XXL Nutrition

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

Bezoekers in dit topic

Voel me echt zo'n ecto die huilt bij legdays door de spierpijn momenteel. Heb na 2 of 3 maanden weer voor het eerst gesquat, eindelijk geen backpumps. ROM is wel wat minder, en kracht is enorm omlaag gegaan. Maar damn, heb echt gestoorde spierpijn in m'n glutes. Heb zelfs de bus naar huis genomen, terwijl ik altijd graag even een stuk wandel:o.

Squats
15x60 opwarmen
12x100
2x12x110
Heb het kort gehouden, die 12x110 waren ook echt alle reps wat ik er uit kon krijgen. Van 12x140 gezakt naar 12x110.

1L leg press(vast)
4x15x170
^normaal gesproken doe ik dit op 200(max weight), maar die squats hebben me gesloopt.

Leg curls
4x12x80

Erg weinig gedaan. Normaal gesproken doe ik ook kuiten, maar die deed ik nu gisteren, omdat die basic een plate loaded calf raises apparaat heeft. Wou nog kickbacks doen, maar na die squats hebben m'n glutes wel genoeg gehad. Uiteindelijk ga ik deadlifts er ook weer in gooien, maar gezien ik net weer squat wacht ik daar nog even mee.

Wel rip morgen. Hele dag veldwerk, planten determineren in het bos. Dat wordt nog wat met deze glutes onder vuur, veel lopen en zitten.

Voeding doe ik trouwens IIFYM, voor zij die mijn vorige log niet hebben gevolgd. Ik tel m'n kcals, en ga rond 3500 zitten met +-200e, 100-150v en de rest carbs. Ik eet wel redelijk hetzelfde op een dag, maar probeer zo veel mogelijk te variëren. Voornamelijk eet ik: volkoren brood; 100% pindakaas; lidl notenmix(cashews/walnoten/hazelnoten/amandelen 1:1:1:1); veel zuivel (kaas, kwark, skyr, yoghurt, melk); rijst, aardappels of krieltjes; soms vleeswaren, veel groente en fruit, erg gevarieerd (200-500g groente, 2-5 porties fruit); eieren; whey met rijstpoeder of oats; veel kip (nu kipdij braadsticks, veel verzadigde vetten) en veel vis (zalm, makreeel, tonijn). Bak in kokosolie, en soms hier en daar een scheutje olijfolie.

Vooral deze periode gaat er meer zuivel in, volle melk, snacken met kaasblokjes. Ik ben ook gek van chocola, dus dat gaat er ook aardig in vaak:o. Nu veel genieten van warme chocolademelk met slagroom, slagroom is bijna puur verzadigd vet:chocoslag:> maar dan nesquik in de dolce gusto met een extra theelepel pure cacao.
 
Rustdagje vandaag, maar wel de hele dag flink in beweging geweest. Urenlang de stuwwallen in Nijmegen op en neer gegaan. Een prachtig exemplaar van een vuursteen gevonden die ooit eens afgezet werd door de Waal, en een mooi gidsgesteente die ooit was afgezet door de Rijn. Geluisterd naar bijzondere verhalen over hoe er ooit Romeinen in Nijmegen waren, die holle wegen in de stuwwallen hebben gegraven. En van alles en nog wat over droogdalen, ijstijden en löss.

M'n benen hebben het nog net overleefd. Vandaag even gek doen en 5k kcal naar binnen werken, met zoveel uren in beweging heb ik dat wel verdiend:D
 
Klinkt als een prima dagje zo.
 
Klinkt als een dagje waar ik suïcidaal van zou worden
Het is dat ik een geweldig docent heb, bij hem kan ik prima uren over stenen, mossen en andere planten luisteren:o
 
Laatst bewerkt:
Zo lekker pullen. hCG is deze week iets anders dan de bedoeling was, di/wo/do. Vanavond terug naar m'n ouders, dus zet ik het voordat ik ga, i.p.v. morgen. Gezien de halfwaardetijd zal dat vast niet veel uitmaken voor 1 weekje. Hierna gewoon ma/wo/vr.

Vandaag eindelijk weer eens goed geslapen, hoop dat het zo door blijft gaan. Heb veel te lang slecht geslapen waar mijn trainingen ook onder zitten te lijden. Vooral met m'n herstel op ogen is een goede nachtrust nog belangrijker. Verder gaat alles nog prima, maar dat is ook te verwachten gezien er nog voldoende exogeen T is.

Heb nu ook voor het eerst balans(hormonen) op school, favoriete onderdeel naast voortplanting. Tfw je door al het zelfstudie over en m.b.t. hormonen al ver voorloopt op wat je nu in de les krijgt. Leer soms wel wat kleine dingetjes ernaast, maar denk niet dat ik veel bijzonders zal krijgen in dit jaar. Wat ik al wel weet is dat de affiniteit met verschillende metabolieten of medicijnen bijvoorbeeld pas het volgende jaar aan bod komen:(. Maar door dbb en mijn nieuwsgierigheid heb ik het nu wel lekker makkelijk bij hormonen en voortplanting, win.
 
