XXL Nutrition

Contest Log Mucci' Cutlog naar single digits

Bezoekers in dit topic

Dat was toch al duidelijk. Waarom zijn we anders begonnen met liften? Ik dacht dat wij daar mee compenseerde.


Reps kan ik nog wel begrijpen, maar waarom zijn de kg's relevant voor een cut? Of ben je ook semi-powerlifting?
Zodra je veel kracht gaat verliezen ga je ook gewoon massa verliezen i.m.o
 
Reps kan ik nog wel begrijpen, maar waarom zijn de kg's relevant voor een cut? Of ben je ook semi-powerlifting?
Het is doormiddel van microloading dat ik verhoog. Alle oefeningen doe ik in ‘bb’ing’ rep ranges. Ik probeer toch de gewichten zo zwaar mogelijk te houden en te verzwaren als dat mogelijk is. Met opzet veel gewicht van de bar halen (buiten een deload/reset) lijkt mij niet zo slim.
 
Zodra je veel kracht gaat verliezen ga je ook gewoon massa verliezen i.m.o
Ik denk dat je dan meer baat hebt bij meer gear/proteïne en eventueel reps to failure. Vaak worden de ''gains'' ook verward met water/glycogeen. Zeker als je low-carb doet.

Het is doormiddel van microloading dat ik verhoog. Alle oefeningen doe ik in ‘bb’ing’ rep ranges. Ik probeer toch de gewichten zo zwaar mogelijk te houden en te verzwaren als dat mogelijk is. Met opzet veel gewicht van de bar halen (buiten een deload/reset) lijkt mij niet zo slim.
Ja maar met welk doel? Waarom is dat relevant voor je cut progressie?
 
Ik denk dat je dan meer baat hebt bij meer gear/proteïne en eventueel reps to failure. Vaak worden de ''gains'' ook verward met water/glycogeen. Zeker als je low-carb doet.


Ja maar met welk doel? Waarom is dat relevant voor je cut progressie?

Iedereen is geobsedeerd met de gedachte dat je primaire focus tijdens een cut krachtbehoud moet zijn. Als je kracht verliest, verlies je LMM en ga je dood.

Hoewel ik het er mee eens ben dat je niet opeens daar waar je 140kg squat 100kg moet gaan squatten omdat je aan het cutten bent :roflol:
Maar het lijkt me vrij logisch dat je misschien iets slapper gaat zijn op een lagere bodyweight, minder vocht, minder calorieën en iets andere compounds in je lijf. Er is niks geks aan dat je eventueel wat reps of wat kilo’s verliest hier en daar.

In fact als je gaat forceren en alsnog gaat proberen om hetzelfde te liften als voorheen ben je opeens veel vatbaarder voor blessies. En guess what als je je biceps of je pec scheurt ga je ook LMM verliezen :eek:
 
Hoewel ik het er mee eens ben dat je niet opeens daar waar je 140kg squat 100kg moet gaan squatten omdat je aan het cutten bent
Waarom niet? Ik denk dat je tijdens een cut meer baat hebt bij 100kg echte reps to failure, dan 140kg die je net 12 keer kunt doen. Meer intensiteit is meestal meer kcal verlies. Plus als jij constant zware gewichten blijft knallen, is dit ook niet goed voor je gewrichten/pezen etc. Dat lijkt mij ook een goed moment om je lichaam wat rust te gunnen.

Je main focus tijdens een cut zou gewichtsverlies met behoud van je spieren moeten zijn. Kracht is helemaal geen relevante factor. Je behoudt spieren door genoeg proteïne/gear te pushen en door met genoeg intensiteit te trainen(genoeg reps etc)

In fact als je gaat forceren en alsnog gaat proberen om hetzelfde te liften als voorheen ben je opeens veel vatbaarder voor blessies. En guess what als je je biceps of je pec scheurt ga je ook LMM verliezen
Dat inderdaad. Blessures zijn voor ons een nachtmerrie. Ik struggle nog steeds met allerlei pijntjes, omdat ik zwaarder ben gaan liften. Ik heb meer gains gemaakt door intensiever te trainen i.p.v. meer gewichten te pushen.
 
Ja maar met welk doel? Waarom is dat relevant voor je cut progressie?
Spiermassa behoud voornamelijk. Ik denk dat ik op een dergelijke manier meer ga vasthouden dan mocht ik (veel) verlagen. Nuja als de tijd komt dat ik zal moeten verlagen ga ik dat ook doen, maar niet als het niet vanzelf komt zeg maar. Stiekem hoop ik natuurlijk om op zo’n manier nog een paar grammetjes spiermassa aan te zetten.
Iedereen is geobsedeerd met de gedachte dat je primaire focus tijdens een cut krachtbehoud moet zijn. Als je kracht verliest, verlies je LMM
Toch een beetje, toen ik 4 jaar geleden cutte een maar wat deed mbt training had ik achteraf gezien meer kunnen overhouden. Zoals je zelf zegt moet je nou niet van 140kg squatten naar 100kg gaan, noch is het nu mijn bedoeling om van 140 naar 160 ofzo te gaan. Het zou mooi zijn maar niet realistisch.

als ik in de buurt van m’n topsets kan blijven aan het einde van de cut zal ik zeer tevreden zijn. In tussentijd een kilo extra of een repje erbij zou al mooi zijn.
 
