AndroidHealthClinic

Mijn foto log (cut)

Tel je boter mee waarin je bakt? Olie? Suiker in je koffie/thee. Of rond je bijv grammen naar beneden af met wegen? Sommige dingen zijn silent killers hoor.
Dit wordt vaak over het hoofd "gezien" of simpelweg niet meegerekend omdat men denkt "Aaah dit is zo weinig, er zit niks in".

Ik weeg mijn boter, pot pindakaas, de kaas, de mayofles, alles, ik gebruik het en weeg dan opnieuw om te berekenen hoeveel ik eruit heb gehaald.

Dit wordt vaak over het hoofd "gezien" of simpelweg niet meegerekend omdat men denkt "Aaah dit is zo weinig, er zit niks in".

Ik weeg mijn boter, pot pindakaas, de kaas, de mayofles, alles, ik gebruik het en weeg dan opnieuw om te berekenen hoeveel ik eruit heb gehaald.
Ik niet en toch val ik af op 2000 kcal en heb een zittende job.
TS focust gewoon teveel op "snel afvallen" en maakt de verkeerde keuzes (zowel qua voeding als kcal-inname)

• Like
Waarderingen: K82
je bent op vakantie? Ga in de vakantie een week op je onderhoud eten, het is vakantie voor iets
Plan gerust een dieet brake in van 2 weken, daar gaat je lichaam deugd van hebben!
Niet over eten
Ik merk op dat er veel in de gym te laag starten in kcal en uiteindelijk op een plateau belanden (metabolic adaptation)
Ik spreek uit ervaring trouwens.
Probeer eerst eens je onderhoud uit te reken en eet daar 2 a 3 weken op, nadien trek je daar 250kcal vanaf

Zoals elke week, je buikomtrek blijft afnemen ?
verder kun je in een week wat vocht vasthouden om welke reden ook. het gaat om weekgem. niet dagelijks. of je moet elke dag 100gr zwaarder worden, dan is het 700gram peer week :D

• Like
Waarderingen: RLS

En die grammen naar beneden afronden, silent killer

• Like
je bent op vakantie? Ga in de vakantie een week op je onderhoud eten, het is vakantie voor iets
Plan gerust een dieet brake in van 2 weken, daar gaat je lichaam deugd van hebben!
Niet over eten
Ik merk op dat er veel in de gym te laag starten in kcal en uiteindelijk op een plateau belanden (metabolic adaptation)
Ik spreek uit ervaring trouwens.
Probeer eerst eens je onderhoud uit te reken en eet daar 2 a 3 weken op, nadien trek je daar 250kcal vanaf
Hij is al langer bezig, zie zijn andere topics

Je onderhoud kan toch ook veranderen mensen? Jaar geleden zat ik op 2500 kcal 10k stappen per dag en kwam ik aan tijdens mijn bulk. Nu een jaar later zit ik op 3200 kcal elke dag en het aankomen gaat moeizaam, zelfs val ik licht nog af en word ik droger en scherper.

• Like
Je onderhoud kan toch ook veranderen mensen? Jaar geleden zat ik op 2500 kcal 10k stappen per dag en kwam ik aan tijdens mijn bulk. Nu een jaar later zit ik op 3200 kcal elke dag en het aankomen gaat moeizaam, zelfs val ik licht nog af en word ik droger en scherper.
Kan zeker maar is alsnog wel iets anders dan 1650 cal, 30k stappen en daarbovenop nog zwemmen etc toch? Maar je hebt zeker gelijk, hier hetzelfde idee

• Like
Je onderhoud verandert niet naar boven als je afvalt...

Ik geloof ook niet dat iemand 30k stappen zet. Als ik ooit aan de ASS ga dan moet ik net zo veel eten als @ak ben ik bang 😟
Ligt ook aan je dagelijkse bezigheden. Ik maak veel uren en een fysieke baan waar ik dagelijks 15/20k stappen erbij zet. Dat tikt ook enorm aan op iemands onderhoud.

Als Ts niet afvalt met dit soort praktijken kan ik wel zeggen waar het aan ligt, maar dan ben ik weer de boeman.

Als Ts niet afvalt met dit soort praktijken kan ik wel zeggen waar het aan ligt, maar dan ben ik weer de boeman.
Zeg het dan maar tegen mij, dan kan TS wel meelezen. Hoef je je er ook geen boeman over te voelen.

Zeg het dan maar tegen mij, dan kan TS wel meelezen. Hoef je je er ook geen boeman over te voelen.
Ahum. Zijn we van suiker. De waarheid, daar heeft TS wat aan. Anders kun je beter gaan picknicken alsje daar niet tegen kunt

@RLS

Je trackt je voeding niet goed, je eet te veel, je mist iets in je kcals notering of je kunt niet rekenen, ergens maak je een fout.

Als je precies datgene doet wat nodig is, zou je niet dagelijks 100gram aankomen. Tenzij je een ziekte hebt of problemen met je stofwisseling.

Maakt mij nie uit hoor, hoef je niet tegen mij te zeggen vriend.

Wie gaat de waarheid nu vertellen dan?
Ik meen dat je per 10k stappen 400 kcal verbruikt, uiteraard ligt het wel aan je bw maar grofweg. Zet je er 30k dan zit ie al bijna aan zijn totaal kcal wat ie heeft gegeten laat staan zijn “onderhoud” wat daar nog bij kan.

Ik zou dan gokken dat iemand teveel eet, maar wie ben ik. Overigens merk ik deze trend wel regelmatig bij mensen die aan het cutten zijn en “ineens” niet meer afvallen terwijl ze eigenlijk nog best hoog in bf% zijn en dus nog een lange weg te gaan hebben.

Terug
Naar boven