Fitness Seller

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.122
Ik heb het eigenlijk met opzet niet vermeld, omdat ik bang ben dat mensen vooroordelen zullen hebben. Ik moet me altijd maar weer bewijzen omdat veel mensen die mij opnjet eerste gezicht zo zien, toch een bepaald beeld bij me hebben. Maakt niet uit of ik goed Nederlands spreek of niet of dat ik gewoon heel netjes ingeburgerd ben. Maar goed, nu ik toch vertel, zal ik even kort vertellen over mijn geschiedenis.

Op m'n 9e ong. Verhuisd naar Nederland. Moeilijk periode. Vader eerste jaren heimwee en redelijk depressief. Hij haatte het om
als buitenlander te worden bestempeld en kon er ook niet tegen da we uitkerig kregen. Hij wilde werken voor z'n eigen geld. Daarnaast was die ook superr streng, want tja..vrouwen en coïtus zijn taboe bij ons in de cultuur. Lastige periode thuis dus. Na jaartje of 2 zette hij een eigen zaak op en het ging gelukkig de goede kant op. Hij was van die uitkering waar die een hekel aan had af. Tegelijkertijd hamerde hij erop dat wij moesten studeren.daar waren ze niet zo streng in, maar ze benadrukten het wel. Ik hen een goede opvoeding gehad qua dat, heel beleefd, netjes en alles. Maar je kan natuurlijk ook doorschieten in die dingen. Ik werd TE beleefd.

Niet eens echt uit geloofsovertuiging, maar meer cultureel waren m'n ouders erg tegen een vriendin en dat soort dingen. Nu nog steeds trouwens, ze Zullen het echt niet leuk vinden als ik zou zeggen dat ik een vriendin had. Uitgang kon natuurli ook
echt niet. En ik was veeel te bang om er tegen in te gaan en mijn eigen ding te doen (is grotendeels mijn schuld natuurlijk).

Iig door jaren heen werd m'n vader wel minder streng, maar de dingen van hierboven Konden echt niet. Ook kreeg ik altijd te horen hoe trots ze wel niet op me waren, als enige kind in de familie naar de uni, ik was niet bezig met vrowen en alcohol ( dachten ze). En ik hield ook teveel van m'n ouders om ze pijn te doen en wilde dat ideaal beeld van ze niet verstoren. Ze waren immers voor mij en m'n broettje en zusje hiernaartoe gekomen.Ondertussen gingen m'n Vrienden uit, m'n neven kregen allemaal een vriendin, en ik durfde niet eens te vragen of ik uit mocht gaan. Tegelijk kwam natuurlijk ook de ellende van het begin post (onzekerheid en zo) erbij.

En zo zag ik eigenlijk mn jeugd aan me voorbij gaan. Combinatie van mijn eigen onzekerheid en dit. Telkens als ik jonge mensen zie, gaat er een steek door m'n hart. Die tijd is voorbij voor mij. Een van de punten waarom ik me elke dag k*t voel. De dingen die je vanaf je 16e hoort te doen en te leren had ik gemist.

Sorry voor het lang verhaal, maar het lucht zo wel even op. Nu weten jullie echt bijna alles van mij. Ook excuses voor de typfoute of layout, heb het op m'n mobiel getypt, vandaar.

Ben van buitenlands afkomst (land zal ik niet noemen, omdat mensen die mij kennen mij anders wel heel makkelijk kunnen herkennen zo. Oorlogsgebied iig. Op m'n 9e ong. naar Nederland gevlucht. M'n ouders waren eigen

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:28 ----------

Je ouders en opvoeding de schuld geven heeft geen zin. Je hebt het patroon al herkend, dus vanaf nu is alles wat je doet een keuze waar je zelf verantwoordelijk voor bent.

True, dat is ook wat ik probeer te doen. Ik
geef hun niet de schuld.
Het is gewoon combi van dingen.

Je jeugd is nog niet voorbij. Ik heb het idee dat ik pas echt ben begonnen met leven op m'n 22e, dus is zeker niet te laat voor je!

Daarbij: je weet wat te doen: vaker zeggen wat je vindt, en vaker nee zeggen. En dat gaat niet van de ene op de andere dag.

