XXL Nutrition

Mudita's rehab

In het schema hierboven heb ik de volgende oefeningen verwerkt voor mijn postuur: Pulldown shrugs behind the back, strict machine rows en turkisch get up.
Maar daarnaast doe ik nog elke dag 10 minuten static back wat een soort van easy hack is voor je postuur. Wil ook nog beginnen met intu flow en dit zal voor balans in het lichaam zorgen wat dus ook je postuur verbeterd.

The texas method is tot zover ik het gevolgd heb al aan te raden :). Veel succes met je 5x5 schema!

Bedankt, deze kan ik zo te zien ook wel gebruiken!
Veel succes met de TM, veel gains gewenst!

• Topic Starter Topic Starter
Training

Warming up:
20/30 minuten (Dynamisch, mobiliteit, strekken & foam rollen)

Squats:

1x8 20 KG
1x6 60 KG
1x3 90 KG
1x1 120 KG
1x5 137,5 KG

Strict hammer grip machine rows:
2x12 36 KG
1x10 36 KG

Deadlift:
1x6 60 KG
1x3 90 KG
1x1 132,5 KG FAIL
1x1 120 KG

Sit ups:
3x15

Overig informatie

Slaap:
Vannacht 8 of 9 uurtjes slaap gehad. Werd vanochtend vroeg wakker.

Postuur:
Postuur is momenteel verder geen update over.

Blessures:
Nu weer een dag geen last van mijn schouders gehad. Ben benieuwd hoe het na de week rust gaat en met mijn aangepaste schema.

Extra:
Deadliften gaat zeer erg achteruit helaas. Ik kreeg de 132,5 KG die ik vorige week 4x deed nu niet eens van de grond af. Toen deed ik 120 KG en daar had ik voor 1 rep al moeite mee. Heb het gevoel dat dit komt door die pijn die ik de laatste weken de hele tijd in mijn kont heb wat tot mijn rug doorloopt. Waarschijnlijk is dit fatigue in mijn onderrug wat komt door de blessure waardoor de overbelasting van mijn schouders ook zijn veroorzaakt. Vind dit heel erg demotiverend want het ziet er bijna na uit dat ik nu naast het niet meer kunnen benchen straks ook niet meer kan deadliften. Weet ook niet hoe ik dit met het deadliften kan oplossen, misschien conventionele deadlift vervangen door sumo? Hoop echt dat het niet een groot probleem zal zijn.

De hammer grip machine rows waren lichter omdat die nu op een andere machine was en die voelde zwaarder aan.

Training

Warming up:

Squats:

1x8 20 KG
1x6 60 KG
1x3 90 KG
1x1 120 KG
1x5 137,5 KG

Strict hammer grip machine rows:
2x12 36 KG
1x10 36 KG

Deadlift:
1x6 60 KG
1x3 90 KG
1x1 132,5 KG FAIL
1x1 120 KG

Sit ups:
3x15

Overig informatie

Slaap:
Vannacht 8 of 9 uurtjes slaap gehad. Werd vanochtend vroeg wakker.

Postuur:
Postuur is momenteel verder geen update over.

Blessures:
Nu weer een dag geen last van mijn schouders gehad. Ben benieuwd hoe het na de week rust gaat en met mijn aangepaste schema.

Extra:
Deadliften gaat zeer erg achteruit helaas. Ik kreeg de 132,5 KG die ik vorige week 4x deed nu niet eens van de grond af. Toen deed ik 120 KG en daar had ik voor 1 rep al moeite mee. Heb het gevoel dat dit komt door die pijn die ik de laatste weken de hele tijd in mijn kont heb wat tot mijn rug doorloopt. Waarschijnlijk is dit fatigue in mijn onderrug wat komt door de blessure waardoor de overbelasting van mijn schouders ook zijn veroorzaakt. Vind dit heel erg demotiverend want het ziet er bijna na uit dat ik nu naast het niet meer kunnen benchen straks ook niet meer kan deadliften. Weet ook niet hoe ik dit met het deadliften kan oplossen, misschien conventionele deadlift vervangen door sumo? Hoop echt dat het niet een groot probleem zal zijn.

Nog even over dat deadliften. Dit is zeker niet een teken dat ik een deload week moet doen want die heb ik zowat net achter de rug (2/3 weken geleden ongeveer).

Edit: Had dit per ongeluk als reactie toegevoegd. De bedoeling was om dit gewoon in mijn vorige bericht te bewerken.

Bedankt, deze kan ik zo te zien ook wel gebruiken!
Veel succes met de TM, veel gains gewenst!

Dan raad ik je aan om in jou 5x5 schema gewoon eerst iets als roeien toe te voegen. Static back doen en dan kun je later wel eens kijken naar die pulldown shrugs behind the back etc.

