Fitness Seller

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

new me, ik heb vandaag gedaan zonder die kussentjes squatten op 5x5x60kg, deed niet echt meer pijn dus dit wordt lekker opbouwen zonder kussentje :)
Gelukkig dat ik dat hier toen gelezen had anders zat ik nog steeds met het kussentje

new me, ik heb vandaag gedaan zonder die kussentjes squatten op 5x5x60kg, deed niet echt meer pijn dus dit wordt lekker opbouwen zonder kussentje :)
Gelukkig dat ik dat hier toen gelezen had anders zat ik nog steeds met het kussentje

wat had je gelezen?:p
Ik doe ook nog steeds met kussentje:)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.784
Gister getraind ... ik post hem zo.

• #2.785
Mooie training hoor. Volgende keer 55kg squats doen en pas gelijk houden als je 5-4-4 of slechter haalt.
Military press zou ik gelijk houden, niet verlagen. Soms heb je met schouders gewoon een slechte dag, kan gebeuren. Goede kans dat je volgende keer dat gewicht gewoon pakt ;)

Weetje wat het is BT, je hebt misschien wel gemerkt dat ik nogal bang ben voor blessures, vooral met betrekking tot rug en knieën en dat ik daardoor minder snel hoog wil gaan in gewicht. Dit gewicht was namelijk al best zwaar voor me, techniek was niet perfect en het voelde niet goed voor mn rug aan, voelde mn rug de volgende dag ook. Wat ik nu heb gemerkt: zolang mijn hoofd niet wil (en ik angst heb voor dat gewicht) doe ik het minder. Zo voel ik me namelijk opgejaagd. Dus ik heb besloten om gewoon wat rustiger aan te doen (al hoort dat natuurlijk niet 100% bij rippetoe), beter wat langzamer, dan voor en na elke training te stressen.

Ben dr ff een tijdje niet geweest hoe gaat t met je progress newme? heb geen tijd om van 3 maanden terug alles te lezen hehe hoop dat t met je stats goed gaat en dat t ook met jezelf beter gaat updates over dat meisje die je 3 maanden geleden terug zou daten:D

Gr H

Heej!
Ik las in je log idd dat je terug bent en weer gaat knallen (succes!).
Qua stats gaat het niet zo super goed (gewicht is nog beetje laag, omdat voeding niet helemaal wil lukken), maar het gaat zeker de goede kant op!! ik blijf eraan werken! er wordt minder gezeurd, meer werk verricht:)

die meid, ik heb, anderhalf week geleden met haar afgesproken voor de tweede keer en het ging best goed:D Heb dus weer contact met haar en ga er dit keer proberen wat van te maken;)

Het gaat de goede kant op dus:D

netjes man! ik merk zelf idd dat de pijn op een gegeven moment steeds minder wordt:) dus opbouwen idd:D

Laatst bewerkt:
@BT: leer die jongen eens geblinddoekt squatten - kan 'ie z'n lijf aanvoelen ipv in z'n hoofd met de hoeveelheid gewicht bezig te zijn.

Weetje wat het is BT, je hebt misschien wel gemerkt dat ik nogal bang ben voor blessures, vooral met betrekking tot rug en knieën en dat ik daardoor minder snel hoog wil gaan in gewicht. Dit gewicht was namelijk al best zwaar voor me, techniek was niet perfect en het voelde niet goed voor mn rug aan, voelde mn rug de volgende dag ook. Wat ik nu heb gemerkt: zolang mijn hoofd niet wil (en ik angst heb voor dat gewicht) doe ik het minder. Zo voel ik me namelijk opgejaagd. Dus ik heb besloten om gewoon wat rustiger aan te doen (al hoort dat natuurlijk niet 100% bij rippetoe), beter wat langzamer, dan voor en na elke training te stressen.

Hey Newme, ik heb dit ook een beetje. Het idee dat je met dit squat gewicht al op instorten staat en eigenlijk er niet meer op durft te hangen. Ik heb vandaag toch 2.5 kg erbij gehangen, en het is gelukt! Je zult versteld staan van wat je eigenlijk zelf kunt! Ik zou zeggen, probeer er gewoon iets bij op te hangen. Het maakt niet uit als het niet helemaal lukt. Focus er gewoon op dat jij die PR gaat halen, diep inademen, en gaan met die handel. Je hoeft echt niet bang te zijn voor blessures als je de oefeningen maar goed uitvoert! Gewichtheffen is een van de minst blessure gevoelige sporten. Dus, gewoon doen!