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

Dapper trouwens, dit verhaal! :thumb:

[/COLOR]Dapper trouwens, dit verhaal! :thumb:[/QUOTE]

+1

Er zijn genoeg mensen van 40+ die nog niet half de zelfkennis hebben die jij nu hebt.

Kijk naar de goede dingen: Beleeft, netjes, adviezen ten harte nemen en niet arrogant. Dit zijn allemaal punten die je in het bedrijfsleven in dank worden afgenomen.
Ik krijg alleen het idee dat je jezelf teveel bent gaan wegcijferen maar dat besef heb je nu en daar kan je verandering in gaan brengen.
Geleidelijk meer voor jezelf opkomen met hier en daar een leugentje voor eigen (en hun) bestwil tegenover je ouders om problemen te voorkomen.

Ik denk nog steeds dat trainen een goede stap voor je is. Het is helemaal jouw eigen ding en niets van de resultaten die je boekt kan een ander je afnemen. Door fysiek sterker te worden bouw je letterlijk aan jezelf. De voldoening hiervan zal je zeker goed doen en je sterker in je schoenen laten staan waar je buiten de sportschool veel profijt van zal hebben.

Ik heb het idee dat je goed weet waar je angsten/onzekerheden vandaan komen waarbij mensen aanwijzen als 'schuldigen' zeker niet de bedoeling is want het is zoals bij veel dingen een samenloop van omstandigheden.

[/QUOTE]Dapper trouwens, dit verhaal! [/QUOTE]

+2
+1 bij BT.

Ik snap een beetje waar je vandaan komt.
Heb zelf ook geen jeugd gehad en eerlijk gezegd de dingen die ik gedaan in mijn "jeugd" heb ik nu de grootste spijt van.

De grootste voordeel wel is, je leert jezelf kennen en weet wat je wilt gaan doen om zo'n periode achter je te laten en niet opnieuw te laten gebeuren.
Je bent 22 en hebt nog zoveel jaar voor je om te kunnen genieten van dingen + je geniet er beter en meer van dan een 16jarige die zich lam zuipt bijvoorbeeld :)

Dat gebeuren met je ouders is wel lastig want als ik het een beetje begrijp houden zij zich nog vast aan oude tradities van het land waar ze vandaan komen.
Jij wilt ze niet teleurstellen dus doet wat er van je gevraagd word, alleen er komt een moment dat ze moeten beseffen dat je oud en wijs genoeg bent om een eigen leven te leiden.
Tip: Geef je ouders wel tijd om aan het idee te wennen dus bouw het langzaam op, zal voor je zelf denk ook stuk prettiger zijn en uiteindelijk accepteren ze meer van de dingen die jij wilt doen.

Nog even over je training:
Ben je de chin-ups vergeten of heb je thuis niet de mogelijkheid om ze te doen?

Je vergeet nog 1 ding: aardig.
Uiteraard :D
(ik zie trouwens meteen de vieze spelfout in mijn zin, beleefd moest het zijn :x )
Chins is net als dips een mogelijke toevoeging op starting strength dus kunnen later worden toegevoegd. Eerst de 3 compounds per training netjes in orde krijgen en aan wennen, daarna komen de toevoegingen wel.

In de sportschool heeft hij gewoon de mogelijkheid alle oefeningen te doen die nodig zijn :)

Na dit verhaal ben je ineens m'n tweelingbroer niet meer :P Nee, maar ff serieus nu liggen idd alle kaarten op tafel en stiekem kan ik zeggen dat alle vermoedens die ik had zijn uitgekomen. Ik had alleen niet verwacht dat jezelf niet in Nederland zou zijn geboren. Knap je dat het durft te vertellen! Ik zelf heb alleen een buitenlandse moeder, maar ben wel in Nederland geboren.

Puberen op leeftijd is idd niet vreemd DW, zelfs op tv zie ik soms interviews met BN'ers die zeggen dat ze pas heel laat zijn gaan puberen en daarmee is dus ook alles nog goed gekomen :D

Ik denk dat alle al genoemde eigenschappen heel goed zijn voor een arts. Waarschijnlijk kun je je ook goed inleven in anderen en omdat je wss alles graag goed wil doen (beetje perfectionistisch) ben je daarom erg geschikt als arts.

