MuscleMeat

Minos Strongman Log

Assist is toch een oefening die (gedeeltelijk) ondersteuning bied aan je compound of heb ik dat mis? ???
Een compound betekent gewoon dat er twee of meer gewrichten bewegen bij de oefening. Een assistance oefening biedt ondersteuning aan een andere oefening.

Bijv. lunges om je squat te versterken, of triceps pushdown om je press te versterken.

• Topic Starter Topic Starter

Front Squat is een oefening gemaakt voor olympische lifters, het is een echte quadkiller, kijk je naar een Back Squat is het voornamelijk hamstrings en glutes. Dus waarom zou je Fronts Squats doen voor je Back Squats?

Military Press is strict pressen en bedoelt voor het versterken van je schouders, wil je een echte oefening doen voor de log zou je meer naar een Push Press moeten kijken. Log is niet strict (tenminste, de meeste doen het niet strict) en is ook niet voornamelijk schouders maar benen, net als een Push Press.

Dat is mijn inzicht erop.

Ben je zwak met je schouders dan doe je veel MP, heb je een klote legdrive doe je veel PP, zuig je in beiden doe je ze allebei veel. Kortom, doe gewoon alle oefeningen die van belang zijn en veel en intensief.

De overige gelul zoals Curls en dergelijke moet je niet serieus beoordelen, want dat doe ik ook niet. Ik train ze niet omdat het moet of omdat het mij gaat helpen tijdens een compound, maar omdat het kan. Ik noem het assistance in plaats van isolatie, dus ik denk dat je me daarom niet hebt begrepen. :p

---------- Toegevoegd om 23:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:48 ----------

Een compound betekent gewoon dat er twee of meer gewrichten bewegen bij de oefening. Een assistance oefening biedt ondersteuning aan een andere oefening.

Bijv. lunges om je squat te versterken, of triceps pushdown om je press te versterken.

Ja dat versta ik er ook onder inderdaad. Dan is technisch gezien BOR een compound beweging.
Nou bedoelde ik isomeuk met curls, dus my bad. :o

Haha je spreekt jezelf wel tegen op het gebied van de military press, meer zeg ik er niet meer over :p

Je zegt eerst dat MP geen assist voor de log is, en daarna zeg je dat je MP kan doen om je schouders sterker te maken in het geval van zwakke schouders, dus je maakt je schouders ook sterker als je al sterke schouders hebt.

Dus wel een assist voor de log :D

Je zegt eerst dat MP geen assist voor de log is, en daarna zeg je dat je MP kan doen om je schouders sterker te maken in het geval van zwakke schouders, dus je maakt je schouders ook sterker als je al sterke schouders hebt.

Dus wel een assist voor de log :D

Ik spreek mezelf niet tegen want zoals ik later uitleg is een log bijna geen schouders en voornamelijk benen als je ze met een push doet. (zoals 99% van de lifters)

Het grootste gedeelte van de mensen kan met een dikke log veel moeilijker leg drive erachter krijgen(zelfde verhaal met stone presses etc). Dan is het echt wel belangrijk dat je een sterke stricte press hebt wil je die shit alsnog gepressed krijgen.

Het grootste gedeelte van de mensen kan met een dikke log veel moeilijker leg drive erachter krijgen(zelfde verhaal met stone presses etc). Dan is het echt wel belangrijk dat je een sterke stricte press hebt wil je die shit alsnog gepressed krijgen.

Daar heb je wel gelijk in inderdaad, ik heb uitzonderlijk zwakke schouders en met een IFSA kon ik totaal niet opschieten. Het is ook inderdaad groot en dan is het lastiger om een goede legdrive te zetten en er goed onder te duiken, dan is schouderkracht wel zekers van belang. Maar dan wijk je ook meer uit naar een stricte press inderdaad, en dat is niet de orginele concept van een loglift voor de meeste. :p

gel+ukkig zit er bij een MP ook geen lockout waar je zowel bij een strikte press als bij een loglift te maken hebt

Hehe, is het nou zo lastig dat een MP gewoon een assist is voor elke OH press?

Hehe, is het nou zo lastig dat een MP gewoon een assist is voor elke OH press?

Nee dat is het niet, je hebt aan de ene kant gelijk want het is wel ondersteunend voor de lockout maar het heeft niks te maken met dat je schouders sterker worden en dat je daar iets mee doet als je een goede legdrive hebt. Alleen zoals Jesaja vermeld als je moeite hebt om een goede legdrive te geven met een log, zeker als de grootte niet mee zit, dat je dan veel aan een sterke MP en schouders hebt.

ok dan fl**ker ik de schouder oefeningen maar uit me schema, kijken of ik dan dezelfde progressie boek op de log en push press

ok dan fl**ker ik de schouder oefeningen maar uit me schema, kijken of ik dan dezelfde progressie boek op de log en push press

Denk dat je Bench daarintegen niet zo lekker gaat en ik dacht dat je daar meer op ging focussen om wat dingetjes gelijk te trekken. :o

alle overhead is uiteindelijk gunstig voor je log. als jij een 140 MP hebt wordt je log daar echt wel beter van hoor

Vandaag een zieke training @ RPB!

Log

Hout

5x55
5x55

Fat bastard (33cm)

3x63kg PR
1x73kg PR
0x83kg (zat er niet in, damn)
1x78kg PR
0x78kg (wou nog een keer, maar ging niet :p)
5x63kg 2 REPS PR

PR's vanwege het feit dat de log 9-10cm groter is dan die van Jan (geloof ik), en dan nog het feit dat ik vorige keer met de IFSA van Niels (die 3cm kleiner is), niet eens leeg ,wegend 63kg, kon pressen.

Yoke

50kg x 40m sprintend
130kg x 40m
130kg x 40m
170kg x 40m - PR qua afstand
210kg x 20m PR (no drops)
230kg x 20m PR (1 drop bij de 1e poging uittillen :fuu:, verder zonder drop in een ****ing langzame tempo uitlopen)

Chain Yoke (hierna wist ik dat ik scheef geboren ben want bij het uittillen was het iedere keer scheef wat betreft het balans)

60kg x 80m
100kg x 40m
100kg x 40m

Atlas Stones

Dikke faal festijn met de 105kg, kreeg het zelfs niet geleaped, moet waarschijnlijk lichter beginnen alleen heeft Gijs helaas geen lichtere stenen.

Tire Flip (380kg, first time)

3x (kon niet meer, onderrug fail lol :p)

Duckwalk

120kg x 5m (handvaten sneden in me benen, Gijs besloot ze maar korter te snijden)
120kg x 20m PR qua drops (2 drops)

Farmers

50kg x 40m (met turn)
55kg x 40m (met turn, dacht dat het 60 was :roflol:)
70kg x 55m (20m heen, 20m terug en 15m naar Gijs z'n garage)

Verder gepompt met wat Safety Bar GM's, Chin Ups en Abs against band.

Was leuk en slopend, dankje Gijs!

Laatst bewerkt:
dat was je hele training?

Terug
Naar boven