er wel voor dat ik genoeg kcal binnen krijg, ik probeer nu clean te bulken.

Training vrijdag 21 mei 2010.

PULL B

Deadlift

6 x 60kg
6 x 70kg
6 x 75kg
4 x 80kg
4 x 85kg
4 x 90kg
3 x 95kg

Bent-over barbell row

6 x 42,5kg
6 x 42,5kg
6 x 42,5kg
6 x 42,5kg

Cable pulldown

8 x 45kg
8 x 45kg
6 x 45kg
6 x 45kg

T-bar row

5 x 30kg
7 x 25kg
7 x 25kg
7 x 25kg

Dumbbell rear lateral raises

12 x 9kg
12 x 9kg
10 x 9kg
10 x 9kg

Barbell shrugs

10 x 65kg
10 x 65kg
8 x 65kg
8 x 65kg

Dumbbell incline curls

12 x 7kg
12 x 7kg
8 x 7kg
8 x 7kg

> Het was even wennen aan deze oefening.

Cable curls

6 x 30kg
6 x 25kg
6 x 25kg
6 x 25kg + 1 dropset

Commentaar: Een puike training! Deadlift gaat de goeie kant op. De gym zat bovendien goed vol, er was zelf een jongen die om advies vroeg. :)

Zaterdag 22 mei 2010.

PUSH A

Barbell overhead press

6 x 20kg
6 x 22,5kg
6 x 25kg
6 x 27,5kg
5 x 30kg
2 x 32,5kg

> Die 32,5kg was te zwaar...

Dumbbell lateral raises

8 x 8kg
6 x 8kg
10 x 7kg
8 x 7kg
8 x 7kg

Dumbbell bench press > Normale bench press was bezet.

8 x 13kg
6 x 15kg

Barbell bench press > Hij was weer vrij.

6 x 30kg
5 x 35kg
6 x 35kg
6 x 35kg
6 x 35kg
4 x 40kg

Dumbbell incline flyes

8 x 9kg
8 x 9kg
8 x 9kg
8 x 9kg

Skull crushers (andere vorm, greep en bar)

? x 13kg
? x 13kg
? x 13kg
? x 13kg

Cable pushdowns
? x 40kg
? x 40kg
? x 40kg
? x 35kg

Commentaar: Enerzijds had ik enorm slecht geslapen maar anderzijds heb ik het toch kunnen opbrengen om alles te geven. De variatie op de skull crushers voelde erg goed, een blijver dus!

Deze middag ga ik benen proberen te trainen aangezien de gym morgen en overmorgen gesloten is! :(

1. ongeweer hoeveel reps bij skullcrushers?

2. deadlift je veel meer ten opzichte van bijvorbeeld military press en bench press ben je zeker dat met 95kg doe je het zonder bolle rug?

1. ongeweer hoeveel reps bij skullcrushers?

2. deadlift je veel meer ten opzichte van bijvorbeeld military press en bench press ben je zeker dat met 95kg doe je het zonder bolle rug?
1. Ik denk zo iets van 8/10, het gewicht was veel minder maar het voelde echt véél beter aan.

2. Ja, mijn deadlift is zo goed als zonder bolle rug, misschien bij mijn max dat het wat slecht gaat. Ik denk dat dit vooral door mijn benen komt, die zijn veel sterker tegenover mijn bovenlichaam...

bench press : ellebogen teveel naar binnen, bar iets teveel naar je buik toe, rug is niet gearched => veel stress op triceps en voorste schouderkop

probeer ellebogen iets meer naar buiten te houden zodat ze parallel staan met je schouders en polsen (1 lijn), rug iets archen (hand tussen de bank en rug kunnen steken) zodat je de pecs goed kunt aanspreken, en bar iets hoger neerplanten (iets boven tepels).

http://www.youtube.com/watch?v=JVqtWjC-mps

wordt hier goed uitgelegd, vanaf 2.48

bench press : ellebogen teveel naar binnen, bar iets teveel naar je buik toe, rug is niet gearched => veel stress op triceps en voorste schouderkop

probeer ellebogen iets meer naar buiten te houden zodat ze parallel staan met je schouders en polsen (1 lijn), rug iets archen (hand tussen de bank en rug kunnen steken) zodat je de pecs goed kunt aanspreken, en bar iets hoger neerplanten (iets boven tepels).

http://www.youtube.com/watch?v=JVqtWjC-mps

wordt hier goed uitgelegd, vanaf 2.48

Bedankt loastres! Hier ben ik echt heel veel mee, bij mijn volgende sessie bankdrukken zal ik deze onderbouwde kritiek proberen toe te passen! :)

Zometeen benen trainen in dit hete weer! :wl:

1. k vind dumbbell schouder press beter dan MP, probeer het maar eens
2. BBP weer dezelfde zoals vroeger, steeds van foutjes niet geleerd?
3. skull crushers... hmm... wtf was t?

Training zaterdag 22 mei 2010.

BENEN A

Squat

6 x 40kg
6 x 60kg
6 x 65kg
4 x 70kg
4 x 75kg
3 x 80kg

> 80kg is te zwaar, mijn uitvoering leed eronder.

45° leg press

13 x 130kg
10 x 140kg
10 x 140kg
10 x 140kg
10 x 145kg

> Deze ging wel goed! :)

Seated leg extensions

13 x 45kg
13 x 45kg

Romanian deadlift

6 x 55kg
6 x 55kg
6 x 55kg
6 x 55kg

> RDL'en voelt niet goed...

Lever lying curls

12 x 35kg
10 x 35kg
10 x 35kg

Standing calf raises (smith)

10 x 95kg
10 x 95kg
8 x 95kg
8 x 95kg

Seated calf raises

10 x 60kg
10 x 60kg

Weighted plank holds

F x lichaamsgewicht +20kg
F x lichaamsgewicht +20kg

Commentaar: Een puike training alweer, aangezien ik deze morgen ook al heb getraind. Nu 3 dagen platte rust. Ik hoop dat ik vandaag wat beter ga slapen... mijn zus maakt altijd zoveel lawaai! :mad:

http://www.youtube.com/watch?v=W_sUJgLNxGU
http://www.youtube.com/watch?v=AeD1b9J5RQ4&feature=channel

Laatst bewerkt:
Je Mp vorm schort ook nog het 1 en ander aan. Mij was als tip meegegeven om je ellebogen naar voren gericht te houden, en als het ware onder de stang te duiken. Kan het niet goed verwoorden, misschien dat iemand anders dat wel kan

nu goed eten en plak die spiercellen op je lijf !

mooie filmpjes Yos - ziet er allemaal niet verkeerd uit hoor
er zijn al wat punten aangedragen waar je wat mee kunt - bij de bench moet jezelf door de bank drukken met je lichaam , dan zit je altijd goed - bij de deadlift ( zag er technisch goed uit - alleen je pakt nu nog veel vanuit je rug en je gebruikt je hams nog niet veel

Je Mp vorm schort ook nog het 1 en ander aan. Mij was als tip meegegeven om je ellebogen naar voren gericht te houden, en als het ware onder de stang te duiken. Kan het niet goed verwoorden, misschien dat iemand anders dat wel kan
Hee Jorin, je hebt gelijk makker, hier ga ik ook op letten!
nu goed eten en plak die spiercellen op je lijf !
Doe ik!
mooie filmpjes Yos - ziet er allemaal niet verkeerd uit hoor
er zijn al wat punten aangedragen waar je wat mee kunt - bij de bench moet jezelf door de bank drukken met je lichaam , dan zit je altijd goed - bij de deadlift ( zag er technisch goed uit - alleen je pakt nu nog veel vanuit je rug en je gebruikt je hams nog niet veel
Bedankt Ove! Enig idee hoe ik mijn onderrug er minder kan bij betrekken? Ik voel hem inderdaad soms in de onderrug... maar ik steek zo goed als zo ver ik kan mijn kont achteruit. :P
omdat t onderrug oefening is?
Neen, vooral hamstring.

je moet gewoon iets dieper zakken
begin eerst eens om de stang op de grond te leggen en vanuit daar je positie te bepalen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven