XXL Nutrition

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

En altijd eten op vaste tijdstippen, dan raakt je lichaam daaraan gewend en krijg je rond rond de tijden dat je moet eten vanzelf honger.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.402
Wat mij helpt: Eten ook als je geen honger hebt. Sowieso als je honger hebt moet je denken shit, te laat.

Heej, das een goeie!

---------- Toegevoegd om 22:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:00 ----------

En altijd eten op vaste tijdstippen, dan raakt je lichaam daaraan gewend en krijg je rond rond de tijden dat je moet eten vanzelf honger.

Dat probeer ik wel zoveel mogelijk aan te houden. Soms wel lastig met de onregelmatige tijden van de uni, maar vaak lukt het redelijk goed.

dude als ik jou was zou ik dat meisje smeken om nog een kans
ook niet echt leuk voor dat meisje haar zelfvertrouwen om haar 2x te laten zitten.
Gewoon met der afspreken, je hebt toch al met haar gezoend? Niets engs meer aan dus.
Als je er heen gaat is het k*t, maar als je daar dan zit vraag je je af waar je bang voor was. Beter een poging die mislukt dan een gemiste kans

True story

Vanaf dinsdag dit log niet meer gevolgd, kreeg al een voorgevoel dat er een zware dip aan zat te komen. Hoezo?
Nou, elke keer als jij een stap vooruit hebt gezet, volgt een dag of 2 erna zo'n negatief reflectie moment. Dat je denkt: “Waar ben ik mee bezig, waarom maak ik het mezelf zo moeilijk met al die doelen en het lukt toch niet”. Dit gebeurt telkens als er nieuwe angstsituatie aan zit te komen (deze week: het gedumpte meisje..) En een paar dagen daarna zie je het weer helemaal zitten.

Het is moeilijk, maar probeer niet aan zo'n opkomende situatie te denken, je bouwt veel te veel spanning op, dat je uiteindelijk opbreekt op de dag van angstsituatie zelf. Als we je angstcurve kunnen verplaatsen tot een later moment, zodat het vlak voor het angstmoment nog niet zijn limiet heeft bereikt, dan zorg je er dus voor dat je nog net niet wegloopt voor de situatie. En als je er eenmaal in zit, dan stijgt je angst aanvankelijk nog meer tot je limiet bereikt is, maar daarna zal het gelijk blijven of zelfs zakken. Elke situatie die je doorstaan hebt is een training, je angstlimiet zal zich zo telkens verhogen.

Wat vindt je eigenlijk van de sessies bij de psycholoog? Ben benieuwd naar een diagnose, ook al maakt het eigenlijk niet uit in wat voor een hokje je geplaatst wordt. Vast staat dat je een lage eigenwaarde hebt en daardoor aan nogal wat stemmingswisselingen lijdt en ik weet zeker dat je hier kunt en gaat overheen komen.

Over Gomad, of je er nou wel of niet mee begint, een paar glazen melk per dag kan geen kwaad. Was er zelf op m’n 14e mee gestopt i.v.m. puistjes ;) Een paar weken geleden weer mee begonnen en opgebouwd tot een liter per dag. Daarnaast kook ik 1 keer in de week een kilo pasta en eet dit verdeeld over de week als vervanging voor mijn middag maaltijd, brood. Dat laatste zal je hier mss niet worden aangeraden en wss heb je er ook de tijd niet voor, in ieder geval die weegschaal van mij geeft nu elke week een kilo meer aan. De gewichtstoename zal voornamelijk door vocht komen, omdat koolhydraten ervoor zorgen dat dit wordt vastgehouden, ach wat weet ik, jij studeert geneeskunde.

Succes!!

---------- Toegevoegd om 05:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:49 ----------

Ow, nog even over het trainen van je angstbeheersing, vergelijk het met fysieke training:

Het is in het begin zwaar, je kunt nog niet veel gewicht aan (angstsituatie)

Daarna heb je een periode van hevige spierpijn (negatieve zelfreflectie, ziet het nut er niet van in etc.)

Toch moet je aan je schema houden en door de spierpijn heen moeten trainen (doorzetten en opnieuw confronteren met angstsituaties)

Na dit enkele keren dit gedaan te hebben, wordt het makkelijker en kun je meer gewicht pakken (angstsituaties zijn minder heftig geworden, je kunt ze makkelijker en vaker aan)

Bovendien is je spierpijn daarna lang niet meer zo hevig als de eerste paar keer (negatieve, neerslachtige buien nemen af)

Heb je mijn document nog gelezen en was het nuttig? Als je het niet erg vindt post ik hm vandaag of morgen opnieuw met wat wijzigingen en aanvullingen (in het rood). Deze week ga je je concentreren op je tentamens! Succes daarmee!! :D

Laatst bewerkt:
en beter luister je wel naar subsequence, want hij is er de hele nacht mee bezig geweest.
+1

Echt epic hoe iedereen zich zo bekommert hierzo.

