Voel me echt zo'n ecto die huilt bij legdays door de spierpijn momenteel. Heb na 2 of 3 maanden weer voor het eerst gesquat, eindelijk geen backpumps. ROM is wel wat minder, en kracht is enorm omlaag gegaan. Maar damn, heb echt gestoorde spierpijn in m'n glutes. Heb zelfs de bus naar huis genomen, terwijl ik altijd graag even een stuk wandel

.
Squats
15x60 opwarmen
12x100
2x12x110
Heb het kort gehouden, die 12x110 waren ook echt alle reps wat ik er uit kon krijgen. Van 12x140 gezakt naar 12x110.
1L leg press(vast)
4x15x170
^normaal gesproken doe ik dit op 200(max weight), maar die squats hebben me gesloopt.
Leg curls
4x12x80
Erg weinig gedaan. Normaal gesproken doe ik ook kuiten, maar die deed ik nu gisteren, omdat die basic een plate loaded calf raises apparaat heeft. Wou nog kickbacks doen, maar na die squats hebben m'n glutes wel genoeg gehad. Uiteindelijk ga ik deadlifts er ook weer in gooien, maar gezien ik net weer squat wacht ik daar nog even mee.
Wel rip morgen. Hele dag veldwerk, planten determineren in het bos. Dat wordt nog wat met deze glutes onder vuur, veel lopen en zitten.
Voeding doe ik trouwens IIFYM, voor zij die mijn vorige log niet hebben gevolgd. Ik tel m'n kcals, en ga rond 3500 zitten met +-200e, 100-150v en de rest carbs. Ik eet wel redelijk hetzelfde op een dag, maar probeer zo veel mogelijk te variëren. Voornamelijk eet ik: volkoren brood; 100% pindakaas; lidl notenmix(cashews/walnoten/hazelnoten/amandelen 1:1:1:1); veel zuivel (kaas, kwark, skyr, yoghurt, melk); rijst, aardappels of krieltjes; soms vleeswaren, veel groente en fruit, erg gevarieerd (200-500g groente, 2-5 porties fruit); eieren; whey met rijstpoeder of oats; veel kip (nu kipdij braadsticks, veel verzadigde vetten) en veel vis (zalm, makreeel, tonijn). Bak in kokosolie, en soms hier en daar een scheutje olijfolie.
Vooral deze periode gaat er meer zuivel in, volle melk, snacken met kaasblokjes. Ik ben ook gek van chocola, dus dat gaat er ook aardig in vaak

. Nu veel genieten van warme chocolademelk met slagroom, slagroom is bijna puur verzadigd vet

> maar dan nesquik in de dolce gusto met een extra theelepel pure cacao.