XXL Nutrition

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

Hoe lang rust je dan tussen de sets door?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.762
Als je bv bij de squat vond dat het zeer zwaar was dan kan je misschien beter een langere pauze nemen.

Ik weet niet hoelang je nu rust tussen de sets in. Gisteren pas ergens gelezen dat Rippetoe zegt dat je bij de warm ups niet teveel pauze moet nemen. Maar als je echt zwaar begint te gaan je zelfs tot 7 min zou kunnen nemen. Tot je weer genoeg herstelt bent voor de volgende set. Vandaag bij mijn 80 kg squat voor mijn laatste set ook 4-5 min pauze genomen. Ging toen beter dan tijdens de tweede set.

normaal neem ik redelijk pauze (3-5min.), vandaag moest ik wat sneller zijn, omdat ik daarna een tentamen had.

Gewoon doorzetten qua voeding, jij hebt iig het voordeel dat je alle vrijheid hebt qua keuze in voeding. Gewoon de hele tijd denken dat Voeding #1 is.

ja man, doe ook echt mn best.

---------- Toegevoegd om 22:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

NewMe hoe zit het ondertussen met je gewicht? Heb je je nog gewogen? Woensdag weeg ik me weer. Doe het elke woensdag in de ochtend. Vorige week stond ik op 66 kg rond.

niet goed:( mede doordat ik ziek was en doordat ik me vorige week even erg k*t heb gevoeld. nu ben ik wel weer goed bezig, hoop toch echt snel op 65 kilo te zitten.

Hoe lang rust je dan tussen de sets door?

3-5 min normaal gesproken .

normaal neem ik redelijk pauze (3-5min.), vandaag moest ik wat sneller zijn, omdat ik daarna een tentamen had.

niet goed:( mede doordat ik ziek was en doordat ik me vorige week even erg k*t heb gevoeld. nu ben ik wel weer goed bezig, hoop toch echt snel op 65 kilo te zitten.

Volgende keer als je echt zwaar gaat bij de squats dan maar terug 3-5 min rust pakken.
En ik ken het gevoel. Even ziek en direct het gewicht omlaag. Ook bij stress en als je je k*t voelt. Ik vrees ook voor mijn weging woensdag. Ben al blij als ik gelijk gebleven ben met mijn gewicht.

• #2.764
Squat
5 x 20
3 x 30
3 x 40
1 x 5 x 52,5
1 x 5 x 52,5
1 x 4 x 52,5 volgende keer wel gewoon!:mad:

MP
10 x 10
3 x 27,5
2 x 27,5
2 x 27,5:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
volgende keer verlagen? want dit sloeg nergens op

BOR
6 x 10
5 x 22,5
3 x 5 x 32,5

Fails horen d'r bij he..

hey New me hoe gaat het?

• #2.768

gaat de goede kant op:)

Langzaam, maar ik ga iig niet meer echt achteruit heb ik het gevoel. de stappen die ik zet zijn vaak vooruit (al zijn ze klein).

Ik was vandaag ook weer bij mijn nieuwe psychologe en ik moet zeggen de manier waarop zij ermee omgaat bevalt me wel. Ik heb goede hoop dat het gaat lukken en ik sneller en sneller stappen in de goede richting ga zetten. Ik heb nu wekelijks een afspraak bij haar, dat scheelt ook moet ik zeggen.

oke suc6 ! :)

Nieuwe psychologe: klinkt goed!
Volgende keer laat je je gewoon een pr schreeuwen door BT ;)

gaat goed hier, je blijft naar de gym gaan :)
ik neem ook aan dat je nu lekkerder in je vel zit ook ??

• #2.772

thnx!
Nieuwe psychologe: klinkt goed!
Volgende keer laat je je gewoon een pr schreeuwen door BT ;)
haha, werkt altijd inderdaad:P
gaat goed hier, je blijft naar de gym gaan :)
ik neem ook aan dat je nu lekkerder in je vel zit ook ??

ja, ups en downs wel natuurlijk, maar de ups nemen toe en de downs nemen af en zijn minder lang:D

Ach, niks om druk over te maken.
Zolang je zo gemotiveerd doorgaat kom jij er wel

Squat
5 x 20
3 x 30
3 x 40
1 x 5 x 52,5
1 x 5 x 52,5
1 x 4 x 52,5 volgende keer wel gewoon!:mad:

MP
10 x 10
3 x 27,5
2 x 27,5
2 x 27,5:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
volgende keer verlagen? want dit sloeg nergens op

BOR
6 x 10
5 x 22,5
3 x 5 x 32,5
Mooie training hoor. Volgende keer 55kg squats doen en pas gelijk houden als je 5-4-4 of slechter haalt.
Military press zou ik gelijk houden, niet verlagen. Soms heb je met schouders gewoon een slechte dag, kan gebeuren. Goede kans dat je volgende keer dat gewicht gewoon pakt ;)

Mooie training hoor. Volgende keer 55kg squats doen en pas gelijk houden als je 5-4-4 of slechter haalt.
Military press zou ik gelijk houden, niet verlagen. Soms heb je met schouders gewoon een slechte dag, kan gebeuren. Goede kans dat je volgende keer dat gewicht gewoon pakt ;)

Rippetoe raadt wel aan te verlagen op het S.S. programma als je niet 3x5 reps haalt op het gewicht. Als je het weer probeert, bestaat er de kans dat je t net redt met 5 reps, maar dat je de training daarna blijft haken. Of dat je 4 reps pakt, dan blijf je een beetje hangen op dezelfde gewichten. Je pakt de military press 3x per 2 weken, dus je bent dan ook wel gauw over het gewicht heen waar je bent blijven steken.

Uiteindelijk is het aan NewMe natuurlijk, maar dit is zoals Rippetoe het zelf adviseert :)

Zou zelf ook 2.5 kilo er vanaf doen.
Dat het dan allemaal 1 trainingsdag langer duurt voor hij hoger komt maakt allemaal niet uit.

Rippetoe raadt wel aan te verlagen op het S.S. programma als je niet 3x5 reps haalt op het gewicht. Als je het weer probeert, bestaat er de kans dat je t net redt met 5 reps, maar dat je de training daarna blijft haken. Of dat je 4 reps pakt, dan blijf je een beetje hangen op dezelfde gewichten. Je pakt de military press 3x per 2 weken, dus je bent dan ook wel gauw over het gewicht heen waar je bent blijven steken.

Uiteindelijk is het aan NewMe natuurlijk, maar dit is zoals Rippetoe het zelf adviseert :)

Volgens mij was het de bedoeling bij SS om 3 keer te proberen met hetzelfde gewicht voor je verlaagd, en niet direct na de eerste keer dat het mislukt te zakken.

Ben dr ff een tijdje niet geweest hoe gaat t met je progress newme? heb geen tijd om van 3 maanden terug alles te lezen hehe hoop dat t met je stats goed gaat en dat t ook met jezelf beter gaat updates over dat meisje die je 3 maanden geleden terug zou daten:D

Gr H

Zo slecht zijn mijn adviezen niet :p

Iedereen heeft wel eens een off-day of week. Meestal ram je de training erna gewoon door dat gewicht heen of haal je het 'net niet'.

Ik had voor mezelf de regel: alleen bij meer dan 2 reps missen gewicht gelijk houden.
5-5-4 of 5-4-4 was dus 'goed genoeg' om de keer erop te verhogen. Soms haal je dan gewoon 5-5-5, andere keren 5-4-3 en dan houd je wel het gewicht gelijk. Het hele idee achter lineaire progressie is namelijk vooruit gaan in gewicht dus spierprikkel.

Terug
Naar boven