XXL Nutrition

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

thanks!! heb jij trouwens nieuwe doelen voor het komende jaar Dwarven?

NewMe heeft al gezegd dat hij vroeger heel de tijd binnen zat en nooit naar buiten ging. Hij zat dus de hele tijd bij zijn ouders, dan kan ik best snappen dat ze er het moeilijk mee hebben dat hij dan plots er niet meer is.

thanks!! heb jij trouwens nieuwe doelen voor het komende jaar Dwarven?
BF-klasse fysiek krijgen. Heb sinds half december een eigen begeleidster :D
NewMe heeft al gezegd dat hij vroeger heel de tijd binnen zat en nooit naar buiten ging. Hij zat dus de hele tijd bij zijn ouders, dan kan ik best snappen dat ze er het moeilijk mee hebben dat hij dan plots er niet meer is.
Tijd om het patroon te doorbreken dus ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.086
nou, dat jij je ouders moet los leren laten, en je ouders jou. Das iets gezonds. Mensen niet afhankelijk van elkaar laten blijven. Ben het wel met Dwarven eens.

klopt, maar ik kan er toch niks aan doen dat zij zich daarover k*t voelen. ik ben er hier alleen voor hun, omdat ik om ze geef. Ik frustreer me er ook over, maar kan moeilijk tegen mijn ouders zeggen...ik kom niet naar huis met vakantie. dat snappen ze echt niet. maar ja...is zeker een struikel punt, ik weet ook niet hoe ik ermee moet omgaan. ik wilde het eigenlijk de volgende keer aan de psycholoog voorleggen, kijken wat hij zegt, want elk weekend naar huis vind ik best lastig.

klopt, maar ik kan er toch niks aan doen dat zij zich daarover k*t voelen. ik ben er hier alleen voor hun, omdat ik om ze geef. Ik frustreer me er ook over, maar kan moeilijk tegen mijn ouders zeggen...ik kom niet naar huis met vakantie. dat snappen ze echt niet. maar ja...is zeker een struikel punt, ik weet ook niet hoe ik ermee moet omgaan. ik wilde het eigenlijk de volgende keer aan de psycholoog voorleggen, kijken wat hij zegt, want elk weekend naar huis vind ik best lastig.

Dat bedoel ik. Bij mij begon de eerste keer niet naar huis komen met een smoesje, toen een vriendje en later alles wat ik kon verzinnen ;)
Kom nu eens in de 2 maanden ongeveer een dagje bij m'n ouders, en bevalt me een stuk beter zo.

---------- Toegevoegd om 19:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:02 ----------

Goed bezig dan! Ik zal es in je log kijken!

Hoe kom je tot het idee een begeleider te nemen?

Had het idee dat ik meer en beter kon, en heb bepaald fysiek voor ogen.
Verdere discussie -> mijn log.

Dat bedoel ik. Bij mij begon de eerste keer niet naar huis komen met een smoesje, toen een vriendje en later alles wat ik kon verzinnen ;)
Kom nu eens in de 2 maanden ongeveer een dagje bij m'n ouders, en bevalt me een stuk beter zo.

---------- Toegevoegd om 19:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:02 ----------

Had het idee dat ik meer en beter kon, en heb bepaald fysiek voor ogen.
Verdere discussie -> mijn log.

Ik zie men ouders eens in de drie-vier maanden. En dat vind ik genoeg/normaal. Woon ook 300 km verder, maar goed.

Wat vindt je daar precies lastig aan? De weg er naar toe of gewoon omdat het telkens moet? Betekent dat, je het eigenlijk ook niet wil?
Kijk, als je de hele vakantie in een leeg huis in Amsterdam moet zitten dan zou ik ook voor thuis kiezen, is toch een stuk gezelliger en idd makkelijker ;)

Vergeet niet dat jij je ouders niet gelukkig hoeft te maken, dat moeten ze zelf doen. Net als jij dat voor jezelf ook moet doen.

• #2.091
Wat vindt je daar precies lastig aan? De weg er naar toe of gewoon omdat het telkens moet? Betekent dat, je het eigenlijk ook niet wil?
Kijk, als je de hele vakantie in een leeg huis in Amsterdam moet zitten dan zou ik ook voor thuis kiezen, is toch een stuk gezelliger en idd makkelijker ;)

Vergeet niet dat jij je ouders niet gelukkig hoeft te maken, dat moeten ze zelf doen. Net als jij dat voor jezelf ook moet doen.

Het lastige is eigenlijk dat ik het als een verplichting zie. Als het aan mij ligt ga op zn minst 2 keer in de maand uit in Amsterdam, maar dat is nu wat lastiger.
Het is niet zo dat ik ze niet wil zien, juist niet, ik hou ook veel van mijn ouders en ik zou ze sowieso 1 keer in de 2 weken bezoeken. het is meer denk ik dat ik zelf met zoveel shit aan mijn hoofd zit dat ik geen zin heb om elke keer van plaats te veranderen.

In amsterdam ben ik ook niet alleen, ben met een kamergenoot. maar de vakantie thuis is ook wel redelijk mijn eigen keus hoor. maar ik zou bijv. nu van het weekend best in adam willen doorbrengen, wat mn ouders niet zo leuk zullen vinden denk ik.

Gozer je bent 22.

Dus het probleem zit hem echt in de motivatie om uit dat huisje van je te stappen. Als je ze zelf graag wil bezoeken dan is het eigenlijk toch geen verplichting meer?
Als je komend weekend graag in A’dam wil zijn dan moet je dat gewoon doen, ik kan me niet voorstellen dat je ouders dat erg vinden. Vooral nu omdat je toch al een hele tijd thuis hebt gezeten. Ik weet ook wel zeker dat je ouders best begrijpen dat je niet elk weekend thuis wil of kunt komen, omdat je soms een tentamen hebt en de andere keer graag met vrienden wil optrekken. Als je ze dat gewoon rustig verteld lijkt me dat toch geen problemen opleveren en als dat wel zo is, dan kan ik niet anders zeggen net als de post hieronder, dat je 22 bent en daarmee volwassen. :p

• #2.094
het is iets wat ik echt met mijn ouders moet bespreken denk ik.

het is zo dat ik eigenlijk ook nooit aan het puberen ben geweest hier, ben nooit lastig geweest voor ze. heb altijd geluisterd omdat ik enigzins bang was, maar ze ook geen pijn wilde doen.
Vooral mijn vader is heel erg streng en ben echt heel erg bang geweest dat hij boos op mij zou worden (heel soms heb ik een tikje/klap van hem gekregen, toen ik nog klein was en dat heeft me echt bang gemaakt denk ik).

Het is ook zo dat we niet alles hier thuis kunnen bespreken. dingen op seksueelgebied en zo worden NIET besproken. qua dat hebben we toch echt niet zo'n goede relatie moet ik zeggen helaas. Die strengheid en angst en dat we over sommige dingen niet praten hier heeft helaas ook erg bijgedragen dat ik op sommige gebieden zo ben achtergebleven.

leestip voor jou en anderen die zich hierin herkennen: drama van het begaafde kind

• #2.096
als ik bijv. 2 weken achter elkaar uitga krijg ik al te horen van, ga je alweer, je was toch vorig week uitgegaan, je moet ook is aan ons denken. ik kan daar zo boos om worden en me zo k*t voelen. ze leggen echt zo'n schuldgevoel bij me neer en dat haat ik.

heb je t boek kunnen vinden?

• #2.098
heb je t boek kunnen vinden?

oow ... ik begreep je post niet man:P maar nu wel dus...ik ga zoeken.

---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

Beschrijving
In Het drama van het begaafde kind laat Alice Miller zien dat veel psychologisch leed van begaafde mensen verklaard kan worden door gebeurtenissen uit hun jeugd. Begaafde kinderen kunnen door de wensen en eisen van hun omgeving in de knel raken doordat ze zich te veel aanpassen aan hun omgeving en zo hun 'ware zelf' verdringen.

oow ... ik begreep je post niet man:P maar nu wel dus...ik ga zoeken.

---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

Beschrijving
In Het drama van het begaafde kind laat Alice Miller zien dat veel psychologisch leed van begaafde mensen verklaard kan worden door gebeurtenissen uit hun jeugd. Begaafde kinderen kunnen door de wensen en eisen van hun omgeving in de knel raken doordat ze zich te veel aanpassen aan hun omgeving en zo hun 'ware zelf' verdringen.

dan heb je al aardig de kern te pakken! dit verdringen gebeurd al vrij vroeg. Nadien weet je zelfs niet meer wie je nu echt werkelijk bent. Lees t eens door. Staat veel meer in. Wil je er meer over praten moet je t maar laten weten. Je hebt een mooi leven voor je!

• #2.100
dan heb je al aardig de kern te pakken! dit verdringen gebeurd al vrij vroeg. Nadien weet je zelfs niet meer wie je nu echt werkelijk bent. Lees t eens door. Staat veel meer in. Wil je er meer over praten moet je t maar laten weten. Je hebt een mooi leven voor je!

dat was de samenvatting die ik vond. Is het boek het kopen waard? of kan ik hem op internet nog ergens vinden?

Terug
Naar boven