Heej!
Ik las in je log idd dat je terug bent en weer gaat knallen (succes!).
Qua stats gaat het niet zo super goed (gewicht is nog beetje laag, omdat voeding niet helemaal wil lukken), maar het gaat zeker de goede kant op!! ik blijf eraan werken! er wordt minder gezeurd, meer werk verricht:)

die meid, ik heb, anderhalf week geleden met haar afgesproken voor de tweede keer en het ging best goed:D Heb dus weer contact met haar en ga er dit keer proberen wat van te maken;)

Het gaat de goede kant op dus:D

Goed bezig dus al leuke plannen voor een derde date gemaakt? gaat er vooral om dat je zelf beter in je vel gaat zitten dan komt 't succes (bij de vrouwen) vanzelf

**** die kussentjes man mietjes :P

• #2.790
Goed bezig dus al leuke plannen voor een derde date gemaakt? gaat er vooral om dat je zelf beter in je vel gaat zitten dan komt 't succes (bij de vrouwen) vanzelf

ik heb gevraagd of ze dinsdag of woensdag deze week kan langskomen :O

---------- Toegevoegd om 20:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:45 ----------

Zoals ik had verwacht heb ik last van mijn rug sinds gister, niet onderrug maar meer naar boven (thoracaal). Het rare is, het kraakt af en toe (wat ik normaal echt nooit heb). kraken in de zin van als je bijv. je vingers kraakt zelf of zo. weten jullie misschien hoe dat zou komen?

Hoe is je training van vrijdag gegaan NewMe? Is het gelukt je squat?

• #2.792
wel heel rustig hier.

train je nog? Het is al lang geleden dat je iets gepost hebt...

Hij zal toch niet... Aan de vrouw zijn?

Al 5 kg eraan geplakt of hoe zit het?

• #2.797
erg last gehad van mn rug vorige week, dus niet wezen trainen. Gister wel weer. Ik begin twijfels te krijgen over rippetoe, misschien is die aanslag gewoon te groot voor mn gewrichten en zo op dit moment. heb namelijk ook last van mn rechter elleboog en rechter knie.

voeding lukt me ook maar steeds niet...ik eet veel te weinig en dat begint me nu wel te irriteren.

Sja k*t man!... pijn in je gewrichten wil ik niet wegpraten. Ik zou dr mee naar de fysio gaan.

Bijna zeker is het iets waar je gewoon van af kunt komen. (zou het mss kunnen dat te weinig voeding voor de blessures zorgt?) Ik ben geen arts, maar 1+1 is 2 denk ik.

En wat het eten en twijfel over Rippetoe betreft: Ik wil je een paar ideeen geven waar je mss wat aan hebt:
Op de meerderheid van de dingen die gebeuren heb je zelf invloed en dat geld zeker voor BB, dat is het mooie van onze sport ook. Je hoeft geen talent te hebben om groot te worden: kennis opdoen, vreten, trainen, rusten en dat zien vol te houden en iedereen kan 100kg benchen.

Je loopt gewoon tegen dingen aan die je blokkeren in vooruitgang. Je kan nog ff doorstompen, maar zodra je merkt dat het irritant wordt pak je het gewoon anders/leuker aan zodat het mss wel lukt. Klinkt dom dus hier een vb:

Eten lukt niet: hebben we allemaal: krijg je s ochtends te weinig binnen? mss 2 shakebekers melk en brinta in je nek gooien? Lekker snel. Is het smerig? zoetstof of eiwitpoeder met smaakje er bij gooien? Of je koopt een blender en pleurt er een banaan, appel, kaneel, creatine, melk en meusli doorheen!... en ineens is het een topmaaltijd :)
We zijn gewend te kopieren wat anderen doen, maar check gewoon uit wat voor jouw werkt. Durf dingen te veranderen in je routine! Jij moet het in je vreetschuur stouwen dus wees creatief doe gewoon hoe en wat JIJ wil.

En dat geld ook voor training.
Vertrouwen: nu komen er ook zeker opmerkingen dat je niet moet stoppen met Rippetoe. Zou ook zeker zonde zijn denk ik persoonlijk, maar als jij het k*t vindt vanwege de pijn dan moet je de oorzaak van die pijn aanpakken. Vindt je het k*t omdat het saai aan het worden is, dan stap je lekker over op wat anders, zolang het dan maar wel een ander beginschema is natuurlijk. Of je pakt 3x8 ipv 3x5 ofzo.

Kortom: werk er om heen. schop jezelf voor je kont. wees creatief, maar doet IETS.

Laatst bewerkt:
je kan ook naast 3x heavy squatten, bv. 1 keer light squatten:)

erg last gehad van mn rug vorige week, dus niet wezen trainen. Gister wel weer. Ik begin twijfels te krijgen over rippetoe, misschien is die aanslag gewoon te groot voor mn gewrichten en zo op dit moment. heb namelijk ook last van mn rechter elleboog en rechter knie.

voeding lukt me ook maar steeds niet...ik eet veel te weinig en dat begint me nu wel te irriteren.

Een beginner hoort ook niet met 5 hh setjes te doen, is van de zotte, je gewrichten moeten nog wennen en daarnaast zal elke atleet of begeleider begrijpen dat massatoename vooral zit tussen de 6 en hooguit 15 hh.

Mensen vinden graag opnieuw het wiel uit, zo ook meneer Rippetoe.

Jij koos ervoor dit toch te doen, doe het dan ook.
Begrijp in feite dat je alles voor jan lul hebt gedaan omdat je niet je best deed, verloren tijd dus.
Hak nou is gvd die knoop door en zeg tegen jezelf ik ga ervoor, stop eens met die smoesjes en alles.

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:08 ----------

je kan ook naast 3x heavy squatten, bv. 1 keer light squatten:)

Zolang die niet de knoop doorhakt kan die beter niks doen.

Terug
Naar boven