MuscleMeat

Mudita's rehab

Beledigde fysio's daar weet ik alles van. :D
Top adviezen hier trouwens.

• Topic Starter Topic Starter
Ik had hetzelfde rechts-achter
Ik gebruik onderstaande oefening als WU 2x/wk..puur op mobiliteit

Als ik die mobiliteit test waarbij je je armen over je hoofd moet doen doe, dan krijg ik mijn armen niet zo hoog meer :eek:. Bij de andere test ging het overigens gewoon goed.
En die stretches die hij geeft daar voel ik helemaal niks van, net alsof ik niks sta te doen? De lat stretch wel een beetje maar niet heel veel.

Maar jij doet dan alleen de YTWL oefening of ook de stretches?

Als ik die mobiliteit test waarbij je je armen over je hoofd moet doen doe, dan krijg ik mijn armen niet zo hoog meer :eek:. Bij de andere test ging het overigens gewoon goed.
En die stretches die hij geeft daar voel ik helemaal niks van, net alsof ik niks sta te doen? De lat stretch wel een beetje maar niet heel veel.

Maar jij doet dan alleen de YTWL oefening of ook de stretches?
Alleen YTWL met de bezemsteel voorafgaand als WU

Net bij de fysiotherapeut geweest en overlegd dat ik het bij een andere fysio ga proberen. Nu is het enige probleem dat ik nog niet weet naar wie ik specifiek moet vragen bij deze fysiotherapeut, dus zal nog even moeten wachten op reactie denk ik.

Net bij de fysiotherapeut geweest en overlegd dat ik het bij een andere fysio ga proberen. Nu is het enige probleem dat ik nog niet weet naar wie ik specifiek moet vragen bij deze fysiotherapeut, dus zal nog even moeten wachten op reactie denk ik.
Ik heb een messenger bericht gestuurd om het na te vragen ;)

Aankomende dinsdag 27 juni 13:00 een afspraak met de fysiotherapeut. Ben benieuwd hoe het daar zal gaan :).

Succes!

Ik had geen idee dat je zo jong was, joh. Je lijkt niet op je avatar :)
Dit logje begon goed met echt hoge gewichten voor je stats, maar nu is het allemaal ellende merk ik. Ik hoop dat je een fysio treft die je weer op de goeie weg kan helpen, sterkte!

Ik had geen idee dat je zo jong was, joh. Je lijkt niet op je avatar :)
Dit logje begon goed met echt hoge gewichten voor je stats, maar nu is het allemaal ellende merk ik. Ik hoop dat je een fysio treft die je weer op de goeie weg kan helpen, sterkte!

Haha nee ik lijk ook zeker niet op zydrunas savickas, zou ik willen :D.
Thanks dat klopt inderdaad. Maar heb veel vertrouwen in de fysio waar ik dinsdag een afspraak heb dus laten we duimen!

Ik duim iig voor je !

Finally een goeie diagnose!

Kortom: Linker schouder tendon verdikking, bekken staan niet goed, rug is tight en nek die kraakte ook even best mee toen hij daar mee bezig ging. Hij zei ook nog iets over disk irritatie wat MOGELIJK kon zijn, maar dit moesten we gewoon even in de gaten houden.

Hij heeft alles even recht gezet en ik moest nu wel alle oefeningen doen, dus ook overhead press maar dan even met dumbells en zittend.
Alles licht trainen en beginnen met 20 reps en dan op gevoel langzaam afbouwen en gewicht omhoog (20 reps naar 15 naar 10 enzovoort). Ik moest dus zelfs de oefeningen doen in plaats van ontwijken.

Verder heb ik 2 oefeningen gekregen voor mijn bekken. Volgende afspraak is over 2 weken.

Nu straks eerst trainen.

:thumbs:

Opwarming 10 minuten

Squat
2x 15 20 kg
2x 15 30 kg

Seated db OHP
3x aantal reps 8/7/6 kg puur op vorm gelet later meer reps

Flat db press
3x aantal reps 7/6 kg zelfde als ohp

Face pulls
3x20 20 kg
2x15 15 kg

chin ups
3x5

Core
Back extension
Sit ups op fysiobal (om heupbuigers eruit te isoleren)
Standing band crunches
Side bends

Dumbell (overhead) presses voelen nogal wat ongemakkelijk dus hier eerst even vorm goed in krijgen en dan met 20 reps gaan beginnen.
Onderrug voelt lekker vrij sinds het bezoekje bij de fysio en dat merkte ik onder de training ook aardig.

edit: Had ook nog met 30 kg 2 setjes x aantal reps sumo deadlift gedaan.

Finally een goeie diagnose!

Kortom: Linker schouder tendon verdikking, bekken staan niet goed, rug is tight en nek die kraakte ook even best mee toen hij daar mee bezig ging. Hij zei ook nog iets over disk irritatie wat MOGELIJK kon zijn, maar dit moesten we gewoon even in de gaten houden.

Hij heeft alles even recht gezet en ik moest nu wel alle oefeningen doen, dus ook overhead press maar dan even met dumbells en zittend.
Alles licht trainen en beginnen met 20 reps en dan op gevoel langzaam afbouwen en gewicht omhoog (20 reps naar 15 naar 10 enzovoort). Ik moest dus zelfs de oefeningen doen in plaats van ontwijken.

Verder heb ik 2 oefeningen gekregen voor mijn bekken. Volgende afspraak is over 2 weken.

Nu straks eerst trainen.
Eindelijk :thumbup:

Terug
Naar boven