Fitness Seller

'My Road': Een sterke jongen worden

• Topic Starter Topic Starter
Trainingsplannen zijn aangepast omdat ik weer is samen kon trainen met iemand die ik lang niet heb gezien. Dus deze week mogelijk geen benen, misschien dat ik ze vrijdag erbij pak, wil ze toch maar lichtjes trainen.

Military Press:
10xbarbell
10x40
10x60
6x70
6x70
10x60

Shoulder Dumbell Press, staand 1 arm per keer:
6x22
5x30 (****ing zwaar)
10x26

Schouders waren na deze oefening echt helemaal kapot.

Dumbell Side Raises:
10x10
10x12
10x16
10x16
10x16

Close Grip Bench Press:
10x40
10x50
6x80
6x80
5x80

Kort maar krachtig dus. Zeker niet ontevreden, m'n werksetjes bij CGBP gingen veel beter dan verwacht.

Laatst bewerkt:
Lekker bezig man!
Hoe close pak je de CGBP met de grip?

Pinken op de buitenkant van het gladde gedeelte. Zo vallen m'n ellebogen precies goed langs m'n lichaam.

Hmm dan liggen je handen dus maar iets van 10cm van elkaar af?
Ik pakte hem met me wijsvinger nog net op de ribbels maar was al bang dat het te wijd was :o

Hmm dan liggen je handen dus maar iets van 10cm van elkaar af?
Ik pakte hem met me wijsvinger nog net op de ribbels maar was al bang dat het te wijd was :o

Nee ik denk wel iets meer dan dat hoor rond de 15-18cm?. Ik pak 'm gewoon zo breed als nodig is, als ik m'n handen dichterbij elkaar plaats dan ik nu zou doen dan plaats ik naar mijn mening teveel stress op polsen en ellebogen. En met de ribbels bedoel je neem ik aan niet het geribbelde gedeelte in het midden, toch?

Dan pak ik hem wel goed denk ik. Ik wist ook niet of je ellebogen langs je lichaam op moesten gaan, maar bij te smalle grip krijg ik ook last van pols en elleboog inderdaad, plus dat ik de balans verlies.
De grip die ik pak is op het ribbel gedeelte net naast het gladde deel in het midden, dus ik laat het gladde deel net vrij.

Dan pak ik hem wel goed denk ik. Ik wist ook niet of je ellebogen langs je lichaam op moesten gaan, maar bij te smalle grip krijg ik ook last van pols en elleboog inderdaad, plus dat ik de balans verlies.
De grip die ik pak is op het ribbel gedeelte net naast het gladde deel in het midden, dus ik laat het gladde deel net vrij.

Oke dan pak jij hem met je ringvinger waar ik 'm met m'n pink pak. Bij CGBP is het de bedoeling dat je ellebogen boven je polsen uitkomen (correct me if I'm wrong), dus ik denk dat jij net iets minder wijd mag.

#Longdayofwork#lateeveningnightworkout#lets#blast#some#legs#go#****yeah

Even serieus, ga nog ff benen trainen, lekker knallen. Dadelijk updateje :)

---------- Toegevoegd om 23:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Tot zover mijn twitter satire, hierbij m'n training. Ging lekker, ben echt blij dat ik weer is m'n benen lekker heb getraind. Na afloop van m'n training nog wat gerekt in m'n bil, voor een precieze diagnose over welke spier ik moet gaan rekken om m'n buttwink weg te werken moet ik nog een afspraak plannen.

Squat:
2x15xbarbell
10x40
10x60
10x80
10x90
2x100, voelde niet helemaal goed, waarschijnlijk ook wel beetje mentaal.

Leg Extension:
8x55
8x75
8x95
6x105
6x115
6x125

Leg Press:
10x45
10x85
10x125
8x145
4x165

Had deze nog nooit gebruikt, full-stack is 195, best zware overbrenging van krachten.

Stiff Legged Deadlift:
10xbarbell
10x60
10x80
10x100
6x120, grip fail
10x120, hook grip, gratis geplette duimen erbij

Leg Curl:
10x55
10x65
10x75

Vanochtend nog snel wat rug getraind. Had weinig tijd en als gevolg daarvan heb ik ook maar de helft van m'n training kunnen doen, biceps en achterkant schouders bijvoorbeeld niet apart aan kunnen pakken. Ik wilde m'n onderarmen nog training maar dat bleek niet nodig, die stonden na drie oefeningen helemaal vol. Energieniveau was niet zo hoog, weinig geslapen, niet veel gegeten voor het trainen. Ging toch met een tevreden (lees opgepompt) gevoel weg.

Pull up:
12xbw
8xbw
6xbw

Dumbell Rows:
10x30
10x40
10x40
10x40

Lat Pulldown: Was hier al helemaal op.
10x57
10x67
10x77

T Bar Row:
10x30
10x50
10x60

Kort maar krachtig. In.

Geen update, maar een vraag aan degenen die mij volgen. Ik zou graag wat sneller progressie willen boeken in mijn benen de komende tijd. Zowel in kracht als massa. Momenteel train ik mijn benen een maal per week. Zou ik, kijkend naar mijn doel (sneller kracht en massa) er volgens jullie goed aan doen mijn benen twee maal per week te pakken? En zo ja, in wat voor schema zou ik mijn benen het beste twee keer per week kunnen pakken? Ik dacht zelf aan Legs/Push/Pull/Legs?

Input wordt gewaardeerd!

