AndroidHealthClinic

Contest Log Mucci' Cutlog naar single digits

  • Topic starter mucci
  • Startdatum
  • Reacties 446
  • Weergaven 44K
  • Volgers 46

Bezoekers in dit topic

Mijn eetlust is trouwens al even écht bagger. Heb tot nu toe maar 2 maaltijden gegeten (~1150calorieën) en heb nog steeds nauwelijks honger :o
 
In! Succes!
 
Mijn eetlust is trouwens al even écht bagger. Heb tot nu toe maar 2 maaltijden gegeten (~1150calorieën) en heb nog steeds nauwelijks honger :o
Ruilen? Ik heb na 5k nog trek.
 
Voor hoeveel BW verlies per week shoot je eigenlijk?
 
Ruilen? Ik heb na 5k nog trek.
Klinkt ook niet fijn voor een cut :o


Voor hoeveel BW verlies per week shoot je eigenlijk?
Heb hier te laag gemikt imo, tussen 0,75kg-1kg had beter geweest. Als ik het goed uitgerekend heb verlies ik gemiddeld 0,56kg per week sinds ik cut.

Start bij 0,9 in het rood.
1222F7EB-D07F-412D-A966-9758286C889A.jpeg
 
  • Like
Waarderingen: BB_
0,5 is toch top per week? Imo moet je echt niet veel meer verliezen(mits je niet moddervet bent).
 
0,5 is toch top per week? Imo moet je echt niet veel meer verliezen(mits je niet moddervet bent).
Hmm ik was nu niet moddervet maar had best wel wat vet te verliezen. Had eigenlijk meer van m’n shape verwacht tot nu toe. Anderzijds heb ik op deze manier echt niets van ‘bijwerkingen’ van het cutten.
 
Hmm ik was nu niet moddervet maar had best wel wat vet te verliezen. Had eigenlijk meer van m’n shape verwacht tot nu toe. Anderzijds heb ik op deze manier echt niets van ‘bijwerkingen’ van het cutten.
Imo beter slow en steady zonder echt (veel) kracht te verliezen dan snel. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel tijd je hebt.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Imo beter slow en steady zonder echt (veel) kracht te verliezen dan snel. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel tijd je hebt.
Probeer nu ook slow en steady en verlies tot nu idd geen kracht met uitzondering van front squat.
Heb nog veel tijd gelukkig, zal nog even een diet break tussen zitten omwille van een examen periode en nadien opnieuw 10-12 weken cutten tot eind augustus.
 
Ik denk dat wanneer je kuurt 1 kg/week ook nog wel kan zonder echt krachtverlies (maar wellicht wel iets massa), maar dat je pas gaat verliezen als je echt diep gaat cutten tot aan wedstrijdshape (zeg maar van 8% naar 5%).
 
Ik denk dat wanneer je kuurt 1 kg/week ook nog wel kan zonder echt krachtverlies (maar wellicht wel iets massa), maar dat je pas gaat verliezen als je echt diep gaat cutten tot aan wedstrijdshape (zeg maar van 8% naar 5%).
1kg per week is veel hoor. Het ligt er natuurlijk wel aan of je 120kg weegt of 90kg. Maar ik weet uit ervaring dat ik vanaf 110kg naar 105kg cutten voor wedstrijden zeker wel wat kracht verloor als ik dit relatief snel deed. Maar zal ook persoonlijk zijn, ik zie het nut niet echt van meer dan 0.5k per week verliezen als je geen harde deadline/haast hebt.
 
Waarom is krachtverlies relevant als je geen powerlifter bent?
 
Ik denk dat gemiddeld 1 kg per week verliezen gewoon een normaal tempo is, zou zelfs nog wat sneller kunnen als je dat zou willen. Als je 0,5kg per week verliest kan je een half jaar gaan cutten voordat je eindelijk eens shredded bent. Je gebruikt genoeg gear om geen spiermassa te verliezen en je eet ook genoeg protein.
 
Ik denk dat gemiddeld 1 kg per week verliezen gewoon een normaal tempo is, zou zelfs nog wat sneller kunnen als je dat zou willen. Als je 0,5kg per week verliest kan je een half jaar gaan cutten voordat je eindelijk eens shredded bent. Je gebruikt genoeg gear om geen spiermassa te verliezen en je eet ook genoeg protein.
Wel als je jezelf een bloated aap laat worden van 116kg ja :trollface:
 
Ik denk dat wanneer je kuurt 1 kg/week ook nog wel kan zonder echt krachtverlies (maar wellicht wel iets massa), maar dat je pas gaat verliezen als je echt diep gaat cutten tot aan wedstrijdshape (zeg maar van 8% naar 5%).
Mee eens.
1kg per week is veel hoor. Het ligt er natuurlijk wel aan of je 120kg weegt of 90kg. Maar ik weet uit ervaring dat ik vanaf 110kg naar 105kg cutten voor wedstrijden zeker wel wat kracht verloor als ik dit relatief snel deed. Maar zal ook persoonlijk zijn, ik zie het nut niet echt van meer dan 0.5k per week verliezen als je geen harde deadline/haast hebt.
Kan idd, heb niet per se haast maar wil de tijd (en de gear) wel goed gebruiken zonder al te veel tijd te ‘verliezen’. Moet wat balans zijn natuurlijk.
Waarom is krachtverlies relevant als je geen powerlifter bent?
het schema dat ik volg berust eigenlijk volledig op plussen (in reps of gewicht). Dus een beetje relevant gezien ik het schema wil aanhouden :o
Ik denk dat gemiddeld 1 kg per week verliezen gewoon een normaal tempo is, zou zelfs nog wat sneller kunnen als je dat zou willen. Als je 0,5kg per week verliest kan je een half jaar gaan cutten voordat je eindelijk eens shredded bent. Je gebruikt genoeg gear om geen spiermassa te verliezen en je eet ook genoeg protein.
ja mee eens, veel te traag van start gegaan. Ik verwacht deze week wel een degelijke drop van +-1kg.
 
Wel als je jezelf een bloated aap laat worden van 116kg ja :trollface:

True, maar adhv Mucci zijn foto’s kan je toch wel zien dat hij ook nog een hoop kilo’s te verliezen heeft. Dan hoef je wat mij betreft echt niet zo voorzichtig te zijn.
 
Vanwege onze fragiele ego's
Dat was toch al duidelijk. Waarom zijn we anders begonnen met liften? Ik dacht dat wij daar mee compenseerde.

het schema dat ik volg berust eigenlijk volledig op plussen (in reps of gewicht). Dus een beetje relevant gezien ik het schema wil aanhouden
Reps kan ik nog wel begrijpen, maar waarom zijn de kg's relevant voor een cut? Of ben je ook semi-powerlifting?
 
Back
Naar boven