AndroidHealthClinic

'My Road': Een sterke jongen worden

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag weer lekker getraind. Gedaan waar ik zin in had en het simpel gehouden.

Deadlift poging tot maxen
2x12x40
5x80
5x120
1x150
1x160
1x170, erg gemakkelijk
0x175, kreeg 'm net niet voorbij het punt waar het een zekerheidje is, vrijdag pak ik 'm sowieso
5x150 deadstop

BOR pompen
12x40
12x60
10x80
8x80

Pull-ups met wat gewicht, wil hier me wat meer gaan focussen op pull ups komende tijd
5xbw
3xbw+10
3xbw+15
5xbw

Military Press wilde eerst gaan maxen, maar voelde dat dat niet erin zat, dus toen maar hypertrofie sets gedaan
12xbarbell
8x40
4x50
3x60
2x70
10x60
10x60
8x60

Dumbell Shoulder Press was hier al redelijk moe
8x20
5x30
5x38
6x30

Waarom max jij toch steeds weer op de deadlift?
Van maxen wordt je niet sterk.

Waarom max jij toch steeds weer op de deadlift?
Van maxen wordt je niet sterk.

Dat weet ik mc. chick. Maar ik heb er wel een reden voor. Ben de afgelopen twee cycles van Wendler toch redelijk vooruit geschoten op m'n bench en military press. Echter bleef m'n deadlift - voor mij - onverklaarbaar achter. Dat en het feit dat ik nu twee weken met m'n tentamens bezig ben, waardoor ik mezelf sowieso niet kan garanderen dat ik goed bezig ben met voeding en training, hebben ertoe geleid dat ik gewoon even doe waar ik zin in heb. En aangezien ik er niet tegen kon dat ik m'n deadlift maar niet kon verhogen heb ik besloten gewoon is een paar trainingen achter elkaar te kijken wat nou m'n max is. En dat is het - wat mij betreft - waard geweest, want ik dacht dat m'n max zat op 160 vorig week maandag, terwijl ik nu dus 170 en vrijdag denk ik 175 op til. Volgende week ga ik gewoon weer verder met een schema ;)

Voor de andere compounds waar ik op heb gemaxed afgelopen week zie reden 2 :p

---------- Toegevoegd om 19:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:44 ----------

Wel bedankt voor je bijdrage natuurlijk!

Laatst bewerkt:
Ging mij erom of je het principe van maxen begrijpt.
Maxen doe je om je kracht te testen, verder doet het qua trainen weinig voor je. Sterker nog van vaak maxen ga je zwakker worden i.p.v. sterker.

Je moet eerst een periode bouwen voordat je kunt maxen. Met bouwen wordt je sterker en met maxen test je of dit het geval is. Risico van maxen is dat een slechte dag een vertekend beeld geeft. Zie je eigen training als voorbeeld, eerst 160 en later 170 terwijl je in die korte periode niks sterker bent geworden. Dat is fysiologisch ook onmogelijk in dit tijdsbestek.

Suc6 verder.

Dat is me dus bekend. Mede door het nu juist meerder malen te proberen wilde ik een slechte dag uitsluiten. Goed, ik max nu wel zonder een progressieve een deloadende vooraf, maar ik ben er wel achter gekomen dat ik dus meer kon dan ik dacht.

Dat je van vaak maxen zwakker kan worden was me trouwens niet bekend, ik zal mn plannen voor vrijdag dus maar even aanpassen. Nogmaals bedankt.

Laatst bewerkt:
Lekkere trainingen !

Thanks.

Zojuist weer lekker getraind. Hoog tempo aangehouden, vandaar overal wat minder reps dan normaal. Overal onder de minuut rust gehouden, behalve bij m'n dumbell shrugs.