Altijd leuk om een ander log met texas method te zien, ik ben in :)

Training

Warming up:

Squats:

1x8 20 KG
1x6 60 KG
1x3 90 KG
4x5 120 KG

Barbell rows:
3x8 70 KG

Tricep pushdown:

3x8 30 KG

Back extension hold:
2x 30 seconden

Shoulder external rotation:
2x15

Machine crunch:
3x15 45 KG

Hanging knee raises:
2x12

Overig informatie

Slaap:
Vannacht 8 á 9 uur slaap gehad.

Postuur/blessures:
Het weekend ging static back weer even mis. Sinds gister ben ik er weer mee begonnen, en nu heb ik mezelf een schop onder de kont gegeven om het nu vol te houden. Nog steeds wat steken in schouder. Vrijdag worden mijn schouder getapet zodat ze misschien wat sneller herstellen.

Extra:
Squats voelden wel aardig zwaar aan. Ben sinds deze week ook begonnen met cutten dus ben benieuwd hoe het zal gaan met kracht behoud :). Vandaag rows gedaan i.p.v. powercleans was echt super moe dus die explosiviteit zat er vandaag niet echt in. Ben ook niet echt gemotiveerd voor oefeningen als powercleans.

Je schouders gaan niet herstellen met de manier waarop je nu bezig bent. Tapen zal daar ook niet bij helpen. Mocht je gaan starten met intu-flow dan adviseer ik je ook om te stoppen met strekken. Die activiteit alleen is wel voldoende als WU imo.

Je schouders gaan niet herstellen met de manier waarop je nu bezig bent. Tapen zal daar ook niet bij helpen. Mocht je gaan starten met intu-flow dan adviseer ik je ook om te stoppen met strekken. Die activiteit alleen is wel voldoende als WU imo.

Hoezo zouden die niet herstellen door de manier waarop ik nu bezig ben? Ik train mijn schouders momenteel niet toch?

Laat ik je een vraag stellen. Welke activiteiten doe je momenteel die een bijdrage aan het herstel leveren?

Eten, slapen en sauna doen je schouder klachten herstellen?

I rest my case. Ik spreek je over een jaar weer. :p

I rest my case. Ik spreek je over een jaar weer. :p

Als er iets is wat ik moet weten, spreek ik je liever nu dan over een jaar :D.
Ben nog steeds wel benieuwd waarom deze trainingen niks voor mijn schouder zal doen? Naast de reden zijn dan enigszins tips ook altijd welkom.

Mijn schema:

Dindsdag:
Squat 4x5 90% van zaterdag
(Balans bal) push ups 3x12 / Decline bench press 3x8
Powerclean 5x3
Face pulls 3x8
Back extension hold
Shoulder external rotation 2x10
Abs

Donderdag:
Squat 2x5 90% van dinsdag
Chin ups 3x MAX
Push ups 3x12
Glute raises 3x8
Turkisch get up 2x5
Back extension hold
Abs

Zaterdag:
Squat 1x5 PR
Paused bench press 3x12 / Push ups 3x12
Deadlift 1x5 PR
Strict hammer grip machine rows 3x12
Back extension hold
Shoulder external rotation 2x10
Abs

Sommige oefeningen doe ik nu eerst nog niet omdat ik mijn schouders eerst compleet rust wil geven.

Edit: Aangezien ik het dus waarschijnlijk niet goed doe ben ik weer druk aan het googlen. Zoals ik nu lees moet ik dus elke dag ijs op mijn schouders doen?

Sorry als ik wat "dom" overkom maar ben echt super teleurgesteld en gefrustreerd door mijn schouders. Heb nu inmiddels alweer bijna een halfjaar niet normaal kunnen benchen en voor mijn gevoel is er geen licht te zien aan het einde van de gang. De één zegt dat je dit moet doen en de ander dat. Dan heb ik ook nog eens een fysiotherapeut van niks voor mijn gevoel.

Laatst bewerkt:
Je loopt ongeveer een half jaar met deze klachten en misschien al langer want ze ontstaan niet van de een op de andere dag. En dan zegt je fysio dat het overbelasting is? Als dat het geval zou zijn dan was je binnen een half jaar er wel vanaf geweest. Ook zie ik je shoulder external rotations doen wat zinloos is met je klachten en deze misschien nog wel verergeren.

