XXL Nutrition

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.141
Je durft wel met DW (een jonge vrouw:eek:) naar de gym, maar niet alleen. Verman jezelf eens joh, ik heb in dit log gelezen dat je hebt lopen bekken met een girl, en je hebt getraind met een girl.. dat je niet zelf naar de gym durft is in verhouding echt pathetic.

chill chill..ik weet het. zodra ik terug ben in Amsterdam.

Damn.... volgende week kan ik niet :sad:

Ik zou eerlijk gezegd ook eerder alleen naar de gym durven dan met een onbekende vrouw van een forum :P

Maar goed ieder zn ding he ;)

Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je iemand hebt ontmoet op een forum, je daardoor de drempel minder hoog vind om te gaan. `Dus het zal persoonlijk zijn idd.

Ik zeg:
Volgende week 2 keer samen trainen, de week erop durf je minimaal 1 keer alleen. 3 maanden later weeg je 70+kg ;)

• #2.147
weer een training achter de rug:D

Squat:
8 x 15 kg
6 x 20
6 x 22,5
5 x 25
5 x 25
5 x 25

Op zich had ik wel iets zwaarder kunnen gaan, maar ik kreeg de stang niet boven mn hoofd uit en techniek kreeg even voorrang. ook geen last van de knieen als de vorige keer, vorige keer had ik mn voeten te ver naar binnen volgens mij.

bench press:
10 x 15
8 x 20
8 x 22,5
5 x 25
5 x 25
5 x 25

Waar ik de eerste keer ernstig moeite had met 25, ging het dit keer makkelijker en gaat er de volgende keer 2,5 kg bij.

Deadlift:
6 x 20
5 x 30
5 x 32,5
ik heb het gevoel dat ik hem verkeerd uitvoer. vorige keer hoorde ik dat ik wel zwaarder kon, maar dat gevoel heb ik niet echt. vandaag 2,5 kg toegevoegd en vond dat al zwaar, maar kan ook liggen aan het feit dat ik bang ben voor verkeerde techtniek.

Vraagje: bij de deadlift, hoe snel voeren jullie die uit? nu zet ik hem even op de grond, herstel ik mijn houding en doe ik hem weer.

Laatst bewerkt:
Deadlift; ik neem de correcte houding aan, trek de stang omhoog en ga rechtop staan, zo blijf ik 1 á 2 sec staan waarna ik uitblaas terwijl ik het gewicht naar de grond laat zakken. Niet laten vallen, maar ook niet heel langzaam terug.

Dan adem ik 1x krachtig in en uit, corrigeer mijn houding nog even en trek de stang meteen weer omhoog. 6 reps op die manier.

En goed getraind man! ;)

weer een training achter de rug:D

Squat:
8 x 15 kg
6 x 20
6 x 22,5
5 x 25
5 x 25
5 x 25

Op zich had ik wel iets zwaarder kunnen gaan, maar ik kreeg de stang niet boven mn hoofd uit en techniek kreeg even voorrang. ook geen last van de knieen als de vorige keer, vorige keer had ik mn voeten te ver naar binnen volgens mij.
Op die manier (stang cleanen, pressen en achter het hoofd laten zakken) squatten is niet alleen inefficiënt, maar ook een goeie methode om slechte techniek aan te leren. Als ik jou was zou ik zercher squats doen, bij gebrek aan rack.

http://www.youtube.com/watch?v=Kg6OxasEFbc

ik heb het gevoel dat ik hem verkeerd uitvoer. vorige keer hoorde ik dat ik wel zwaarder kon, maar dat gevoel heb ik niet echt. vandaag 2,5 kg toegevoegd en vond dat al zwaar, maar kan ook liggen aan het feit dat ik bang ben voor verkeerde techtniek.

Vraagje: bij de deadlift, hoe snel voeren jullie die uit? nu zet ik hem even op de grond, herstel ik mijn houding en doe ik hem weer.
Het probleem bij deadlift hier is dat je schijfjes te klein zijn. Een standaard olympische schijf heeft een diameter van 45cm. Dan start je dus hoger.

Elke keer op de grond leggen en houding herstellen is de goeie manier :thumbs:

Techniek maken we binnenkort wel in orde ;)

Tussendoor terugleggen is zoals een deadlift hoort inderdaad.

In het starting strength programma staat voor deadlift trouwens maar 1 set van 5 reps op het schema, klein detail :)

In dat geval vind ik een opwarmset die slechts 2,5kg lager is apart maar inderdaad, zie dat er maar eentje schuingedrukt staat, my bad.

NewMe is iig ermee aan de slag en kijkt ongetwijfeld naar elke volgende training uit.

In dat geval vind ik een opwarmset die slechts 2,5kg lager is apart maar inderdaad, zie dat er maar eentje schuingedrukt staat, my bad.

NewMe is iig ermee aan de slag en kijkt ongetwijfeld naar elke volgende training uit.
Inderdaad, de sets zijn niet mooi gelijkmatig opbouwend, maar dat had ik in het begin ook altijd.

Zozo nounou dat is me wat. Trek er maar ff 15 jaar voor uit om al die doelen te bereiken. Succes!

Lekker man! Born Twitchy gaat je straks verder helpen met je techniek. Komt goed.

Een training, AMEN.

• #2.158
@ Krakatoa en Rorschach86: thnx boys.

Techniek maken we binnenkort wel in orde

Tussendoor terugleggen is zoals een deadlift hoort inderdaad.

In het starting strength programma staat voor deadlift trouwens maar 1 set van 5 reps op het schema, klein detail

Was inderdaad 1 set man, dat andere was soort van warmingup, maar omdat die gewichten zo dicht bij elkaar zitten nu, is de opbouw een beetje raar idd.

jaa:D

Zozo nounou dat is me wat. Trek er maar ff 15 jaar voor uit om al die doelen te bereiken. Succes!
nee joh gekkie, ik verwacht dat 2011 genoeg zal zijn:D

Lekker man! Born Twitchy gaat je straks verder helpen met je techniek. Komt goed.
jup:) thnx.
Amen

• #2.159
vandaag trouwens ook de stad in geweest en gewoon wat kleren gekocht/gepast.
logischerwijs was het niet allemaal met volle zelfvertrouwen, maar heej, het was een stap vooruit:)

ik merk dat ik me momenteel beter voel:D daar heeft het trainen ook mee te maken denk ik. heb me toch in laatste 4 maanden niet zo gevoeld denk ik:) en nu doorzetten.

vandaag trouwens ook de stad in geweest en gewoon wat kleren gekocht/gepast.
logischerwijs was het niet allemaal met volle zelfvertrouwen, maar heej, het was een stap vooruit:)

ik merk dat ik me momenteel beter voel:D daar heeft het trainen ook mee te maken denk ik. heb me toch in laatste 4 maanden niet zo gevoeld denk ik:) en nu doorzetten.
Ben je alweer in A'dam?

Maandag a.s. meeten en evt trainen?

Terug
Naar boven