AndroidHealthClinic

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

en bij low bar gebruik je meer je onderrug zo te zien?
en bij high bar meer uit je benen?

en bij low bar gebruik je meer je onderrug zo te zien?
en bij high bar meer uit je benen?
Dat is onzin, je onderrug wordt bij een squat altijd statisch belast, je gebruikt altijd je benen om het gewicht te verplaatsen.
Het verschil is dat je bij de low bar squat meer hamstrings aanspreekt en meer gewicht aankan.
Het is mogelijk dat de stang ook comfortabeler ligt, dus je kan het eens proberen.

Ik denk dat hij high bar comfortabeler ligt.

Nette progressie. Zie dat je soms zelfs meer als 2.5 toevoegd, volgens mij betekend dat dat de rek er nog lang niet uit is, en dat je gretig bent :D

2 ingrediënten om lekker verder te knallen!

Ben het niet vaak met je oneens DW, maar ik blijf hem gebruiken hoor.
Anders zit ik de hele week met beurse rug/nekwerverls:grumble:
Misschien eens wat meer lowbar squatten?
:roflol:
Dat is onzin, je onderrug wordt bij een squat altijd statisch belast, je gebruikt altijd je benen om het gewicht te verplaatsen.
Het verschil is dat je bij de low bar squat meer hamstrings aanspreekt en meer gewicht aankan.
Het is mogelijk dat de stang ook comfortabeler ligt, dus je kan het eens proberen.
Blijkbaar squat ik lowbar... omdat het beter aanvoelt (en ik niet gruwelijk veel gewicht gebruik - dus kan het) plaats ik mijn handen gruwelijk wijd, tegen de schijven aan. Hoef dan niet na te denken over hoe die bar ligt. Ligt altijd prima. :)
Wil niet zeggen dat NewMe dit ook moet doen.
Kan me wel voorstellen dat te hoog neerleggen gruwelijk oncomfortabel ligt...

Ik denk dat hij high bar comfortabeler ligt.
Dat zal ook wel van persoon tot persoon afhangen denk ik. Ikzelf krijg de stang niet in low bar positie door een gebrek aan schouderflexibikiteit, maar de achterste schouderkoppen vormen wel een mooi kussentje om de stang op te leggen. Bij gebrek aan massa in de traps is dat misschien een voordeel :p

---------- Toegevoegd om 15:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:40 ----------

Misschien eens wat meer lowbar squatten?

:roflol:

Blijkbaar squat ik lowbar... omdat het beter aanvoelt (en ik niet gruwelijk veel gewicht gebruik - dus kan het) plaats ik mijn handen gruwelijk wijd, tegen de schijven aan. Hoef dan niet na te denken over hoe die bar ligt. Ligt altijd prima. :)
Wil niet zeggen dat NewMe dit ook moet doen.
Kan me wel voorstellen dat te hoog neerleggen gruwelijk oncomfortabel ligt...
Ja, ik kan het ook net met een heel wijde grip, maar dan ligt de stang toch wat minder stabiel vind ik. Bovendien krijg ik dan sowieso nog last van mijn schouders.
Zelfs bij high bar krijg ik last, ik ben echt ****ed up :o

Ja, ik kan het ook net met een heel wijde grip, maar dan ligt de stang toch wat minder stabiel vind ik. Bovendien krijg ik dan sowieso nog last van mijn schouders.
Zelfs bij high bar krijg ik last, ik ben echt ****ed up :o

Stang ligt echt wel stabiel hoor ;)

Newme we hebben ongeveer dezelfde stats op dit moment. :D

Ik ben 1m86 bij 64,5 kg en ben ook bezig aan Starting Strenght.

Je bent zeker goed op weg.

Ik train thuis dus heb jammer genoeg geen squatrack maar ik doe zercher squats in de plaats.

http://www.bodybuildingsecrets.com/articles/zercher_squats_a_very_evil_exercise.php

Misschien kan je deze ook eens inlassen als je teveel last hebt van je rug waar de baar opligt.

Momenteel zit ik met deze gewichten.

Squat: 3x5 50 kg
Deadlift: 3x5 60 kg
BOR: 3x5 45 kg (PR van vandaag)
Military Press: 3x5 25 kg (PR van vandaag)
Benchpress: 3 x 5 45 kg (PR van maandag)

Bij workout A doe ik nog altijd 3x8 dips
Bij workout B doe ik nog altijd 3x5 wide grip chin-ups.

Ik blijf je log zeker volgen :thumbs:

Be bold, be gay...en gebruik die lekkere zacht hoes om die stang!
Op het strand zie je daar niets van...:woot:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.493
Newme we hebben ongeveer dezelfde stats op dit moment. :D

Ik ben 1m86 bij 64,5 kg en ben ook bezig aan Starting Strenght.

Je bent zeker goed op weg.

Ik train thuis dus heb jammer genoeg geen squatrack maar ik doe zercher squats in de plaats.

http://www.bodybuildingsecrets.com/articles/zercher_squats_a_very_evil_exercise.php

Misschien kan je deze ook eens inlassen als je teveel last hebt van je rug waar de baar opligt.

Momenteel zit ik met deze gewichten.

Squat: 3x5 50 kg
Deadlift: 3x5 60 kg
BOR: 3x5 45 kg (PR van vandaag)
Military Press: 3x5 25 kg (PR van vandaag)
Benchpress: 3 x 5 45 kg (PR van maandag)

Bij workout A doe ik nog altijd 3x8 dips
Bij workout B doe ik nog altijd 3x5 wide grip chin-ups.

Ik blijf je log zeker volgen :thumbs:

ik ga zo even je log doorlezen:D klinkt zeer interessant en motiverend.
Ik doe zelf de dips en chin ups er nog niet bij, maar dat komt in de toekomst nog wel.
en bedankt natuurlijk:)

Laatst bewerkt:
ik ga zo even je log doorlezen:D klinkt zeer interessant en motiverend.
Ik doe zelf de dips en chin ups er nog niet bij, maar dat komt in de toekomst nog wel.
en bedankt natuurlijk:)

Mijn log heb ik lang niet onderhouden. Heb ook een hele tijd stilgelegen met trainen door ziektes en examens. Maar nu er weer volledig tegenaan. Mijn doel is ook een 75 - 80 kg met een vp van 10%. Lijkt mij meer als genoeg voorlopig. :D

En hopelijk ook haalbaar :D

• #2.495
Mijn log heb ik lang niet onderhouden. Heb ook een hele tijd stilgelegen met trainen door ziektes en examens. Maar nu er weer volledig tegenaan. Mijn doel is ook een 75 - 80 kg met een vp van 10%. Lijkt mij meer als genoeg voorlopig. :D

En hopelijk ook haalbaar :D

ik zag het net ja:P

ga je wel posten? :D

• #2.496
Okay, dit is wat ik in gedachten had voor voeding. Precieze hoeveelheden in grammen bijv. kan ik nog niet zeggen omdat ik nog geen keuken weegschaal heb.

Maaltijd 1/ontbijt
- Brinta + 1-2 glazenzMelk + whey
- 1-3 boterhammen (ik zal dit opbouwen, vandaag bijv. 2 boterhammen genomen).
Beleg: Kaas (misschien af en toe voor afwisseling iets anders.

Maaltijden 2 tot en met 4 zullen niet op zelfde volgorde zijn elke dag ivm school.

Maaltijd 2/warme maaltijd
- Warme maaltijd. Vaak is dit rijst of spaghetti met gehakt/kipfilet/vis.
- Melk (+ eventueel nog sap)
Het is de bedoeling dat ik hier zoveel mogelijk van neem. Zal ik ook op moeten bouwen door de tijd heen.

Maaltijd 3/broodmaaltijd
- 2-4 boterhammen met bijv. kipfilet/tonijn/ei/kaas of iets dergelijks.
- melk (+ eventueel nog sap)
opbouwen van 2 naar min. 4 boterhammen

Maaltijd 4
Hier kon ik niet echt wat bedenken, dus dacht ik om het lekker vrij te houden en elke dag iets anders in te vullen. Vandaag heb ik bijv. 2 warme maaltijden genomen, dus maaltijd 2, twee keer genomen. Ook hier zit weer melk en eventueel sap bij. Ook een stukje fruit ga ik hier proberen toe te voegen.

Maaltijd 5/voor slapen gaan
250-500 gram kwark.
momenteel krijg ik 250 gram met heeel veel moeite naar binnen, maar wil langzamerhand toch richting de 500 gram gaan. Ook opbouwen dus.

Ik hoop in de toekomst ook een 6e maaltijd erbij te gooien, maar begin hier maar is mee. Zal me genoeg moeite kosten denk ik. Misschien dat ik ook whey voor en/of na het trainen erbij gooi, maar dat is op de trainingsdagen naast de normalen maaltijden.

De hoeveelheden in gram en zo zal ik posten in de toekomst (1-2 weken).

Tips en opmerkingen zijn welkom.

Laatst bewerkt:
Je zou eventueel gewoon wat noten met melk voor maaltijd 4 kunnen doen.

Maaltijd 4 is toch je avondeten? Dan nog iets tussen 4 en 5!

ik eet altijd tonijn voor het maffe :P

Terug
Naar boven