@ simsonleeuw
Ja, je hebt gelijk wat is begaafd? Ik zat te veel te denken aan IQ maar vergat EQ, trouwens heb ik ook wel een havo-diploma alleen vind ik die niet tellen.

• #2.131

ik heb de mogelijkheid sowieso niet man, maar ik wist ook niet dat ze er echt bij hoorden. die horen er dus ook bij??

---------- Toegevoegd om 16:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:35 ----------

Uiteraard :D
(ik zie trouwens meteen de vieze spelfout in mijn zin, beleefd moest het zijn :x )

Chins is net als dips een mogelijke toevoeging op starting strength dus kunnen later worden toegevoegd. Eerst de 3 compounds per training netjes in orde krijgen en aan wennen, daarna komen de toevoegingen wel.

In de sportschool heeft hij gewoon de mogelijkheid alle oefeningen te doen die nodig zijn :)

kijk, hier is het antwoord:) thnx.

Na dit verhaal ben je ineens m'n tweelingbroer niet meer :P Nee, maar ff serieus nu liggen idd alle kaarten op tafel en stiekem kan ik zeggen dat alle vermoedens die ik had zijn uitgekomen. Ik had alleen niet verwacht dat jezelf niet in Nederland zou zijn geboren. Knap je dat het durft te vertellen! Ik zelf heb alleen een buitenlandse moeder, maar ben wel in Nederland geboren.

Puberen op leeftijd is idd niet vreemd DW, zelfs op tv zie ik soms interviews met BN'ers die zeggen dat ze pas heel laat zijn gaan puberen en daarmee is dus ook alles nog goed gekomen :D

Ik denk dat alle al genoemde eigenschappen heel goed zijn voor een arts. Waarschijnlijk kun je je ook goed inleven in anderen en omdat je wss alles graag goed wil doen (beetje perfectionistisch) ben je daarom erg geschikt als arts.

@ simsonleeuw
Ja, je hebt gelijk wat is begaafd? Ik zat te veel te denken aan IQ maar vergat EQ, trouwens heb ik ook wel een havo-diploma alleen vind ik die niet tellen.

De gave en het drama hebben ook alles met elkaar te maken, ga je het lezen?

Respect voor jou kerel!

De gave en het drama hebben ook alles met elkaar te maken, ga je het lezen?

Ik zat gister een beetje naar de achtergrond van de auteur te kijken, het gaat toch niet teveel over kindermishandeling enzo? Want daar heb ik echt niks aan :p

Ow k*t, tegenwoordig is bolpuntcom voor 17uur bestellen... Ach het boek kost een halve maand trainen bij een sportschool, dus das niet niet veel. Ik koop het xD

Nou morgen is het boek binnen...

Laatst bewerkt:
Verdomme er staan trainingen in dit logboek. :eek:
Train je nog steeds thuis of durf je al naar de gym?

Verdomme er staan trainingen in dit logboek. :eek:
Train je nog steeds thuis of durf je al naar de gym?
Hij was toen met DW naar de gym geweest van het plan is dat hij vanaf volgende week een keer samen met mij gaat waarbij ik het een en ander uitleg wat betreft de oefeningen etc.
Als hij wilt kan het regelmatig, gaat mij erom dat hij de smaak te pakken krijgt en de drempel van naar de gym gaan lager wordt en uiteindelijk verdwijnt.

• Like
Waarderingen: Roth
Hij was toen met DW naar de gym geweest van het plan is dat hij vanaf volgende week een keer samen met mij gaat waarbij ik het een en ander uitleg wat betreft de oefeningen etc.
Als hij wilt kan het regelmatig, gaat mij erom dat hij de smaak te pakken krijgt en de drempel van naar de gym gaan lager wordt en uiteindelijk verdwijnt.

shit, kan je geen karma meer geven. te veel gedaan in 24 uur.

• #2.139

thnx thnx thnx thnx;)

Je durft wel met DW (een jonge vrouw:eek:) naar de gym, maar niet alleen. Verman jezelf eens joh, ik heb in dit log gelezen dat je hebt lopen bekken met een girl, en je hebt getraind met een girl.. dat je niet zelf naar de gym durft is in verhouding echt pathetic.

Terug
Naar boven