Vanaf dinsdag dit log niet meer gevolgd, kreeg al een voorgevoel dat er een zware dip aan zat te komen. Hoezo?
Nou, elke keer als jij een stap vooruit hebt gezet, volgt een dag of 2 erna zo'n negatief reflectie moment. Dat je denkt: “Waar ben ik mee bezig, waarom maak ik het mezelf zo moeilijk met al die doelen en het lukt toch niet”. Dit gebeurt telkens als er nieuwe angstsituatie aan zit te komen (deze week: het gedumpte meisje..) En een paar dagen daarna zie je het weer helemaal zitten.
Het is moeilijk, maar probeer niet aan zo'n opkomende situatie te denken, je bouwt veel te veel spanning op, dat je uiteindelijk opbreekt op de dag van angstsituatie zelf. Als we je angstcurve kunnen verplaatsen tot een later moment, zodat het vlak voor het angstmoment nog niet zijn limiet heeft bereikt, dan zorg je er dus voor dat je nog net niet wegloopt voor de situatie. En als je er eenmaal in zit, dan stijgt je angst aanvankelijk nog meer tot je limiet bereikt is, maar daarna zal het gelijk blijven of zelfs zakken. Elke situatie die je doorstaan hebt is een training, je angstlimiet zal zich zo telkens verhogen.
Wat vindt je eigenlijk van de sessies bij de psycholoog? Ben benieuwd naar een diagnose, ook al maakt het eigenlijk niet uit in wat voor een hokje je geplaatst wordt. Vast staat dat je een lage eigenwaarde hebt en daardoor aan nogal wat stemmingswisselingen lijdt en ik weet zeker dat je hier kunt en gaat overheen komen.
Over Gomad, of je er nou wel of niet mee begint, een paar glazen melk per dag kan geen kwaad. Was er zelf op m’n 14e mee gestopt i.v.m. puistjes

Een paar weken geleden weer mee begonnen en opgebouwd tot een liter per dag. Daarnaast kook ik 1 keer in de week een kilo pasta en eet dit verdeeld over de week als vervanging voor mijn middag maaltijd, brood. Dat laatste zal je hier mss niet worden aangeraden en wss heb je er ook de tijd niet voor, in ieder geval die weegschaal van mij geeft nu elke week een kilo meer aan. De gewichtstoename zal voornamelijk door vocht komen, omdat koolhydraten ervoor zorgen dat dit wordt vastgehouden, ach wat weet ik, jij studeert geneeskunde.
Succes!!
---------- Toegevoegd om 05:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:49 ----------
Ow, nog even over het trainen van je angstbeheersing, vergelijk het met fysieke training:
Het is in het begin zwaar, je kunt nog niet veel gewicht aan (
angstsituatie)
Daarna heb je een periode van hevige spierpijn (
negatieve zelfreflectie, ziet het nut er niet van in etc.)
Toch moet je aan je schema houden en door de spierpijn heen moeten trainen (
doorzetten en opnieuw confronteren met angstsituaties)
Na dit enkele keren dit gedaan te hebben, wordt het makkelijker en kun je meer gewicht pakken (
angstsituaties zijn minder heftig geworden, je kunt ze makkelijker en vaker aan)
Bovendien is je spierpijn daarna lang niet meer zo hevig als de eerste paar keer (
negatieve, neerslachtige buien nemen af)
Heb je mijn document nog gelezen en was het nuttig? Als je het niet erg vindt post ik hm vandaag of morgen opnieuw met wat wijzigingen en aanvullingen (in het rood). Deze week ga je je concentreren op je tentamens! Succes daarmee!!