Fitness Seller

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

Het enige wat ik je kan zeggen is, RESPECT! Ik weet hoe hard je moet knokken voor elke kilo.

Hele topic was een beetje veel om door te lezen. Maar ben je al ontmaagd?

He gozer,

Ik kan ook uit ervaring spreken.

Ik denk zeker dat je het moet gaan doen om aan de seroxat te gaan.

1. je wordt wat rustiger
2. je kan daardoor wat beter onderwerpen relativeren.
3. meer zelfvertrouwen
4. je depressies worden een stuk minder
5. er is meer ruimte voor een lichtpuntje te kunnen herkennen
6. tevreden zijn met jezelf

seroxat
1. helpt niet tegen angsten, daar heb je andere medicatie voor nodig, maar het is wel goed voor een ondersteuning voor die andere medicatie
2. je hebt goede begeleiding nodig
3. het duurt minimaal twee á drie weken voordat het gaat werken
4. het duurt minimaal een jaar om het goed af te kunnen bouwen (huisartsen weten niet waar zij het over hebben???

Al met al is het wel een vooruitgang wat je kan boeken.

En kijk uit dat je niet teveel naar andere mensen gaat luisteren en dat je psyg wel de persoon is die het weet.
Ik heb alles te danken aan de persoon die mij heeft begeleid. Dus heb maling aan de mensen die het beter weten.

Veel sterkte met je beslissing

nu vandaag heb ik zou iets acht het maakt me allemaal niet meer uit maar morgen of straks voel ik me weer helemaal anders om zot van te worden ik wil wel naar iemand gaan die me kan helpen maar ik woon thuis en wil niet dat mijn ouders dat weten anders is me ma helemaal ongerust het is al een paniekerig geval

nu vandaag heb ik zou iets acht het maakt me allemaal niet meer uit maar morgen of straks voel ik me weer helemaal anders om zot van te worden ik wil wel naar iemand gaan die me kan helpen maar ik woon thuis en wil niet dat mijn ouders dat weten anders is me ma helemaal ongerust het is al een paniekerig geval

Je ouders zijn er in eerste plaats om je te helpen en steunen in het leven. En op een gegeven moment moet je aan jezelf denken, en niet wat je moeder er van zal vinden. Het gaat toch om jouw welzijn! Als je nou echt niet wilt dat ze iets weten, kun je misschien zelf iets regelen met hulp instanties? Maar het lijkt me wel makkelijker als je ouders je ergens in steunen, in plaats van iets geheim te houden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.868
Goed idee.
Zo lang je blijft monitoren (op papier) wat je doet en hoe je je er bij voelt moet het wel goed komen. Zo merk je zelf wel of het wel of niet wat is, die medicijnen.

Ja, inderdaad. Kijken hoe het uitpakt. Ik heb woensdag een afspraak bij de psychiater, dan gaan we kijken welk middel we pakken. Heb ook meteen de vragen waar ik mee zit op papier gezet, zodat ik ze daar niet vergeet te stellen.

Mmz, het is je eigen keuze natuurlijk. Toch zou ik als ik jou was toch echt een soort van schema in je hoofd houden. Ik merk zelf ook dat het veel meer motiveert als je merkt dat je net een paar kilo meer op dezelfde oefening doet dan de vorige training. Progressie=Motivatie. Hierdoor wordt het ook niet teveel in 1x, maar meerdere dingen geleidelijk.

Klopt wat je zegt. Ik heb ook soort van schema in mijn hoofd en doe wel ong. dezelfde oefeningen elke keer.

subsequence;5663161[B zei:
]Je weet toch wel dat je het minstens een halfjaar moet proberen? Want sommige SSRI's hebben dan pas het maximale effect/slaan aan bij patiënten. Het is dus ook een kwestie van volhouden, maar ook erin geloven. [/B]

Teveel grote zaken in 1 keer aanpakken werkt idd niet. Op een ander forum zijn er ook mensen die al van hun sociale fobie af zijn. En wat telkens in hun verhaal terugkomt is dat ze in het begin "te graag wilden". Alles moest tegelijk, werken aan angstsituaties, studie en/of werk, daarnaast nog een meisje zien te scoren, sociale contacten intensiveren en onderhouden. Dit werkte uiteindelijk alleen maar tegen. Pas toen ze hun problemen 1 voor 1 of 2 voor 2 :p gingen aanpakken ging het beter. Veel mensen hier zullen mij wel weer afblaffen, van ach joh dat kun je allemaal wel makkelijk verdelen en gelijktijdig aanpakken, ja grote kans dat het kan en er vooruitgang is, bij mij lukte het ook. Het ging een paar jaar goed, maar op een gegeven moment was ik ineens op, ondanks dat het op alle fronten beter ging. Ik stortte totaal in en het werd alleen maar erger. Ik vond dat onvoorstelbaar en snapte het eigenlijk ook niet.
Kies 2 dingen waarin je komende tijd echt vooruitgang in wil en laat de rest even liggen. Ik zou me richten op je studie en daarnaast training (waarbij je vanaf nu vooral concentreert op je voeding). In de zomer zou ik mijn aandacht meer besteden aan sociale contacten en natuurlijk training ;)

half jaar? ik dacht dat je na ong. 6 weken/maximaal 3 maanden wel merkt of het werkt of niet.

Ik ga sommige dingen inderdaad op een iets lager pitje zetten.

Ik zou d'r voor gaan.. Heb familieleden en een goede vriend die er heel erg door geholpen zijn.

En dat je bang bent om daarna terug te vallen in de oude situatie is begrijpelijk, maar je kan het ook zo zien: Als je door de medicatie meer uit jezelf kunt halen, kan je doelen bereiken die voorheen niet mogelijk waren. Hierdoor krijg je weer meer zelfvertrouwen, wat later weer helpt bij een 'terugval'. Ook bijvoorbeeld nieuwe vrienden en nieuwe ervaringen die je opdoet, vallen niet ineens weg als je stopt met de medicatie.

De bijwerkingen zijn volgens mij niet zo erg als je verwacht, ik heb er in ieder geval nog niks over gehoord bij anderen..

succes kerel;) ik blijf je volgen!

Bedankt!!

Dat zeflde zei de psycholoog dus gister ook. Dat bepaalde dingen niet gaan wegvallen met het stoppen van de medicatie. Misschien wordt de angst weer wat meer, maar hopelijk heb ik dan een kleine basis opgebouwd waar ik op kan steunen.

• #2.869
Zeer veel respect dat je dit allemaal durft te posten. In mijn ogen laat dit zien dat je meer lef en karakter hebt dan de meeste mensen. Ik ga je een PM sturen waar je misschien wel iets aan hebt.

Bedankt! ook voor je PM ;)

ik heb zo net je post gelezen voor de eerste keer. ik ben 19 jaar ik ken dat probleem perfect ik vin het geweldig dat je dit heb gepost nu weet ik dat ik niet de enige ben met dit probleem ik ben 10 te licht voor lichtgewicht te zijn ik wil ook graag een vechtsport doen wand ik heb nooit gevochten en heb bang dat ik ooit is moet gaan vechten en dat ik me zelf totaal niet ga kunnen verdedigen

ik heb al wel een meisje gekust maar op de wang en meer durf ik niet ik ben ook nog maagd en mijn horoscoop is dan ook maagd en word er soms mee geplaagd en dan denk ik weer van hopelijk rijd er dadelijk een auto over me heen en is mijn probleem opgelost

ik wilde al een 3 jaar lang naar de fitis maar durfde niet door mijn lichaam voel me net een mier dan dacht ik maar ik doe het nu een maand en voel me iets beter maar wil soms nog stoppen en heb dus een jaarabonnement genomen dan ben ik verplicht te gaan (dat maak ik me zelf dan maar wijs)

ik wil zeer graag op een moter rijden maar ik weet dat ik me zelf meer belachelijk ga maken dan iets anders

samen gevat wil ik
vechtsport doen
is coïtus hebben met een meisje
moter rijden
en bijkomen

en dan heb ik maar 1 kameraad en voor de rest heb ik niemand na mijn boer zus en ouders zonder mijn maat denk ik dat ik serieus eenzaam ga worden ik heb niemand maar voor op stap te kunnen te gaan

ben blij dat ik dit heb durven te posten niemand die me kent weet dat ik met dit alles zit

Ben blij dat het topic je goed doet. Succes met je doelen!

Heb slechts twee pagina's meegelezen maar ik wou even kwijt dat ik het zowieso zeer dapper vindt dat je je eigen "zwaktes" onder ogen ziet en ze simpelweg hier neerzet..

Overigens wens ik je veel succes en sterkte;

Hetgeen wat mij altijd wel helpt is om dingen juist in eerste instantie zo POSITIEF mogelijk te benaderen en daarnaast; als iets tegen zit.. wat je niet dood maakt, maakt je alleen maar sterker ;) Dit geldt niet alleen voor afwijzingen van meisjes of net iets zwaarder trainen/meer eten; maar ook voor bepaalde keuzes die je moet/hebt gemaakt/kan of zult gaan maken. Menig persoon met deze "problemen" zet ook niet eens de stap om dit onder ogen te zien/ laat staan posten.

Overigens ben ik het ook heel erg eens met de opmerking dat energieke muziek ("feel-good" music, verschilt overigens per persoon) ook erg kan helpen.

Anyways; succes.

Mocht je eventueel nog specifieke vragen hebben; gewoon stellen ;)

Heel erg bedankt!!

Muziek doet het altijd goed moet ik eerlijk zeggen, Klopt.

• #2.870
Laatst bewerkt:
Half jaar? ik dacht dat je na ong. 6 weken/maximaal 3 maanden wel merkt of het werkt of niet.

Ik ga sommige dingen inderdaad op een iets lager pitje zetten.

