MuscleMeat

Minos Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Redelijk getraind vandaag. :)

Bench Press

20xbarbell
12x40kg
12x60kg
10x80kg 3 REPS PR
1x100kg (moeizaam na de set van 80)
23x60kg 3 REPS PR

Rackpulls

5x60kg
5x100kg
5x140kg
5x180kg (allemaal geen magnesium, set van 180 met belt voor de gemak :p)

Seated Military Press

15xbarbell
5x40kg
5x50kg
3x60kg (moeizaam vreemd genoeg, misschien nog door de BP)

Front Plate Raises

20x10kg
20x15kg
15x20kg (****ing moeizaam, brandende schouders :D)

Dumbbell Curls

8x16kg
8x20kg
8x24kg (urgh, k*t biceps)

Close Grip Bench Press

15xbarbell
12x40kg
8x50kg
8x60kg

Time up, done. :p

10*80 en dan ga je over naar 1*100 wtf??
en 23*60 vind ik ook maar nutteloos eerlijk gezegd :)

riem voor het gemak?

Ja was van plan 3x100 te doen maar me borst en triceps waren al leeg. :roflol:
Vind het ook nutteloos maar wel lekker zo nu en dan. :)
Riem omdat ik me prettiger derin voelt, het geeft geen meerwaarde ofzo. :p

Training van vandaag:

Hanglceans

12xbarbell
5x30kg
5x40kg
5x50kg

Squat (1ste keer widestance + lowbar, lowbar beviel goed alleen de widestance merk ik dat het niet bedoeld is voor reps, merk ook nog iets wat last van de knieen misschien even wennen? )

5x60kg
3x80kg
3x100kg
1x120kg
1x120kg
1x120kg

Lying Hamstring Curls

3x8x...

Leg Extensions

3x8...
1x5...

Standing Calf Raises (smith)

15x50kg
15x100kg
12x150kg
8x200kg (vanaf hier belt gewoon voor wat veiligheidsgevoel :p)
5x240kg PR

Jerks (wat extra schouderwerk vanwege p*ssy schouders)

12xbarbell
3x40kg
3x50kg
3x60kg

20 mins cardio.

That's it. :)

last van knieën die naar binnen willen draaien?
is normaal in het begin, ga niet meteen superwijd staan maar verbreed je stance elke keer een klein beetje meer ;)

last van knieën die naar binnen willen draaien?
is normaal in het begin, ga niet meteen superwijd staan maar verbreed je stance elke keer een klein beetje meer ;)

Inderdaad ja, ik dacht ik doe gelijk zo wijd mogelijk zodat ik zo snel mogelijk eraan wen maar me knieen vonden dat niet zo leuk. :p
Ik zal de volgende keer wat minder breed staan en kijken hoe dat gaat. Lowbar kickt goed in, merk dat de druk meer verspreid wordt ook. (deels traps en grotendeels schouders)

MMm zorg wel met widestance dat je goed warm bent en dat je de knieen goed naar buiten duwt. In het begin had ik vooral last van men lies met wide stance

ik doe ook sinds de vorige training wide stance low bar
maar doe dit ivm mijn verhouding torso/benen om niet ver voorover te hangen met me torso.

en voelde de knietjes ook een beetje. maar al met al is het fijn squatten vind je niet?

eindelijk mensen die dezelfde stance hebben als ik, werkt veel beter en is core-vriendelijker

MMm zorg wel met widestance dat je goed warm bent en dat je de knieen goed naar buiten duwt. In het begin had ik vooral last van men lies met wide stance

Moet daar inderdaad goed op letten. :)
Heb de eerste set gewoon oly style gedaan. (zal volgende keer 3 setjes oly doen denk ik)

ik doe ook sinds de vorige training wide stance low bar
maar doe dit ivm mijn verhouding torso/benen om niet ver voorover te hangen met me torso.

en voelde de knietjes ook een beetje. maar al met al is het fijn squatten vind je niet?

Ik dacht dat je juist ver naar voren moest met je torso om de druk te spreiden van je rug tot je benen?
Het is wel fijn alleen moet ik leren te stabiliseren en een beetje inkomen met de nieuwe stance en de lage barplaatsing.

eindelijk mensen die dezelfde stance hebben als ik, werkt veel beter en is core-vriendelijker

Hehe sure does, voelde beter voor me onderrug. :D

Vandaag naar het NK Powerliften geweest, geweldige wedstrijd. Publiek was wel zo nu en dan dood maar non the less geweldige prestaties van alle atleten!
Pjotr met een nieuwe record (bijna 2 zelfs) voor de total! 870kg maar liefst, 15kg over z'n doelstelling!

Het was leuk om ook nog G-Men te zien en verder Huggy te ontmoeten. :)

Wel een shitload aan problemen gehad vandaag wat betreft OV en het reizen in het geheel. Maar achja, shit happens.
Ik kan nu wel me problemen noteren maar ik denk dat ik dan bijna een heel pagina moet typen. Kortom: k*t OV! (zo snel mogelijk een rijbewijs met auto ophoesten!)

deze heeft dj phreak gemaakt om mij te helpen.
maar jij hebt in verhouding tot je torso niet zo'n lange benen volgens mij?

1779rr.gif

Zeer kleine benen.. Hehe Deadliftlichaampje. :D

sjansaar
zit ik hier met men lange stelten en korte romp... alles behalve deadliftlichaam:p

elk lichaam is een deadlift lichaam ;)

Ja, uiteindelijk kan iedereen Deadliften maar zijn het de elite Deadlifters die opzich 'de' lichaam hebben voor de lift. (grote romp en kleine benen)
true, maar dan heb je het over de echte top. t/m 350kg denk ik dat het geen **** uitmaakt.

ik zit alleen te kloten met setup door mijn mong**l gevormd lijf :p

true, maar dan heb je het over de echte top. t/m 350kg denk ik dat het geen **** uitmaakt.

Nou zekers wel hoor, elke kg telt en elke voordeel kan schelen of het nou onder of boven de 300kg is.

ik zit alleen te kloten met setup door mijn mong**l gevormd lijf :p

Hehe jou mong**l gevormd lijf is anders beter geschikt voor Strongman dan de mijne ;)

Training van vandaag:

Bench Press

20xbarbell
3x40kg (arched, geprobeerd, scheelde echt bijna niks met me no arch)
3x60kg (arched)
3x80kg (no arch, verdoete me vorm zo hard, duidelijk aanpak punt)
1x100kg (solide, wel beetje last doordat ik een beetje spanning verloor)
0x110kg (chanceless, verdoete setup en messed up mentale shizzle)

Rackpulls

5x80kg
5x120kg
5x160kg
1x200kg (belt, no magnesium PR)

Seated MP

20xbarbell
12x40kg
8x50kg
3x60kg
2x70kg PR of rep PR (denk dat een grinded 3e rep derin zat, maar vond het goed zo)

Front Plate Raises

30x10kg (hmm, voortaan 15-25 denk ik)
25x15kg
20x20kg

CGBP

20xbarbell
8x40kg
8x50kg
8x60kg

That's it, geen zin in biceps gelul.

waarom nou toch weer die bench toppen terwijl je aan je techniek aan het werken bent ???

Terug
Naar boven