AndroidHealthClinic

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

+1 coffee!!!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.942
Sounds like a plan indeed!

:nowai: ik heb nog steeds een kop koffie van je tegoed... die eerst, afspraak daarna is koffie + trainen.
wanneer kun je volgende week?

ook jij bent welkom;) volgende week ben ik helemaal niet in A'dam, dan heb ik vakantie. We hebben wel een probleem, ik weet niet hoe je koffie moet zetten, heb geen koffie thuis en ik ben allergisch voor koffie (for real), dus dat wordt iets anders drinken:p

Doe gewoon een whey shakie ofzo:D

ook jij bent welkom;) volgende week ben ik helemaal niet in A'dam, dan heb ik vakantie. We hebben wel een probleem, ik weet niet hoe je koffie moet zetten, heb geen koffie thuis en ik ben allergisch voor koffie (for real), dus dat wordt iets anders drinken:p
Koffie moet je niet te letterlijk nemen ;)
...en anders gaan we ergens koffie kopen :p
Doe gewoon een whey shakie ofzo:D
Als ik die zou mogen, dan graag! (mag niet! :mad:)

:coffee: komt goed, ik woon praktisch naast de gym :D

Welke gym?

Ik ben helaas nogal lang onderweg voor ik daar ben, anders zat ik er waarschijnlijk ook :p

• #1.951
deze week even een spoed afspraak gemaakt bij de psycholoog. Ik begon eigenlijk beetje bang te worden van mezelf. ik jank de laatste tijd veel te veel (minstens 1 keer per week, minstens!) en heb nog nooit zoveel aan zelfmoord gedacht (als eerder genoemd, geen optie, maar de gedachte blijft wel). het gevoel dat je het gewoon zat bent en geen hoop hebt op verbetering.

Vandaar dat ik even een afspraak heb gemaakt. Op zich goed gesprek gehad. Nou heeft de psychiater me antidepressivum voorgeschreven, Sertraline genaamd. Op zich was ik van plan om het te gaan gebruiken, maar nu ik de bijwerkingen lees, ga ik daar toch maar niet aan beginnen denk ik. Ik ga proberen ene laatste poging te wagen om er zelf uit te komen zonder medicijnen, mocht ik me k*t blijven voelen en mocht het niet lukken, dan ga ik ermee beginnen.

deze week even een spoed afspraak gemaakt bij de psycholoog. Ik begon eigenlijk beetje bang te worden van mezelf. ik jank de laatste tijd veel te veel (minstens 1 keer per week, minstens!) en heb nog nooit zoveel aan zelfmoord gedacht (als eerder genoemd, geen optie, maar de gedachte blijft wel). het gevoel dat je het gewoon zat bent en geen hoop hebt op verbetering.

Vandaar dat ik even een afspraak heb gemaakt. Op zich goed gesprek gehad. Nou heeft de psychiater me antidepressivum voorgeschreven, Sertraline genaamd. Op zich was ik van plan om het te gaan gebruiken, maar nu ik de bijwerkingen lees, ga ik daar toch maar niet aan beginnen denk ik. Ik ga proberen ene laatste poging te wagen om er zelf uit te komen zonder medicijnen, mocht ik me k*t blijven voelen en mocht het niet lukken, dan ga ik ermee beginnen.

Meteen mee beginnen, je krijgt dat spul niet voor niks voorgeschreven. Je komt er zelf niet uit. Sorry, maar op dit moment wel waar.

Neemt een antidepressivum niet alleen de symptomen weg, of uiteindelijk ook de oorzaak doordat je anders in het leven gaat staan? Anders zou ik er ook niet aan beginnen.

Neemt een antidepressivum niet alleen de symptomen weg, of uiteindelijk ook de oorzaak doordat je anders in het leven gaat staan? Anders zou ik er ook niet aan beginnen.

Symptomen zodat je op een goede manier aan de oorzaak kunt werken. De negatieve spiraal wordt doorbroken.

Hmm give it a shot voor max een half jaar zou ik zeggen. Ondertussen uitgaan, sociaal zijn, oog contact, glimlach en trainen.

Hmm give it a shot voor max een half jaar zou ik zeggen. Ondertussen uitgaan, sociaal zijn, oog contact, glimlach en trainen.

Juist, je mag dat spul ook niet tot in de eeuwigheid nemen. Uitgaan, sociaal zijn, oog contact, glimlach en trainen gaat er een stuk makkelijker door. En dan kun je dat spul gaan afbouwen.

Anti depressie middelen zorgen ervoor dat het te doen is, meer niet :)
Je problemen verdwijnen er niet door en uiteindelijk werken ze niet meer.

Ik ken het gevoel dat het lijkt alsof er niks goed komt en je geen flauw idee hebt hoe je het kan veranderen.
Soort zwart gat waar je geen mogelijkheid ziet om te ontsnappen eraan.

Dit is hoe simpel het klinkt puur door je eigen gedachtegang en gewoontes van de afgelopen jaren.
Gaat ook jaren kosten wil je ervan komen, ik weet het uit eigen ervaring en het kost je veel kracht.

Wil je echter je gedachtegang veranderen die momenteel 1 en al negativiteit bevat zul je positiever moeten gaan denken.
Trots zijn op de kleinste overwinningen, daar je kracht uit halen om naar de volgende overwinning te gaan hoe klein dan ook.

Ja ik weet het, dit is simpeler gezegd dan gedaan maar de uitleg is simpel en recht voor zijn raap.
Medicatie kan helpen maar betwijfel dat, ook dit uit eigen ervaring en zullen je misschien deels helpen maar neemt het probleem en de oorsprong van het niet probleem niet weg, houd hier rekening mee mocht je ze gaan gebruiken.

@DW met je post ben ik het totaal niet eens.
Symptonen gaan niet weg en zullen hooguit verminderen of de situatie dragelijker maken.
Wel ben ik het eens met dat je de oorzaak moet aanpakken en de spiraal moet doorbreken.
Negatief denken kan alleen veranderd worden door positiever in het leven te gaan staan.

Edit: Volgens mij denken jullie dat anti depressiva echt een goed middel is maar jullie vergissen je hard hier in.
Heb zelf toen Valium gekregen voor meerdere redenen en het hielp iets maar lang niet zoveel als de psychiaters dachten.
Half jaar kan al teveel zijn voor dit soort medicatie want het zijn verslavingsmiddelen :)
3 Weken valium stond bij mij al gelijk aan afkickverschijnselen van de medicatie.

Laatst bewerkt:
  • #1.959
psychiater zei tegen mij dat het niet verslavend was,wat ik wel beetje raar vond. Hij zei, dit middel is niet als valium en je zult er niet verslaafd aan raken. Ik vond dat wel vaag.

Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat ik dag in dag uit met een lach op mn gezicht ga lopen en super vrolijk zal zijn door die antidepressivum. Het haalt wel de scherpe kantjes ervan af.

Ik moet er nog even over nadenken.

Ik zou het gewoon nemen. Het is duidelijk dat je die vicieuze cirkel niet alleen gaat doorbreken. Misschien dat het met het antidepressivum wel lukt en dan kan je alles op orde gaan krijgen.

Terug
Naar boven