XXL Nutrition

Minos Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Het gaat niet om je leeftijd.. het gaat om je niveau. Ons niveau. En klopt op het NK zaterdag heb ik nog veel slechtere lifts in gear gezien.. in elke gewichtsklasse. Ik heb zelf ook beroerd getild, zonder gear nog wel. Maarja..

Wat ik probeer te zeggen, en Gerrit ook, en Falstyr volgens mij ook.. Wacht lekker nog ff met gear tot je techniek snor zit, en geloof me dat zit het nog niet, tot je een hele solide basis hebt gelegd, en een redelijk totaal hebt neergezet.

Techniek beter kan ik begrijpen maar betere lifts?
Je zegt net zelf dat de lifts op de NK slecht zijn.. Als ik juiste techniek heb dan lift ik juist beter dus waarom zouden gewichten een halt moeten geven aan het gebruik van gear?
Ik snap wel wat jullie proberen te zeggen alleen is het niet geheel correct.
Ach whatever ik ben sowieso niet tevreden met me techniek maar er is wel veel slechter, hehe. :D

Training van vandaag:

Bench Press

20xbarbell
5x40kg
5x60kg
5x80kg
3x90kg 2 REPS PR (geloof ik)
3x90kg
3x90kg

Rackpulls

5x60kg
5x100kg
5x140kg
5x160kg

Push Press

15xbarbell
5x40kg
5x50kg
3x60kg
3x70kg

Gingen allemaal easy en explosief. :)

Front Plate Raises

20x15kg
15x20kg

Biceps Curls Cable Shizzle

3 sets - paar herhalingen - wat gewicht.

Tricep Extension Cable Shizzle

4 sets - paar herhalingen - wat gewicht.

heb je zin om mee te doen dan Mino? 20 juni

mooi, stuur dan een email met je naam, woonplaats, leeftijd, gewicht.
dan geef ik het door :D

Ik voel me genoodzaakt daar met een dermate sterke partner aan te treden om jullie allemaal te kleineren :joint:

Ik voel me genoodzaakt daar met een dermate sterke partner aan te treden om jullie allemaal te kleineren :joint:

STFU, ik laat me niet kleineren door allochtonen. Ben je helemaal besodemieterd zeg. :D

Hehe, ik zie je zaterdag weer. Tot @ de log hehe. Know your place mofo, know your place. :sukkeltje:

Ben je zaterdag @ RPB of RDP? :p

---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:32 ----------

Gewoon meedoen kl***zak, nou moet je je woorden nakomen verdomd!! :p
Je bent veul sterker in events dus why not? ;)

Ik hoef jou niet te kleineren, je bent al klein :D
Die opmerking was maar een geintje, maar zit nog te twijfelen, want als ik niet in 1x slaag, dus een her nodig heb kan ik niet mee doen.

Daar hebben we benen voor.

Ik hoef jou niet te kleineren, je bent al klein :D
Die opmerking was maar een geintje, maar zit nog te twijfelen, want als ik niet in 1x slaag, dus een her nodig heb kan ik niet mee doen.

Ah lol alsof ik zoiets erg vind. :D
Ik ben klein en daar valt niks aan te doen. ;)

http://www.realdutchpower.nl/aankondigingen2010/biest-houtakker.htm

Dit is de wedstrijd, ziet er allemaal redelijk easy voor jou, niet?

---------- Toegevoegd om 23:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

Pff, met jou benen hoef ik me geen zorgen te maken, zit toch 0,0 snelheid in joh.

Techniek beter kan ik begrijpen maar betere lifts?
Je zegt net zelf dat de lifts op de NK slecht zijn.. Als ik juiste techniek heb dan lift ik juist beter dus waarom zouden gewichten een halt moeten geven aan het gebruik van gear?
Ik snap wel wat jullie proberen te zeggen alleen is het niet geheel correct.
Ach whatever ik ben sowieso niet tevreden met me techniek maar er is wel veel slechter, hehe. :D

Nee, dat zeg ik niet.. Niet alle lifts op het NK waren slecht. Een aantal lifts vond ik belachelijk, waaronder mijn eigen. Tegen de tijd dat je juiste techniek hebt, zit je al wel aan een 600+ totaal lijkt me..

Misschien is het gewoon mijn kijk op de zaak, maar ik ben gewoon geen groot voorstander van gear, en al helemaal niet op ons niveau.

---------- Toegevoegd om 23:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:39 ----------

Ter aanvulling:

Falstyr is meestal full of crap, maar de afgelopen pagina's zegt hij een hoop zinnigs. Jij leest alleen maar dat wraps en belt nutteloos zijn, dat zegt hij dus niet. Lees het gerust nog eens. Hij geeft hele duidelijke argumenten waarom je niet te vroeg met gear moet beginnen, en voor de 100e keer, dat heeft niks te maken met je leeftijd, maar met je niveau. En dat is alles wat ik er over te zeggen hebt, als het kwartje nu nog niet valt, dan zoek je het maar uit.

Ja heb het gezien, ziet er uit alsof het goed te doen is, maar er telt natuurlijk ook nog snelheid etc he.
Ik houd het sowieso in overweging.

Ja joh, gewoon goed trainen en je best doen op de wedstrijd, het is niet alsof je voor een NK strijd ofzo. :p

Nee, dat zeg ik niet.. Niet alle lifts op het NK waren slecht. Een aantal lifts vond ik belachelijk, waaronder mijn eigen. Tegen de tijd dat je juiste techniek hebt, zit je al wel aan een 600+ totaal lijkt me..

Misschien is het gewoon mijn kijk op de zaak, maar ik ben gewoon geen groot voorstander van gear, en al helemaal niet op ons niveau.

Nou ik heb toch sommige lifts gezien waarvan ik denk dat die maar gelijk moeten stoppen. :p
Ik ben niet tegen gear ofzo, ik vind RAW liften ook geweldig maar ik vind dat als je een topniveau wilt behalen kun je ook beter zo snel mogelijk wennen aan geared lifting. Dat is mijn perspectief op de geartoestand.
Nogmaals ik vind dit soort discussies niet zo boeiend eigenlijk want de een is voor de ander is tegen de ander vind de argumenten juist de anderen vind ze nergens op slaan.
Wil je RAW liften dan moet je maar een bond daarvoor oprichten, zoniet dan ga je gewoon geared liften want je moet jezelf niet benadelen tegenover je concurrentie.

---------- Toegevoegd om 23:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:43 ----------

---------- Toegevoegd om 23:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:39 ----------

Ter aanvulling:

Falstyr is meestal full of crap, maar de afgelopen pagina's zegt hij een hoop zinnigs. Jij leest alleen maar dat wraps en belt nutteloos zijn, dat zegt hij dus niet. Lees het gerust nog eens. Hij geeft hele duidelijke argumenten waarom je niet te vroeg met gear moet beginnen, en voor de 100e keer, dat heeft niks te maken met je leeftijd, maar met je niveau. En dat is alles wat ik er over te zeggen hebt, als het kwartje nu nog niet valt, dan zoek je het maar uit.

Ik snap best wat hij probeert te zeggen. Maar hij zegt geared.. En met geared versta ik suited.. Geared is geen wraps en belt. Dat is nog altijd RAW.
En waarom zou ik geen wraps gebruiken als me techniek niet goed is daarmee.. Ik train juist toch om me techniek zowel met als zonder wraps te kunnen verbeteren. Als je begrijpt wat ik bedoel? ;)

Wat is eigenlijk een significant voordeel dat je merkt van de wraps bij squats?

Ja joh, gewoon goed trainen en je best doen op de wedstrijd, het is niet alsof je voor een NK strijd ofzo. :p

Nou ik heb toch sommige lifts gezien waarvan ik denk dat die maar gelijk moeten stoppen. :p
Ik ben niet tegen gear ofzo, ik vind RAW liften ook geweldig maar ik vind dat als je een topniveau wilt behalen kun je ook beter zo snel mogelijk wennen aan geared lifting. Dat is mijn perspectief op de geartoestand.
Nogmaals ik vind dit soort discussies niet zo boeiend eigenlijk want de een is voor de ander is tegen de ander vind de argumenten juist de anderen vind ze nergens op slaan.
Wil je RAW liften dan moet je maar een bond daarvoor oprichten, zoniet dan ga je gewoon geared liften want je moet jezelf niet benadelen tegenover je concurrentie.

---------- Toegevoegd om 23:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:43 ----------

Ik snap best wat hij probeert te zeggen. Maar hij zegt geared.. En met geared versta ik suited.. Geared is geen wraps en belt. Dat is nog altijd RAW.
En waarom zou ik geen wraps gebruiken als me techniek niet goed is daarmee.. Ik train juist toch om me techniek zowel met als zonder wraps te kunnen verbeteren. Als je begrijpt wat ik bedoel? ;)

Het is niet alleen een kwestie van meningen. Het is ook gewoon een feit dat je niet goed zal presteren in gear als je raw kracht nog niet goed is. Je maskeert eventuele techniek problemen, motorische problemen, zwakke spiergroepen etc.

Het enige wat jij leest in de posts van Falstyr is dat hij wraps+belt onder gear vind vallen. Als dat het enige is wat jij er uit oppikt, tja, dan gaat het kwartje ook niet vallen.

Maar goed.. alle argumenten zijn al genoemd, je schijnt de boodschap niet te begrijpen, al zeg je van wel, en je zoekt toch alleen maar naar redenen om gear te kunnen gebruiken, das jouw keuze.. succes ermee!

---------- Toegevoegd om 23:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:49 ----------

Je squat meer gewicht:p En die bullshit over knieen die gespaard blijven.. ach..

Veel meer spanning waardoor het wat makkelijker gaat met hogere gewichten. En een klein beetje meer zekerheid he. :p

Het is niet alleen een kwestie van meningen. Het is ook gewoon een feit dat je niet goed zal presteren in gear als je raw kracht nog niet goed is. Je maskeert eventuele techniek problemen, motorische problemen, zwakke spiergroepen etc.

Het enige wat jij leest in de posts van Falstyr is dat hij wraps+belt onder gear vind vallen. Als dat het enige is wat jij er uit oppikt, tja, dan gaat het kwartje ook niet vallen.

Maar goed.. alle argumenten zijn al genoemd, je schijnt de boodschap niet te begrijpen, al zeg je van wel, en je zoekt toch alleen maar naar redenen om gear te kunnen gebruiken, das jouw keuze.. succes ermee!

---------- Toegevoegd om 23:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:49 ----------

Je squat meer gewicht:p En die bullshit over knieen die gespaard blijven.. ach..

Laatste keer dat ik gesquat heb met wraps is alweer sinds de meet van 13 februari sindsdien ben ik alleen maar bezig geweest met me techniek. Weliswaar met riem en zwaar zo nu en dan, maar ik heb techniek als prioriteit gestempeld en vandaar dat ik ook regelmatig me Squats film.
Dus als jij denkt dat ik alleen maar max als een gek met alle gear wat er op de aarde beschikbaar is dan heb je het mis. :p

Dat vind ik dus op dit moment geen significant voordeel voor mij, vandaar mijn vraag.

Iedereen lift anders maar vreemd want kneewraps werken over het algemeen bij de meeste wel. Ik ken alleen 1 persoon die daar geen voordeel uit haalt zogezegd. :p

Terug
Naar boven