Fitness Seller

Mijn foto log (cut)

Skip eens een complete maaltijd een week lang. Als je afvalt kloppen je metingen niet.

• Like
Waarderingen: K82
  • Topic Starter Topic Starter
Ik waardeer alle reacties, wat mij betreft kunnen we het verkeerd tracken van inname afstrepen.

Wat ik doe:
- Alles wat ik inneem weeg ik. Alles. Iedere dag.
- Ik voeg het op de gram nauwkeurig in;
- Ik voeg het toe via de 'food' app;
- Ik check of het overeenkomt met de verpakking;
- Ik tel regelmatig na of het totaal ook daadwerkelijk de som is van alles van die dag.

Ik zeg niet dat ik alwetend ben, integendeel. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat hierin iets mis gaat.

Ik kan voor activiteiten een Fitbit of Apple Watch aanschaffen. Maar wat ik hier lees is dat niet heel nauwkeurig. Let wel; puur voor activiteit, niet met als doel Kcal te verhogen nav verbruik tracker.

Ik lees wel dat een betablokker je metabolisme kan vertragen overigens. Die slik ik, zoals gemeld, wegens een hartritme stoornis. Maar dat is niet iets van de laatste dagen.

Laatst bewerkt:
  • Bicep
Waarderingen: K82
Ik waardeer alle reacties, wat mij betreft kunnen we het verkeerd tracken van inname afstrepen.

Wat ik doe:
- Ik tel regelmatig na of het totaal ook daadwerkelijk de som is van alles van die dag.

Ik zeg niet dat ik alwetend ben, integendeel. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat hierin iets mis gaat.

Ik kan voor activiteiten een Fitbit of Apple Watch aanschaffen. Maar wat ik hier lees is dat niet heel nauwkeurig. Let wel; puur voor activiteit, niet met als doel Kcal te verhogen nav verbruik tracker.

Ik lees wel dat een betablokker je metabolisme kan vertragen overigens. Die slik ik, zoals gemeld, wegens een hartritme stoornis. Maar dat is niet iets van de laatste dagen.
Als je zelf zeker weet dat je volgens plan vooruit gaat dan zou ik geen stress hebben.
Bij thuiskomst weer volgens standaard omstandigheden en zal het vocht waars er weer uit gaan.

Zou zelf iig wel met 25km pd wandelen iets meer eten die dagen, want die ruimte heb je wel. Dagelijks keer uit eten en een goeie steak met wat aardapps/rijst en groente loop je er zo weer vanaf.

Alleen met het wandelen (25 km) + je BMR zit je al boven de 3000 KCal. Als je intake correct is, zou je als een malle af moeten vallen. Als dat niet gebeurt, ben je vocht aan het vasthouden.

• Like
Waarderingen: RLS
Hou ook eens bij wat je drinkt!
Schattingen daarin zijn ook lastig.
Ik Ken mensen die zeggen heel veel te drinken. Met bijhouden kwamen ze erachter dat t maar 1 liter per dag was. Nu is dat extreem weinig ...oke.
Maar temperatuur wijziging kan ook al invloed op vochtbalans hebben.
Bij te weinig drinken kan je ook vocht gaan vasthouden.

je bent op vakantie? Ga in de vakantie een week op je onderhoud eten, het is vakantie voor iets
Plan gerust een dieet brake in van 2 weken, daar gaat je lichaam deugd van hebben!
Niet over eten
Ik merk op dat er veel in de gym te laag starten in kcal en uiteindelijk op een plateau belanden (metabolic adaptation)
Ik spreek uit ervaring trouwens.
Probeer eerst eens je onderhoud uit te reken en eet daar 2 a 3 weken op, nadien trek je daar 250kcal vanaf

Dit is het enige juiste antwoord. Je eet te weinig!

Wat ik doe:

Ik gebruik ook die food-app en het gaat als vanzelf. Ik heb dezelfde stats als jij ongeveer (68kg -10% BF) en kan 2000 kcal eten om af te vallen. Jouw 1650 kcal is véél te weinig en is volgens mij gewoon je BMR,
Wat je ook doet, NOOIT onder je BMR-kcal gaan!

Wat ik zou doen in jouw geval:
1 - food app invullen (0,5kg per week afvallen is ideaal, niet sneller willen gaan)
2 - niet sjoemelen met je kcal (probeer altijd zo dicht mogelijk bij je doel aan te leunen)
3 - 10k stappen per dag
4 - 3 x 20min lichte cardio per week

alls je een plateau bereikt: eerst je cardio uppen naar 3 x 25min, nog es plateau ---> 3 x 30min...

5 - niet vastpinnen op gewicht. Het is niet omdat je es 2 weken stagneert dat je geen vet verbrandt hebt. Buikomtrek en skindfold vet%-meter zijn daarbij de beste raadgevers

Succes

• Like
Lezen mensen het topic wel door of gaan we constant maar domweg hameren ?
95% is al lang besproken in zijn andere topic en hier ook.

zijn gewicht is afgenomen over 1 week met 500g, alleen nu komt ie (waarschijnlijk) vocht aan. Niks loos.

30.000 stappen zal wel meevallen, dan zal zijn stappenteller eerder kapot zijn. 30.000 stappen over hele dag is ook wat anders dan 25km wandelen.

Zolang buikomtrek afneemt en je wat vochtig bent is er niks mis. ook rond BMR is geen ramp.

Dus je kan niet meer afvallen doordat je te weinig eet en eet je dus meer val je wel weer af?

Gelooft iemand dit hier echt?

• Like

Wat ik doe:

Vroeger zou ik na een á twee weken een plateau gelijk vol paniek -200 calorieën doen en dan doorcutten t/m ik weer een plateau heb en repeat.
Ervaring leert dat als je inderdaad;
  1. Alles hebt gewogen
  2. Alles met de verpakking hebt gecontroleerd
  3. Zeker weet dat je niet meer dan X calorieën hebt gegeten
Dat het dan gewoon goed gaat. Ik heb soms dat ik 3 weken lang niet afval of zelfs ~2 kilo aankom. Dan komt er ergens ineens een 'whoosh' en heb je weer een new low.
Gewichtsverlies is niet lineair en er zijn allemaal variabelen waardoor je meer/minder "gewicht" hebt, op dagbasis kan dat makkelijk ~2.5 kilo verschillen, daarom is dag-tot-dag en korte termijn vergelijken vaak niet effectief.
Je kan ook beter kijken naar een lange termijn trend qua gewicht, via bijv; http://www.weightgrapher.com/

Laatst bewerkt:
  • Heart
Waarderingen: AK
Komop, dat is niet wat ik zeg.

Idd
Hier is nog zo'n hoax: Vegan = gezond! :rolleyes:
Wat zeg je dan?
Je reageert op een comment die beweert dat je metabolisme zo hard kan vertragen waardoor je op een plateau kan belanden (op TS zijn kcal nota bene) en je voegt eraan toe dat hij te weinig eet.
Dus omdat hij te weinig eet is hij op een plateau beland? Wat?

• Like
Waarderingen: GruX
Terug
Naar boven