MuscleMeat

Miron's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.481
|Ik heb trouwens al tijden snel last van kramp op allerlei plekken (vooral nek, kuiten, voetzolen, maar ook bijv. quads bij overhead press) en wat research doet me vermoeden dat ik een tekort heb aan bepaalde mineralen. Ik suppleerde al een tijdje magnesium, wat wel iets hielp, maar ik realiseer me pas net dat ik ook heel goed een natriumtekort kan hebben aangezien ik zo goed als geen zout eet.

damn, natriumtekort moet je mee oppassen. dat was geloof ik waar Gillian bijna dood door was gegaan (no joke).

• #3.485
damn, natriumtekort moet je mee oppassen. dat was geloof ik waar Gillian bijna dood door was gegaan (no joke).

Ja ik lees inderdaad het best flinke gevolgen kan hebben.
Het is natuurlijk een beetje een ondergeschoven kindje aangezien bij de meeste mensen eerder sprake is van een teveel aan natrium door al het brood (wat ik niet of zelden eet) en bewerkte voedsel (wat ik zelden eet).

• #3.486
Som van 7 huidplooien van 30 naar 27 mm.

• #3.487
Vandaag zonder enige regelmaat rond lopen banjeren in de gym, vanalles gedaan:

- Bankdrukken tot 135 kg
- Squatten: max 3 x 180 en 13 x 140
- Romanian deadlift van 10 cm verhoging: 7 x 170 PR
- Side raises tot 12 kg
- DB press tot 50 kg
- Hammer chins tot max 3 x Bw + 50 en 22 x BW
- Inverted rows tot + 80 maar geen hele reps kunnen maken
- External rotations met dumbbells tot 8 x 12 kg
- Cable flies
- Pushups
- Hamstring raises tot 8 x BW

Al met al veeeeel te lang getraind maar vooral veel staan lullen en ga een weekje op 'vakantie' met familie dus aan voedsel geen gebrek.

• #3.488
Sinds gister terug van een weekje Terschelling met familie. Dat was 7 dagen lang refeeden op (naar schatting) 3000-4000 kcal zonder al te veel activiteit. Desondanks nauwelijks vetter geworden, dus hopelijk heeft deze week gefungeerd als een soort full diet break.

Heb nog wel even kunnen trainen, namelijk bij de gym van de plaatselijke ex-pro BB-er (Reinder van Urk). Erg aardige gast met een soort van zeer uitgebreide homegym met oud Pannata materiaal. Dumbbells tot 60 kg, kettlebells tot 40, etc. etc.

Heb wel - sinds 12 jaar weer eens - een griepje opgelopen (causaal verband met een week crappy voedsel eten? :P), dus het leek me verstandig mijn geplande 60 uurs-vast voortijdig na 40 uur te beëindigen zodat ik iets meer kans maak morgen hersteld te zijn voor de FB training.

Zondag ga ik eens een depletion-training proberen; veel volume met middelzware gewichten. Of het verstandig is weet ik niet maar daarom probeer ik het ook.

Neem jij BCAA oid tijdens vast ?

Wat zegt de literatuur over zulke lange vasts? Of de semi wetenschappelijke literatuur?

• #3.492
Had vanmorgen nog aardig wat koorts. De koffie smaakte in ieder geval nog naar zeep. Toch maar niet getraind dus vandaag, probeer de training van vandaag te combineren met die van morgen, morgenvroeg.

Wat zegt de literatuur over zulke lange vasts? Of de semi wetenschappelijke literatuur?
Die vind ik redelijk tegenstrijdig, met name als het aankomt op spierverlies.

• #3.493
Squat
opwarmen
2 x 150
2 x 160
1 x 170
2 x 180
4 x 160

Smal bankdrukken
opwarmen
5 x 100
5 x 104
5 x 110
5 x 110

Renegade row
12 x 22
12 x 32
12 x 38
12 x 40 blijven hard deze

BTN pushpress
5 x 80
5 x 90
5 x 100
5 x 110
5 x 110

Bankdrukken
20 x 70
20 x 70
17 x 70

Squat
36 x 100
25 x 100
25 x 100

Optrekken
20 x BW
20 x BW
12 x BW

De 100-chinups toch maar even gelaten voor wat het was vandaag want begon aardig misselijk te worden na de squats.

haha succes met die 100 chinups.
Had ze gister nog gedaan.

Laatst bewerkt:
100 chinups verdeeld over meerdere setjes neem ik aan :P

• #3.498
Lekker hoor. Al begin ik het te merken qua kracht bij het squaten.
Waar meet jij precies je vet% mee? Ik heb zo'n ding van b&f shop maar vertrouw het niet.:p

Slimguide metertje, waar je aardig comsistent mee kan meten. Ik zou het graag nog eens vergelijken met een meting met een Harpended.

• #3.499
Interessant stukje over vet-adaptatie, oftewel het vermogen om vet te gebruiken als voornaamste brandstof i.p.v. KH:
[Link niet meer beschikbaar]

• #3.500
Zoals verwacht knetterharde spierpijn in gehele LB dus vandaag maar eens een zooi BW squats en lichte KB swings doen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven