MuscleMeat

Minos Strongman Log

Nee.. je moet focussen om met je benen je schouderbladen de bank in te boren. Dan komt vanzelf je kont omhoog. Dan plaats je je benen wijder, zodat je kont aangespannen, maar op de bank blijft. Je archt dan ook vanzelf.

• Topic Starter Topic Starter
Nee.. je moet focussen om met je benen je schouderbladen de bank in te boren. Dan komt vanzelf je kont omhoog. Dan plaats je je benen wijder, zodat je kont aangespannen, maar op de bank blijft. Je archt dan ook vanzelf.

Dus benen wijder?
Ik dacht hoe dichter bij me lichaam hoe meer spanning. (meeste amerikaanse Powerlifters doen het ook zo, alleen staan hun dan op hun tenen te liften, en dat is weer geen NPB standaard, maar het was om in ieder geval te begrijpen hoe en wat)

Kun je misschien dus aangeven HOE ik het beste kan archen?
Want ik krijg te horen archen of kijk naar Dave Tate, leuk en aardig maar het helpt bij mij echt niet. En bovendien doet Dave Tate het niet op een NPB goedgekeurde manier. (door met z'n tenen op de grond te staan)

Dat zeg ik net. Je zet je voeten gewoon stevig op de grond, bovenrug archen, en dan maak je een brug. Je kont komt megaver van de bank dan. Dan hou je die spanning, maar je brengt je voeten wijder uit elkaar. Het is moeilijk uit te leggen met woorden. Het filmpje van tate is leerzaam hoor, alleen je benen voor je spreiden. Als je comfortabel ligt op de bank, dan doe je iets verkeerd. het moet zeer doen.

Dat zeg ik net. Je zet je voeten gewoon stevig op de grond, bovenrug archen, en dan maak je een brug. Je kont komt megaver van de bank dan. Dan hou je die spanning, maar je brengt je voeten wijder uit elkaar. Het is moeilijk uit te leggen met woorden. Het filmpje van tate is leerzaam hoor, alleen je benen voor je spreiden. Als je comfortabel ligt op de bank, dan doe je iets verkeerd. het moet zeer doen.

Het doet zeer aan me onderrug dus ik doe iets goed, maar het archen lukt niet goed.. Het lijkt me geen echte arch als ik maar 2-3cm van me ROM afhaal.. :p
Nogmaals de positionering op onze benches zijn klote doordat ze echt smal zijn en om het te toppen hebben we van die klote plastic vangers die het trekken van de barbell onmogelijk maken. (vandaar dat ik me film postte)

De plaatsing van je benen is toch vooral afhankelijk van je flexibiliteit?

Dat heb ik gezien ja.

Gewoon forceren, dan gaat het steeds beter denk ik. En kan idd pijn gaan doen, krijg soms kramp op allerlei plaatsen, laats m'n heup bijvoorbeeld (Falstyr beweerde zelfs kramp in z'n kin gehad te hebben?)

Dat viel wel mee, zo koud was het niet. Ik train sinds december weer buiten. De laatste tijd in de avond en dan is het aan het vriezen.
Flink die yoke blijven lopen, dat is een core killer.

Chain yoke. Je core zal ****ed tot de max zijn.

---------- Toegevoegd om 23:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:47 ----------

:D hater

Zorg dat je gaat liggen duw je schouderbladen hard de bank in, schuif je voeten iets dichter bij en druk je hielen hard naar de grond, je zult als het goed is nu meer archen en ook spanning voelen op je benen en vooral je hams.

:)

Gewoon forceren, dan gaat het steeds beter denk ik. En kan idd pijn gaan doen, krijg soms kramp op allerlei plaatsen, laats m'n heup bijvoorbeeld (Falstyr beweerde zelfs kramp in z'n kin gehad te hebben?)

Ik zal inderdaad het gewoon moeten forceren, het zij zo.

Chain Yoke is inderdaad geweldig!
Ik moet nog altijd de mijne in elkaar flatsen alleen ben ik daar nog niet aan toe gekomen. Anders zou ik zomaar op mijn vrije donderdagavond lekker chainyoken. :D:D

Enige idee waar ik een dikke axle kan vinden? :)

---------- Toegevoegd om 23:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:51 ----------

---------- Toegevoegd om 23:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:47 ----------

:D hater

Zorg dat je gaat liggen duw je schouderbladen hard de bank in, schuif je voeten iets dichter bij en druk je hielen hard naar de grond, je zult als het goed is nu meer archen en ook spanning voelen op je benen en vooral je hams.