Ub/Lb 4x per week sloopte mijn benen zo erg dat ik overgestapt ben naar 1x per week benen met 1 á 2 beenoefeningen op een andere dag om het aan te vullen, dus dat zou een optie zijn.
Push/Pull heb ik geen ervaring mee.
Zelfs fullbody zou kunnen met 2/3x per week squatten, maar dan prefer ik persoonlijk Ub/Lb.

Ub/Lb 4x per week sloopte mijn benen zo erg dat ik overgestapt ben naar 1x per week benen met 1 á 2 beenoefeningen op een andere dag om het aan te vullen, dus dat zou een optie zijn.
Push/Pull heb ik geen ervaring mee.
Zelfs fullbody zou kunnen met 2/3x per week squatten, maar dan prefer ik persoonlijk Ub/Lb.

Fullbody beviel me wel maar ik hou daarin mis ik wel wat ruimte voor isolatie voor ub. Bij UB/LB zou ik wat meer ruimte hebben om te isoleren, en bij Legs/Push/Pull/Legs nog meer. Ik ga is even kijken hoe die twee soorten schema's er voor mezelf uit zouden komen te zien, en hoe ik er een progressief aspect in kan verwerken.

Ik hou het bij 1 benentraining per week. Werkt het best voor mij. Dit met de standaardoefeningen zoals squat, leg press, leg extension en curl, lunges en eventueel sldl. en 2 kuitoefeningen per sessie.

Ik hou het bij 1 benentraining per week. Werkt het best voor mij. Dit met de standaardoefeningen zoals squat, leg press, leg extension en curl, lunges en eventueel sldl. en 2 kuitoefeningen per sessie.

Thanks voor je feedback. Ik ga gewoon is twee sessies per week proberen. Maandag een zware sessie, en vrijdag een wat lichtere sessie. Ga op vrijdag front ipv backsquats doen, en aangezien ik deze nog nooit heb gedaan zal dit op het begin vooral techniek werk zijn. Ben er vrij zeker van dat ik dan in ieder geval niet te veel doe. Dus voor nu gewoon even legs/push/pull/legs proberen. Ik ga trouwens ook carb backloading implementeren in m'n voeding, ben benieuwd :)

---------- Toegevoegd om 22:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:32 ----------

Helaas werden m'n goede voornemens om benen vandaag te trainen lekker de kop ingeduwd toen ik binnenkwam en bij elk squatrack minimaal een groep van twee personen stond. Dan maar borst trainen.

Bench Press:
15xbarbell
15xbarbell
8x50
6x70
3x90
4x100 sowieso pr
3x100
2x100

Incline Bench Press:
5x60
4x80
3x90
2x90

Cable Flies:
10x52
10x79
10x86
8x93

Bodyweight Dips tot faal:
17x
11x
9x
8x

Dumbell Side Raises:
12x10
12x16
12x16
10x16

Dumbell Rear Delt Raises:
10x7
10x7
10x9
12x9

Lekker getraind :) 4x100 is sowieso het beste dat ik ooit heb gedrukt, zat misschien zelfs een 5e rep in maar ik wilde wat gas over laten in de tank. Met een tevreden gevoel eten naar binnen werken nu :p

Gisteren benentraining:

Squat:
2x15xbarbell
10x50
5x70
10x90
10x90
10x90
8x90

Barbell Lunges:
2x8xbarbell
8x40
6x40

Hierna nog SLDL's gedaan, niet gelogd. Tevreden over m'n squat, ging mits niet onder 90 graden pijnvrij.

Vandaag schouders/triceps:

Military Press:
2x10xbarbell
10x40
8x60 easy
6x70 easy
4x75 easy

Gas overgelaten voor volgende oefening.

Shoulder Dumbell Press:
8x20
8x32
5x40 niet zo easy
16x30 lekkah

Dumbell Side Raises:
10x10
12x16
12x16
12x16

Close Grip Bench Press:
8x60
8x80
6x80
5x80

En nog wat triceps gepompt, niet gelogd.

Lekkere training, MP en CGBP ben ik tevreden mee.

On another note, ik laat m'n legs/push/pull/legs schema varen. Ga denk ik gewoon weer verder met Wendler, na volgende week mits het squatten weer lekker gaat.

Krimlo wants to be biggg

Ferme squats

Na een tijdje weer een update :) Afgelopen maand vrijwel niet getraind ivm vakantie nieuwjaar etc.. Ook wat minder gemotiveerd. Nu weer knallen! Helaas wel de afgelopen drie dagen 'ziek' geweest, voel me prima, maar als ik een fatsoenlijke maaltijd eet met wat kip en rijst of überhaupt een fatsoenlijke hoeveelheid eet, is het snel teveel en kots ik alles uit. Nog niet eens bij een derde van wat ik normaal in een maaltijd eet. Hopen dat dat snel overgaat. Heb een cut ingezet want vond dat ik wat teveel was aangekomen, ga 'm aanhouden totdat ik gewoon lekker droog ben, gaat gelukkig altijd snel bij mij.

Ben begonnen met het 5x5 schema, lekker korte training ook wel lekker in een cut.

Vandaag gedaan:

Squat: 5x5x70
Bench Press: 5x5x80
Barbell Rows: 5x5x80

Alles ver onder wat ik zou kunnen zodat ik in ieder geval niet meteen vastloop, al viel het vandaag wel wat zwaar, omdat ik de afgelopen dagen niet fatsoenlijk heb kunnen eten en m'n kracht in de cut sowieso zuigt.

Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar :)

Welkom terug kerel en de beste wensen nog :thumbs:
Misschien kom ik nu bij je kracht in de buurt, als je een tijdje doorcut :o

Terug
Naar boven