Vermakelijk om te lezen. Maar je bent bijna 5 maanden verder en je bent bijna niks opgeschoten. En daarbij wil jij niet geholpen worden. Je slaat elke vorm van hulp af. Snap niet waarom iedereen zijn/haar tijd in je steekt. Aangezien het tijdverlies is. Verman jezelf dude.. Je hebt een chick die je leuk vindt, doe er iets mee. Ga het goed maken, liefst vandaag nog. Gooi je eigen glazen niet in...

Maar je bent bijna 5 maanden verder en je bent bijna niks opgeschoten.
volgens mij is ie juist wel veel opgeschoten, misschien niet zoveel kwa training maar hij heeft een goed schema van dwarf nu dus hij kan gaan knallen.
je hebt je ingeschreven in een gym toch?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.409
@subsequence
Heel erg bedankt! Je snapt goed waar ik mee zit. Heel erg bedankt voor je inzet.

@rivelino
Ik heb heel veel aan wat de mensen hier op het forum mij aan hulp en motiverende woorden bieden. Ik haal er echt mijn motivatie uit. Geloof me, ik wil ook veranderen. Geloof me dat ik niet elke dag met angst wil op staan. Het is wel te begrijpen dat sommige mensen het zich niet helemaal kunnen voorstellen wat er in mij omgaat en wat die angst met je kan doen. Dat is vaak met dingen die psychisch zijn, die zijn moeilijker te begrijpen.

En dat je zegt dat ik niks bereikt heb, ben ik het niet met je eens. Het zijn mini stapjes geweest, zeker, maar om even samen te vatten wat ik wel al bereikt heb:
- Ik ben al van 56 kilo naar 63 gegaan.
- Ik durf nu met redelijke normale kleding (dus niet 5 shirts of 3 truien) de deur uit te gaan.
- Ik heb redelijk contact gehad met een meid (zoenen en 1 keer afspreken) voor de eerste keer (tuurlijk had er veel meer ingezeten, maar ik heb helaas gefaald).
- Ik heb laatst in mn onderbroek gestaan tijdens lichamelijk onderzoek (wat ik al jaren niet had gedaan, omdat ik het niet durfde).
- Ik ben laatst met DW naar de sportschool geweest (al drie jaar wil ik dat doen, maar durf ik het niet).
- Nog een paar kleine dingetjes.

Tuurlijk ben ik nog NERGENS. Het is alsof ik pas net begonnen ben en ik heb nog een lange weg te gaan. Tuurlijk moet ik meer lef gaan tonen, maar denk je dat ik dat zelf niet wil? Ik ben het wel met iedereen hier eens dat ik gewoon harder moet worden en beter mn best moet gaan doen en ik ga ook gewoon meer gas geven vanaf nu. Alleen de dips waarin ik soms zit belemmeren me af en toe heel erg. Geloof me ik ben er hard mee bezig en ik doe mn best, want op deze manier leven is gewoon geen optie voor mij. Vanaf nu ga ik meer motivatie tonen en ga ik minder zeuren en negatief doen. Focus op mijn doelen:)

Nogmaals, iedereen die hier post of heeft gepost bedankt! Met het meisje heb ik gefaald en ik snap ook dat velen teleurgesteld zijn in mij en denken dat ik het zelf niet wil of zo. maar dat is niet waar, ik wil het al te graag, alleen soms wordt het gewoon te veel.

Laatst bewerkt:
Begin dit te lezen en dacht eindelijk, komt voor zichzelf op, noemt aantal goede dingen waarmee je vooruit bent gegaan en dan zeg je: Tuurlijk ben ik nog nergens.
Kerel lees dat lijstje door en wees trots op wat je bereikt hebt.
Je bent zeker ergens aangezien je vooruit bent gegaan.
Belangrijkste is, je boekt vooruitgang en ja het gaat misschien langzaam, so what?
Je intenties zijn er, je wilt er voor gaan maar het zal tijd kosten, so be it.
Je zegt ook soms word het teveel, ik en meerdere gaven al aan dat jij je doelen iets moet aanpassen.
Wat wil je echt ?
Aankomen ?, simpel: Eten en Trainen.
Zelfverzekerder worden: Eten en Trainen.
Meer contact met meiden: Praat met ze tijdens school, onderwerp heb je al, leerstof.
Ontmaagding enzo komt echt wel zodra je de basis hebt.
Zonder basis kom je nergens dus focus je daar op, aangepaste doelen die je kan halen.
Werkt alleen in je voordeel omdat je bij elk gehaald doel trots op jezelf bent en door wilt gaan :)
Ohja wees niet bang om te falen, iedereen faalt wel eens met alles, opstaan en doorgaan.

