MuscleMeat

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

daarnaast zal elke atleet of begeleider begrijpen dat massatoename vooral zit tussen de 6 en hooguit 15 hh.

Het gaat niet om het volume per set, maar wel om het totaal trainingsvolume. Zelfs eerder nog het totaal gecumuleerd volume in een bepaalde periode (1 week bv.).
Je kan een hoog genoeg volume dus even goed bereiken met reps van 5 of lager.. je moet dan gewoon wel meer setjes draaien:).

Het gaat niet om het volume per set, maar wel om het totaal trainingsvolume. Zelfs eerder nog het totaal gecumuleerd volume in een bepaalde periode (1 week bv.).
Je kan een hoog genoeg volume dus even goed bereiken met reps van 5 of lager.. je moet dan gewoon wel meer setjes draaien:).

Je spieren kunnen niet het aantal hh tellen nee. :D
Ben het daar overigens niet mee eens dan zou je ook alles met 1 rep kunnen doen. :rolleyes:
Spelen meerdere factoren mee en dan heeft 6-15 hh toch aangetoont het meest succesvol te zijn in massatoename.

Waarom zou je dan eigenwijs zijn en perse 5 hh pakken?
Ik luister liever naar de ervaren mensen dan een meneer Rippetoe die graag het wiel opnieuw uitvind en zijn eigen methode wilt promote.
En geef hem is ongelijk. :D

Laatst bewerkt:
erg last gehad van mn rug vorige week, dus niet wezen trainen. Gister wel weer. Ik begin twijfels te krijgen over rippetoe, misschien is die aanslag gewoon te groot voor mn gewrichten en zo op dit moment. heb namelijk ook last van mn rechter elleboog en rechter knie.

voeding lukt me ook maar steeds niet...ik eet veel te weinig en dat begint me nu wel te irriteren.

Als het eten je echt niet lukt kan je altijd eens kijken voor een goede weight Gainer. Dan heb je toch al op een makkelijke manier goede kcal binnen. Ik doe het nu elke ochtend zo. 100 gram weight gainer + 400 ml melk. En dan nog brood met pindakaas. Zo toch al bijna een 1000 kcal in de ochtend.

Veel succes! Ik weet dat ik wat laat ben om dit te lezen maar tot 3 jaar geleden was ik ook zo!

Op mijn 16e woog ik 56kg bij 1m80.
Onzekerheid was ook een groot probleem maar de stap naar de sportschool was de beste die ik ooit gezet heb.
Eten kon ik amper. 2 boterhammen over de middag was genoeg om mij op te vullen.
Het is niet prettig, maar ik heb mezelf moeten "forceren" om meer te eten:
In plaats van 2 boterhammen, 3
In plaats van 's avonds een half bord, een heel bord
en zo voort.
Het is geen prettig gevoel maar na verloop van tijd krijg je gewoon meer honger.
Zo werkte het toch bij mij :-)
Nu eet ik met gemak een volledig brood over de middag..

Mijn onzekerheid is quasi weg ( gaat waarschijnlijk nooit helemaal verdwijnen, ... ) en ik heb veel meer zelfvertrouwen.

Momenteel weeg ik 81kg bij 1m81, dus blijven trainen en je komt er wel!
25kg in 3.5 jaar, misschien niet de beste resultaten ooit maar je raakt er zeker!

Laatst bewerkt:
Als het eten je echt niet lukt kan je altijd eens kijken voor een goede weight Gainer. Dan heb je toch al op een makkelijke manier goede kcal binnen. Ik doe het nu elke ochtend zo. 100 gram weight gainer + 400 ml melk. En dan nog brood met pindakaas. Zo toch al bijna een 1000 kcal in de ochtend.

Weight gainer is zeker een goede noodoplossing als die niet vreet.
Belangrijkste is dat die wat binnen krijgt.
En hij kan weinig smoesjes bedenken waarom die geen weight gainer zou nemen. :D

---------- Toegevoegd om 12:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

Vihl goed bezig, zo werkt het voor iedereen hoor, voor resultaten moet je jezelf pushe/forceren.

Je spieren kunnen niet het aantal hh tellen nee. :D
Ben het daar overigens niet mee eens dan zou je ook alles met 1 rep kunnen doen. :rolleyes:
Spelen meerdere factoren mee en dan heeft 6-15 hh toch aangetoont het meest succesvol te zijn in massatoename.

Waarom zou je dan eigenwijs zijn en perse 5 hh pakken?
Ik luister liever naar de ervaren mensen dan een meneer Rippetoe die graag het wiel opnieuw uitvind en zijn eigen methode wilt promote.
En geef hem is ongelijk. :D

Hoor je wel wat je zelf zegt? rippetoe onervaren ? doe je huiswerk is.
http://startingstrength.wikia.com/wiki/Mark_Rippetoe

Een beginner hoort ook niet met 5 hh setjes te doen, is van de zotte, je gewrichten moeten nog wennen en daarnaast zal elke atleet of begeleider begrijpen dat massatoename vooral zit tussen de 6 en hooguit 15 hh.

Mensen vinden graag opnieuw het wiel uit, zo ook meneer Rippetoe.

Right... :rolleyes:

Het aantal herhalingen heeft niets te maken met het ontstaan van gewrichtsproblemen. Daarnaast is het als beginner onmogelijk om niet te groeien op starting strength (mits voeding en rust goed is).

Laatst bewerkt:
Hoor je wel wat je zelf zegt? rippetoe onervaren ? doe je huiswerk is.
http://startingstrength.wikia.com/wiki/Mark_Rippetoe

Misschien is het handig dat je eerst leest wat ik zeg voor je erop reageert.
Nu zit je dingen uit je dikke duim te zuigen.
Heb Rippetoe niet onervaren genoemd, wel zeg ik dat hij graag zijn eigen methode promoot.

Right... :rolleyes:

Het aantal herhalingen heeft niets te maken met het ontstaan van gewrichtsproblemen. Daarnaast is het als beginner onmogelijk om niet te groeien op starting strength (mits voeding en rust goed is).

Voor jou waarschijnlijk niet nee, maar ik ga voluit in een training en dan heb ik toch echt minder gewicht bij meer hh hoor. :D

Tuurlijk groei je wel op starting strength, ik geef slechts aan dat het niet de meest ideale methode is, zeker niet voor een beginner.
Als je wat verder in je training bent en wat meer focus op kracht wil leggen is het een prima afwisseling natuurlijk.

Misschien is het handig dat je eerst leest wat ik zeg voor je erop reageert.
Nu zit je dingen uit je dikke duim te zuigen.
Heb Rippetoe niet onervaren genoemd, wel zeg ik dat hij graag zijn eigen methode promoot.

Ik luister liever naar ervaren mensen dan naar een meneer rippetoe.
Dan klinkt mij toch aardig als een tegenstelling in de oren, misschien moet je duidelijker formuleren (:rolleyes:). Zeg dan behalve.
anyway nog steeds vind ik dat je naast de pot pist.

Punt is, als dit niet werkt dan kijken hoe je het wel werkend kunt krijgen - of iets anders nemen dat werkt...

Ik luister liever naar ervaren mensen dan naar een meneer rippetoe.
Dan klinkt mij toch aardig als een tegenstelling in de oren, misschien moet je duidelijker formuleren (:rolleyes:). Zeg dan behalve.
anyway nog steeds vind ik dat je naast de pot pist.

Beetje flauw die woordenspelletjes van je en is maar hoe je het wilt lezen.
Daarmee bedoel ik gewoon dat de meeste ervaren mensen zich niet beperken tot Rippetoe of dat als de ideale methode zullen omschrijven.
Dat hij zijn eigen methodes promoot begrijp ik wel net als jij waartschijnlijk doet en dat zal ook je reden zijn dat je vind dat ik naast de pot pis.

Dat vind ik prima.

Punt is, als dit niet werkt dan kijken hoe je het wel werkend kunt krijgen - of iets anders nemen dat werkt...

Bodybuilding is idd ook uitproberen, maar denk dat vooral aan de inzet van NewMe zelf ligt in dt geval.
Hij zal zichzelf moeten pushe.

Bodybuilding is idd ook uitproberen, maar denk dat vooral aan de inzet van NewMe zelf ligt in dt geval.
Hij zal zichzelf moeten pushe.

Klopt ja, en waarom heeft hij weinig motivatie op dit moment? De training heeft hem tot nu toe gebracht: weinig gains en pijn in zn gewrichten (overdreven gezegd he). Logisch dan zou ik ook minder gemotiveerd zijn. Dat is niet de beloning waar je op zit te wachten.

En hoe los je dat op? Kom je toch weer bij beginnen te vreten en die pijn aanpakken uit.

Met het schema is iig niks mis. Die man heeft 30 jaar ervaring op het absolute topniveau, is zelf prof powerlifter geweest en heeft verschillende top powerlifters gecoachd EN later 1000en beginners die met zijn programma aan de slag zijn gegaan. Aan hem twijfelen mag, maar het is zoals de kroegpraat over ere-divisie voetbalteams en hoe ze de laatste wedstrijd weer fouten hebben gemaakt. Leuk, maar gaat eigenlijk nergens over. Hou er gewoon mee op hier want Newme heeft er geen reet aan.

Klopt ja, en waarom heeft hij weinig motivatie op dit moment? De training heeft hem tot nu toe gebracht: weinig gains en pijn in zn gewrichten (overdreven gezegd he). Logisch dan zou ik ook minder gemotiveerd zijn. Dat is niet de beloning waar je op zit te wachten.

En hoe los je dat op? Kom je toch weer bij beginnen te vreten en die pijn aanpakken uit.

Met het schema is iig niks mis. Die man heeft 30 jaar ervaring op het absolute topniveau, is zelf prof powerlifter geweest en heeft verschillende top powerlifters gecoachd EN later 1000en beginners die met zijn programma aan de slag zijn gegaan. Aan hem twijfelen mag, maar het is zoals de kroegpraat over ere-divisie voetbalteams en hoe ze de laatste wedstrijd weer fouten hebben gemaakt. Leuk, maar gaat eigenlijk nergens over. Hou er gewoon mee op hier want Newme heeft er geen reet aan.

Zijn er wel meerdere met 30 jaar ervaring of meer die weer wat compleet anders beweren.

Dat eten heeft hij toch echt aan zichzelf te danken, je zet door of je zet niet door, zo simpel is het.
NewMe loopt voordurend te mekkeren hoe zwaar die het wel niet vind, daar komt hij geen stap verder mee.

Als jij meningen tussen verschillende experts kroegpraat vind prima, maar dan zet je wel jezelf een beetje buitenspel.

Slecht herstellen is een logisch gevolg van weinig eten.

Zijn er wel meerdere met 30 jaar ervaring of meer die weer wat compleet anders beweren.

Dat eten heeft hij toch echt aan zichzelf te danken, je zet door of je zet niet door, zo simpel is het.
NewMe loopt voordurend te mekkeren hoe zwaar die het wel niet vind, daar komt hij geen stap verder mee.

Als jij meningen tussen verschillende experts kroegpraat vind prima, maar dan zet je wel jezelf een beetje buitenspel.

Fair enough, andere schema's kunnen idd ook werken.

Rippetoe heeft mij ook niet geholpen wat ik gehoopt had echter het toevoegen van zijn oefeningen aan mijn schema wel

Ik ben zeer tevreden over Rippetoe. Heb er van 2 februari tot nu al 3 kg mee gegaind. En kracht is ook zeer goed mee omhoog gegaan.

Ik ben zeer tevreden over Rippetoe. Heb er van 2 februari tot nu al 3 kg mee gegaind. En kracht is ook zeer goed mee omhoog gegaan.

Gainen hangt samen met eten, en eten hangt weer samen met herstel.
Ik heb Rippetoe geprobeerd, en vond het helemaal niks. Ik kan van allerlei redenen verzinnen, maar uiteindelijk komt het er op neer dat ik meer plezier en resultaat heb gehaald met andere schema's. Desondanks is Rippetoe een prima programma, maar misschien niet voor iedereen weggelegd (welke redenen dan ook).

Gainen hangt samen met eten, en eten hangt weer samen met herstel.
Ik heb Rippetoe geprobeerd, en vond het helemaal niks. Ik kan van allerlei redenen verzinnen, maar uiteindelijk komt het er op neer dat ik meer plezier en resultaat heb gehaald met andere schema's. Desondanks is Rippetoe een prima programma, maar misschien niet voor iedereen weggelegd (welke redenen dan ook).

Ik vond rippetoe heerlijk en ben 10kg gegained in 2 maanden (en uiteraard ook een redelijk deel vetmassa)., met veel eten/ heel veel melk.
Voor de rest vond ik het ook leuk om te doen.

Grootste probleem imo is z'n voeding, je kunt geen enkel fatsoenlijk schema goed volgen als je niet genoeg eet.

Terug
Naar boven