XXL Nutrition

Mijn foto log (cut)

En die onderhoudsfase, hoe lang hou je die dan aan? Wat is raadzaam?
Minimaal 6 weken maar ik doe 8 weken. Daarna ga ik langzaam mn kcals verlagen. Eerst op rustdagen en daarna de TD. Ik blijf zo lang mogelijk van mn ontbijt , preworkout en postworkout meals af. Die bouw ik als laatste af aangezien dit de belangerijkste meals zijn imo.

• Like
Waarderingen: K82
Minimaal 6 weken maar ik doe 8 weken. Daarna ga ik langzaam mn kcals verlagen. Eerst op rustdagen en daarna de TD. Ik blijf zo lang mogelijk van mn ontbijt , preworkout en postworkout meals af. Die bouw ik als laatste af aangezien dit de belangerijkste meals zijn imo.
Interessant, dit ga ik meenemen in mijn aankomende onderhoudsfase, ik denk over een maand hiermee te beginnen. Daarna 6-8wkn later beginnen met cutten tot 12% en daarna test-c te gaan doen (heb C in huis ipv E, mijn leverancier stuurde me C terwijl ik E besteld had, volgens mij geen groot verschil tussen C en E)....

Interessant, dit ga ik meenemen in mijn aankomende onderhoudsfase, ik denk over een maand hiermee te beginnen. Daarna 6-8wkn later beginnen met cutten tot 12% en daarna test-c te gaan doen (heb C in huis ipv E, mijn leverancier stuurde me C terwijl ik E besteld had, volgens mij geen groot verschil tussen C en E)....
Je wilt een onderhoudsfase om de nieuw gewonnen massa te laten "rijpen" . Anders cut je de verse massa er meteen weer mee af.

• Like
Waarderingen: K82
Yoghurt gewoon Jumbo huismerk.
100g: 36Kcal/3,4K/5,4P/0.1F

Muesli, ik bedoelde Cruesli. Gooi die 2 altijd door elkaar. Weet dat Cruesli slechter is, maar krijg Muesli echt niet weg.
Quaker red fruit.
100g: 433Kcal/63K/7,4P/14F

Persoonlijk zou ik de yoghurt omruilen voor kwark van de jumbo en de muesli/cruesli weglaten. Je kan ook flavour drops of powder in je yoghurt/kwark doen als je de smaak wat eentonig vindt, dat zijn maar een paar kcal.

Jouw 45 gram muesli is zo’n 200kcal, omgerekend naar kwark kan je 350 gram kwark eten.

Persoonlijk zou ik de yoghurt omruilen voor kwark van de jumbo en de muesli/cruesli weglaten. Je kan ook flavour drops of powder in je yoghurt/kwark doen als je de smaak wat eentonig vindt, dat zijn maar een paar kcal.

Jouw 45 gram muesli is zo’n 200kcal, omgerekend naar kwark kan je 350 gram kwark eten.
400gr kwark = 200kcal = 50kcal/100gr

Er zullen wat kleine verschillen in kwark van andere supermarkten, maar dan kan je net minder in je tekort zitten in totaal.

Wat ik ook doe als ik in een diepe cut zit, is wortel of augurken eten als tussendoortje. Weinig kcal en toch vulling in je maag.

Er zullen wat kleine verschillen in kwark van andere supermarkten, maar dan kan je net minder in je tekort zitten in totaal.

Wat ik ook doe als ik in een diepe cut zit, is wortel of augurken eten als tussendoortje. Weinig kcal en toch vulling in je maag.
Bij Lidl hebben ze flesjes drinken van "Saskia" die oranje en witte zitten bijna geen kcals in, volgens mij 1 of 2 kcals per 100ml, dus die dronk ik om mijn maag te vullen.

Bij Lidl hebben ze flesjes drinken van "Saskia" die oranje en witte zitten bijna geen kcals in, volgens mij 1 of 2 kcals per 100ml, dus die dronk ik om mijn maag te vullen.
Maar wortels zijn minstens zo goed en vullen prima en zijn ook nog eens gezond, dus misschien voor de betere vulling kun je dan beter een wortel eten.....met een flesje Saskia....haha...zit je lekker vol met weinig kcals

• Like
Waarderingen: RLS
  • Topic Starter Topic Starter
Nog wel 2 vragen:
1: Is het nodig om nog in Kcal te gaan zakken om te blijven afvallen? Zo ja, hoeveel? Want nog eens 250 eraf wordt wel erg karig.
2: Ik heb best wat concerten gepland waar ik pit kaarten heb, dus een paar uur moet staan, zeker wanneer je aan de rail wilt staan. Op minimale Kcals ben ik bang daar onderuit te gaan ofzo. Wat zouden jullie op zo'n dag aanraden?

Jumbo kwark zit in het online winkelmandje inmiddels! Hebben ook een vanille variant met minder Kcals (en minder eiwitten).

Nog wel 2 vragen:
1: Is het nodig om nog in Kcal te gaan zakken om te blijven afvallen? Zo ja, hoeveel? Want nog eens 250 eraf wordt wel erg karig.
2: Ik heb best wat concerten gepland waar ik pit kaarten heb, dus een paar uur moet staan, zeker wanneer je aan de rail wilt staan. Op minimale Kcals ben ik bang daar onderuit te gaan ofzo. Wat zouden jullie op zo'n dag aanraden?
Je buikomtrek neemt toch nog af, en je gewicht iets minder. wacht eerst tot dat stagneert of ga meer bewegen. niet te ver zakken in Kcals !

Je buikomtrek neemt toch nog af, en je gewicht iets minder. wacht eerst tot dat stagneert of ga meer bewegen. niet te ver zakken in Kcals !
Meer bewegen al flink mee bezig. 8km lopen op 8/8.5km p/u op loopband.

Ik heb soms de neiging om ondanks de honger een avondsnack te skippen of nog minder Kcal te eten en alles te versnellen, maar denk dat dat niet verstandig is he?!

Nee niet doen

• Like
Waarderingen: RLS

Ik heb soms de neiging om ondanks de honger een avondsnack te skippen of nog minder Kcal te eten en alles te versnellen, maar denk dat dat niet verstandig is he?!
Dan ga je ook afscheid nemen van spiermassa als je te snel, teveel kcals skipt. Gewoon geduld hebben en doorzetten. Dat is de enige "truc"

Nee, ook voor herstel heb je je voeding nodig. Pas op allerlaatst kun je onder. BMR gaan zitten

Nog wel 2 vragen:
Zoals je nu doet doorgaan
Die dag eet je gewoon 1000 kcal meer en geniet je van het leven. Die 1000kcal extra kan je wegstrepen met het aantal stappen wat je wellicht die dag doet en zo niet dan is het hooguit paar 100 kcal extra. Weegschaal zal dagen erna niet blij zijn, maar waars ga je koolhydraten snoepen en ga je vocht vasthouden dus schrik niet als je weekgemiddelde die week hoger is dat is een vertekend beeld van vocht vasthouden, aangezien je nog steeds vet verliest alleen dit is dan niet zichtbaar. Week erop kan je dan dus “extra” afgevallen zijn op de weegschaal doordat het vocht weer wegtrekt

Terug
Naar boven