Bench Press:
2x10x40
8x60
8x80
7x90
5x90
3x90 + dropset: 11x60

Incline Dumbell Press:
8x22
6x40, minder dan gehoopt
4x40, eraan toegeven dat dit op dit tempo een te hoog gewicht is dus:
9x36

Incline Dumbell Flies:
10x18
8x22
8x22
8x22

Close Grip Bench Press:
8x60
6x60
6x60, geen succes deze oefening

Dumbell Shrugs:
30x40
30x40, kots komt omhoog :o
30x40

Dumbell Side Raises supersetted with Rear Delt Dumbell Raises:
10x10+10x7
10x14+10x7
10x14+10x7
10x14+10x7

Nog trouwens over m'n benenissue: het probleem dat geconstateerd is door de fysiotherapeut is een geïmmobiliseerde heup. Ik ben blij dat ze vrij snel met de oorzaak kwam want ik was bang dat m'n klachten te vaag zouden zijn om het goed direct aan te kunnen pakken. Wanneer ik weer volledig in staat ben benen te trainen ga ik volop knallen. Ik heb alvast, dromer dat ik ben, nagedacht over toekomstige trainingsplannen en een programma waar ik toch echt naar toe wil gaan werken is Smolov. Maar hiervoor zal ik toch eerst het squatten weer goed onder de knie moeten krijgen en wat kilo's op m'n squat moeten plakken, dus daar ga ik hard voor werken!

Nette incline press hoor !

Blijft nog steeds netjes, krijg die hele dingen niet eens een halve keer de lucht in :(

Thanks, aantal reps stelde me wat teleur, volgens mij heb ik eerder in m'n log al 3/4x8x40 gedaan, maar m'n tempo lag nu wel flink hoger, dus valt niet te vergelijken.

Echt beestachtig...
Ik ga nog niet eens poging wagen met die joekels hehehe ;)

btw misschien eerst 30/32 kg kunnen pakken i.p.v. 22kg
is namelijk toch een grote stap, wat je onbewust ook tegenwerkt

Echt beestachtig...
Ik ga nog niet eens poging wagen met die joekels hehehe ;)

btw misschien eerst 30/32 kg kunnen pakken i.p.v. 22kg
is namelijk toch een grote stap, wat je onbewust ook tegenwerkt

Jaja bescheiden man, volgens mij heb ik in jouw log ook al 38kg dumbell presses voorbij zien komen :p. En ja ik had misschien beter ff een tussenstap kunnen nemen, maar ik stond al zo vol van die bench press dat ik er dacht beter aan te doen die over te slaan. Achteraf had ik gewoon beter met lichtere dumbells kunnen pressen, maar soit :D

Gaat hier ook nog netjes

Toch wel? :P
Ik ben er rond half 4, zal wel net te laat zijn of niet? :o

Nee dan ben ik er ook wel!

---------- Toegevoegd om 14:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

Misschien ook niet trouwens, zojuist alles wat ik heb gegeten eruit genekt :o Even kijken of het er zo wel in wil blijven.

Kijk maar even ;)
Vriend van me belt net op dat die meewil en we weten niet of we de bus redden ( moet op hem wachten ).

Kijk maar even ;)
Vriend van me belt net op dat die meewil en we weten niet of we de bus redden ( moet op hem wachten ).

Nee gaat hem niet worden man, zojuist weer genekt :o Tijden geen alcohol gedronken, dan krijg je dat he. Succes met je training!

Zuipschuiten :)

Gisteren borst, delts en traps getraind. Ook weer een sessie gehad bij de fysio, zodadelijk licht benen trainen en kijken hoe dat gaat.

Bench Press:
15xbarbell
8x40
8x60
8x80
7x90 1 spot
4x95 2 spot
8x80

Note: spotter was te vroeg en alleen tweede spot van de 4x95 was nodig.

Incline Bench Press:
8x60
8x70
6x70

Dips:
8xbw
8xbw+10
6xbw+15
4xbw+20
6xbw+10
8xbw

Dumbell Side Raises: