Fitness Seller

'My Road': Een sterke jongen worden

Goeie train neergezet man ! Jelly

• Topic Starter Topic Starter
Front Squat:
10x20
5x40
5x70
5x70
5x85
5x85
5x85
5x85
5x85

Overhead Press:
10x20
5x40
5x65
5x65
4x65
4x65
4x65

Kracht tekort, slechte warming up. Warming up een beetje gerusht omdat ik iemand tussendoor liet, volgende keer niet meer doen.

Deadlift:
10x60
6x100
5x130
5x152.5
5x152.5 mixed grip

Wat aardige tips gekregen van Mieke (de vrouw die me vorige keer ook tips gaf) voor m'n deadlift. Vooral kleine dingetjes om alles meer op spanning te brengen. Ook van haar wat tips gekregen om m'n core goed aan te pakken, planken ga ik voortaan weer doen alleen op een manier die echt vele malen intensiever is. Al met al een lekkere training, het ontbrak een beetje aan de killer mentaliteit vandaag maar soms heb je dat :p

Laatst bewerkt:
Ook van haar wat tips gekregen om m'n core goed aan te pakken, planken ga ik voortaan weer doen alleen op een manier die echt vele malen intensiever is. Al met al een lekkere training, het ontbrak een beetje aan de killer mentaliteit vandaag maar soms heb je dat :p

Please share and explain! :D
Kan namelijk wel extra core strength gebruiken!

Voor de rest prima training man.
Inderdaad zonde van warm-up bij schouders.
Maar goed, je weet waar het aan ligt ;)

Please share and explain! :D
Kan namelijk wel extra core strength gebruiken!

Voor de rest prima training man.
Inderdaad zonde van warm-up bij schouders.
Maar goed, je weet waar het aan ligt ;)

De tips die ze gaven waren nog al detailwerk, beetje moeilijk uit te leggen door te typen. Ik zal je vrijdag wel vertellen/laten zien wat ze mij heeft verteld/laten zien.

Met het planken kwam het er in short op neer dat je eigenlijk alles aan wil spannen, bovenrug buik onderrug glutes alles helemaal op spanning brengen, ellebogen onder je schouders en naar je buik toe druken, benen tegen elkaar en op je tenen staan (logisch tho) en deze naar naar je buik proberen te drukken. Zo span je alles aan op een manier waarop je het bv ook in je deadlift, squat wil doen. Kort alles aanspannen (want een lift duur maar max een bepaald aantal seconden).

Daarnaast gaf ze tips over hoe je buik goed aan te spannen en ademhaling goed te doen, zal dat wel vrijdag laten weten wat ze erover zei :p

Oke, ben benieuwd vrijdag! :)

Goed getraind, goed gebroken:

Squat:
10x20
5x60
5x60
5x80
3x100
5x117.5
5x117.5
5x117.5
5x117.5
5x117.5

Viel goed zwaar. Laatste twee sets meer low bar om het wat makkelijker te maken.

Paused Incline Bench Press:
10x40
5x60
5x70
5x85
5x85
5x85
5x85
5x85

Deze gingen wel heerlijk soepel.

Pull Ups:
5x
5x
5x
5x
5x

Met 2.5kg gewicht.

En nog wat pomp werk omdat ik nu het hele weekend rust heb :D -->

Incline Dumbell Press:
8x30
8x40
6x40

Dumbell Side Lateral Raise ss met Bent Over Rear Delt Raise
10x10 ss 12x7
10x12 ss 12x7
10x12 ss 12x7

Hierna nog een poging gedaan tot intensieve planks alleen dat was na 2x15 seconden wel genoeg voor me :p

Vandaar de aanbeveling voor planks ;)
Ik zal het ook eens op die manier proberen, kijken wat dat doet.

Je was goed bezig man!
Wat staat woensdag op jou planning?
Anders train ik keertje met jou schema mee :D

Vandaar de aanbeveling voor planks ;)
Ik zal het ook eens op die manier proberen, kijken wat dat doet.

Die 'nieuwe' manier van planken kreeg ik pas na m'n aanbeveling naar jou voor m'n kiezen ;) Ik deed ze eerder dit jaar zelf ook een hoop en had wel het idee dat ik daar profijt van had, en ik vind het sowieso een veel betere oefening dan crunches, dus vandaar de aanbeveling.

Je was goed bezig man!
Wat staat woensdag op jou planning?
Anders train ik keertje met jou schema mee :D

Front Squat, Overhead Press en Deadlift. Qua tijd kan die dag alles eigenlijk wel, het enige wat ik dan op de planning heb staan is heel veel leren ;)

---------- Toegevoegd om 20:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:41 ----------

Is er iemand onder mijn trouwe volgers die weet hoe ik de titel van m'n topic kan veranderen? Ik wil namelijk niet groot maar sterk worden nu, dus vind ik dat mijn topic een andere titel verdient. Serious business jwt.

2 klikjes net rechts van 'laatste pagina'.
Flinke training man, goeie pomps ook.