Lekker veel stretches

rip de kcal though :(
 
In 🤗
 
Spiermassa behoud voornamelijk. Ik denk dat ik op een dergelijke manier meer ga vasthouden dan mocht ik (veel) verlagen. Nuja als de tijd komt dat ik zal moeten verlagen ga ik dat ook doen, maar niet als het niet vanzelf komt zeg maar. Stiekem hoop ik natuurlijk om op zo’n manier nog een paar grammetjes spiermassa aan te zetten.

Toch een beetje, toen ik 4 jaar geleden cutte een maar wat deed mbt training had ik achteraf gezien meer kunnen overhouden. Zoals je zelf zegt moet je nou niet van 140kg squatten naar 100kg gaan, noch is het nu mijn bedoeling om van 140 naar 160 ofzo te gaan. Het zou mooi zijn maar niet realistisch.

als ik in de buurt van m’n topsets kan blijven aan het einde van de cut zal ik zeer tevreden zijn. In tussentijd een kilo extra of een repje erbij zou al mooi zijn.
Persoonlijk zou ik mijn gewrichten tijdens een cut juist meer rust gunnen. Jullie zijn te veel gefocust op zwaarder trainen, terwijl dat helemaal geen toegevoegde waarde heeft en de kans op blessures alleen maar groter maakt. Laat je niet gek maken door die blubberlifters die elkaar afrukken op hun fictieve cijfertjes. Bij bodybuilding gaat het erom hoe je eruit ziet, niet hoeveel gewichten je tilt.

Spiermassa zet je tijdens een deficit nooit aan. Of je moet gaan recompen. Ik zou mijn focus gewoon op één ding houden en niet allemaal moeilijk doen door allerlei factoren erbij te betrekken die er niet toe doen voor een cut.
 
Het is juist tegenstrijdig toch als je tijdens een cut meer op pomp/faiilure gaan trainen? Tuurlijk kan je wat kracht verliezen door minder vocht, wat minder energie etc. Maar je wil juist vasthouden aan de kracht die je hebt opgebouwd, want kracht(niet alleen) staat ook in verbinding met massa. Heeft niets met een blubberlifter te maken of niet.
 
Het is juist tegenstrijdig toch als je tijdens een cut meer op pomp/faiilure gaan trainen? Tuurlijk kan je wat kracht verliezen door minder vocht, wat minder energie etc. Maar je wil juist vasthouden aan de kracht die je hebt opgebouwd, want kracht(niet alleen) staat ook in verbinding met massa. Heeft niets met een blubberlifter te maken of niet.
Ja maar staat meer kracht ook in verhouding tot behoud van massa? En waarom zou je je gewrichten in die periode niet wat rust gunnen? Als je altijd op je max traint qua gewichten, dan ga je jij niet lang mee.

Zo ver ik kan lezen staat het aantal kg's dat jij kan tillen niet per se gelijk aan hypertrofie.
 
Nu al een goede log, in!
 
Spiermassa zet je tijdens een deficit nooit aan.
Dat weet ik zo nog niet. Dat het niet veel of significant gaat zijn geloof ik wel, een paar grammen ga je natuurlijk niet snel zien in de spiegel of op de weegschaal. Maar met gear zou het toch wel iets moeten zijn denk ik. Alsof een (eender) deficit betekent dat je een schakelaar zou omdraaien naar 0 gains geloof ik niet.
Als je altijd op je max traint qua gewichten, dan ga je jij niet lang mee.

Zo ver ik kan lezen staat het aantal kg's dat jij kan tillen niet per se gelijk aan hypertrofie.
Zwaar is natuurlijk relatief.
Stel je doet een pullover 30kg voor 16 reps maar je kon er geen enkele meer doen, waarom zou je dan minder gewicht en/of minder reps doen?
 
22/04/21-rust

Wou eigenlijk trainen vandaag maar had veel te veel schoolwerk. Ben echt bedolven onder taken en deadlines. Zal nog een pittig duwtje worden maar het einde is in zicht. Morgen wel de A training.

voeding van vandaag:

2400 calorieën

maaltijd 1:
85gram havermout
12gram honing
200ml halfvolle Melk
4 ei eiwitten

Maaltijd 2
200gram kippenborst
4x knäckebröd
20ml ketchup
2 tomaten

Maaltijd 3
150gram tonijn
4 ei eiwitten
Mix van 15gram zelfgemaakte Mayo+ 50gram Griekse yoghurt
200gram wortels

maaltijd 4
175gram kip
62,5gram rijst
2 ei eiwitten
1x knäckebröd
2 tomaten
 
Je bent geloof ik ouder dan ik (althans dat denk ik for some reason) en je studeert nog steeds?
Wat studeer je dan eigenlijk?
 
Lekker studentenleven man

middagdutje pakken om vervolgens tot 01:00 aan je scriptie te werken :o
 
Je bent geloof ik ouder dan ik (althans dat denk ik for some reason) en je studeert nog steeds?
Wat studeer je dan eigenlijk?
In het middelbaar stevende ik af op een diplomaloze carrière en daardoor meerdere jaren verloren :o ik studeer klinische psychologie. Hiervoor een bachelor toegepaste psychologie gedaan.
Lekker studentenleven man

middagdutje pakken om vervolgens tot 01:00 aan je scriptie te werken :o
Studentenleven was fijn maar het mag nu wel afronden hoor :o

02:00 is vaak standaard tijdens een examenperiode. Een groot verschil met de bacheloropleiding, moest ik even aan wennen :o
 
Ik heb ook naar psychologie gekeken destijds maar meh

wat is het verschil precies tussen klinische en toegepaste psych?
 
Back
Naar boven