AndroidHealthClinic

Minos Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren me pakket van Goodlift ontvangen, dus gelijk maar me oly schoenen uitproberen vandaag tijdens LB. :)
Kan niet wachten om vrijdag me Deadliftschoenen uit te proberen!!!

Training van vandaag:

Squat

5x60kg
3x100kg
3x120kg
3x140kg 2 REPS PR (vanaf hier belt)
1x160kg evenaring PR zonder wraps dit keer :D

Goodmornings (1st time)

12xbarbell
8x40kg
8x60kg
8x80kg

Ik dacht ik bouw het rustig op, wil eerst de oefening goed door hebben. :)

Standing Calf Raises (smith shizzle)

15x50kg
15x100kg
12x150kg
10x200kg

Crunches

25xBW
20xBW+10kg
15xBW+20kg

That's it.

Benen kapeut.

Lekker hoor squat:)

M'n sokken bevallen ook goed:p. Maar ik kan me voorstellen dat speciale schoenen beter zijn.

M'n sokken bevallen ook goed:p. Maar ik kan me voorstellen dat speciale schoenen beter zijn.

Ik vond het op sokken ook altijd prima maar merkte dat ik op het laatste gedeelte van de Squat geneigd ben om me hielen van de grond te laten stijgen, dat is met me oly's verholpen en bovendien is de positionering van me voeten en de houding van me lichaam veel beter. :)

mooi gesquat Mino.
alleen je bent wel vaak bezig laatste tijd met maxen op de squat of zie ik dat verkeerd?
weinig zin om volume te draaien?

PL squat op oly shoes?

en je maxt wel veel op squats vind ik...

Ik heb altijd geleerd dat je bij een low bar, wide stance squat geen powerliftschoenen (hakje) moet dragen omdat je in dat geval juist wilt dat je voeten plat op de grond staan.

Ik heb altijd geleerd dat je bij een low bar, wide stance squat geen powerliftschoenen (hakje) moet dragen omdat je in dat geval juist wilt dat je voeten plat op de grond staan.

inderdaad... niet op oly schoenen doen, voeten zo plat mogelijk op de grond...

inderdaad, op oly schoes kun je toch niet (fatsoenlijk) naar achter zitten?

mooi gesquat Mino.
alleen je bent wel vaak bezig laatste tijd met maxen op de squat of zie ik dat verkeerd?
weinig zin om volume te draaien?

Nee maar ik probeer me meer te verbeteren in de topsets.

PL squat op oly shoes?

en je maxt wel veel op squats vind ik...

Nee geen PL Squat, het waren wel parallel Squats maar geen wide stance, ietsjes groter dan Oly.

Low bar check, wide stance neen, het voelt nog altijd niet lekker aan.

inderdaad... niet op oly schoenen doen, voeten zo plat mogelijk op de grond...

Ja dat is bij een PL Squat wel zo maar als het praktisch een oly Squat is maakt het niet zoveel uit.

inderdaad, op oly schoes kun je toch niet (fatsoenlijk) naar achter zitten?

Nee klopt heb ik ook gemerkt. Ik deed ze niet wide dus dan is het enigsinds te doen.

definieer zwaar. alles onder de 200-250kg vind ik niet zwaar genoeg om al aan de wraps te gaan

Als je zwaar squat kan je beter wel je wraps omdoen het helpt niet alleen maar is ook voor behoud van je knieen ;)

Gaat wel lekker he maatje 160 netjes hoor

Ja wat ik doe is nieuwe PR's met wraps behalen en die proberen te evenaren zonder. :)

definieer zwaar. alles onder de 200-250kg vind ik niet zwaar genoeg om al aan de wraps te gaan

Nee want wraps werken je alleen maar tegen. :rolleyes:

Maat ik zou zeggen niet naar me luisteren het is een tip. Je kan maar beter zuinig zijn op je knieen.

Ja is inderdaad wel verstandig. Gelukkig heb ik niet zoveel last van het Squatten zonder wraps en met wraps ook niet.

Maat ik zou zeggen niet naar me luisteren het is een tip. Je kan maar beter zuinig zijn op je knieen.

mijn knieen zijn nog prima en dat zullen ze blijven zolang me techniek goed blijft ongeacht hoeveel gewicht je aan de barbell hangt. Ik zie een Tate ook zeer weinig tot niet gebruik maken van wraps terwijl hij squat met 300+ op zijn trainingen.

vraag me alleen af waarom mensen al snel naar allerlei "hulp" grijpen terwijl het er nog geen tijd voor is. en dan met een vaag subjectief begrip als "zwaar" aankomen maakt het niet veel duidelijker. Het is geen aanval, maar een vraag om meer inzicht te krijgen.

ik kan begrijpen dat het meer stabiliteit geeft en zorgt dat je iets meer kunt buigen. So what...als je niet eens beetje fatsoenlijk gewicht kunt buigen zonder wraps en hulpmiddelen waar ben je dan mee bezig denk ik vervolgens.

mijn knieen zijn nog prima en dat zullen ze blijven zolang me techniek goed blijft ongeacht hoeveel gewicht je aan de barbell hangt. Ik zie een Tate ook zeer weinig tot niet gebruik maken van wraps terwijl hij squat met 300+ op zijn trainingen.

vraag me alleen af waarom mensen al snel naar allerlei "hulp" grijpen terwijl het er nog geen tijd voor is. en dan met een vaag subjectief begrip als "zwaar" aankomen maakt het niet veel duidelijker. Het is geen aanval, maar een vraag om meer inzicht te krijgen.

ik kan begrijpen dat het meer stabiliteit geeft en zorgt dat je iets meer kunt buigen. So what...als je niet eens beetje fatsoenlijk gewicht kunt buigen zonder wraps en hulpmiddelen waar ben je dan mee bezig denk ik vervolgens.

Je wilt niet weten wat een Tate gebruikt ter herstel van z'n spieren. Bovendien zal hij 100% kampen met blessures en gewrichtsproblemen geen enkele topsporter is 100% gezond.

Ja wat ik doe is nieuwe PR's met wraps behalen en die proberen te evenaren zonder. :)

Nee want wraps werken je alleen maar tegen. :rolleyes:

Ja is inderdaad wel verstandig. Gelukkig heb ik niet zoveel last van het Squatten zonder wraps en met wraps ook niet.

Wraps werken tegen??
Dan moet je ze toch anders gaan gebruiken ik persoonlijk heb er heel veel profijt van en dat hebben alle powerlifters die ik ken.

Ja maar die last die komt vaak na lange tijd niet gebruiken van wraps. En als je wat aan je knie heb een pijntje of een dingetje loop je er wel vaak maanden mee. loop zelf nu ook al met 4 weken last aan me knie. Me onderste knieband is overbelast zei de dokter komt door de zware trainen in de gym en op de onderdelen.
Zodra ik 100 sqaut of meer voel ik hem al zelfs met de boom en dat is echt niet fijn.

ik weet prima dat Tate aan allerlei AS zat/zit ter herstel. Heeft niks te maken met belasting op gewrichten e.d. En met goede techniek heb je weinig tot geen problemen. Die gast geeft zelf aan dat box squats veel helpen met juiste techniek en hij nooit been problemen gehad heeft. En dat terwijl hij wel open is over zijn vele pec tears e.d.

Terug
Naar boven