MuscleMeat

Mudita's rehab

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat ik mijn 5 kg schijven er wel voor kan gebruiken, morgen zal ik in elk geval kijken of dat lukt, wat de diameter van die schijven is en hoe zwaar je hem dan kunt maken. Ik moet morgen een LB training doen, ik zal er aan het einde wat KB swings bij doen.

Ben erg benieuwd hoe hij bevalt, zou wel een super tool zijn als hij ook nog fijn traint :).

Ik heb het zojuist geprobeerd, het binnenste deel van het handvat is 13cm breed, voor mij te smal om met twee handen beet te pakken, ik heb beide pinken buiten het handvat gelaten en dan lukt het wel. Mijn 5kg schijven zijn 21 cm in diameter en 3 cm dik, daar passen er 5 van (6 moet ook lukken, maar dan kan je het maar met 1 moer vast zetten) en de handel zelf is 4kg.

Hoewel het handvat dus wat smal is vind ik het geen miskoop.

Ik heb het zojuist geprobeerd, het binnenste deel van het handvat is 13cm breed, voor mij te smal om met twee handen beet te pakken, ik heb beide pinken buiten het handvat gelaten en dan lukt het wel. Mijn 5kg schijven zijn 21 cm in diameter en 3 cm dik, daar passen er 5 van (6 moet ook lukken, maar dan kan je het maar met 1 moer vast zetten) en de handel zelf is 4kg.

Hoewel het handvat dus wat smal is vind ik het geen miskoop.

Ik heb redelijk kleine/normale handen dus dat zal dan voor mij geen probleem zijn denk ik. Alhoewel 13cm klinkt wel heel smal.

edit; Ik denk dat ik het product binnenkort maar gewoon ga bestellen, kan helaas verder helemaal geen reviews vinden online.

Ik heb ook normale handen voor een man, mijn vrouw kan wel net met 2 handen in het handvat. Ik denk dat het sowieso iets is waar je wat aan hebt en ben je eenmaal op een punt dat je lang met hetzelfde gewicht de oefeningen doet, dan kan je altijd nog een vast kettlebell kopen.

Een handvat van een kettlebell is volgens mij niet (veel) breder hoor :P

Als form breakdown een probleem is kun je ook het gewicht iets verlagen en/of de reps over meerdere sets verspreiden.

Als form breakdown een probleem is kun je ook het gewicht iets verlagen en/of de reps over meerdere sets verspreiden.

Zou inderdaad ook kunnen :).

Kom net uit het werk weg, dit was de training van vanmiddag:

Warming up 10 minuten

Seated cable row
3x10 60kg
2x10 55kg

Squat
1x aantal reps 20 kg
3x20 30 kg

Dumbell bench press
1/1/1x aantal reps 8/7/6 kg
3x aantal reps 5 kg

TRX rear delt flye
3x10

Back extension
3x15

Standing ab crunches & physio ball sit ups

Vanaf volgende training volg ik het originele schema, aangezien ik dinsdag al OHP had gedaan klopte het schema nu niet qua dagen.

Het verschilt echt heel erg per kettlebell qua merk.

Anders moet je voor een competitie model gaan. Allemaal dezelfde ruime maat.

Zoveel geld heb ik er niet voor over om een paar swings te doen :P.
Tenzij je het geld echt niet hebt zou ik er wel gewoon voor gaan. Ik heb ook een paar van die goedkope plastic dingen en vind het helemaal niks, gelukkig zijn alle zware van goede kwaliteit.

Tenzij je het geld echt niet hebt zou ik er wel gewoon voor gaan. Ik heb ook een paar van die goedkope plastic dingen en vind het helemaal niks, gelukkig zijn alle zware van goede kwaliteit.

Dan heb ik als nog liever dat mijn pink misschien niet perfect tussen de hendel past, ik vind het persoonlijk echt niet zoveel geld waard. Het zal tenslotte alleen zijn omdat ik 1 oefening wil gaan doen in mijn schema. Om daar nou meteen heel veel geld aan uit te gaan geven is niet echt mijn ding. Als ik mijn eigen gym zou hebben dan had ik ze zeker wel besteld maar die heb ik niet :P. Die tool die ik hier postte is uiteindelijk toch wel het allerhandigste aangezien ik deze ook gewoon mee kan nemen naar de gym.

Super korte warming up

Seated cable row (strict)
1x8 40 KG
5x10 60 KG

DB bench press
3x20 6 KG

Squat
1x20 20 KG
3x20 40 KG
1x20 50 KG
1x20 55 KG

Dumbell swings
4x10 15 KG

Tricep pushdown (moest wachten voor cable)
2x licht excentrisch voor ellebogen

Face pulls
4x12 20 KG

Back extension
3x15

Standing ab crunches
5x aantal reps

Ik ga 1x in de week deadlift doen en 1/2x dumbell swings.
Vraag me bij de bench press alleen nog af of ik dat klikje van mijn pees moet ontwijken of juist toelaten zodat het uiteindelijk afneemt, zal dit volgende keer bij de fysio nog even goed navragen.

Helemaal geen steken in mijn onderrug dit keer terwijl ik voor mijn 1e fysio bezoek dit wel al had bij 20 reppers met 40 KG.

Laatst bewerkt:
Keek je dan zijdelings in de spiegel bij squats ? Tip, nooit meer doen....

Keek je dan zijdelings in de spiegel bij squats ? Tip, nooit meer doen....

Ja dat deed ik haha. Normaal ook nog nooit gedaan maar was eens benieuwd hoe het er dan uitzag :D. Hoezo is dat zo erg eigenlijk?

Die buttwink is trouwens mijn neurotoxische brein, heb even een filmpje van Alan Thrall bekeken en die deed aan het einde een voorbeeld wat GEEN buttwink was maar wel zo leek. Dat had ik dus.

Minder mauwen, meer squatten :piraat:

Terug
Naar boven