MuscleMeat

Mudita's rehab

Ik plan mijn jaarplanning uit in een excelsheet

• Topic Starter Topic Starter
Veel succes met je nieuwe plan. Blijf vooral bezig, dat kan nooit kwaad!
Inderdaad veel succes, ik gun je in elk geval een blessurevrij/pijnvrij leven. Je bent veel te jong voor dit gezeik!

Thanks, waardeer ik echt!

Vandaag wezen trainen, even gewoon gedaan waar ik zin in had.

Opwarmen

Rear delt flyes
3x10

Push ups
3x10

Pull ups assisted
3x10

Lat pulldown strict & slow
3x10 55 KG

Front squat & back squat paar setjes met lege barbell

Leg press
3x15 134 KG

One leg leg press
2x10 80 KG per been

Quad extension
3x10 60 KG

Plan jij een heel jaar al in een keer uit?
Ja, ik maak dan de basis zeg maar. Welk schema ik welke week draai en mijn doelgewichten zodat ik naar een meet toen kan werken. Ook plan ik mijn progress hierin en sla ik mijn maxen van die week op, mits ik max. Zorgt voor mij voor een beetje overzicht en haalbare doelen.

Geplande voeding:

11:00 = 65 gram havermout, 1 zakje cappucino, kaneel en 5-10 gram hagelslag
11:00 - 12:00 = 2 kopjes koffie
13:00 = blikje ananas (eigen sap)
16:00 = 3 eieren met 1 á 2 oliebollen
18:00 = Broccoli, aardappels en vis

Geplande training:

Rear delt flyes
3x12

Pull ups (assisted)
3x12

Push ups
3x8-10

Chest supported bb row
3x8-10

Leg press
3x15 134 KG

Lunges
4 rondes - dumbells

Quad extension
3 x 15

Palloff press
3x15

Cardio 30 minuten low intensity

02-01-2018

Net mijn vetpercentage proberen te berekenen via zo'n website.

Lengte: 181 cm
Gewicht: 78-80 kg
Nekomtrek: 39 cm
Middelomtrek: 84 cm
Berekend vp: 14%

Vp klopt voor geen ene kut want ben afgelopen periode weer mooi wat vetter geworden. En daarboven op was ik waarschijnlijk op mijn laagst 17-19% in het afgelopen jaar (grootste deel waarschijnlijk rond de 17-22% geschommeld). Mijn vp nooit opgemeten though.

Laatst bewerkt:
Update? Hoe gaat het met je herstel en het trainen.

Update? Hoe gaat het met je herstel en het trainen.

Zeer slecht. Ik train bar weinig, maar begint nu wel wat terug te komen. Moet mijn ritme even vinden.
Eten gaat ook slecht, ben 82 KG i.c.m. met weinig trainen :(.

Moet ook nog steeds naar de dokter gaan voor mijn blessure. Maar het voelt zo raar, want ik heb er nu niet echt last van qua steken etc.
maar dat komt omdat ik niet echt meer zoveel train.
Als ik weer even zou gaan squatten komt het zo weer terug denk ik. Dus nu heb ik geen idee wat ik zou moeten vertellen bij de dokter.

Waardeloos dat het maar niet weg wilt gaan. Bedankt voor de heads up! Beterschap toegewenst.

Gisteren weer eens geprobeerd de Barbell bench press te doen na een jaar of zo iets. Geen pijntjes, maar onderin voelde bij m'n linkerschouder wel nog een soort zwelling/blokkade/ruw stukje (met lege barbell). Bij close grip had ik hier geen last van onderin. Linkerschouder was ook waar mijn schouderblessure begonnen was. Verwacht hier dus ook nog niet echt verbetering in maar zal wel zo af en toe eens een paar setjes met een lege barbell doen.

Nu ik na een poosje weer eens seated overhead dumbell press deed (zonder backsupport) merkte ik dat mijn traps nu echt constant aanspande tijdens de press, lukte eigenlijk niet eens om mijn schouders goed naar onder te houden.

Waardeloos dat het maar niet weg wilt gaan. Bedankt voor de heads up! Beterschap toegewenst.

Yes, geen probleem en bedankt!

Sinds deze week weer goed bezig met eten en sporten. Nog geen pijn gehad van de bench press deze week. Mijn focus bij trainen ligt nu op chins en push ups. Af en toe even wat lichte squats en bench om deze er langzaam weer wat in te houden.

Vannacht niet al te vroeg thuis en wat bier gehad maar ben vanmorgen als nog te sporten geweest.

Merk alweer vooruitgang in chin ups en push ups.

Vandaag weer cardio toegevoegd aan mijn training, dit ga ik nu ook vaker doen.
Ook een manier gevonden waarop ik reverse hyperextensions kan doen (wel alleen met bw), dus die zitten voortaan in mijn warming up. Ben er ook achter gekomen dat leg press mijn rug ook een klein beetje pijn geeft en ga nu letterlijk alles vermijden wat ook maar discomfort geeft. Nu heb ik de leg press vervangen met step ups.

