XXL Nutrition

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.981
Precies. En ik weet zeker dat het me toch meer zelfvertrouwen kan en gaat geven.
Ongetwijfeld!
Die kilo's vliegen je zometeen om de oren, moet jij opletten. Je hebt gezien hoe ik in slechts 5 maanden van nietszeggend naar beachproof gegaan was destijds dus jij kan dat ook!

Ik vind het toch best zorgwekkend als je maanden tot jaren moet afbouwen van een bepaalde medicatie ?
Nee, dat is niet zorgwekkend. Jaren afbouwen misschien wel, maar maanden toch zeker niet.

Snap niet dat je er zo licht over denkt ???
Probleem met dit soort medicatie is, is dat als het werkt je erop gaat bouwen en afhankelijk word ervan.
Oftewel de verslaving komt opzetten, dan zeg je ook nog dat als je tijdens opbouwen een k*tsituatie tegen komt weer meer medicatie neemt.
Van een medicijn afhankelijk worden is niet hetzelfde als een verslaving, dat mag duidelijk zijn. Een AIDS of diabetes patiënt is ook afhankelijk van zijn medicatie, maar dat maakt het ook nog niet tot een verslaving. Ik heb trouwens nergens gezegd dat je bij een k*tsituatie meer medicatie neemt, geen idee waar je dat haalt.

Lees eens wat je zelf zegt en beweer nu nog eens dat het geen verslavende middelen zijn :)
Het zijn geen verslavende middelen.

Het willen afbouwen maar kan niet vanwege stressvolle situatie dus meer medicatie en erna willen afbouwen.
Dat is niet wat ik heb gezegd. Afbouwen bleek gewoon op dat moment niet de goeie oplossing, ik had een hogere dosis nodig om me goed te voelen. Dus hebben we de dosis verhoogt.

Wat als er weer een situatie komt, bouw je dan weer op ?
Blijf je dan de rest van de tijd een cirkeltje rondlopen van afbouwen, k*tsituatie/opbouwen en afbouwen ?
De bedoeling is om te kunnen leven zonder overdreven irrationele angsten, met of zonder medicatie. Bij voorkeur zonder medicatie. Echter, deze angstgevoelens treden in mijn geval het meeste op (of zijn het meest merkbaar) bij specifieke stress situaties. Het zijn die situaties waarin de medicatie zijn effect moet hebben, dus die situaties zijn zowat de maatstaf. Als ik met therapie er in slaag om dit soort stress zonder medicatie door te komen met mijn angst binnen de grenzen van het leefbare. En dat vergt inderdaad wat cycli van afbouwen, misschien terug opbouwen, weer afbouwen,... .

Je zegt dat ik er allemaal licht over ga, maar wat moet ik anders doen? Ik neem die dingen niet voor mijn plezier, maar omdat ik ze nodig heb.
In het geval van NewMe zitten we met hetzelfde. Hij heeft ze nodig, anders had de psychiater het niet voorgeschreven.

---------- Toegevoegd om 23:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:59 ----------

@Rorschach86
aah ik had je nickname nog niet opgemerkt, nu begrijp ik het een en ander ;)
Ik snap wat je bedoelt, maar mijn nick heeft niets te maken met de rorschach test of zo, maar met watchmen:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Met je laatste alinea doel je op het vertrouwen dat een voorschrijvend arts moet hebben in het medicijn, angst zaaien met bijwerkingen werkt idd niet bevorderlijk voor een patient (ondanks dat we dat hier wel aan het doen zijn :p)
Inderdaad.
Succes met het afbouwen van je medicatie, schijnt moeilijk te zijn :P
Tot hiertoe nog geen last gehad bij het afbouwen zelf, zal ook wel afhangen van product tot product.

Ik zal eens kijken wanneer het internet hier weer op kruissnelheid is. Al ben ik nu al sceptisch omdat het over een televisie uitzending gaat. Niet altijd de meest objectieve en betrouwbare bron.
Na de examens me toch maar weer inlezen in de huidige wetenschappelijke standpunten over mijn medicatie.

Wat NewMe eigenlijk nodig heeft is een goed werkende placebo maar daar specifiek naar op zoek gaan werkt ook weer niet :p

No Offence maar een psychiater kan nog zoveel dingen voorschrijven als die wilt dat betekend niet dat iemand het nodig heeft :)
De grootste reden waarom ik vanaf mijn 5de al zoveel problemen heb komt door advies van instanties waaronder psychologen en psychiaters.
Die mensen zijn niet alwetend en doen wat hun misschien het beste lijkt maar dat betekend niet dat dat het beste is.

Iemand met diabetes die daarvoor medicatie nodig heeft is heel anders dan iemand met psyschische klachten en stoornissen.
Mensen met diabetes moeten het nemen om te overleven.
Mensen met stoornissen zijn juist erg gevoelig voor verslavingen en deze medicatie is niet zo verschillend van drugs.

Kijk ik ben misschien bevooroordeeld over deze medicatie maar ik heb iemand van heel dichtbij jarenlang moeite zien doen om van die zooi af te komen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.986
Ik vraag me eigenlijk echt af in hoeverre het tegen de angst werkt. Op zich vind ik zelf dat ik het tegen de somberheid niet nodig heb. Het is die angst die ervoor zorgt dat ik me k*t ga voelen. Vooral dagen dat ik naar de uni ga zijn toch heel zwaar voor me. Ik stel me nu voor dat ik zonder enige angst in de lessen zit als ik deze medicijnen neem, maar is dat waar? ik denk dat dat te mooi is om waar te zijn iig.

Wat NewMe eigenlijk nodig heeft is een goed werkende placebo maar daar specifiek naar op zoek gaan werkt ook weer niet :p
Lol, idd. Voor een "goed werkende" placebo :p
Alle placebo's werken evengoed.

No Offence maar een psychiater kan nog zoveel dingen voorschrijven als die wilt dat betekend niet dat iemand het nodig heeft :)
Maar als je niet op je dokter kan vertrouwen wat betreft behandeling, op wie dan wel. Ik heb nu nog het "geluk" om als biochemicus af te studeren, dus ik heb nog enigszins de wetenschappelijke achtergrond om de literatuur door te pluizen. Maar dan nog, ik ben geen dokter, dus ik kan hier zelf moeilijk over oordelen. Dan blijft enkel de dokter nog over.

De grootste reden waarom ik vanaf mijn 5de al zoveel problemen heb komt door advies van instanties waaronder psychologen en psychiaters.
Die mensen zijn niet alwetend en doen wat hun misschien het beste lijkt maar dat betekend niet dat dat het beste is.
Van psychologen ben ik over het algemeen ook niet echt onder de indruk, en de psychiater is voor mij ook alleen iemand die ervaring heeft met dit soort medicatie en angststoornissen. Beter kan ik niet doen.

Iemand met diabetes die daarvoor medicatie nodig heeft is heel anders dan iemand met psyschische klachten en stoornissen.
Mensen met diabetes moeten het nemen om te overleven.
Mensen met stoornissen zijn juist erg gevoelig voor verslavingen en deze medicatie is niet zo verschillend van drugs.

Kijk ik ben misschien bevooroordeeld over deze medicatie maar ik heb iemand van heel dichtbij jarenlang moeite zien doen om van die zooi af te komen.
De vergelijking met diabetes is inderdaad overdreven. Ik kon niet zo meteen een mildere aandoening bedenken waarvoor je langdurig medicatie moet nemen :p
Ik kan me toch echt niet voorstellen dat je echt jaren moeite moet doen om er van af te komen. Gaat dat echt over ontwenningsverschijnselen, of over het geconfronteerd worden met het leven zonder de medicatie?
Wat voor type antidepressivum was het?

We zijn trouwens allebei bevooroordeeld, want ik heb goeie ervaringen met mijn medicatie.

