AndroidHealthClinic

Minos Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Zijn dat die squatschoenen die je had besteld? Zijn die fijn? Ik dacht dat je van die hoge bedoelde.. deze zien er wel comfortabel uit. Dit is goede diepte btw.

Dit zijn oly schoenen van Goodlift. Ik vind ze wel fijn liften, zekers. Zitten ook comfortabel en je kan er goed in zitten. Wide stance zijn ze ook nog goed te gebruiken aangezien dit wijder is dan wat ik normaal mee lift.

Waar te beginnen ;)

1. Manier van uit tillen vind ik vreemd. Je staat meer voor dan onder de stang alsof je naar achter wilt gaan duiken

Ja het uitpakken is een beetje vreemd maar het heeft met de positie van de barbell in de Squatrack te maken. ;)

2. Dan sta je half uur je energie te verspillen met een stabiele positie te vinden je valt bijna achterover lijkt het en dan nog eens een kwartier ademhalen terwijl je de ROM al had kunnen doen. Efficienter met je energie om gaan...kun je ook meer reps/gewicht uiteindelijk door doen.

Ik focus graag als ik met me maxes bezig ben, bovendien is positionering toch wel het belangrijkste aan het liften. Dus ik besteed meer aandacht aan het goed staan en goed focussen tijdens het liften nu.

3. Je hebt geen arch in de rug waardoor je bij opwaartse beweging snel een bolle rug krijgt en je bovenrug inzakt..onderrug belasting zal ook te hoog zijn. Wat bij mij hielp was voor je gaat zakken overdreven de kont al naar achter te duwen en borst naar voren te duwen om die arch er goed in te krijgen.

Doe ik normaal ook maar dan krijg ik te horen dat dat vreemd is.. ???
Maar inderdaad ik heb het bij me lift laten zitten, krijg ik heel gauw als ik hoger ga dat ik stapjes vergeet, vandaar dat het belangrijk is om zo nu en dan te maxen en dat op film te zetten. :)

4. Je zakt te snel om goede spanning/stretch op te kunnen bouwen wat met zwaardere gewichten nadelig gaat worden.

Ja klopt, met dit soort gewichten is het nog te doen maar met 300kg of whatever hoor ik inderdaad rustiger te zakken, maar dat is makkelijker te doen met een wijdere stand, dus daar werk ik ook aan. ;)

hoop dat je er wat aan hebt

Thanks voor je kritiek! Hier kan ik zekers wat mee. :)
Ik had ook tevens nog veel wrap over om nog wel 1 goede rondje eruit te halen maar ik lift wel lekkerder met mid-strakte. :)

focussen en ademhaling reguleren moet je doen voor je de barbell er uit tilt. Niet als hij al op je rug ligt o.O

focussen en ademhaling reguleren moet je doen voor je de barbell er uit tilt. Niet als hij al op je rug ligt o.O

Is ook wel zo. :p
Je hebt gelijk daar niet van maar ik ben nog altijd een work in prosses dus ik neem het in me op en probeer het gewoon. ;)

dan is die nog te druk met zn broek uit zn hol trekken en klooien met zn telefoon :P

Juist, jij snapt em!
Ja ik had nog geen muziek op dus ik focus eerst pak wat goede muziek erbij en ga ervoor. Met de muziek die de sportschool afspeelt kun je zomaar 20kg onder je PR failen. :roflol:

---------- Toegevoegd om 12:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:05 ----------

rofl. Inderdaad ja *valt uit stoel van het lachen*

You'r just jealous of my iPod. :(

Je hebt lading tijd tussen je set...genoeg om je muziekje op te zetten en je broek goed te doen, make-up te corrigeren, neus te poederen, te focussen op het gewicht... :D

You'r just jealous of my iPod. :(

ik train thuis en zet een internet radio zender op met mijn soort muziek. :D

Je hebt lading tijd tussen je set...genoeg om je muziekje op te zetten en je broek goed te doen, make-up te corrigeren, neus te poederen, te focussen op het gewicht... :D

Heb je gelijk in maar tijdens me rust ben ik ondertussen alweer bezig de spanning in me wraps weer terug te krijgen, de gewichten aan het bijgooien en me camera op ready zetten. Life is hard.

---------- Toegevoegd om 12:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:07 ----------

ik train thuis en zet een internet radio zender op met mijn soort muziek. :D

Radio speelt ook klote muziek af, misschien dat je wel 20kg zwaarder kunt tillen met een mp3 vol met de juiste muziek. :)
Tijdens me Deadlift speel ik een liedje af, tijdens me Squat en tijdens me Bench. :p
Ik heb altijd wel een 'liftmuziek'. :p

beter zonder muziek trainen, op een wedstrijd heb je ook je eigen muziek niet.

beter zonder muziek trainen, op een wedstrijd heb je ook je eigen muziek niet.

Op een wedstrijd kun je backstage gewoon muziek luisteren en tijdens de lift zelf gewoon niet. Maar als ik eenmaal bezig ben met liften hoor ik ook verder geen muziek. ;)
Het gaat gewoon om de focus en de pre-lift waar muziek belangrijk kan zijn. :)

lekker events getraind mino.
maar jammer van geen 80 log zoals gepland he :P

lekker events getraind mino.
maar jammer van geen 80 log zoals gepland he :P

Die log ging gewoon :fuu:..
Het begon al met het verliezen van me balans bij de 50.. Ik had toen al zoiets van meh..Dit wordt em niet.. Maar de volgende keer wil ik minimaal 75, en dan sla ik de 70 maar over.

Gotta get some stability...

Core stability...

Terug
Naar boven