Laatst bewerkt:
Goede pull workout gehad.

pullups
4x10xbw

Seated cable rows
4x10x80 PR

Lat pulldowns
4x10x65

Bent-over raises
4x12x24

Concentration curls
1x8x16
1x7x16
1x9x14

Wou nog shrugs doen, maar gekozen om morgen deadlifts er weer in te doen. Gezien ik weinig voor legs doe en niet veel voor push kan(ivm zeurende onderarm), doe ik die 2 samen morgen. Squats, deadlift, calf raises, bechpress, seated db shoulder press, cable flyes en nog een tricep oefening.

Op de heenweg naar de basic nog 5 euro gevonden, daar eet ik nu lekker een patatje pinda met een kaassouffle mee hihi (+zakje snoep voor zo in de trein). Marvinnen!:marvin:
 
Laatst bewerkt:
Op de heenweg naar de basic nog 5 euro gevonden, daar eet ik nu lekker een patatje pinda met een kaassouffle mee hihi (+zakje snoep voor zo in de trein). Marvinnen!:marvin:
Ik ben trots:marvin:
 
IN, veel succes en een vlot herstel gewenst!

Ben erg benieuwd of je test gewoon weer terugkeert naar zn oorspronkelijke waarde/in range! nogmaals succes.

Natuurlijk komt dat goed, zal paar maanden duren maar herstellen doe je altijd hoor, zeker op zo een jonge leeftijd :)
 
Nootmuskaatje : effe een reflectievraag voor je. Wanneer je nu terugdenkt aan je periode blasten/cruisen, ben je dan tevreden met je behaalde resultaten of heb je spijt van sommige dingen (kuursamenstellingen, inzet training, dieet, ...).

Zelf ben ik ook +- 12 maanden ON en ben eigenlijk best ontgoocheld over inzet vooral (veel trainingen overgeslaan het afgelopen half jaar) waardoor mijn resultaat tegenvalt en ik me dan de vraag stel waarom ik zoveel ml's gear heb gezet en mijn dieet zo streng heb gevolgd... Beetje nutteloos dat ik die opofferingen heb gemaakt het afgelopen jaar... maar ik ga je topic niet verder hacken met mijn verhaal uiteraard :p
 
Nootmuskaatje : effe een reflectievraag voor je. Wanneer je nu terugdenkt aan je periode blasten/cruisen, ben je dan tevreden met je behaalde resultaten of heb je spijt van sommige dingen (kuursamenstellingen, inzet training, dieet, ...).

Zelf ben ik ook +- 12 maanden ON en ben eigenlijk best ontgoocheld over inzet vooral (veel trainingen overgeslaan het afgelopen half jaar) waardoor mijn resultaat tegenvalt en ik me dan de vraag stel waarom ik zoveel ml's gear heb gezet en mijn dieet zo streng heb gevolgd... Beetje nutteloos dat ik die opofferingen heb gemaakt het afgelopen jaar... maar ik ga je topic niet verder hacken met mijn verhaal uiteraard :p
Goede vraag, ik ben wel tevreden over het spiermassa dat ik heb gewonnen, maar totaal niet over m'n VP/het cutten en inzet. Voordat ik ging blasten en cruisen was ik veel stricter qua dieet, denk dat ik toch wel veel op de middelen aan liet komen. Ik ben nu ook weer wat stricter, gezien ik anders mijn bf boven de 20 zou kunnen krijgen.

Elke keer als ik ging cutten was het best verspilde tijd, en de middelen waren dan ook niet bepaald mild. Schommelde steeds tussen 14 en 18%, nooit hoger maar ook niet lager. Inzet training is ook een twijfelgeval. Natty was m'n inzet aanzienlijk hoger, 2x per week LB waarbij in 1 uur lang ging squatten en deadliften, vervolgens nog een half uur isolatie. Maar met gear kreeg ik veel zeurende pijntjes, backpumps, ging ik te snel omhoog in kracht etc, waardoor ik niet veel meer in kon zetten. Daar baal ik wel heel erg van, gezien squats en deadlifts mijn favoriete oefeningen waren. Ik hoop die nu dan ook terug te kunnen pakken. Wel skipte ik de laatste tijd ook veel trainingen, vaak wel door de zeurende pijntjes en angst om geblesseerd te raken. Maar ook soms gewoon omdat ik geen zin had, iets wat ik voor het blasten en cruisen nooit heb gedaan.

Dieet was gewoon bagger, daar is geen ontkennen aan. In de bulk wist ik het ironisch gezien wel goed clean te houden, maar cutten is niet voor mij weggelegd. Best dom ook, in de bulk heb ik meer ruimte voor dirty foods, en dan eet ik dat vooral in de cut. AAS heeft wel zeker mijn inzet over het algemeen verlaagd, en dat vind ik wel jammer. Misschien als ik op cyclen bleef dat dat niet zo het geval was geweest, gezien ik in mijn eerste cycle en tot het blasten veel meer bezig was met alles en er echt voor de volle 100% voor ging. .
 
Nog een paar koude foto's:baard:
Screenshot_20170505-132548.png

Screenshot_20170505-132542.png
 
Ga je nu ook al je baard gains verliezen?

:baard:
 
Ga je nu ook al je baard gains verliezen?

:baard:
Het zal even wat trager groeien, maar zolang ik het niet scheer blijven de gains:baard:. Hoef het ook niet langer nu gezien er amper wat op m'n cheeks/sides groeit, dus die blijft hoe ik het wil:cool:
 
Back
Naar boven