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:16 ----------

Ik vraag me eigenlijk echt af in hoeverre het tegen de angst werkt. Op zich vind ik zelf dat ik het tegen de somberheid niet nodig heb. Het is die angst die ervoor zorgt dat ik me k*t ga voelen. Vooral dagen dat ik naar de uni ga zijn toch heel zwaar voor me. Ik stel me nu voor dat ik zonder enige angst in de lessen zit als ik deze medicijnen neem, maar is dat waar? ik denk dat dat te mooi is om waar te zijn iig.
Hmm, je kan altijd voor een second opinion gaan als je niet zeker bent van je medicatie. Voor zover ik weet (voornamelijk van wat mijn eigen dokter mij vertelt) worden antidepressiva in hogere dosissen gegeven als het voor een angsstoornis gaat. Of het dan ook echt werkt hangt dan wat af van persoon tot persoon, en medicijn tot medicijn. Ik had vroeger vooral veel angst op school, universiteit wat minder. Maar de angst was daarom niet weg, bij de minste vorm van evaluatie (examens, opdrachten, practica) wakkerde de angst weer op. En als ik er nu over terugdenk, ik heb ook heel veel lessen gemist die eerste jaren unief. Voor mij helpt de medicatie zeker, en de angst is teruggedrongen tot een milde, niet al te abnormale sociale angst. Er is echter geen enkele garantie dat dit bij jou ook het geval zal zijn.

Misschien kan je eens homeopathie proberen, dat heeft geen neveneffecten.

Laatst bewerkt:
Denk niet dat je dat kan verwachten met gewoonweg alleen medicatie.
Naar mijn mening is angst niet op te lossen door een paar pilletjes te slikken.

Je zult misschien wat minder stress hebben, de lessen zullen wat makkelijker afgaan maar of het de angst wegneemt die je hebt om te gaan durf ik niet te zeggen.

Angst komt door een dieper gelegen probleem die alleen jij kan aanpakken.
Tuurlijk er zijn hulpmiddelen maar dat zijn hulpmiddelen en geen wondermiddel.
De enige wondermiddel die je kan helpen ben jij zelf :)
Doe jezelf niet te kort want geloof mij, een persoon is tot veel meer in staat dan de meeste denken.
Jij kan zorgen voor de dingen die te mooi lijken om waar te zijn te verwezenlijken tot realiteit :)

@Rorschach: Welke anti depressivum het was weet ik niet.
Ontwenningsverschijnselen had diegene zeker last van maar het grootste probleem die je krijgt is het leven zelf.
Je hebt jaren een middel gehad wat ervoor zorgte dat het wat draaglijker werd, dus je raakt er afhankelijk van vanwege de state of mind.
Uiteindelijk nam diegene nog 1 pilletje per dag en daarvan kwam diegene nog moeilijk van af.

Laatst bewerkt:

Je moet echt op onderzoek uitgaan naar wat de overtuigingen zijn die je hebt, die er voor zorgen dat je je zo angstig voelt. Ik kan me niet voorstellen dat het alleen maar de overtuiging is dat mensen een slank lichaam raar vinden.

Laatst bewerkt:
Die angst wakker je zelf op doordat je in een gedachtenpatroon terecht komt die je inmiddels veel te vaak hebt gehad en daardoor een 'standaardreactie' is geworden bij dergelijke situaties.
Wat je uiteindelijk wilt bereiken is dat je dit gedachtenpatroon aan de kant kan zetten en die psychologische kooi waar je nu in zit te ontsnappen. Iemand die van buitenaf de deur opent is niet wat het beste voor je is want dat is slechts tijdelijk. De enige manier hoe dit kan is door zelf de tralies te verbuigen en hier vol trots uit te stappen zodat je dit tijdens een eventuele terugval ook weer kan.

Eerste stap is binnen handbereik en dat is naar de sportschool gaan want een patroon van regelmatig trainen kweekt zelfvertrouwen. Je voelt je er binnen de kortste keren op je gemak. Je ziet dan dat het helemaal geen grote moeite was en realiseert je dat je tot veel grotere dingen in staat bent en komt in een stroomversnelling terecht. Er zijn meerdere mensen (waaronder ik) die samen met je naar de gym willen gaan en de enige reden dat je dat nu nog afhoudt is omdat je me niet kent.

