Fitness Seller

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

2 a 3 uur geld voor kleine hoeveelheden relatief snelle eiwitten op nuchtere maag.
Bij onderzoek na nuttigen van een pizza is gebleken dat er tot wel 6 uur na eten een relatief constante afgifte amino's in het bloed zijn.

2 a 3 uur geld voor kleine hoeveelheden relatief snelle eiwitten op nuchtere maag.
Bij onderzoek na nuttigen van een pizza is gebleken dat er tot wel 6 uur na eten een relatief constante afgifte amino's in het bloed zijn.

2 a 3 uur, eieren, snelle whey is vaak na 45 min 1 uur opgenomen.

Jepz en na 3 uur is het opgenomen vandaar het eten om de 2 a 3 uur.
Zo onlogisch klinkt dat toch niet?
Voor de snelste eiwitten in geringe hoeveelheden op nuchtere maag geloof ik dit best. Voor andere gevallen tonen onderzoeken aan dat dit niet het geval is :)

Voor de snelste eiwitten in geringe hoeveelheden op nuchtere maag geloof ik dit best. Voor andere gevallen tonen onderzoeken aan dat dit niet het geval is :)

Snelle eiwitten houd alleen maar in hoelang het duurt voor ze in de bloedbaan zitten, niet hoe snel ze zijn in de processen erna.

Weet je wat het mooie van onderzoeken is?
Ze spreken elkaar allemaal tegen. :)
Ik luister liever naar de mensen die veel ervaring en succes in de sport hebben.

Als NewMe tussendoor brinta met whey eet is er niks aan de hand. Wordt langzaam genoeg opnomen, en is nog lekker ook. Zelfde als een weightgainer: ook prima.

Muggenziften kan nog wanneer z'n voeding 100% op orde is, laat die jongen eerst maar flink eten.

Als NewMe tussendoor brinta met whey eet is er niks aan de hand. Wordt langzaam genoeg opnomen, en is nog lekker ook. Zelfde als een weightgainer: ook prima.

Muggenziften kan nog wanneer z'n voeding 100% op orde is, laat die jongen eerst maar flink eten.

Neem dan een all day protein of/en eieren of tonijn.
Beter is gewoon koeltasje met kip, of tonijn is ook prima.
Whey is bedoelt voor in de ochtend en na trainen, absoluut geen vervanger van voeding.

Ik vind het veel te snel, maar als jij er anders over denkt prima.

Vlak voor de training nemen dan heb je er direct na training wat aan ;)

Vlak voor de training nemen dan heb je er direct na training wat aan ;)

Of gewoon een fatsoenlijke maaltijd nemen.
Heb je veel meer aan...

Hoe zie je dat voor je de hele dag op whey shakies, ochtend, middag, voor het trainen, na het trainen ook nog?
Eten, het word haast overbodig. :D

All day protein, wat jij wilt (ik maak geen onderscheid tussen de verschillende vormen), met brinta ofzo.
Ik praat iemand niet de hele dag shakes aan, maar tussendoor een dergelijke maaltijd ipv kip met rijst kan prima.

All day protein, wat jij wilt (ik maak geen onderscheid tussen de verschillende vormen), met brinta ofzo.
Ik praat iemand niet de hele dag shakes aan, maar tussendoor een dergelijke maaltijd ipv kip met rijst kan prima.

Maar de opname onderscheid zich wel en is wel degelijk van belang.
Zijn zoveel opties, beetje kwark met havermout kan die ook meenemen, geroosterde amandelen of andere nuttige nootje.

1 maaltijd met kip/tonijn en rijst moet ook wel lukken toch?

Maar de opname onderscheid zich wel en is wel degelijk van belang.
Zijn zoveel opties, beetje kwark met havermout kan die ook meenemen, geroosterde amandelen of andere nuttige nootje.

1 maaltijd met kip/tonijn en rijst moet ook wel lukken toch?

Je hebt gelijk. En kwark met havermout en nootje is ook een goede tip.
Ik verwacht wel dat NewMe een dergelijke maaltijd moet kunnen eten ;)

Interessante discussie, leer ik veel van. Merk toch dat voeding en de theorie er omheen het meest lastige is van het hele BB'en. Daarna om het toe te passen van het geleerde.

Of zelf proteine repen maken. Flesje melk erbij en je hebt het zo op.

serieus? Hoe werkt dat dan? (ik wordt toch niet voor het lapje gehouden?)

...En shakies zijn toch prima? snel, lekker, het spaart je gebit en bovendien ziet het er heel wat toffer uit dan suffe boterhammetjes eten, dat laat ik aan de nerds over die dik willen worden. Ik zal met mn beachboy lichaampje alle chicks pakken deze zomer in cherso piiiikk!! :D:D

Hoe ik het meerdere keren gedaan heb:

- 500gr havermout
- 300gr whey
- 200gr pinda's
- 200gr pindakaas
- 200gr rozijnen
(en nog 150-200ml water)
Bereiding: droge ingredienten bij elkaar mikken en goed mengen, dan de rest erbij en kneden maar. Op een bakpapier (tegen het plakken) in een grote reep boetseren en in stukken snijden. Inpakken doe ik per reep in aluminiumfolie maar een boterhamzakje werkt ook (plakt totaal niet) en dan in de koelkast leggen om te bewaren.

Een E/K/V verhouding van ongeveer 25/50/25.
Totale kosten zijn ongeveer 8 euro waarbij de whey het duurste is. Klein half uurtje werk inclusief afwassen.

Hoe ik het meerdere keren gedaan heb:

- 500gr havermout
- 300gr whey
- 200gr pinda's
- 200gr pindakaas
- 200gr rozijnen
(en nog 150-200ml water)
Bereiding: droge ingredienten bij elkaar mikken en goed mengen, dan de rest erbij en kneden maar. Op een bakpapier (tegen het plakken) in een grote reep boetseren en in stukken snijden. Inpakken doe ik per reep in aluminiumfolie maar een boterhamzakje werkt ook (plakt totaal niet) en dan in de koelkast leggen om te bewaren.

Een E/K/V verhouding van ongeveer 25/50/25.
Totale kosten zijn ongeveer 8 euro waarbij de whey het duurste is. Klein half uurtje werk inclusief afwassen.

Geniaal!

Of zelf [Link niet meer beschikbaar]maken... doe ik regelmatig, vooral voor op vakantie.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.460
bedankt allemaal voor de tips over voeding. Ik eet sinds een paar dagen nu al een stuk beter en ga de kcals lekker bijhouden voor de komende tijd en verhogen.

Even 2 sites die ik over Starting Strength vond op het internet:
- http://krachttraining.net/index.php/mark-rippetoes-starting-strength
- http://www.bstrong.net/node/6275

ik weet niet in hoever ze valide zijn, maar vond er wel wat nuttige dingen tussen staan.

---------- Toegevoegd om 10:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:26 ----------

dit stond er bijv. over de warming up:

10x lege baar
5x 50% werkgewicht (bij benadering)
5x 75% werkgewicht (bij benadering)
3x 85-90% werkgewicht (bij benadering)

Terug
Naar boven