Fitness Seller

'My Road': Een sterke jongen worden

Ik zou geen Wendler gaan doen man, progressie is daarmee erg traag en ik denk dat je linear nog wel flink wat gains kunt maken. Is het geen idee om gewoon een stapje terug te nemen en dan proberen je plateau te doorbreken?

Bij Wendler ben je vooral bezig met nietszeggende PR's zetten (repje meer hier, extra rep daar).

• Topic Starter Topic Starter
beterschap man. je hebt toch ook Wendler gedaan? Hoe beviel dat?

Thx man. Klopt, dat ging destijds best goed. Maar ik doe nu liever geen Wendler meer o.a. om wat Berend en Sticky vertellen.

Ik zou geen Wendler gaan doen man, progressie is daarmee erg traag en ik denk dat je linear nog wel flink wat gains kunt maken. Is het geen idee om gewoon een stapje terug te nemen en dan proberen je plateau te doorbreken?

Zou ik eventueel nog kunnen doen maar ik ben nu al 3 (misschien 4) keer vast gelopen op de 100/102,5kg op 5x5. Daarom lijkt het me beter nu gewoon wat anders te gaan doen.

In in in!

Ik squat nu 5 x 5 x 132, ben ik toegelaten tot de race? :)

Yeah buddy, wat mij betreft wel! Hoe meer meer zielen hoe meer vreugd :D

Bij Wendler ben je vooral bezig met nietszeggende PR's zetten (repje meer hier, extra rep daar).

Jouw bench is de laatste tijd goed vooruit gegaan toch? Volg jij een standaard schema of heb je zelf wat in elkaar gezet?

5x5 my n**ga. Nee mijn bank is volgens mij vooruit gegaan door echt veel te banken.

Dag 1.
Normale grip, gepauzeerd; 5x5 (opgebouwd vanaf 85 of zo, wekelijks verhogen met 2,5)
Medium grip, touch en go; 4x10-20 (gewoon vies pompen)

Dag 2.
Close grip, gepauzeerd; 5x5, daarna overgestapt op 2x3 + 3x5 en dit doet volgens mij veel goeds voor m'n bank.
Wide grip; varierend in reps, gewoon wat extra volume draaien.

En dan op willekeurige dagen nog slingshot bench en zo erbij.

Weinig bijzonders dus. Gewoon consistent veel banken.

5x5 my n**ga. Nee mijn bank is volgens mij vooruit gegaan door echt veel te banken.

Dag 1.
Normale grip, gepauzeerd; 5x5 (opgebouwd vanaf 85 of zo, wekelijks verhogen met 2,5)

Dag 2.
Close grip, gepauzeerd; 5x5, daarna overgestapt op 2x3 + 3x5 en dit doet volgens mij veel goeds voor m'n bank.

Ik zie het. Ik ga het ook eens proberen op de manier hoe jij het nu doet, gewoon lekker volume erbij pompen met een extra bankvariatie.

---------- Toegevoegd om 17:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:27 ----------

Training van zojuist

Squat
3x100
3x120
3x130
3x140
3x5x100 highbar

keertje op platte schoenen ipv oly, was niet zo'n succes. Ik ga de komende tijd veel werken aan m'n quadstrenght (front squats en highbar). Ik denk dat dit veel zal helpen om het vooroverleunen in de squat eruit te krijgen.

deadlift
5x3x170 hard

pullup
6x5x+5

dumbelrow
15x40
12x40

en een zooi pulldowns met verschillende gripvariaties

Dag 1.

Dag 2.

Frequentie en volume dat is beste remedie voor een plateau op je bench ja.
Gewoon weer terug gaan naar die 3x per week benchen wat je voorheen ook deed.

strict press paused
5x5x72.5

ging nog best hard

pullup
10x3x+10

bench
god***domme druk 20 min wachten kijken naar halfreppende barbellrowers in de bench, komt ook nog de kut bench als eerste vrij waar je de stang uit het rek moet tillen :mad:

3x110 paused; zware gewichten eruit tillen is kut dus maar lichter
2x10x90
8x90
?x70 voetjes van de vloer
?x60 idem

wilde hierna nog rug pompen maar veel te druk, misschien morgen

Nette bench ondanks die kut bench!
Welke grip heb je ditmaal gebruikt dan?

Vandaag echt maximaal gesneuveld maar lekker bezig geweest

squat
5x5x140

1e set ging best goed, 2,3 stuk minder, knieën trokken erg naar binnen maar kon dit in de 4e en 5e set weer verminderen door er goed op te focussen. Zit nog een beetje te twijfelen of ik volgende keer ophoog of dat ik deload.

front squat
3x100 dit werd m niet voor 5 sets
5x80
5x80

high bar squat
8x100
12x100

filmpje van de eerste set 140 squat

http://www.youtube.com/watch?v=z0VYAE2Bm3A

zie nu dat ik hier ook nog niet m'n knieën naar buiten duw wanneer 't nodig is, kan nog wel wat progressie boeken denk toch :D

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit man, vrij easy

Ziet er goed uit man, vrij easy

Ja alleen m'n knieën trokken daar ook al te veel neer binnen. Daardoor vertraagd mn lift echt een stuk merkte ik de laatste sets toen ik het wel goed deed. Ik heb naar mn idee op het begin wel ff meer power met mn knieën naar binnen maar daarna moet ik voortaan m'n knieën naar buiten gooien.

Nog ff de laatste uurtjes van vandaag in de gym doorgebracht, moet ik vaker rond dit tijdstip doen, is lekker rustig :D

Bench Paused:
8x60
5x60
5x80
5x90
5x5x100

overal nog over in de tank, hoera

Pullup
4x4x+10
3x+10

even gelaten voor wat het was ivm tijd en dat ik het toch niet haalde :p 8x4 was planning

push press
5x40
5x60
5x70
3x5x80

gingen best goed hard

hierna pulldowns low rows en side /rear delt raises lekker pompu

Nice bench en push press :thumbs:
Grip aanpassing doet je goed of niet?

Nice bench en push press :thumbs:
Grip aanpassing doet je goed of niet?

Thanks m8. Ja ben zeker een stukkie sterker zo!

vandaag rustig gegaan op squats zodat ik dinsdag weer optimaal kan sneuvelen

squat high bar
10x60
10x80
10x100
10x100

deadlift
5x3x175

heb gefilmd; technisch allemaal goed, snelheid over het algemeen ook alleen de allerlaatste rep was goed traag
denk dat ik overga op dubbels vanaf nu, of iets minder sets

rdl
3x10x100

dumbell shrugs omdat ik nog met iemand stond te ouwehoeren en de dumbells toch al klaar lagen
55x40 :p

strict press
4x5x75
3x75

jammer, slechte focus laatste set

bench paused
3x7x90

voetjes van de vloer
10x80 close grip
10x80 wijde grip
6x80 close grip