Ga geen medicijnen gebruiken maar ga lekker mee trainen! Log elke training in een nieuw topic en noem dat 'NewMe gaat groeien'. Wees trots op elke training die je post, ongeacht de oefeningen en gewichten, puur het feit dat je weer een training hebt afgerond geeft je een trots gevoel op jezelf en dat is precies wat jij nodig hebt! Trots, tastbaar bewijs tegenover jezelf en anderen dat je het kan en er keihard aan werkt. Die trots werkt door op alle vlakken. Je loopt rechterop en met een glimlach op je gezicht rond, je straalt meer zelfvertrouwen uit en dat merk jij zelf maar ook de meisjes ;)

Zelf weet je het ook: het is tijd om te veranderen, schouders eronder te zetten en die eerste stappen door te zetten want voor je het weet zie je dat je aan het veranderen bent in de man die je altijd al had willen zijn!

Laatst bewerkt:
Your mind is the limit, every second you spend on working at yourself is a second to be proud off :)
Every step forward is leading you to new places and heights.

BB gebonden: Every Rep, Every Set, Every Workout leads you to your goal :)

De medicatie maakt je rustiger (niet het goede woord).... meer 'at ease', waardoor je je kunt focussen op dingen die er echt toe doen.
Je moet echt op onderzoek uitgaan naar wat de overtuigingen zijn die je hebt, die er voor zorgen dat je je zo angstig voelt. Ik kan me niet voorstellen dat het alleen maar de overtuiging is dat mensen een slank lichaam raar vinden.
+1
Ten eerste ben je geen schriele ecto (hele normale bouw), maar voel je je wel zo. Ten tweede ben je heel aardig en vooral: normaal!

Ik heb net het topic nog eens doorgenomen. Al die tips over hoe vrouwen te versieren lijkt me nu niet echt nuttig in zijn geval. Het feit dat hij geen vrouwen kan versieren is wel het minst van de problemen. Hij moet eerst leren zijn sociale angst overwinnen.
Hij durft amper een sportschool binnen, en spreekt bijna nooit een meisje aan, laat staan dat hij op dat moment nog allerlei technieken kan gaan gebruiken. Je leert iemand die nog niet kan lopen ook niet hoe hij moet rennen.

Ik heb net het topic nog eens doorgenomen. Al die tips over hoe vrouwen te versieren lijkt me nu niet echt nuttig in zijn geval. Het feit dat hij geen vrouwen kan versieren is wel het minst van de problemen. Hij moet eerst leren zijn sociale angst overwinnen.
Hij durft amper een sportschool binnen, en spreekt bijna nooit een meisje aan, laat staan dat hij op dat moment nog allerlei technieken kan gaan gebruiken. Je leert iemand die nog niet kan lopen ook niet hoe hij moet rennen.

grappige is dat vrouwen versieren veel te maken heeft met sociale angst. zoals de meesten sociale angst hebben met vrouwen heeft NewMe dit simpelweg bij iedereen.

Volgens mij was iedereen het hier al over eens, dus mss nog beter lezen de volgende keer?

De tv uitzending is een onderzoeksjournalistiek programma en bestaat al jaren. Sceptisch zijn is goed, maar zoals ik uit je posts lees had je een groot vertrouwen in je psychiater en stelde je geen twijfels bij de medicijnen. Vergeet niet dat veel artsen min of meer worden omgekocht d.m.v. verschillende middelen die farmaceutische bedrijven hanteren, artsen kunnen daar vaak weinig tegen doen. De farmacie wereld kan erg lucratief zijn.
Nu klinkt het alsof ik een complotdenker ben, dat ben ik absoluut niet maar ik neem niet alles klakkeloos aan.

Volgens mij was iedereen het hier al over eens, dus mss nog beter lezen de volgende keer?
Lol, het duurde nu al lang genoeg om het door te lezen. Bovendien kwam deze raad enkele posts geleden nog eens (door Tuladis).

De tv uitzending is een onderzoeksjournalistiek programma en bestaat al jaren. Sceptisch zijn is goed, maar zoals ik uit je posts lees had je een groot vertrouwen in je psychiater en stelde je geen twijfels bij de medicijnen. Vergeet niet dat veel artsen min of meer worden omgekocht d.m.v. verschillende middelen die farmaceutische bedrijven hanteren, artsen kunnen daar vaak weinig tegen doen. De farmacie wereld kan erg lucratief zijn.
Nu klinkt het alsof ik een complotdenker ben, dat ben ik absoluut niet maar ik neem niet alles klakkeloos aan.
Ik heb denk ik ook vermeld dat mijn vertrouwen in dokters ook voorkomt uit noodzaak (wie kan je meer vertrouwen dan dokters?). Bovendien is het ook afhankelijk van dokter tot dokter, en mijn psychiater is iemand die mij vertrouwen inboezemt.