Zojuist getraind met Shady. Ging lekker, here goes:

Squat:
10x20
5x40
5x70
5x90
2x110
5x120
5x120
5x120
5x120
5x120

Ging niet onaardig. Bij setje 4 & 5 een zitje onder in m'n ROM geplaatst die ik heel licht aantik met het uiterste van m'n kont om zo net onder par te squatten. Als ik dit niet doe ga ik toch altijd weer dieper dan nodig zou zijn voor een PL approved squat.

Paused Bench:
10x20
10x60
5x80
5x95
5x95
5x95
5x95
5x95

Ging vlot. Nog geen grinds.

Pendlay Rows:
10x40
5x80
5x80
5x80
5x80
5x80

Heel makkelijk nog.

Lekkere training al met al. Aan het eind nog veel energie over dus had wat dat betreft nog wat assistance werk kunnen doen, maar heb de tijd helaas nodig voor studeren.

Goede train weer, altijd leuk met anderen trainen

Was nice man, zal ook eens gaan nadenken over dat zitje want ik heb geen idee hoe diep ik ga.
Succes met leren :thumbs:

Thanks boys.

Vanochtend getraind met Tim. Ongepland gevast, maar dat mocht de pret niet drukken. Alles wat ik moest halen is gehaald.

Front Squat:
10x20
5x50
5x70
5x87.5 dit was de zwaarste set van alle FSQ werksets haha..
5x87.5
5x87.5
5x87.5
5x87.5

Overhead Press:
10x30
5x40
2x60
5x65
5x65
5x65
5x65
5x65 epische grind laatste rep

Ik kijk Overhead Press volgende week nog ff aan hoe dat gaat met 5x5x67.5. Ik verwacht dat ik niet in de buurt ga komen van 5x5, dus ik wil eigenlijk een andere opzet (qua aantal reps/sets of start % van 1RM) gaan hanteren voor Overhead Press, want ik loop nu nogal snel vast. Even over nadenken.

Deadlift:
8x60
5x90
3x120
2x140
5x155
5x155 laatste 2 reps mixed grip

Deadlift nog niet helemaal tevreden over (qua form). Valt me heel veel zwaarder met overhand grip en gelijkvloers liften. Maar ik ga d'r aan werken :)

Al met al zeker niet ontevreden :D

Goeie kracht weer, fsq met mixed of clean grip ?

Was nice sessie!
Gevast ging je zeker goed af.
Was mijn vorm nog correct btw bij Deadlift?
Aangezien die vent iets daarover zei, volgde niet helemaal :p

Je OH Press was mooi om te zien, lekker gevecht!

Goeie kracht weer, fsq met mixed of clean grip ?

Mixed/crossed grip. Clean grip heb ik eigenlijk alleen de eerste keer dat ik ging squatten geprobeerd. Dit was qua flexibiliteit wel (net aan als ik het me goed herinner) mogelijk, maar voelde k*t voor m'n polsen.

Was nice sessie!
Gevast ging je zeker goed af.
Was mijn vorm nog correct btw bij Deadlift?
Aangezien die vent iets daarover zei, volgde niet helemaal :p

Je OH Press was mooi om te zien, lekker gevecht!

Zekers! Ja zag er gewoon goed uit. Hij had het alleen over de negatieve beweging dat dat kon helpen om de positieve er beter uit te laten zien. Vooral het schouders naar achter houden/bovenrug recht houden. Ik ga het wel ff proberen, ook al lijkt me dat bij zware sets vrijwel niet haalbaar.

Update onder het mom van studeren ontwijken: best wel vermoeiing m'n onderrug, komt denk ik wel van die negatieven beheersen van deadlift. Ben benieuwd hoe dat gaat morgen met squatten.

Hoppaaaa vakantie! :D Weet niet of ik de tentamens heb gehaald, maar die kunnen m'n bout hachelen. In ieder geval, heerlijk getraind na het tentamen. Was beetje onzeker (:o) of het ging lukken want had alleen een bakje kwark gegeten vanochtend maar ging heerlijk dus.

Squat:
10x20
5x40
5x60
5x90
2x110
5x122.5
5x122.5
5x122.5
5x122.5
5x122.5

Op een lekkere manier strijden. Laatste rep laatste set was enige rep waar ik niet tevreden was over form (knieën naar binnen). Voor de rest dikke prima. Is een VPR trouwens dit.

Paused Incline Bench:
10x20
8x50
5x70
5x87.5
5x87.5
5x87.5
5x87.5
5x87.5

Pull-Ups
5xbw+5
5xbw+5
5xbw+5
5xbw+5
5xbw+5

Laatste rep laatste set was een halve rep eigenlijk maar dat negeer ik maar even, lijkt me beter voor m'n progressie.

En nog wat side raises, niet interessant.

Vanavond gaat de chill modus aan, morgen insane uitslapen en ff kijken waar ik squatschoenen kan scoren, en zondag awekenings! Heerlijk begin van de vakantie dus! :D

Goeie train man !!

Nerlinger.com
Amazon.co.uk
Iljastriksports.nl

Daar kun je halen !

Terug
Naar boven