MuscleMeat

Mudita's rehab

• Topic Starter Topic Starter
Aangezien de blessures telkens blijven komen en gaan, besloten om te focussen op een wat meer bb style van trainen (een ub/lb split). Zo herstel ik wat beter en hoop ik net iets meer plezier te krijgen in mijn trainingen tot mijn blessures echt zijn opgelost. Die halve trainingen heb ik uiteindelijk ook niks aan (zoals @prosteenstoter al zei). Gelukkig voelt het schouder wel daadwerkelijk goed.

Vandaag eerste training van het schema.

UB

DB bench press
1x8 9 KG
1x8 10 KG
3x8 12,5 KG

Barbell row
1x veel 20 KG
1x8 50 KG
3x8 80 KG

Seated ohp
1x8 9 KG
1x8 10 KG
3x8 12,5 KG

Lat pulldown
1x10 50 KG
2x10 60 KG
1x10 55 KG

Face pulls
3x15 30 KG

Core (pallof press, woodchoppers (straight) en physio ball circles)

Mooi, je hebt de volgende belangrijke mentale stap gezet richting herstel.

.

Laatst bewerkt:
OK, dat is een diep verhaal. Zelf zou ik denken dat zijn spieren zo snel zijn gegroeid dat hij gewichten lifte waar zijn banden en pezen nog niet klaar voor waren, en dat er een flinke deload nodig was.
Hoe dan ook met bovenstaande training lijkt het plezier weer terug te komen, en dat is goed nieuws :)

.

Laatst bewerkt:
Net bij de fysiotherapeut geweest. Hij kon verder niks vinden dus gewoon weer mijn bekken recht gezet. Mijn rechterkant is stijver (als ik naar rechts en links moet buigen met mijn handen) en mijn bekken stonden/staan iets verschillend gedraaid of zo iets. Ook mij onderrug/glutes gemasseerd. De bekken wouden dit keer makkelijker rechtzetten dan de vorige keren dus dat is goed :).
Hij zei hiernaast ook dat steken ook wel een soort groeipijn/reactie op het trainen zou kunnen zijn.

Geen nieuwe afspraak gemaakt en moest nu gewoon zo door gaan trainen. Heb verteld dat ik nu i.p.v. fullbody ub/lb doe.

Net bij de fysiotherapeut geweest. Hij kon verder niks vinden dus gewoon weer mijn bekken recht gezet. Mijn rechterkant is stijver (als ik naar rechts en links moet buigen met mijn handen) en mijn bekken stonden/staan iets verschillend gedraaid of zo iets. Ook mij onderrug/glutes gemasseerd. De bekken wouden dit keer makkelijker rechtzetten dan de vorige keren dus dat is goed :).
Hij zei hiernaast ook dat steken ook wel een soort groeipijn/reactie op het trainen zou kunnen zijn.

Geen nieuwe afspraak gemaakt en moest nu gewoon zo door gaan trainen. Heb verteld dat ik nu i.p.v. fullbody ub/lb doe.
Is dit bij fysio Wietsche?
Lekker glutes laten masseren :roflol:. Je moet een lekkere vrouwelijke fysio nemen :D
Dan lig je niet lekker op je buik als ze aan je billetjes zit. :)

Ja dat bedoel ik, je vorige fysio. Je hebt toch een overstap gemaakt? Jammer dat je nooit bij die Wietsche onder behandeling bent geweest, zoals ik eerder aangaf heeft die goede papieren. Weet natuurlijk niet hoe hij werkelijk is want ik ken de beste man niet.

Ja dat bedoel ik, je vorige fysio. Je hebt toch een overstap gemaakt? Jammer dat je nooit bij die Wietsche onder behandeling bent geweest, zoals ik eerder aangaf heeft die goede papieren. Weet natuurlijk niet hoe hij werkelijk is want ik ken de beste man niet.

In de eerste instantie wou ik ook naar hem toe, maar er werd me aangeraden iemand met dry-needling op te zoeken. Ik zal Wietsche overigens altijd wel in mijn achterhoofd houden wil ik nog steeds niet van mijn blessures afkomen.

LB warming up

Front squat
1x8 70 KG
1x8 60 KG

Leg press
3x15 120 KG

Bulgarian split squat
2x15 each side

Leg curl
3x15 30 KG of zo iets

15 minuten 3 incline 3.5 speed wandelen

Front squat voelde nu aardig zwaar. Vooral doordat mijn bovenrug zo vermoeid was gestopt. Krijg het ook gewoon nog helemaal niet voor elkaar om de normale grip van front squat te doen, lukt alleen met mijn armen eroverheen zeg maar.

Bij bulgarian split squat was mijn linker quad veel sneller vermoeid dan mijn rechter. En dat terwijl mijn rechter quad stijver was eerste keer bij fysio :P. Voortaan misschien even een extra setje voor de linker kant erbij doen.

Gisteren had ik erg weinig tijd want moet aan het werk.

|Training 1-9-2017|

Incline hexa press (moest flat zijn)
3x15 15 KG

Pull ups
1x7 fat bar bw
1x5 normal bar bw
1x5 fat bar bw

Pec machine (moest incline db press zijn)
2x15 30 KG
1x15 25 KG

One arm db row
2x15 15 KG elke kant

Face pulls
1x15 30 KG

En toen was de tijd om. De steken zijn nu weer helemaal over sinds mijn bekken recht gezet zijn, nu maar hopen dat ze niet weer terugkomen..

Heb nog steeds best wel spierpijn in mijn ass en hamstrings dus geen idee of het wel zo slim is om benen te gaan trainen vandaag. Misschien dat ik even korte hersteltraining + conditioning ga doen.

Squat (band around knees)
1x10 50 KG
2x10 80 KG
1x8 90 KG

Leg press
1x20 130+ kg
2x15 130+ kg

Leg curl
3x8 40 kg

Box jumps
2x6 30 inch

25 minuten 14 incline 3.5 speed

Die band om mijn knieën heen deed ik voorheen toen ik begon met ice cream fitness ook nog wel eens vanwege mijn knie die soms naar binnen schoot. Nu ook weer eens geprobeerd en het voelt net alsof dit DE oplossing is. De squats voelden ineens weer veel stabieler en sterker (wel wat awkward). Had nu meer een pomp in mijn linker errector waar mijn rechter errector te stijf was volgens mijn fysiotherapeut, dat geeft mij ook het gevoel dat dit nu iets goeds moet betekenen. Ik ga nu voortaan de band altijd weer bij squats omdoen, ik heb hem net boven mij knieën te zitten.

Lees net dat je bekken zijn rechtgezet.. was het bij jou ook zo pijnlijk? O.o
Vooral toen hij met zn knokkels over mn peesplaat heen ging... auw

Terug
Naar boven