Sorry, ik ben wat te ongenuanceerd geweest. Na het slikken van een SSRI wordt in principe al vrij snel de heropname van serotonine gestopt. Hoe dit gaat en wat er daarna allemaal gebeurd in de neuronen, is puur hypothetisch. In ieder geval, afhankelijk van het medicijn dat je gaat slikken, duurt het meestal ongeveer 3 weken voordat je de eerste effecten begint te merken en na kan het soms langer dan 6 weken duren voordat het maximale effect bereikt is. Maar elk SSRI medicijn dat je "uitprobeert" moet minstens een halfjaar geslikt worden. Mocht je het daarna niet meer willen slikken dan is er uiteraard nog een afbouwperiode.

Wat Stuiterbal75 zei, dat het Seroxat (paroxetine) niet helpt tegen angsten is niet waar. Het is juist 1 van de middelen die het meest wordt voorgeschreven bij angststoornissen. Ook is het een middel dat veel wisselwerkingen heeft met andere geneesmiddelen (zelfs de huis-tuin-en-keuken NSAID's). I.c.m. andere antidepressiva wordt het volgens mij nooit gebruikt. Daarnaast is het ook 1 van meest omstreden SSRI's. Zo uit mijn hoofd kan ik je een heleboel vertellen over antidepressiva/onderzoeken etc. maar eigenlijk lijkt het me beter als je je er juist niet in verdiept en de vragen die je hebt alleen aan je psychiater te stellen. Dus vergeet de rest van mijn post :P

Hey Newme, nog nieuws? heel toevallig al de medicatie binnen? of een traininkje dat lekker ging?

• #2.873
@subsequence: thnx voor je uitleg.

---------- Toegevoegd om 09:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:00 ----------

Hey Newme, nog nieuws? heel toevallig al de medicatie binnen? of een traininkje dat lekker ging?

Voor medicatie ga ik morgen langs en dan gaan we een keus maken;)

Zondag een training gehad en het gind heerlijk. Al 2 dagen spierpijn, en ik heb op zich ook nog is goed gegeten.

Hoe heb je getraind en wat heb je gegeten dan?

• #2.875
Hoe heb je getraind en wat heb je gegeten dan?

thuis, borst en biceps getraind.

Qua voeding hebben we (pshycholoog en ik) iets ontdekt. Ik had zelf altijd al een klein vermoeden, maar er zit ergens in me een soort eetstoornis verborgen. Ik ben heel erg bang voor ongezond eten + vet/vocht aankomen in mijn gezicht (plofkop).

Het altijd maar super gezond eten maakt het moeilijker voor mij om aan mijn kcal te komen elke dag. Er mag best is een keer een pizza'tje ofzo naar binnen met mijn gewicht. Dat is dus punt 1 waar ik aan ga werken.

Punt 2 is dat ik ga proberen om minder ''bang'' te zijn om (vet) aan te komen. Ik merk echt dat dat een blokkade is ergens in me, waardoor ik soms veel minder eet of in ieder geval bang ben om veel te eten.

Die 2 punten houd ik paar dagen nu in de gaten en het eten gaat een stuk makkelijker en beter. Het voelt in ieder geval als een verlichting op de een of andere manier.

• #2.876
Paroxetine gekregen. 10 mg.

Ik ga het vanaf vrijdag of zaterdag beginnen.

Iemand hier ervaringen mee? of er iets over te zeggen?

Wat Stuiterbal75 zei, dat het Seroxat (paroxetine) niet helpt tegen angsten is niet waar. Het is juist 1 van de middelen die het meest wordt voorgeschreven bij angststoornissen. Ook is het een middel dat veel wisselwerkingen heeft met andere geneesmiddelen (zelfs de huis-tuin-en-keuken NSAID's). I.c.m. andere antidepressiva wordt het volgens mij nooit gebruikt. Daarnaast is het ook 1 van meest omstreden SSRI's. Zo uit mijn hoofd kan ik je een heleboel vertellen over antidepressiva/onderzoeken etc. maar eigenlijk lijkt het me beter als je je er juist niet in verdiept en de vragen die je hebt alleen aan je psychiater te stellen. Dus vergeet de rest van mijn post

Ga maar na, het zal de hoge pieken en de lage dalen in je gemoedstoestand laten afnemen (minder angstig laat voelen), maar de angsten (die voortkomen uit spanning, bijv deurbellen, rinkels, die angsten) zal het zeker niet verminderen, daar heb je andere medicatie voor nodig?

Maar ook deze rest vergeten:)

Wordt hier nog getraind???

Heey Newme, heb net je verhaal beetje doorgelezen en heb alleen maar respect voor je!

Ik las ook dat je eten moeilijk vind, ik zou als ik jou was zeker Basic Bulk Oats van xxl nutrition eens proberen! Wordt totaal niet dik enzo in tegenstelling tot brinta bijvoorbeeld. 500 ML met 100 gram oats en wat wheypoeder is zo gemaakt en tik je zo binnen een minuutje weg! Echt een aanrader voor hardgainers !

http://www.xxlnutrition.nl/basic-bulk-oats/xxl-nutrition

Terug
Naar boven