Lol, het duurde nu al lang genoeg om het door te lezen. Bovendien kwam deze raad enkele posts geleden nog eens (door Tuladis).

Ik heb denk ik ook vermeld dat mijn vertrouwen in dokters ook voorkomt uit noodzaak (wie kan je meer vertrouwen dan dokters?). Bovendien is het ook afhankelijk van dokter tot dokter, en mijn psychiater is iemand die mij vertrouwen inboezemt.

Haha ja 100 pagina's doornemen duurt wel ff :p
Ow, ik bedoel ook niet dat je geen vertrouwen moet hebben in je arts, dat zou belachelijk zijn, maar stel wel vraagtekens bij medicijnen.

Hmm, ik begrijp best dat je vertrouwen in een psychiater wil hebben.
Want ja zij zijn degene die jou kunnen helpen.
Helaas hebben ze maar beperkte tijd om diagnoses te stellen en vooral om de juiste handelingen daarbij te ontdekken.

Tijdens de opname had ik regelmatig gesprekken met psychiaters.
Eerlijk gezegd vond ik de meeste echt achterlijk als een achtereind van een varken :P
Zoeken naar dingen die er niet zijn, voorbeeld:
Vraag: Waarom neem je drinken mee naar de woonkamer.
Antwoord: Om te kunnen drinken.
Vraag: Kun je toch ook op je kamer laten staan.
Antwoord: Wie gaat er nou van kamer tot kamer lopen voor een slokje drinken.
Oordeel: Je kan leiden aan dwangneuroses.

Zelfde ging over het feit dat ik vaak een petje draag, ja ben vaak te lui om me haar te doen maar zij zien er meteen iets achter :P

Sorry hoor maar om zulke mensen zonder aannames volledig te vertrouwen, zo gek ben ik niet :P

Laatst bewerkt:
Haha ja 100 pagina's doornemen duurt wel ff :p
Ow, ik bedoel ook niet dat je geen vertrouwen moet hebben in je arts, dat zou belachelijk zijn, maar stel wel vraagtekens bij medicijnen.
En hoe moet ik deze vraagtekens oplossen? Enige mogelijkheid die ik zie is mezelf inlezen. En ik weet genoeg van wetenschap om te weten dat dit makkelijk gezegd dan gedaan is. Dus zolang ik niet beter weet, is naar de dokter luisteren mijn beste optie.

Hmm, ik begrijp best dat je vertrouwen in een psychiater wil hebben.
Want ja zij zijn degene die jou kunnen helpen.
Helaas hebben ze maar beperkte tijd om diagnoses te stellen en vooral om de juiste handelingen daarbij te ontdekken.

Tijdens de opname had ik regelmatig gesprekken met psychiaters.
Eerlijk gezegd vond ik de meeste echt achterlijk als een achtereind van een varken :P
Zoeken naar dingen die er niet zijn, voorbeeld:
Vraag: Waarom neem je drinken mee naar de woonkamer.
Antwoord: Om te kunnen drinken.
Vraag: Kun je toch ook op je kamer laten staan.
Antwoord: Wie gaat er nou van kamer tot kamer lopen voor een slokje drinken.
Oordeel: Je kan leiden aan dwangneuroses.

Zelfde ging over het feit dat ik vaak een petje draag, ja ben vaak te lui om me haar te doen maar zij zien er meteen iets achter :P

Sorry hoor maar om zulke mensen zonder aannames volledig te vertrouwen, zo gek ben ik niet :P
Dat soort bizarre ervaringen heb ik niet gehad met mijn psychiater. Die zit helemaal niet overal wat achter te zoeken, hij stelt alleen vast dat ik een sociale fobie heb. De oorzaak daarvan zoeken is een werk van lange adem.
Hij is trouwens zelf ook nogal ne rare, misschien daarom dat hij niet snel psychische afwijkingen gaat zien die er niet zijn :D

Terug
Naar boven