Thanks voor je comment!
Ik ga echt goed proberen die arch onder de knie te krijgen, het is echt een prioriteit want het begint nu aardig vast te lopen met me bench. :p
Nogmaals het blijft vervelend doordat ik onder klote omstandigheden moet benchen, alleen moet ik me daar gewoon over heen proberen te zetten dus. :)

:)

Ik zal inderdaad het gewoon moeten forceren, het zij zo.

Chain Yoke is inderdaad geweldig!
Ik moet nog altijd de mijne in elkaar flatsen alleen ben ik daar nog niet aan toe gekomen. Anders zou ik zomaar op mijn vrije donderdagavond lekker chainyoken. :D:D

Enige idee waar ik een dikke axle kan vinden? :)

Bij de ijzerboer kost 50mm massief zo'n 35-40E de meter. Dus een axle heb je voor plus minus 75 euro. Dan is ie onverwoestbaar. Je hoeft niet eens te lassen. Je kunt ook gewoon 2 klemmen gebruiken als stoppies.

Een stijgerpijp voor bench voldoet ook prima.

Bij de ijzerboer kost 50mm massief zo'n 35-40E de meter. Dus een axle heb je voor plus minus 75 euro. Dan is ie onverwoestbaar. Je hoeft niet eens te lassen. Je kunt ook gewoon 2 klemmen gebruiken als stoppies.

Een stijgerpijp voor bench voldoet ook prima.

Als ik het goed heb is een standaard yoke bijna even groot als een barbell dus ca. 2M?
Hehe, het liefst zonder lassen want ik ben met doe het zelf shizzle totaal niet handig. :p
Het liefst koop ik eigenlijk spullen nieuw of 2e hands. (dat maakt niet zo zeer uit)
Maar omdat het om Axles enz. gaat lijkt het met best lastig om dat met de OV mee te nemen. :roflol:

Thanks voor je tips. :thumbs:

Alles kun je meenemen met OV. Ik herrinner me met de meest uiteenlopende spullen in de trein gezeten te hebben. Waaronder een hele achterklep van een auto.

Alles kun je meenemen met OV. Ik herrinner me met de meest uiteenlopende spullen in de trein gezeten te hebben. Waaronder een hele achterklep van een auto.

:roflol:

Door jou worden ze tenminste geintimideerd, bij mij is dat een ander verhaal. :p

wij hebben laatst een compleet bed met het OV opgehaald :) makkelijk want dan kun je altijd zitten op het station :)

Dat moet ook wel. Qua gym lifts liggen we dicht tegen elkaar aan. Mino heeft al flink problemen bij 220kg en dat zou toch wel veel zwaarder mogen bij die stats.
Maar omdat het om Axles enz. gaat lijkt het met best lastig om dat met de OV mee te nemen. :roflol:

Thanks voor je tips. :thumbs:
Chain yoke is zeker aan te raden voor jou, gewoon doen.

Weet ik, is geen video die ik vandaag heb gemaakt ofzo. :p
Ik let inderdaad meer op me voeten, ik probeer nu te archen en dan pas te zakken. (het spannen van me benen gebeurt toch ook beter als ik in arch positie zit?)

Ben ik met je eens!
Ik ben hard aan me bench aan het werken. (al me lifts to be honest)

Mijn benchtechniek is ook nog niet top hoor, is wel wat verbeterd maar kan ook nog veeel beter

wij hebben laatst een compleet bed met het OV opgehaald :) makkelijk want dan kun je altijd zitten op het station :)

:roflol:

Dat moet ook wel. Qua gym lifts liggen we dicht tegen elkaar aan. Mino heeft al flink problemen bij 220kg en dat zou toch wel veel zwaarder mogen bij die stats.
Chain yoke is zeker aan te raden voor jou, gewoon doen.

Tja gymlifts zijn altijd anders dan strongman events maar inderdaad ziet er belachelijk uit met mijn stats. :roflol:
Chain yoke ga ik zekers VAAK doen als ik het heb. :)

Mijn benchtechniek is ook nog niet top hoor, is wel wat verbeterd maar kan ook nog veeel beter

Het duurt ook heel lang voor je de techniek goed onder de knie hebt, zit wel een proces van jaren aan vast. :)

dan kan ik een keer chain yoke bij jou komen doen fawaz!

Terug
Naar boven