MuscleMeat

Minos Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
en zit ook met me presses, balen zeg.

en zit ook met me presses, balen zeg.

:roflol:

Ik zou als ik jou was vooral op explosiviteit trainen @ PP. En dan zaterdag die log goed explosief pakken. :)
Met gewicht zou ik gewoon rustig opbouwen en ervoor zorgen dat je vertrouwen krijgt in jezelf met de log.
Want jij hebt ook nog wel eens de neiging om naar boven te kijken naar de log.

Training van vandaag:

Deadlift (gedeeltelijk sumo en gedeeltelijk conv)

paar reps op 60kg om de groove met de sumo te pakken te krijgen.
3x100kg
3x120kg (laatste rep ging me rechterhand afwijken en daardoor verloor ik een beetje controle, nog kunnen corrigeren maar dit kan fataal zijn op hogere gewichten)
3x140kg (vanaf hier conv)
3x160kg

Front Squats

5x60kg
5x70kg
5x80kg

One Handed Dumbbell Presses

wat reps op 16kg
wat reps op 22kg
wat reps op 26kg
wat reps op 32kg

Standing Calf Raises (machineshizzle)

4 reps oplopen van 97kg tot 178kg van 15 reps tot 8 reps.

Hanging Leg Raises

30 reps in 4 sets.

Done. :)

Kritiek op de sumo:

Ik vind het geweldig hoe me ROM echt gehalveerd wordt. Ik schiet werkelijk omhoog met het gewicht dus het is sneller en explosiever.
Het nadeel wat ik merk is dat me handen elke keer tegen me benen aankomen en ik daardoor een vreemde lockout krijg. (heeft vast iets met me plaatsing te maken waar ik de barbell pak)
Bovendien ben ik gauw geneigd (doordat me handen tegen me benen aankomen) met de barbell te bewegen en daardoor de controle gauw kan verliezen.

Laatst bewerkt:
Goed getraind ouwe, nog wat over voor morgen?

Goed getraind ouwe, nog wat over voor morgen?

Zekers. :)
Morgen ben ik gewoon weer geheel inzetbaar.
Ik hoop alleen niet dat ik last krijg van me schouder, want tijdens het Front Squatten verschoof de barbell op een nare manier over me schouder. :p

Zekers. :)
Morgen ben ik gewoon weer geheel inzetbaar.
Ik hoop alleen niet dat ik last krijg van me schouder, want tijdens het Front Squatten verschoof de barbell op een nare manier over me schouder. :p

Ik neem niet voor niks een extra pak chocomel mee he ;)

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
1 pak chocomel = 1kg dus vermoeide rug etc...

Haha, ik ga slapen, check je morgen.
Laters

Vandaag weer een mooie strongman training achter de rug @ RDP. :)

Loglift

5x50kg
3x60kg
1x70kg (met moeite)
0x75kg (damn failed)
3x60kg

Yoke

100kg - 40m
140kg - 40m
180kg - 40m (1 drop)
180kg - 15m (kon niet meer :p)

Car Circle

1 rondje x 100kg
1 rondje x 150kg
3m ofzo x 200kg (weer fail, maar ik word er beter in :))
2 rondjes x 150kg

Atlas Stones (1e keer, op 1,37M geloof ik)

3x70kg
0x100kg (kreeg het net niet hoog genoeg)
3x70kg

Done, was een zeer zware maar ook leuke training.
Het was me weer eens gezellig. :)

Was een mooie training, op de kou na :(
Heb de hele avond met een gloeiend heet lichaam in bed gelegen en niks meer gegeten :o

Toch lekker bezig geweest pik :)

Was een mooie training, op de kou na :(
Heb de hele avond met een gloeiend heet lichaam in bed gelegen en niks meer gegeten :o

Ja hoe gaat het nu dan? :)
Heb je nog last van griep ofzoiets? :p

Ik ga nu even opzoek naar de USB kabel van me camera want het wordt eens tijd dat ik die 160kg filmpje upload. :roflol:

---------- Toegevoegd om 10:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:40 ----------

Toch lekker bezig geweest pik :)

Ja danke schon. :)
Volgende keer wil ik die 75 log minimaal en de 100 stone ook. :D:D

Hmm, nee geen griep joh.
Had gewoon een flinke verhoging en voelde me de hele tijd opgeblazen.

Ook super raar, ik stond vanochtend op de weegschaal en ik was gewoon aangekomen terwijl ik nog geen 2000kcal naar binnen heb gewerkt.

Hmm, nee geen griep joh.
Had gewoon een flinke verhoging en voelde me de hele tijd opgeblazen.

Ook super raar, ik stond vanochtend op de weegschaal en ik was gewoon aangekomen terwijl ik nog geen 2000kcal naar binnen heb gewerkt.

Heb je niet stiekem op de atlas stone gekauwd? :p
Ja joh, ik blijf ook aankomen terwijl ik ook nog iets van 2500 kcal's per dag eet. :roflol:

Zijn dat die squatschoenen die je had besteld? Zijn die fijn? Ik dacht dat je van die hoge bedoelde.. deze zien er wel comfortabel uit. Dit is goede diepte btw.

Waar te beginnen ;)

1. Manier van uit tillen vind ik vreemd. Je staat meer voor dan onder de stang alsof je naar achter wilt gaan duiken
2. Dan sta je half uur je energie te verspillen met een stabiele positie te vinden je valt bijna achterover lijkt het en dan nog eens een kwartier ademhalen terwijl je de ROM al had kunnen doen. Efficienter met je energie om gaan...kun je ook meer reps/gewicht uiteindelijk door doen.
3. Je hebt geen arch in de rug waardoor je bij opwaartse beweging snel een bolle rug krijgt en je bovenrug inzakt..onderrug belasting zal ook te hoog zijn. Wat bij mij hielp was voor je gaat zakken overdreven de kont al naar achter te duwen en borst naar voren te duwen om die arch er goed in te krijgen.
4. Je zakt te snel om goede spanning/stretch op te kunnen bouwen wat met zwaardere gewichten nadelig gaat worden.

hoop dat je er wat aan hebt

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven