XXL Nutrition

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.841
Gaat het daar ondertussen al beter NewMe? Heb je nog getraind?

heej ja man:) het gaat weer de goede kant op. ik heb ook nog getraind ja.

Ik probeer al een paar dagen elke keer de oorzaak van de dingen die misgaan te achterhalen en die aan te pakken en het lukt best goed moet ik zeggen.

heej ja man:) het gaat weer de goede kant op. ik heb ook nog getraind ja.

Ik probeer al een paar dagen elke keer de oorzaak van de dingen die misgaan te achterhalen en die aan te pakken en het lukt best goed moet ik zeggen.

Aah super zeer goed om te horen :thumbs: Altijd proberen als je je down en slecht voelt iets te zoeken dat je graag doet en zo je gedachten herzetten. :D

heb je wel eens geprobeerd om je gedachten op papier te zetten?
gewoon elke avond voordat je gaat slapen een paar minuten ervoor uit trekken.
heeft bij mijn vrouw ontzettend goed geholpen

• #2.844
heb je wel eens geprobeerd om je gedachten op papier te zetten?
gewoon elke avond voordat je gaat slapen een paar minuten ervoor uit trekken.
heeft bij mijn vrouw ontzettend goed geholpen

ja, dat doe ik laatste tijd eigenlijk best veel en ik merk dat ik zo mezelf en vooral de reden van mijn problemen beter leer kennen! helpt dus inderdaad wel:)

• #2.845
Ik heb eigenlijk even jullie mening nodig over iets. Ik heb het al aan twee vrienden van mij (die van de situatie op de hoogte zijn) gevraagd, maar voor de rest kan ik er eigenlijk bij niemand mee terecht.
Mijn psychologe is voorstander van medicatie en ze wil echt dat ik aan de antidepressiva ga (ssri) die ook zouden helpen tegen de angst. Ik zelf twijfel echt enorm. Ik zal mijn eigen argumentatie even hieronder neerzetten.

De redenen waarom ik niet wil zijn onder andere:
1. de bijwerkingen.
2. Ik heb gehoord dat stoppen met die medicatie lastig is. Ik ben echt vooral bang dat wanneer ik stop met de medicatie, dat de angst dan ineens terugkeert. Dat zou echt een ramp zijn.Dat hoeft niet, aangezien het ook zo kan zijn dat ik in de periode dat ik medicatie gebruik toch inzie dat er niks is om bang voor te zijn. maar het is wel hoe dan ook symptoom bestrijding.
3. Ik ben bang dat het niet helpt en iig dat het niet het effect heeft wat ik verwacht (vermindering stress en angst).
4. Ik ben bang dat ik een soort van zombie word, wat je wel vaker hoort. Dat de scherpe kant eraf worden gehaald, maar dus ook de hele vrolijke buien die je hebt.

Waarom wil ik aan de andere kant weer wel?
1. Ik ben hier natuurlijk al langere tijd mee bezig en het lukt maar niet. De vraag is hoe lang ga ik nog door gaan zo en gaat het überhaupt lukken? misschien kan medicatie me wel net die rust geven die ik nodig heb?
2. Op bepaalde punten kan het me zeker (indirect) een boost geven. Laten we zeggen dat het werkt, dan zou voor mij de stap om kleren te kopen bijvoorbeeld makkelijker zijn. Nieuwe kleding waar ik me lekker in voel betekent zelfvertrouwen.
3. De zomer komt eraan en ook een maand stage die ik in binnenkort moet gaan lopen. 2 dingen die mij zeker gek kunnen gaan maken de komende tijd. ben echt enorm bang voor beide en ben bang dat ik door die angst weer in een depressie raak. Ben overigens die stress echt helemaal zat, het is gewoon chronisch stress geworden (heb niet eens rust tijdens mijn slaap). verlichting zou niet verkeerd zijn, misschien dat ik daardoor een stuk beter ga functioneren.
4. Als ik me beter voel, kan ik misschien eindelijk is wel normaal functioneren en het maximaal eruit halen en zo misschien dus echt grote stappen zetten die ik momenteel nodig heb en zo dus best baat hebben bij de medicatie.

Wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
Je hebt het er al vaker over gehad in je log, en ik zou het doen. Je zegt zelf al dat het gewoon niet lukt op deze manier, zoals je er nu mee bezig bent.
Ik heb zelf geen ervaring met AD, maar ik hoor/lees er wel regelmatig van anderen over en ik denk dat het je echt wel gaat helpen.
Het 'zombie-gevoel' valt vaak wel mee, en stoppen doe je natuurlijk niet zomaar ineens, dat bouw je af. Ook nemen de bijwerkingen na een aantal weken vaak af, of verdwijnen helemaal.
Nou ja, uiteindelijk moet je natuurlijk zelf de keuze maken... maar ik denk dat het je zeker wel zou kunnen helpen, anders zou je de psychologe het ook niet aanraden.

Ik verwacht dat je (vooral in het begin) een hele lichte dosering krijgt, waardoor de meeste van je tegenwerpingen niet waar hoeven te zijn.
Probeer het eens uit, en evalueer goed met die therapeute. Zet je gedachten op papier en kijk na een tijdje terug hoe het gaat. Je bent niet zomaar ineens verslaafd, of een niets-voelende zombie ;)

Ik wil meer trainingen (en progressie) zien in je log NewMe!

Ik heb heel het topic niet gelezen, enkel de laatste pagina.

Ik heb zelf ervaring met SSRI's (Seroxat).
Kreeg ze destijds tegen hyperventilatie en paniekaanvallen.
Voordelen:
1/ Je voelt je beter
2/ De paniekaanvalllen gingen bij mij niet weg, maar werden wel beter controleerbaar
3/ Als je aan de SSRI's bent, ben je totaal niet meer verlegen en word je heel sociaal
Nadelen:
1/ Aan de hoogste dosis werd ik quasi impotent
2/ Ik voelde me op de duur niet meer mezelf, al mijn emoties waren afgevlakt, zowel de positieve als de negatieve

Ik ben dan ook gestopt met deze medicatie en heb zelf een natuurlijke oplossing gezocht. Ik ben er nl. van overtuigd dat vele psychologische problemen met voeding en supplementen op te lossen zijn.
Ik ben met onderstaande produkten er in geslaagd de paniekaanvallen volledig te doen stoppen. Ondertussen ben ik al een tiental jaar "genezen" en neem ik deze supplementen nog elke dag.

1/ 1 soeplepel Udo's Choice Oil (bevat veel lijnzaadolie en is rijk aan omega 3, waarvan bewezen is dat het kalmerend, angstremmend en antidepressief werkt)
2/ 450 mg magnesiumcitraat (mensen met angststoornissen hebben allemaal een tekort aan magnesium; magnesium kalmeert het zenuwstelsel)
3/ 1 multivitamine/mineralen
4/ 1 capsule valeriaan voor het slapen gaan

Ben ondertussen 10 jaar van die problemen vanaf en neem deze supplementen nog elke dag.

Kortom, probeer het eerst op natuurlijke wijze. Lukt het echt niet dan kan je medicatie nemen, ook al is het maar tijdelijk om een rustigere periode te hebben.

Ondertussen, 10 jaar later, weet ik dat die potentieproblemen van de SSRI's op te lossen zijn door pramipexol bij te nemen. Dus moest dat een probleem zijn bestaat er een oplossing voor.

Laatst bewerkt:
Je hebt alle problemen en twijfels over SSRI's, argumenten voor en tegen behoorlijk goed op een rijtje gezet :) En ik geloof dat ik in dit topic ook al eerder heb meegedaan aan discussie of SSRI's werken of niet. Sowieso zou ik in het algemeen niet zo snel naar medicatie grijpen, maar als er een wondermiddel zou bestaan tegen depressies en angsten, dan zou ik het meteen nemen.
Alleen SSRI is geen wondermiddel. De werking is twijfelachtig. Dat is te zien aan de vele onderzoeken die elkaar tegenspreken, maar ook aan de gebruikers. De ene groep vertoont verbeteringen, de andere groep wordt er alleen maar slechter van of blijft er van afhankelijk.
Op andere fora lees ik veel verhalen van SSRI-gebruikers die er uiteindelijk slechter aan zijn geworden. Bij sommigen werd het eerst beter en later dan toch slechter. Verder ook veel mensen die hun dosis niet kunnen verlagen en niet kunnen stoppen, omdat ze anders (direct) terugvallen in hun oude situatie.
Dat "zombie worden" komt ook veel voor. Je angsten zijn wel minder maar dat geldt ook voor alle andere emoties. Inderdaad, echt "afgevlakt". Een paar weken geleden heb ik iemand ontmoet die sociaal fobisch was en ook een lange tijd verschillende SSRI's heeft geslikt. Het had hem absoluut niet geholpen en was daardoor ook zo'n zombie geworden.

Niet echt een feestverhaal wat ik vertel. Aan de andere kant als het echt niet anders kan, wat heb je te verliezen? Die bijwerkingen zullen wel afnemen. Het gevaar van verslaving..najah dat valt wel te overwinnen. Blijft over de werking. Als het werkt heb je "geluk" zo niet, pech :p

Overigens schijnt een goede psychotherapie even efficiënt te zijn als een werkend SSRI. Ook heeft psychotherapie als voordeel dat de kans op een terugval kleiner is dan bij SSRI-gebruik. Goede psychotherapie is alleen moeilijk te vinden xD

• #2.851
Okay, allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik ga het denk ik gewoon proberen. Misschien helpt het en als het niet helpt, dan stop ik er gewoon weer mee. Toch zit ik nog erg te twijfelen hoor, want ik hoor ook veel slechte verhalen, maar ik zal het is met de psycholoog en psychiater eerst even goed bespreken en zal van de week alle vragen die ik heb op papier zetten en naar ze toe gaan ermee.

@ Moraalridder: voorlopig ga ik geen trainingen posten. Ik volg sowieso niet echt meer rippetoe. Het is misschien een beetje stom, maar ik train er nu een beetje op los en voel me daar goed bij. De grote oefeningen hou ik er wel in, maar niet echt een vast schema dus. Mijn doel is om voeding en paar andere dingen eerst goed op orde te krijgen voor ik aan een serieus schema ga beginnen. Ik wil op deze manier ook eerst de 65 kilo bereiken (nog 1,5 kilo). Het is iets wat ik met mijn psycholoog heb besproken. Ik wil teveel in 1 keer en daardoor gaat het gewoon fout en omdat het zoveel is met de studie erbij, blokkeer ik. Nu ga ik kleinere stappen proberen te zetten, dus zoals nu bijv. eerst voeding gewoon goed krijgen.

Goed idee.
Zo lang je blijft monitoren (op papier) wat je doet en hoe je je er bij voelt moet het wel goed komen. Zo merk je zelf wel of het wel of niet wat is, die medicijnen.

Mmz, het is je eigen keuze natuurlijk. Toch zou ik als ik jou was toch echt een soort van schema in je hoofd houden. Ik merk zelf ook dat het veel meer motiveert als je merkt dat je net een paar kilo meer op dezelfde oefening doet dan de vorige training. Progressie=Motivatie. Hierdoor wordt het ook niet teveel in 1x, maar meerdere dingen geleidelijk.

.
Ik ga het denk ik gewoon proberen. Misschien helpt het en als het niet helpt, dan stop ik er gewoon weer mee.

Ik wil teveel in 1 keer en daardoor gaat het gewoon fout en omdat het zoveel is met de studie erbij, blokkeer ik..

Je weet toch wel dat je het minstens een halfjaar moet proberen? Want sommige SSRI's hebben dan pas het maximale effect/slaan aan bij patiënten. Het is dus ook een kwestie van volhouden, maar ook erin geloven.

Teveel grote zaken in 1 keer aanpakken werkt idd niet. Op een ander forum zijn er ook mensen die al van hun sociale fobie af zijn. En wat telkens in hun verhaal terugkomt is dat ze in het begin "te graag wilden". Alles moest tegelijk, werken aan angstsituaties, studie en/of werk, daarnaast nog een meisje zien te scoren, sociale contacten intensiveren en onderhouden. Dit werkte uiteindelijk alleen maar tegen. Pas toen ze hun problemen 1 voor 1 of 2 voor 2 :p gingen aanpakken ging het beter. Veel mensen hier zullen mij wel weer afblaffen, van ach joh dat kun je allemaal wel makkelijk verdelen en gelijktijdig aanpakken, ja grote kans dat het kan en er vooruitgang is, bij mij lukte het ook. Het ging een paar jaar goed, maar op een gegeven moment was ik ineens op, ondanks dat het op alle fronten beter ging. Ik stortte totaal in en het werd alleen maar erger. Ik vond dat onvoorstelbaar en snapte het eigenlijk ook niet.
Kies 2 dingen waarin je komende tijd echt vooruitgang in wil en laat de rest even liggen. Ik zou me richten op je studie en daarnaast training (waarbij je vanaf nu vooral concentreert op je voeding). In de zomer zou ik mijn aandacht meer besteden aan sociale contacten en natuurlijk training ;)

Ik zou d'r voor gaan.. Heb familieleden en een goede vriend die er heel erg door geholpen zijn.

En dat je bang bent om daarna terug te vallen in de oude situatie is begrijpelijk, maar je kan het ook zo zien: Als je door de medicatie meer uit jezelf kunt halen, kan je doelen bereiken die voorheen niet mogelijk waren. Hierdoor krijg je weer meer zelfvertrouwen, wat later weer helpt bij een 'terugval'. Ook bijvoorbeeld nieuwe vrienden en nieuwe ervaringen die je opdoet, vallen niet ineens weg als je stopt met de medicatie.

De bijwerkingen zijn volgens mij niet zo erg als je verwacht, ik heb er in ieder geval nog niks over gehoord bij anderen..

succes kerel;) ik blijf je volgen!

Zeer veel respect dat je dit allemaal durft te posten. In mijn ogen laat dit zien dat je meer lef en karakter hebt dan de meeste mensen. Ik ga je een PM sturen waar je misschien wel iets aan hebt.

ik heb zo net je post gelezen voor de eerste keer. ik ben 19 jaar ik ken dat probleem perfect ik vin het geweldig dat je dit heb gepost nu weet ik dat ik niet de enige ben met dit probleem ik ben 10 te licht voor lichtgewicht te zijn ik wil ook graag een vechtsport doen wand ik heb nooit gevochten en heb bang dat ik ooit is moet gaan vechten en dat ik me zelf totaal niet ga kunnen verdedigen

ik heb al wel een meisje gekust maar op de wang en meer durf ik niet ik ben ook nog maagd en mijn horoscoop is dan ook maagd en word er soms mee geplaagd en dan denk ik weer van hopelijk rijd er dadelijk een auto over me heen en is mijn probleem opgelost

ik wilde al een 3 jaar lang naar de fitis maar durfde niet door mijn lichaam voel me net een mier dan dacht ik maar ik doe het nu een maand en voel me iets beter maar wil soms nog stoppen en heb dus een jaarabonnement genomen dan ben ik verplicht te gaan (dat maak ik me zelf dan maar wijs)

ik wil zeer graag op een moter rijden maar ik weet dat ik me zelf meer belachelijk ga maken dan iets anders

samen gevat wil ik
vechtsport doen
is coïtus hebben met een meisje
moter rijden
en bijkomen

en dan heb ik maar 1 kameraad en voor de rest heb ik niemand na mijn boer zus en ouders zonder mijn maat denk ik dat ik serieus eenzaam ga worden ik heb niemand maar voor op stap te kunnen te gaan

ben blij dat ik dit heb durven te posten niemand die me kent weet dat ik met dit alles zit

dit wil ik er nog bij zeggen van dat ik weet dat ik met deze problemen zit maar ik vaak geen goesting of te lui of niet wil doen dan slaap ik het liefst door de volledige dag heen ik zou willen dat er iemand mij de hele dag zou volgen en zeggen van axel doe nu dit doe nu dat dan zou het ook wel veel beter gaan denk ik maar voel me al beter nu ik weet dat er nog mensen zijn met deze problemen

Heb slechts twee pagina's meegelezen maar ik wou even kwijt dat ik het zowieso zeer dapper vindt dat je je eigen "zwaktes" onder ogen ziet en ze simpelweg hier neerzet..

Overigens wens ik je veel succes en sterkte;

Hetgeen wat mij altijd wel helpt is om dingen juist in eerste instantie zo POSITIEF mogelijk te benaderen en daarnaast; als iets tegen zit.. wat je niet dood maakt, maakt je alleen maar sterker ;) Dit geldt niet alleen voor afwijzingen van meisjes of net iets zwaarder trainen/meer eten; maar ook voor bepaalde keuzes die je moet/hebt gemaakt/kan of zult gaan maken. Menig persoon met deze "problemen" zet ook niet eens de stap om dit onder ogen te zien/ laat staan posten.

Overigens ben ik het ook heel erg eens met de opmerking dat energieke muziek ("feel-good" music, verschilt overigens per persoon) ook erg kan helpen.

Anyways; succes.

Mocht je eventueel nog specifieke vragen hebben; gewoon stellen ;)

het gekke vandaag wil ik er iets aan doen morgen is mijn goesting al terug over en dat stel alles zo lang uit of je ouders zeuren dan van je weet dat is niets voor je waar begin je toch aan en dit en da en dan denk ik ja dat waar en zo ga ik weer niet naar een vechtsport of iets anders

Terug
Naar boven