Een vraag over je fysio. Heeft hij in de afgelopen periode je borst, nek en trapezius onderzocht op triggerpoints? Bij 9 van de 10 schouderklachten ligt de oorzaak in deze gebieden. De pijnklachten die je voelt komen zeer waarschijnlijk voort uit satelliet triggerpoints. Probleem is dat we in de medische wereld ons altijd richten op de pijngebieden en als daar niet de oorzaak ligt dan zal je daar nooit de oplossing vinden. Waarom ben je trouwens nog niet met intu-flow begonnen? Filmpje aanzetten en nadoen, super eenvoudig.

Je loopt ongeveer een half jaar met deze klachten en misschien al langer want ze ontstaan niet van de een op de andere dag. En dan zegt je fysio dat het overbelasting is? Als dat het geval zou zijn dan was je binnen een half jaar er wel vanaf geweest. Ook zie ik je shoulder external rotations doen wat zinloos is met je klachten en deze misschien nog wel verergeren.

Een vraag over je fysio. Heeft hij in de afgelopen periode je borst, nek en trapezius onderzocht op triggerpoints? Bij 9 van de 10 schouderklachten ligt de oorzaak in deze gebieden. De pijnklachten die je voelt komen zeer waarschijnlijk voort uit satelliet triggerpoints. Probleem is dat we in de medische wereld ons altijd richten op de pijngebieden en als daar niet de oorzaak ligt dan zal je daar nooit de oplossing vinden. Waarom ben je trouwens nog niet met intu-flow begonnen? Filmpje aanzetten en nadoen, super eenvoudig.

Ja mijn trapezius was heel strak en daar heeft hij 1x 5 minuutjes hard gemasseerd (als dat is wat hij deed). Er zat ook iets vast in mijn rug en die heeft hij 2x gekraakt.
Sinds ik met Ice cream fitness was begonnen kreeg ik een schouderblessure (steken in mijn schouders) en dat is inmiddels als circa 6 maand geleden. Toen werd me telkens aangeraden om rust te nemen voor een weekje en dat deed ik dat zonder enig resultaat. Uiteindelijk afspraak bij fysio gemaakt en die zei dat het over belasting was omdat ik het in beide schouders had. Toen ik sinds 2 weken geleden 1x overhead press (hammer grip) had gedaan kreeg ik meteen weer last van steken en ben ik er dus vanmiddag weer mee heen gegaan. Hij zei alsnog dat het overbelasting was en dat ik rust moest nemen en negatieve beweging benchen. Ook kon ik nog een afspraak maken om te tapen en volgens mij nog een keer nachecken, en dat heb ik dus maar gedaan.

Hij heeft trouwens verder alleen wat tijgerbalsem op mijn schouders gesmeerd en met een massage apparaat eroverheen geweest.

Bij elke keer als ik overhead of incline presses doe krijg ik weer meteen last.
Intu flow begin ik vanaf morgen middag wel meteen mee, maar kreeg een beetje mijn twijfels of dit wel echt een goeie methode was. Vandaar dat ik nog niet ermee begonnen ben.

Ik adviseer je om direct op zoek te gaan naar een andere fysio met veel dry-needling ervaring. Vraag daar ook specifiek naar want er zijn genoeg fysio die dry-needling aanbieden maar het in de praktijk nauwelijks toepassen op cliënten.

Mijn vraag gemist over intu-flow?

Ik adviseer je om direct op zoek te gaan naar een andere fysio met veel dry-needling ervaring. Vraag daar ook specifiek naar want er zijn genoeg fysio die dry-needling aanbieden maar het in de praktijk nauwelijks toepassen op cliënten.

Mijn vraag gemist over intu-flow?

Hoe kun je een zo'n fysiotherapeut vinden? Ik woon in friesland en moet er op de fiets heen kunnen dus zal wel niet super veel keus hebben denk ik. En hoe kan ik weten of een fysiotherapeut goed is? Zal wel wat om me heen vragen of er mensen ervaring hebben met bepaalde fysio's. Helaas ken ik hier niet veel die echt serieus verstand van dit soort dingen hebben.

Over dat intuflow had ik nog bijgewerkt: Intu flow begin ik vanaf morgen middag wel meteen mee, maar kreeg een beetje mijn twijfels of dit wel echt een goeie methode was. Vandaar dat ik nog niet ermee begonnen ben.

Fysiotherapie en Training de Trije Doarpen

Deze fysiotherapeut is voor mij op fietsafstand en doet aan dry needling. Zou je de website voor mij eens willen checken?

Zou misschien eventueel eerst ook even bij mijn huidige fysio kunnen vragen naar dry needling?

Laatst bewerkt:
Ik heb 5 verschillende fysio's gehad de afgelopen jaren. Je komt er alleen achter door ze te proberen.
Ben je niet aanvullend verzekerd? Als sporter zou ik altijd zo'n aanvullende verzekering nemen.

Terug
Naar boven