Laatst bewerkt:
Weet je ..
Volgens mij zou dat contact met dat meisje helemaal niet slecht zijn en zou jij er een hoop zelfvertrouwen mee kunnen winnen ;)

Vriend! Ten eerste heb ik enorm veel respect voor je! Ben nu al een week bezig met alles te lezen! Uiteindelijk kwam er een routine in dus ben halverwege gestopt.
Ik ga mij niet vergelijken met jou maar ik raad je een boek aan!
Heeft mij enorm geholpen tijdens het groeien van mijn zelfvertrouwen.

Het boek heet de kracht van angst. Is te koop bij bol.com
Voor mij heeft het erg veel gedaan. Het zorgt voor je angst te gebruiken om over die angsten heen te stappen. Ik was zelf erg dik en onzeker.
Nu heb ik net een relatie van 4 jaar achter de rug die door dit boek is gecreerd en tevens beëindigd(niet dat dat goed is, maar 5jaar geleden zag ik mijzelf nooit een relatie beëindigen met een mooi meisje)

Verder beetje laat maar ik weet zeker dat je je doelen bereikt!

Respect dat je dit allemaal durft te vertellen en hoe ver je al bent gekomen, zie nu pas voor het eerst je log. Vind het echt knap wat je hier doet bro.

P.S. Je moet je gewoon over je angst heen zetten, als je dat eenmaal hebt gedaan is het allemaal een stuk gemakkelijker. makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Laatst bewerkt:
ga denk ik me eigen eiwitrepen op de markt brengen

ze worden best lekker

@pooj bedankt! maar het blijft NewMe's eigen keuze :)

NewMe, goed dat je eens op een rijtje zet wat je al hebt behaald, vergeet juist die vele kleine dingen niet (drukknopjes etc.) Dit zijn de alledaagse dingen, zonder daar angst voor te hebben wordt het leven een stuk verdraagzamer, ik spreek uit ervaring.

Over het meisje, stel dat ik jou was, dan had ik het meisje zeker als vriendin gehouden, zo niet als beste vriendin. Zulke mensen heb je hard nodig, dat weet je. Iig het ziet er naar uit dat je werkelijk met haar opgedrongen voelt, dus laat haar maar even ziten. Tenzij ze nog begrijpelijk heeft gereageerd, probeer dan wat mail/sms contact te onderhouden. Ik begrijp best dat je eigenlijk meteen het ideale meisje wil, die zowel innerlijk maar zeker ook qua uiterlijk voldoet. Dat doel zul je denk ik even moeten laten voor wat het is en eerst maar eens gewoon leren communiceren met meisjes.

Waar dit forum om draait, ik zag dat je moeite had met het vinden van oefeningen met je barbell
Hier een site http://www.muscleandstrength.com/exercises/main.html
Klik op de spiergroep die je wilt trainen, vervolgens wordt er per uitrusting weergeven welke oefeningen je kunt doen.
Wil je het nog preciezer, anatomischer aanpakken dan is deze site handig:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
Je kunt natuurlijk ook in je sesam atlas van de anatomie kijken :p

Documentje volgt morgen, denk ik.

Ik heb je openingspost(s) gelezen, en ik voelde me erg geneigd om hier een comment achter te laten, wat ik normaal gezegd niet vaak doe. Ik herken absoluut een aantal van je sociale angsten en ben blij dat je aan jezelf hebt besloten te werken.

Natuurlijk weet je, dat je om aan te komen moet vreten als een beest. Je openingspost stamt uit het begin van de zomer, dus ik neem aan dat je onderhand een stuk wijzer bent op het gebied van krachttraining en massa aankomen.

Je hebt het vast al vaak genoeg gehoord, maar chocomelk is goud waard, wat betreft het overtreffen van je dagelijkse energie-onderhoud. Zuip d'r op los. Zorg voor de rest natuurlijk dat je weg blijft van cardio en hard traint, liefst op de compounds in de 3-8 reprange. Weet ook dat je je trainingsintensiteit moet afstellen om hoe vaak je de betreffende spiergroep(en) aan deze inspanning blootstelt. Train je minder tot failure, dan kan je frequenter de sportschool (of waar je ook traint) bezoeken. Train je elke keer tot het uiterste, dan is het een slim idee om maximaal 3-4 keer per week te trainen.

Hoop dat ik je op de één of andere manier heb kunnen helpen op het gebied van krachttraining en voeding/rust. Nogmaals, ik heb alleen je openingspost(s) gelezen.

EDIT: O ja:
Haters gon' hate,
ignorant a**holes gon' laugh at you,
don't let it control your mind.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven