Fitness Seller

Contest Log Mucci' Cutlog naar single digits

Dat weet ik zo nog niet. Dat het niet veel of significant gaat zijn geloof ik wel, een paar grammen ga je natuurlijk niet snel zien in de spiegel of op de weegschaal. Maar met gear zou het toch wel iets moeten zijn denk ik. Alsof een (eender) deficit betekent dat je een schakelaar zou omdraaien naar 0 gains geloof ik niet.

Zwaar is natuurlijk relatief.
Stel je doet een pullover 30kg voor 16 reps maar je kon er geen enkele meer doen, waarom zou je dan minder gewicht en/of minder reps doen?
lbm gainen in een deficit? What? Waarom zou je überhaupt daar je focus op leggen als je wilt afvallen. Ik zou mij gewoon focussen op gains of vet verlies. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Ik zou het mijzelf niet te moeilijk maken. Cutten is al kut genoeg. Zeker als je echt onder de 10% gaat.

Zwaar is natuurlijk relatief.
Stel je doet een pullover 30kg voor 16 reps maar je kon er geen enkele meer doen, waarom zou je dan minder gewicht en/of minder reps doen?
Klopt, daarom zei ik ook op jouw max trainen. Jouw max is inderdaad niet zwaar voor Larry Wheels. Ja maar meer gewicht heeft geen meerwaarde, tenzij jij een powerlifter bent. Meer reps wel ja.

Lekker studentenleven man

middagdutje pakken om vervolgens tot 01:00 aan je scriptie te werken :o
Ja man lekker skere zijn en nog bij pappa/mamma of in een in een doos wonen.

Knap dat je je schoolcarrière nog op de rails hebt weten te krijgen dan :p

Ik vond het na de middelbare school wel genoeg geweest :roflol: geen spijt van overigens.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb ook naar psychologie gekeken destijds maar meh

wat is het verschil precies tussen klinische en toegepaste psych?
Je moet er voor zijn idd.

Toegepaste psychologie is bachelor niveau, meer praktijk, 3jaar.

klinische psychologie is master niveau, (veel) meer theorie, 5 jaar. Na toegepaste psychologie kan je ‘schakelen’ en de master in 3jaar halen.

• Like
Waarderingen: TT&A
lbm gainen in een deficit? What? Waarom zou je überhaupt daar je focus op leggen als je wilt afvallen. Ik zou mij gewoon focussen op gains of vet verlies
Is eerder een secundair doel dat mooi meegenomen. Vetverlies is primair momenteel. Die (potentiële) lbm is natuurlijk maar héél klein.

Knap dat je je schoolcarrière nog op de rails hebt weten te krijgen dan :p

Ik vond het na de middelbare school wel genoeg geweest :roflol: geen spijt van overigens.
Ik heb 2 linkse handen en 0 ruimtelijk inzicht, ik moest wel iets met m’n hoofd doen :o

Wat doe jij weer? Is ook prima toch dat je iets doet wat je graag doet.

Ik heb geen diploma maar ben heel goed terecht gekomen in een bedrijf, beetje geluk gehad

Ik heb 2 linkse handen en 0 ruimtelijk inzicht, ik moest wel iets met m’n hoofd doen :o

Wat doe jij weer? Is ook prima toch dat je iets doet wat je graag doet.

Ben inmiddels al een paar jaar geleden als een soort verloren zoon in genade aangenomen in het bedrijf van mijn pa :roflol: Vanaf 0 begonnen maar inmiddels toch wel het vertrouwen gekregen en een mooie job met veel verantwoordelijkheden. Best wel tevreden dus.

Dit snap ik niet helemaal. Dus stel iemand bencht 100 x 10, dan gaat 100 x 11 meer vvm opleveren maar 110 x 10 niet?
Dat heb ik niet gezegd. Ik doel op het feit dat je niet per se ''zwaar'' moet liften voor hypertrofie. Zolang je maar intensief genoeg traint, zodat jouw spieren gaan groeien. Uiteraard kun je dit ook bereiken door constant op je max te gaan trainen, maar het is geen must voor hypertrofie om altijd maar super heavy te trainen. In dat geval gaat het meer om time under tension.

Plus als jij altijd maar super heavy traint, dan zal dit ook invloed hebben op je form en gewrichten etc, wat ook niet echt efficiënt is.

Dat heb ik niet gezegd. Ik doel op het feit dat je niet per se ''zwaar'' moet liften voor hypertrofie. Zolang je maar intensief genoeg traint, zodat jouw spieren gaan groeien. Uiteraard kun je dit ook bereiken door constant op je max te gaan trainen, maar het is geen must voor hypertrofie om altijd maar super heavy te trainen. In dat geval gaat het meer om time under tension.

Plus als jij altijd maar super heavy traint, dan zal dit ook invloed hebben op je form en gewrichten etc, wat ook niet echt efficiënt is.
Oh oke dan snap ik hem. Ik was benieuwd naar je redenatie

Ik heb geen diploma maar ben heel goed terecht gekomen in een bedrijf, beetje geluk gehad
Ik kijk daar niet op neer. Velen doen dingen die ik helemaal niet kan. Is gewoon prima als jij er voldoening en centen uithaalt.
Ben inmiddels al een paar jaar geleden als een soort verloren zoon in genade aangenomen in het bedrijf van mijn pa :roflol: Vanaf 0 begonnen maar inmiddels toch wel het vertrouwen gekregen en een mooie job met veel verantwoordelijkheden. Best wel tevreden dus.
dus het is wel eens fout gelopen? Gezien je zegt een verloren zoon geweest te zijn:P fijn dat je op vader kon rekenen hiervoor. Over wat voor een bedrijf gaat het?

hier volg ik je ook. Pompen werkte voor mij als natty eigenlijk niet slecht zelf.

Komt denk ik neer op hoe je redeneert

@th0maz haalt een goed punt aan; dat als BB’er gewicht an sich geen doel is. Je wint geen BB wedstrijden door op stage te zeggen dat je t meest bench, ookal heb je de kleinste chest van iedereen. Dan is gewicht altijd een middel en geen einddoel

sommigen zoals ik en @mucci zien gewicht dan als iets directer middel om te progressen waar anderen meer pump/rep progress willen. Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op (effectieve) (over)load

Oh oke dan snap ik hem. Ik was benieuwd naar je redenatie
Ik kijk daar niet op neer. Velen doen dingen die ik helemaal niet kan. Is gewoon prima als jij er voldoening en centen uithaalt.

dus het is wel eens fout gelopen? Gezien je zegt een verloren zoon geweest te zijn:P fijn dat je op vader kon rekenen hiervoor. Over wat voor een bedrijf gaat het?

hier volg ik je ook. Pompen werkte voor mij als natty eigenlijk niet slecht zelf.
Ikzelf heb voor mijn gevoel betere gains gemaakt door met iets minder gewicht intensiever te trainen(till faillue etc), dan met mijn ultieme max gewicht de normale rep range aan te houden. Natuurlijk moet het wel genoeg gewicht zijn dat je er nog plezier van hebt en dat je geen 100 reps moet doen om het te voelen, maar altijd super heavy trainen heeft voor bodybuilding geen meerwaarde. Jay cutler etc. heeft ook nog nooit met veel gewicht zijn armen getraind, maar toch waren ze fucking huge. In dat opzicht is er dus geen correlatie tussen size en gewicht.

In mijn optiek kun je voor hypertrofie beter je focus leggen op het echt kapot maken van je spieren(time under tension etc) met een perfecte form. Dit zal wellicht ander zijn als je natty bent, i.v.m. herstel, maar met gear zou ik hier meer mijn focus op leggen.

• Like
Waarderingen: TT&A
Ben ik t mee eens maar als ik voor mezelf spreek heb ik echt de beste gains gemaakt met progressie overload (logboek) trainen

ik denk sowieso dat volume pompen als natty (voor de meesten) niet de beste optie is, uitzonderingen daargelaten natuurlijk

Ben ik t mee eens maar als ik voor mezelf spreek heb ik echt de beste gains gemaakt met progressie overload (logboek) trainen

ik denk sowieso dat volume pompen als natty (voor de meesten) niet de beste optie is, uitzonderingen daargelaten natuurlijk
Jij bent toch niet zo'n autist die zijn schriftje gaat meenemen naar de gym om zijn progressie te noteren.

Jij bent toch niet zo'n autist die zijn schriftje gaat meenemen naar de gym om zijn progressie te noteren.

Dat is wel een huge turn off voor elke potentiële chick die je in de gym kan oppikken, als je met een schriftje rondloopt.

Dat is wel een huge turn off voor elke potentiële chick die je in de gym kan oppikken, als je met een schriftje rondloopt.
Als je mediocre bent, dan is er inderdaad weinig ruimte om fouten te maken. Bij mijn gym traint er een ''buffe'' lange gast met tattoo's die ook rondloopt met een schriftje en die fixt zo ver ik kan zien genoeg. Zolang jij er maar goed genoeg uitziet, kunnen er altijd uitzonderingen worden gemaakt. Ik vind het gewoon zo knullig uitzien.

Ik was er eerst ook helemaal op tegen maar voor mij werkt het

vind het dan wel weer grappig dat dadbods naar me toekomen om te zeggen dat het onzin is ??? Want jij die konden 100kg drukken na slechts 6 kuurtjes

Terug
Naar boven