Voor cardio ga ik op de fiets H.I.I.T doen, circa. 2/3 minuten rustig fietsen op 10 weerstand en dan 1 minuut voluit op 13 weerstand. Vandaag voor 20 minuten lang gedaan.

Zit nu met chin ups op 9 reps, dus krijg al redelijk vooruitgang hierin.

Misschien even een kleine recap: wat zijn nu precies je klachten? Je bent inmiddels wel een aardig tijdje uit de roulatie.

Misschien even een kleine recap: wat zijn nu precies je klachten? Je bent inmiddels wel een aardig tijdje uit de roulatie.

Precies hetzelfde als eerst. Ik heb dan nu niet constant steken in mijn rug met door straling naar mijn benen, maar wanneer ik weer zou beginnen met squats en deadlifts begint die pijn langzaam weer te komen. Mijn schouder ook nog steeds hetzelfde verhaal. Toen ik laatst even lichte bench press ging doen voelde ik onderin in mijn linkerschouder ook een soort zure blokkade.
Vorige week had ik even 2/3x machine press gedaan en de steken in mijn schouder begonnen ook alweer op te spelen.

Ik weet wel bijna 90% zeker dat mijn bekken gewoon recht moeten komen te staan (en dan niet de hele tijd weer terugschieten) en dan zal ik weer kunnen squatten en deadliften.

Precies hetzelfde als eerst. Ik heb dan nu niet constant steken in mijn rug met door straling naar mijn benen, maar wanneer ik weer zou beginnen met squats en deadlifts begint die pijn langzaam weer te komen. Mijn schouder ook nog steeds hetzelfde verhaal. Toen ik laatst even lichte bench press ging doen voelde ik onderin in mijn linkerschouder ook een soort zure blokkade.
Vorige week had ik even 2/3x machine press gedaan en de steken in mijn schouder begonnen ook alweer op te spelen.

Ik weet wel bijna 90% zeker dat mijn bekken gewoon recht moeten komen te staan (en dan niet de hele tijd weer terugschieten) en dan zal ik weer kunnen squatten en deadliften.
Narigheid dus. Maar er is geen diagnose gesteld begrijp ik?

Narigheid dus. Maar er is geen diagnose gesteld begrijp ik?

Yes, niet echt eigenlijk nee.

Vanaf vandaag ga ik ook weer beginnen met mobiliteit training, hetzelfde programma wat ik voorheen gebruikte. Aangezien dit me wel echt daadwerkelijk losser deed voelen ben ik hier toch wel fan van geworden: Steve Maxxwell Encyclopedia Of Joint Mobility.

Focus punten liggen voornamelijk op enkel en heup mobiliteit. Maar hiernaast ook op schouder en nek. Bij de encyclopedia Of Joint Mobility zijn er complete mobiliteit workouts per groep (dus 1 voor heupen, 1 voor schouders et cetera.) Ik zal in ieder geval 2x p/w heup doen en 2x p/w enkel, de rest vul ik op met schouder of nek.

Tja, dan is het toch wel erg lastig om te bepalen wat nou echt geschikt voor je is. Sommige dingen doen misschien wel helemaal niets voor je, of maken het zelfs erger. Voor wat het waard is, vind ik dit wel een goede video over dit onderwerp:

Tja, dan is het toch wel erg lastig om te bepalen wat nou echt geschikt voor je is. Sommige dingen doen misschien wel helemaal niets voor je, of maken het zelfs erger. Voor wat het waard is, vind ik dit wel een goede video over dit onderwerp:

Ik zal de video wel even bekijken en waardeer de hulp. Ik ga alleen dingen doen die het beter laten voelen, daarnaast laat ik de rest over aan een professional.

Training, cardio en voeding gaat goed.
Alleen vandaag weer dezelfde pijn in m'n linkerschouder als waar het allemaal mee begonnen was. Raar genoeg vat ik dit nu als iets goeds op want dat kan ook betekenen dat het tenminste het signaal krijgt dat er iets helen moet. Iets wat voorheen niet zo was maar wel de pees verdikking die bleef. Elleboogpijn en super stijve voorarmen heb ik ook weer last van nu ik isolatie oefeningen voor de armen doe, zal maar even kijken hoe dit gaat (neem aan dat dit niet blessures zijn maar gewoon pijntjes).

Vandaag ook een beetje raar gevoel in mijn linkerlat. Goblet squats zitten nu in mijn schema waarbij ik heel erg op mijn core en vorm focus, wat het voor nu best zwaar maakt. Rugpijn geen last van dus goblet squats blijven er zeker in.

5 KG whey is on it's way, heerlijk :). Protein shakes zijn meer een tool zodat ik nog wat lekkers kan nuttigen :P. Supplementen die ik neem zijn omega 3 en vitamine d3, verder niks.

Terug
Naar boven