XXL Nutrition

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.741
Netjes dan toch? Vandaag gewoon lekker de draad weer oppakken, goed eten en de tijden tussen sombere buien wordt steeds groter! Erewoord.

klopt, de periode ertussen wordt groter en de periode dat ik erin zit wordt kleiner! dus dat is wel een goed iets.

Het feit dat je nu zo goed onderscheid kunt maken tussen je goede en slechte perioden zegt al dat je goed bezig bent.
Neem daarbij dat je jezelf daar gelijk al overheen kunt zetten en vandaag de draad weer oppakt...dat is klasse!

Betekent volgens mij dat je gewoon goed bezig bent, niet alleen fysiek maar ook tussen de oren!

Keep up the good work!

dankje:) ik begin er toch een beetje controle in te krijgen heb ik het gevoel:)

Ik zou lekker je training van woensdag naar morgen verplaatsen als ik jou was, niet helemaal naar maandag.

Dat ga ik morgen inderdaad doen ja. gewoon lekker deadliften:)

Ik lees dit topic pas voor het eerst, en ben dus wel benieuwd, wat heeft de TS tot nu toe al allemaal bereikt?

zie beginpost;) en voor de rest is het belangrijkste voor mij wat ik bereikt heb, het feit dat ik nu gewoon naar de sportschool ga en mezelf beter voel en het gevoel heb dat ik met de dag stappen in de goede richting zet.

Vooral mentale rust en zelfvertrouwen.
Een gezonde geest is de basis voor een gezond lichaam.
Dat laatste is work in progress....doelen voor 2011 gaat NewMe redden!:D

Edit: Heb ik dit goed beoordeeld NewMe? Lees je posts al een tijdje en dit is een beetje mijn samenvatting :p

dat heb je goed gezien:D mentale rust begint er toch steeds meer te komen en het zelfvertrouwen ook denk. en de doelen ga ik zeker redden!! dat heb je ook goed gezien:p

• #2.742
sow gisteren een zware, lange, rare en soms zelfs leuke dag gehad :P

09.00u
Presenteren. ik was ervoor eigenlijk helemaal niet zenuwachtig. ging voor de klas staan en kreeg een beetje last van mijn ademhaling. maar het ging allemaal uiteindelijk goed. de lerares vond dat ik het heel goed had gedaan. ze zei dat ze het niet had verwacht van me, omdat ik erg overkom alsof niks me kan schelen en ik altijd populair probeer over te komen ??? wtf? maargoed, na die les was het officieel bekend dat deze nieuwe lerares mij niet echt mag, omdat ze elke keer maar commentaar op mij heeft elke les en elke keer zegt dat ik niet professioneel ben. ik heb dat nog nooit meegemaakt, alle leraren hebben mij altijd eigenlijk wel gemogen en dit soort dingen heb ik nog nooit gehoord.

Daarna naar de psycholoog, ik heb haar beloofd om me echt aan mijn voedingsschemate gaan houden deze week, dus dat ga ik ook doen.

Daarna getraind, ging redelijk lekker, zelfde niveau behaald als de vorige keer met de gewichten (staat paar pagina's terug).

Vervolgens weer naar de uni. ik was super zenuwachtig voor deze les, het was een communicatie vaardigheden les en er worden altijd rollenspellen gedaan (arts-patient). Toen we rollenspellen moesten gaan doen, ging de lerares bij mijn groepje zitten om te observeren. Ze was super blij aan het eind van het gesprek en heeft nog een paar keer in de klas gezegd dat ik het echt perfect deed, dus ik was best blij.

Nu goed eten en leren voor het tentamen van maandag, kan ik daarna weer ademhalen.

Laatst bewerkt:
Gaat lekker!
Binnenkort eens aan die lerares (van die presentatie) vragen hoe ze vindt dat je overkomt, en uitleggen hoe het werkelijk zit? Kan de helft aan irritaties schelen!

• #2.744
Gaat lekker!
Binnenkort eens aan die lerares (van die presentatie) vragen hoe ze vindt dat je overkomt, en uitleggen hoe het werkelijk zit? Kan de helft aan irritaties schelen!

nou, mijn vorige lerares had ik verteld over de situatie, maar ik merkte dat ik daardoor juist nog onzekerder werd in de les en ik het spannender vond. vandaar dat ik het haar op dit moment niet wil vertellen. Voor de rest vind ik het niet erg, omdat de rest van de klas zich volgens mij helemaal niet irriteert aan mij (en op zich kan ze me geen onvoldoende geven, aangezien de studieadviseur en mijn mentor op de hoogte zijn van de situatie)

Goed punt. Misschien wel even die studieadviseur en mentor op de hoogte brengen dat je bij haar heel anders overkomt dan je verwacht - misschien hebben zij tips voor je.
Zou jammer zijn als je een rotsituatie hebt voor niks.

Goed punt. Misschien wel even die studieadviseur en mentor op de hoogte brengen dat je bij haar heel anders overkomt dan je verwacht - misschien hebben zij tips voor je.
Leraressen zijn ook wel eens ongesteld --> ze trekt wel bij ;)

Hahaha lol :D Maar het blijft wel een raar & gaar mens. Heb zoiets ook nog nooit
meegemaakt, althans niet dat een docent per se de pik op mij heeft (ow dat klinkt fout "de pik op mij" :o) Afkraken is geen lesgeven. Laat je niet uit het veld slaan door zo'n docente die zichzelf niet professioneel gedraagt.
Wel goed dat je je psycholoog betrekt bij je voedingsschema toch een soort stok achter de deur :P

Gaat goed!

• #2.750

Ja idd.

ha, ja daar ga ik momenteel wel vanuit. hoop niet dat ze iedere week ongesteld is:p
Hahaha lol :D Maar het blijft wel een raar & gaar mens. Heb zoiets ook nog nooit
meegemaakt, althans niet dat een docent per se de pik op mij heeft (ow dat klinkt fout "de pik op mij" :o) Afkraken is geen lesgeven. Laat je niet uit het veld slaan door zo'n docente die zichzelf niet professioneel gedraagt.
Wel goed dat je je psycholoog betrekt bij je voedingsschema toch een soort stok achter de deur :P

idd:p

dankje...ik zelf vind dat het even niet zo heel goed gaat:( vooral voeding zit me echt dwars, vind ik echt moeilijk. De rest gaat idd goed:)
Wanneer is de volgende training:P

Vandaag:D

---------- Toegevoegd om 18:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:01 ----------

squat
6 x 20
4 x 30
2 x 40
1 x 5 x 52,5
1 x 4 x 52,5
1 x 5 x 50

Poging tot 3 x de PR mislukte helaas. volgende keer gaat het gewoon lukke:) Ik werd ineens misselijk, waarschijnlijk omdat het nog best vroeg in de ochtend was.

BP
6 x 10
5 x 20
5 x 30
3 x 5 x 32,5
Volgende keer ga ik echt een PR halen

DL
5 x 20
4 x 40
1 x 5 x 60
Was te misselijk om zwaarder te gaan, na de laatste set moest ik al bijna kotsen, dus snel weggegaan

Over het algemeen ging het wel goed, bij de deadlift ga ik wel beter op mn techniek letten.

NewMe ik heb pas een handige tool gevonden voor Rippetoe. Misschien kan je hier ook iets mee doen. ;).

Gewoon de gewichten invullen die je nu gebruikt, dan rekent de sheet uit hoeveel je volgende workout moet nemen. Je kan ook invullen hoeveel kg je wilt extra toevoegen per training. Staan dan ook hoeveel warm up sets je best doet en met welk gewicht ;)

Bijlagen

nog steeds goed bezig!

Heljen heb ook even naar dat logboek van rippetoe gekeken, maar bij de squat 5 kilo per sessie erbij? of zie ik dat nou verkeeerd

nog steeds goed bezig!

Heljen heb ook even naar dat logboek van rippetoe gekeken, maar bij de squat 5 kilo per sessie erbij? of zie ik dat nou verkeeerd

Er wordt door Rippetoe aangeraden om 5 kg bij te doen per x bij de squat.(Vooral in het begin.) Eens je zwaarder gaat dan ga je dit niet kunnen blijven doen. Dan kan je bv ook naar 2,5 gaan.

Ik heb nu op +/- 3 weken tijd 30 kg erbij op de squat.
Van 50 kg naar 80 kg. Dus ik ben ook niet altijd 5 kg omhoog kunnen gaan. Ik probeer dit zo goed mogelijk te volgen. Woensdag proberen met 85 kg. Als dat lukt heb ik op 10 sessies 35 kg winst. Dus dan ben ik 3,5 omhoog gegaan per sessie.

Een keer niet verhogen / geen pr is helemaal niet erg. Het is niet altijd feest ;) Belangrijker is dat je goed in je vel zit, goed gaat eten en lekker aan het trainen gaat.
Update qua eten? (mag je ook mailen, dan kijk ik er even naar)

Ik snap alleen niet dat je de derde set hebt verlaagd in gewicht, volgende keer dus gewicht gelijk houden.

Ja idd.

ha, ja daar ga ik momenteel wel vanuit. hoop niet dat ze iedere week ongesteld is:p

idd:p

dankje...ik zelf vind dat het even niet zo heel goed gaat:( vooral voeding zit me echt dwars, vind ik echt moeilijk. De rest gaat idd goed:)

Vandaag:D

---------- Toegevoegd om 18:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:01 ----------

squat
6 x 20
4 x 30
2 x 40
1 x 5 x 52,5
1 x 4 x 52,5
1 x 5 x 50

Poging tot 3 x de PR mislukte helaas. volgende keer gaat het gewoon lukke:) Ik werd ineens misselijk, waarschijnlijk omdat het nog best vroeg in de ochtend was.

BP
6 x 10
5 x 20
5 x 30
3 x 5 x 32,5
Volgende keer ga ik echt een PR halen

DL
5 x 20
4 x 40
1 x 5 x 60
Was te misselijk om zwaarder te gaan, na de laatste set moest ik al bijna kotsen, dus snel weggegaan

Over het algemeen ging het wel goed, bij de deadlift ga ik wel beter op mn techniek letten.
Waarom heb je na die 1e keer 52.5 op de squat niet verhoogd naar 55?

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:47 ----------

Ik snap alleen niet dat je de derde set hebt verlaagd in gewicht, volgende keer dus gewicht gelijk houden.

Inderdaad, anders als je denkt dat het niet gaat kun je iemand in de gym vragen om te spotten. Probeer nooit te verlagen met Rippetoe.
Neem aan dat je nu wel wat mensen kent/gedag zegt na die paar weken die je kunnen helpen?

Als je bv bij de squat vond dat het zeer zwaar was dan kan je misschien beter een langere pauze nemen.

Ik weet niet hoelang je nu rust tussen de sets in. Gisteren pas ergens gelezen dat Rippetoe zegt dat je bij de warm ups niet teveel pauze moet nemen. Maar als je echt zwaar begint te gaan je zelfs tot 7 min zou kunnen nemen. Tot je weer genoeg herstelt bent voor de volgende set. Vandaag bij mijn 80 kg squat voor mijn laatste set ook 4-5 min pauze genomen. Ging toen beter dan tijdens de tweede set.

Gewoon doorzetten qua voeding, jij hebt iig het voordeel dat je alle vrijheid hebt qua keuze in voeding. Gewoon de hele tijd denken dat Voeding #1 is.

• #2.759
NewMe ik heb pas een handige tool gevonden voor Rippetoe. Misschien kan je hier ook iets mee doen. ;).

Gewoon de gewichten invullen die je nu gebruikt, dan rekent de sheet uit hoeveel je volgende workout moet nemen. Je kan ook invullen hoeveel kg je wilt extra toevoegen per training. Staan dan ook hoeveel warm up sets je best doet en met welk gewicht ;)

vet! thnx man!

Een keer niet verhogen / geen pr is helemaal niet erg. Het is niet altijd feest ;) Belangrijker is dat je goed in je vel zit, goed gaat eten en lekker aan het trainen gaat.
Update qua eten? (mag je ook mailen, dan kijk ik er even naar)

ik heb die tips van de vorige keer erin verwerkt, zoals noten erbij en neem nu ook brinta en zo mee naar uni.

dacht dat dat zo hoorde, maar zal het de voglende keer dus niet verlagen.

Waarom heb je na die 1e keer 52.5 op de squat niet verhoogd naar 55?
dacht dat dat hoorde.

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:47 ----------

Inderdaad, anders als je denkt dat het niet gaat kun je iemand in de gym vragen om te spotten. Probeer nooit te verlagen met Rippetoe.
Neem aan dat je nu wel wat mensen kent/gedag zegt na die paar weken die je kunnen helpen?

ja, dat zou kunnen, maar is op zich niet eens nodig. toen ik faalde bij die 5e rep heb ik hem ook gewoon netjes rustig op die spotters gelegd.

NewMe hoe zit het ondertussen met je gewicht? Heb je je nog gewogen? Woensdag weeg ik me weer. Doe het elke woensdag in de ochtend. Vorige week stond ik op 66 kg rond.

Terug
Naar boven